1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 2822864 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Förhoppningsvis har vi lärt oss något av denna förlust. Noggrannhet hela matchen ut t.ex.
Kommentera

Smurfen: Näe, att förlora så jävla onödigt med sekunder kvar, svårsmält. Men vi har 9 matcher kvar att visa bättre. Fick lite pep efter att ha sett match 7 igår. Stunden efter segern, visade vad MoDo betyder
Kommentera

Costanza: Går fan inte å släppa denna förlust , kokar fortfarande inombords !!!
Kommentera

6870: Haha, bättre vara hon fick en ovanlig O'boy. Men efter kylan kom hon hem till oss, efter resa till Femdagars i orientering i Övik. Fick sådana fina saker, direkt från Näslund och Sundström. Där och då hade hon förstått att MoDoism är en religion, inte bara nåt hittepå. Vore önskvärt om fler förstod det Heliga, i stället för att bara spy galla efter förluster. MoDo är mer än så
Uppladdat:

0x600-boyblabar_WvH4iHndvz6WWpR.jpg

Kommentera

puffe: bjöd du svärmor på en choklad zingo ?
Kommentera

Smurfen: Nu släpper vi förlusten och vinner andra dagar.
Kommentera

Rödluvan: Borde ha lirat Ullmark. Äh. En skitdag i hockey. Ny dag imorgon.
Kommentera

dempa: Livet är fullt av val. Dissade min svärmor på hennes 50års-dag, eftersom MoDo spelade semi och slog ut Malmö, för många år sen. Hon var sur, men vi blev kompisar igen några år senare
Kommentera

Rödluvan: Å både Rögle och SAIK värvar

Blev en en ännu bättre lördagskväll , kan fan I mig inte släppa förlust matchen heller.
Kommentera

Costanza: Tre Kronor torskade mot Finland så då är denna dag fullbordad.
Kommentera

Costanza:

Ok,
Tack för ett bra tips
Kommentera

puffe: madness är mitt första band jag RÅ-ÄLSKADE, ett av få band jag har kvar på min bucketlist..

.. Så kommer de till Göteborg när vi är på semester i Spanien! 🤥
Kommentera

KRB: Andas lite. SHL är en tuff liga. Ta en rom & cola.
Kommentera

Gjorde en lite snabb räkning över matcherna där vi har gjort första målet och sen där vi släppt in första målet :

Kan ha missat nån match

Vi första målet: 20 = 13 segrar och 7 förluster

Motståndarna första målet: 22 = 19 förluster och 3 segrar
Kommentera

puffe: Ska se AC/DC på Ullevi i Juli! Blir en gång i livet upplevelse! Hoppas på fint väder och mycket öl
Kommentera

dempa: Tips för att glömma deprimerande dag. Gå och se Madness på Liseberg, nån fin kväll i juni. Sen möts vi vid Scandinavium inför nästa match i höst
Kommentera

KRB: Som ambassadör för Republiken. Sans och balans, ny dag i morogn
Kommentera

k1modo: menar du Berglund?

Bella kommer skjuta MoDo kvar i SHL.
Ja jag har marinerat och gått vidare nu.
Kommentera

Rödluvan: han behövde ju pengar så han kunde ordna ett jobb åt Bellas grabb.
Kommentera

k1modo:

Laget får skämmas livet ur sig i kväll
Spyhinken borde lämna in sitt passerkort och checka ut finito
Kommentera

k1modo: Repriserar ett väldigt bra inlägg "Tycker du kan uttrycka din åsikt utan att använda öknamn". Men, nyreggade användare är dom värsta dyngspridarna
Kommentera

mr_brasco: Oerhört subtilt, men viktigt inlägg. Tänkvärt minsann
Kommentera

Robin Ztorken L: Tycker du kan uttrycka din åsikt utan att använda öknamn.
Kommentera

puffe: Tack Puffe! Jag kör på som vanligt. Finns ju ingen som kan hockey som George!
Kommentera

Costanza: Du är forumets hjärta, fortsätt bara vara dej själv
Kommentera

Smurfen: Och vi är trea på bortaplan

Timrå 6966
Leksand 6957
MoDo 6937

Smålagen har vänner över hela riket
Kommentera

KB: Klart att vi fixar detta! KB! Surade lite, sen blev det paprikachips från Coop. Några vill säkert bråka med mig på forumet, men jag tar alla i örat haha!
Kommentera

Vi har nu 5400 exakt i publiksnitt på hemmaplan!!

Fan vad grymt !!!!👏👏👏
7161 ikväll

Plats 10 MoDo 5400
Plats 11 Örebro 5359
Plats 12 SAIK 5211
Plats 13 TIK 5150
Plats 14 Växjö 5135
Kommentera

Costanza: Hemkommen från staden där solen skiner, till den råa och kalla rallystaden. Surat hela vägen hem. Tungt att tappa viktiga poäng när det fortsatt är så tight där nere. Men är långt ifrån att ge upp, tror absolut det här kan gå.
Kommentera

dempa: Hinken har meddelat nu att det inte blir någonting in innan 00, väntat men ändå. Fanns ju egenrligen ingen anledning för styrelsen att skicka ner 3 mille eller vad det var.
Kommentera

Gavelo: Ja. Jag är en patetisk MoDo-Mupp. Enögd och stolt!
Kommentera

puffe: 😅😂😂😂
Kommentera

Smurfen: Vi har två spelare i laget som är överlägset sämst i SHL, True och Benson.
Hur kommer det sig att dessa fått fortsätta, det är Sophinkens djävla plikt att åtgärda dylika problem!!
Att ersätta dessa två måste ha variit den enklaste uppgiften för vilken sportchef som helst, från hockeyettan och nedåt.Sopan måste bort och det helst igår.
Kommentera

puffe: Vi kommer greja det. Bra att vi fick en käftsmäll nu. Hinner vi vända tillbaka detta på sista 9.
Kommentera

hockey_21: ja, med fungerande tummar så tycker jag faktiskt det.
Kommentera

Costanza: Ta en paus, sluta svara på vartannat inlägg din mupp
Kommentera

NuMo: Vem är Du, vem är jag, ber om ursäkt, är ju ändå ännu en av dessa evinnerliga Mello-kvällarna. Om nån gnäller på fel forum så är Arja moster till Sampo

www.youtube.com/watch?v=jTgm2pWf5rw
Kommentera

NuMo: Jo. Man ville elda upp nåt. Sa det till mina 20-åriga dyngrallyfulla bordsgrannar från Bollsta/Kramfors att SHL är en äcklig liga, men att jag kan hockey och det blir final i Värmland.
Kommentera

Smurfen:

Det skulle överraska mig otroligt.

Till skillnad från de som tror att det lätt går att få in en betydande spelare, som inte ställer till mer än det fixar så har jag insett det länge.
Kommentera

Costanza: Lyssnade precis på Örebros tränare. Sjukt bra att vi har Karlin.

Kan nog bli besviken också, men finns Whisky här också, så man står sej till måndag. Gör dock som någon annan vettig skribent skrev förut , orkar inget mer hockeyittande på några dagar. Denna dagen sved
Kommentera

NuMo: jag hatade direkt det där vit-blå laget pga 2016
Kommentera

Blir inget av nya spelare som det verkar
Kommentera

Costanza:

Min hjärna var lite scrambled eggs efter matchen så när jag slog på teven precis när tekningen skulle till i Sverige - Finland matchen så funderade jag i säkert tio sekunder. Vilka är Sverige, vilka är Finland?
Kommentera

puffe: Bra skrivet Big Puff! In med all bra energi vi kan hitta. Laget kör så hårt de kan. Sänder väldigt bra signaler! Gillar det jag ser men kan säkert bli besviken. Då får man ta det. Jag har bra tabletter och Whiskey.
Kommentera

appoF: tycker inte att det är ett misslyckande att ha södergran i en första då den kedjan funkar så pass bra, tvärt om är det så man bygger vinnande lag. Genom att få ut så mycket som möjligt ur så många kedjor som möjligt. Kan vi behålla Sam nästa år (till den lön han hade ifjol) och bygga vidare med dom två kedjorna som 2a och 3e samt första gången sätta en förstakedja så har vi en god chans att ha råd med 3 riktigt bra kedjor.
Kommentera

puffe: Ja precis, det är riktigt dåligt och självsabotage om något.
Kommentera

Majbrasan: absolut , men vi får skylla på våran arenaansvarig/vaktmästare då. Absolut inte okej att låta solen skina in sådär. Har ni inte själva sett det på video/foto så ... gör det.
Kommentera

Monno: Lite på MoDo temat, men Joel Eriksson Ek är verkligen en spelare som är lätt att gilla.
Inte flashig (men skicklig såklart) men kämpar sliter och tar rätt beslut hela tiden.
Kommentera

Majbrasan: Håller med, men håller också med kommentatorerna, kan väl inte varit första gången solen lyste i Övik i februari. Man fick se en bra vinkel på hur den älskade solen lös in mot målvakten. Borde varit nåt man kunde sett och fixat på 18 år, typ

MoDo hade ju faktiskt ett bra byte innan avbrottet
Kommentera

« · 2822864 · »