1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507030 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Brynäs 8/1-07

« · 812077 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Brynäs 8/1-07
Falken: Tyvärr var det varken bra eller spännande. MoDo var totalt värdelösa defensivt och slarvar så otroligt.

Bäst ändock var Tobias Enström som var ett litet stearinljus i strömavbrottet.

Köp loss Adam Andersson... Pengar borde ju finnas efter Tummens flytt. Osså släpper man in Victor Hedman i truppen.
Kommentera

Falken: Råkade posta i fel gästbok.

Tack för en som det verkar bra och spännande match.
Kommentera

Nu blir det hockeykväll. Hoppas man får se ett par fina bilder från norr.
Kommentera

Verkar som den senaste framgången stigit spelarna åt huvudet, de verkar spela helt utan ödmjukhet och tro att dom är bäst i världen, någonting dom inte är.
Kommentera

shinzawai: Tråd nummer 1 för kvällen som behandlar ämnet katastrof. Spy din röst hörd där. ;-)
Kommentera

MODOJohan: Ja jag har absolut inget emot heller att folk skriker ut kris. Jag är mer änn nöjd hittils med säsongen vad Modo presterat. Enligt mig själv är inte Modo ett topp 4 lag snarare ett 5-6 lag.
Kommentera

shinzawai: Klart man får spy ut kris. Jag har bara kritiserat dem som dyker upp så fort det faktiskt handlar om några förluster i rad. Annars är trollen osynliga. Sånt gillar vi inte.
Kommentera

shinzawai: Man börjar bli bra brydd i alla fall, det fina spelet man visade upp tidigare under säsongen verkar ju vara helt borta. Men vi får hoppas Salle är tillbaka snart han betyder nog en hel del för modo. Han är är ju bra på att dra upp tempot.

Sedan hoppas jag verkligen att Ecke kommer att ersätta Pasi, och jag hoppas att han inte bara går och hoppas på Weinhandl utan att man tar chansen om ett annat bra namn dyker upp med.
Kommentera

MODOJohan: Undrar om man får spy ut "kris" nu då utan att skyddlappspojkarna på detta forum ber en ta en toy.
Kommentera

Cyklob: Fick jag bestämma så skulle jag införa ett förbud mot grisspelande lag. På momangen.
Kommentera

MODOJohan: Dom tar verkligen vara på sina chanser i alla fall. Verkar vara som om Modo har oerhörda problem i spelet 5 mot 5. Annars tycker jag Brynäs spelar smart dom förstör spelet och tiden går. Dom spelar ett smart bortaspel. Modo har väll egentligen aldrig varit bra på att spela grishockey.
Kommentera

Dynga! Brynäs, vilket hatlag.
Kommentera

MODOJohan: Ja det smäller väll snart igen :(. Jaha nu åker skröder nu smäller det 3-4.
Kommentera

Cyklob: Jaha då var det 3-3 då trevligt, det är helt sjukt 3 powerplay mål från Modo. Men när vi spelar bra powerplay så spelar vi värdelöst i 5 mot 5.
Kommentera

Cyklob: Härliiiiiiiiiiiiiiiiiiiga tider! Snart blir det 3-4!
Kommentera

MODOJohan: Ja Harald vaskar nog om friskt nu i kedjorna för att få igång laget. Men det är ju nu spelare som Sundström och Svartvadet ska kliva fram i offensivt och visar lite jävlar anamma. Samt Hasse och Timmy deffensivt då.
Kommentera

Så fick Molla ta Horavas plats i andrafemman. Spännande
Kommentera

MorganaLefaey: Dom verkar ha bra koll på vilken målvakt som står i vilket lag :D. Nä nu får vi hoppas på att grabbarna får något billigt mål. Sedan får vi hoppas på att vi kan hålla tätt bakåt :)
Kommentera

MorganaLefaey: Jag svär att jag har ingenting med Timmys form att göra! :-)
Kommentera

MODOJohan: Det låter inte så positivt det här. Varför kunde man inte hålla tätt en liten stund. Och timmy ser till så man får hjärtat i halsgropen igen. Vad har skett? För mycket julmat och puzzel?
Kommentera

RTS: Vad nu? Är du sur för att du inte får någon a-kassa?
Kommentera

MorganaLefaey: Jooo då. Jävla skit
Kommentera

MODOJohan: 2-2 och nu boxplay. Inte tänker ni släppa in en 3e nu direkt efter? Eller varför ska man bry sig då det med största sannolikhet kommer sluta 3-3 som vanligt.
Kommentera

Mål av Scott Stee..Enström. Tobias Stee... Enström
Kommentera

RTS: Som det känns är sossecoaching att alla skall ha det lika bra oberoende av kunnande och hur engagerad man är på sin arbetsplats. Rimmar inte direkt bra i mina öron men det kanske står för något helt annat. :)
Kommentera

MODOJohan: Sossecoaching?? Hellre det än Borgarsvins viftningar.
Kommentera

MODOJohan: Något mer än jag som har lite svårt att höra om det är Kristan eller Krizan som räddar?
Kommentera

Harald, gör något vettigt nu! Sossecoaching! Gör nåt, vi får inte falla in i denna negativa trend! Nu jävlar får ni kriga!! Time out eller vad fan som helst!
Kommentera

Ska man chansa på 3-3 igen?

1-2 Molin.Ove

Inte direkt den start man hade hoppats på, speciellt då det lät som om modo hade mer spel och det inte ens var någon chans innan bäckis slog till med en smart passning.
Kommentera

MODOJohan: Så som jag förstått så skall det vara så. Men man har sett en och annan tjata sig till ass som de inte borde ha eller så ges det automatiskt ass på spelare som gjorde passet nere i egen zon till en medspelare i samma zon. Så jag är inte förvånad.
Kommentera

MODOJohan: Självklart så får man direkt tugga upp att man skrev något sådant. Inte direkt så att man tar illa upp för att man hade fel.
Kommentera

Rätta mig om jag har fel men:

"Powerplaymål.Enström skjuter från blå och returen petar Skröder in i mål."
På det så fick Adam en assist. Ska inte andra assisten utgå vid retur?
Kommentera

MorganaLefaey: Ett steg i rätt riktning nu kanske? Heja påsen!
Kommentera

shinzawai: Om modo haft ett någorlunda normalt PP så hade man ledat ES just nu. Kan inte förstå att det kan vara så svårt att få in pucken i zon och om man kommer dit att det skall vara så svårt att få lite rörelse och passningshastighet.

Bevisa att ni kan nu då......
Kommentera

Underläge. Igen.

Märks att det är halvdåligt med folk, ingen publikfrenzy än så länge.
Kommentera

Frisco: Trevligt att höra att Timmy börjar på samma sätt som han spelade i Timrå..... Nu är väl Timmy en av få spelare man egentligen inte borde ge sig på då han varit tillsammans med Sundström den bästa spelaren i laget under säsongen.
Kommentera

Lumber Jack: Han du pratar om borrade is igår och öppnade utvisningsbåsdörren helt utan anmärkning.
Kommentera

Lumber Jack:
Då så :-)
undrar vad som hände i LA igår när vakterna börjar
gå på sina egna suportrar
Kommentera

TIKbiff: Äh, det är lugnt. Vi har en städkärring / f.d. sportchef som håller ordning i arenan, så det ska nog alldeles utmärkt.
Kommentera

scim:
Akta er för Brynäs ultras i morgon bara..
NÄr dom inte hittar motståndare att bråka med så
går dom på sina egna ;-)
Kommentera

MODOJohan:

Is Stadion - om jag får be.
Kommentera

Apropå Brynäs...

Jag undrar om inte den förra matchen var säsongens tråkigaste match? Två av Elitseriens tråkigaste lag möttes i ett oinspirerat Malmö Isstadion.
Kommentera

NuMo: Patenterat Brynässpel alltså.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tippar att Bäckström gör två mål över axeln på Krizan efter att ha rundat målburen och sen fått screenhjälp av en medspelare.
Kommentera

shinzawai: Tre hemmamatcher på sex dar, från fredag till torsdag och nyårshelgen mitt i alltihop, gräver hål i mångas plånböcker. Vi får vara nöjda om det kommer 6 000. 5 205 sålda förtillfället är åndå mer än vad Kempis ens tar in. Så en eventuell nedgång är i alla fall ett angenämt "problem" trots allt, då publiktillströmningen varit över all förväntan.

Men nu när Hella är på målhumör kanske massorna kommer ändå.:-)
Kommentera

shinzawai: Det har varit tätt med hemmamatcher nu ganska narturligt att publiksiffran blir mindre i denna match
Kommentera

shinzawai: Svårt att veta hur många biljetter som är sålda för tillfället.
Kommentera

Frisco: Och den tillfälliga smått galna publiktillströmmningen har avtagit i och med att vardagen tagit vid.
Kommentera

MODO Hockey - Brynäs 8/1-07
Kommentar

Efter två raka förluster, 1-4 mot HV 71 hemma och 2-3 i Timrå, tog MODO Hockey helt ledigt från hockeyn i går, söndag. Ingen träning alls med andra ord.
- Det har varit så intensivt på sistone att vi tyckte det var bäst, säger Harald Lückner, coachen.

Olyckliga slutminuter i andra mot Timrå i lördags.
- Det kan man verkligen säga. Det får bara inte ske, men gör det ändå ibland. Som matchen just då var fanns inga antydningar på någon sådan här genomklappning
- På något sätt känns det som om vi får betala ett pris för att vi spelar med tre enheter enbart. Framförallt då som i matcher mot HV och Timrå, där vi hamnar i underläge och får jaga. Därför kommer jag att matcha flera spelare mot Brynäs hemma i form av avlastning.

Brynäs i Swedbank Arena alltså, dags för 3-3 eller?
- Läge för det kanske eftersom de tre mötena tidigare i vinter slutat just 3-3. men Brynäs är ju enda laget vi inte besegrat i vinter och nu måste vi bara in i banan igen efter två raka förluster.

Det var ändå nära poäng i slutet i länsderbyt, Timrå var ju illa ute sista sekunderna.
- Kul att vi kunde utnyttja sex mot fem-läget, det stärker oss en aning. Men just den energi vi fick då borde vi ha haft direkt efter 3-1-målet då det några minuter inte blev någon vidare anstormning.

Lite lugnare matchtempo efter Brynäs hemma.
- Då har vi alla fall två spellediga dagar fram till Linköping och sedan en matchfri helg innan Luleå kommer hit. Men just kan vi bara se till närmast match, alltså nu Brynäs och då gäller det att koncentrationen och fokus är bättre än i lördags i Timrå.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Wargh (långtidsskadad), Andreas Salomonsson (axel), Pierre Hedin, rejäl lårkaka efter derbyt i lördags.

Noterbart 2: Brynäs vann första mötet den här säsongen, 4-3 i sudden death, i övrigt har det stannat vid 3-3 tå gånger om.

Noterbart 3: Svt:s Hockeykväll har specialreportage om och kring MODO Hockey i kväll.

Noterbart 4: Trion Andreas Molinder, Mattias Hellström och Johan Nilsson spelade i J 20 i går hemma mot Leksand. 1-1 slutade mathen och "Hella" gjorde MODOs enda mål.

MODO Hockey mot Brynäs
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman

6 Tobias Enström,
38 Adam Andersson.

Forwards: