Gidde: Att Skröder inte är sig själv i spelet fem mot fem håller jag med om, men han är en skarprättare. Slipper han vara den som står framför mål och tar stryk så kan han istället få en fri roll där han kan komma till skottlägen i slottet.
Och lossnar målskyttet i PP kanske det lossnar i det övriga spelet också.
Redigerad kommentar
Poffa:
Jag har däremot gärna Rosén kvar, han är kreativ.
Bort med Skröder istället, och sätt in Hedman där.
PÅS var rejält usel idag, som fler än jag redan påpekat.
Loj, kan bero på hans ryggont, men felpassen och de usla straffarna kan man inte skylla på ryggen.
Anton Hedman, matchens bäste. Han åker skridskor, han för in pucken i anfallszon, han parkerar framför mål och han är allmänt obekväm för motståndarna.
Han är en klart bidragande orsak till Modos andra mål, med sin fina placering mitt i ansiktet på Greiss. Jag bara älskar hans spelstil. Därför skulle jag vilja sätta in honom istället för Rosén i första PP-kedjan. Rosén faller allt för ofta ner bakom mål och gör sig själv svår att nå, jag ser hellre att vi flyttar ut Skröder ett par meter och har Hedman mitt framför målvakten.
Redigerad kommentar
Vem hade trott att Hedman skulle vara så snabbt inne i tempot? Vem hade trott att vi i honom fick en spelare som dessutom klarar av att hålla i puck, driva med puck och dessutom finta bort en och annan. Stort.
Dimi jobbar som vanligt men får ut väldigt lite, han tar lite konstiga beslut emellanåt som förvirrar hans medspelare, han får ut lika mkt som Häggström får, till 10x lönen.
Jag tycker det är läge för Skröder att stå över någon match och köra rehab mot ryggen. Vi har full trupp, Skröder får inte ut något på isen. Låt han vila och mölighet att bygga upp din rygg, en frisk Skröder är bra att ha i vår.