1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506597 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Brynäs IF 2010-11-02

1300537 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2010-11-02
Kul att Dahlberg fick komma in och visa stabilitet. Att han startar mot TIK ser jag som självklart.
Vem hade trott att Hedman skulle vara så snabbt inne i tempot? Vem hade trott att vi i honom fick en spelare som dessutom klarar av att hålla i puck, driva med puck och dessutom finta bort en och annan. Stort.
Dimi jobbar som vanligt men får ut väldigt lite, han tar lite konstiga beslut emellanåt som förvirrar hans medspelare, han får ut lika mkt som Häggström får, till 10x lönen.

Jag tycker det är läge för Skröder att stå över någon match och köra rehab mot ryggen. Vi har full trupp, Skröder får inte ut något på isen. Låt han vila och mölighet att bygga upp din rygg, en frisk Skröder är bra att ha i vår.
Kommentera

Poffa:

En sak jag inte begriper är varför man lät Svartvadet vara spelfördelare i andra PP-uppställningen istället för Ritchie. Eller tog han den rollen själv?
Kommentera

Gidde: Att Skröder inte är sig själv i spelet fem mot fem håller jag med om, men han är en skarprättare. Slipper han vara den som står framför mål och tar stryk så kan han istället få en fri roll där han kan komma till skottlägen i slottet.

Och lossnar målskyttet i PP kanske det lossnar i det övriga spelet också.

Kommentera

Paddan: Det var hållbergs otroligt korkade byte efter 35 sek. som lade grunden till 1:an, 2:an är fruktansvärt dåligt av hållberg att släppa magnus efter skottet så han ostört fick slå in sin egen retur.

Cook vet jag inte vart man ska sätta idag, han gör inte bort sig iaf. och så gör han mål vilket är ytterst trevligt.
skröder måsta vara skadad för aldrig har jag sett han så sur å så dålig, kasta klubber i spelargången å hade sig.

Dimitrakos... ÄNTLIGEN, han slet,han åkte,han var med i spelet, han sköt mycket, han gjorde en klasstraff och höll på att göra en till.

Anton hedman, går från klarhet till klarhet.. bäst på isen, ja de tycker jag man kan påstå!

Tycker modo gör en bra match med tanke på att vi låg under med 0-3 efter 10 min. Man viker inte ner sig, alla trummar på, dahlberg spikar igen, man spelar smart och man kommer ikapp och vinner på straffar!

Sen tycker jag challe var aktiv i båset och visar återigen prov på att han bänkar spelare som inte presterar, challe får höga betyg av mig idag och jag tror fortfarande att han är rätt man att leda modo!
Kommentera

Paddan:
Fattar inte Hållberg själv att han ska vandra hem och börja pensionsspara. Vad är den mannen bra på? Inget jävla driv där på fyra år. Tack, men gå iväg nu!

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Det är bara att hoppas att Charlie Cooks otroliga självförtroendeboost efter målet fortsätter åtminstone fram till landskampsuppehållet. Sedan så var väl Timander och Hållbergs agerande under förspelet till både 0-1 och 0-2 något av det pinsammaste man sett.
Kommentera

Berka:
Freddan, hoppas jag fattar, att backlinjen inte är helt frisk. Förstärk nu för bövelen!
Kommentera

Poffa:

Jag har däremot gärna Rosén kvar, han är kreativ.

Bort med Skröder istället, och sätt in Hedman där.

PÅS var rejält usel idag, som fler än jag redan påpekat.

Loj, kan bero på hans ryggont, men felpassen och de usla straffarna kan man inte skylla på ryggen.

Kommentera

Mano: Skillnad på konstruktiv kritik och kritik som endast begrundar sig på okunskap och ilska.
Att be sportchefer att avgå,dra åt hellvete eller bara kalla dom för könsord, eller kalla spelare för olika otrevliga namn, eller beskylla andra lag och domarna för att vara de ena och de andra otrevliga saker på en mäniskas kropp är kritik som bygger på okunskap och ilska.
Kommentera

Anton Hedman, matchens bäste. Han åker skridskor, han för in pucken i anfallszon, han parkerar framför mål och han är allmänt obekväm för motståndarna.

Han är en klart bidragande orsak till Modos andra mål, med sin fina placering mitt i ansiktet på Greiss. Jag bara älskar hans spelstil. Därför skulle jag vilja sätta in honom istället för Rosén i första PP-kedjan. Rosén faller allt för ofta ner bakom mål och gör sig själv svår att nå, jag ser hellre att vi flyttar ut Skröder ett par meter och har Hedman mitt framför målvakten.

Kommentera

Berka: Jag skulle nog säga - i all välmening, vill jag påpeka, jag är också grymt besviken när de spelar dåligt - att det är exakt samma totalt skyddsnätslösa primalskriksterapi som sker här.
Du kan översätta det rakt av från Brynäs-boken just nu: Sportchefen får skäll, målvakten får skäll, tempot får skäll, domaren får skäll gamlingar får skäll, straffläggare får skäll, pp får skäll, unga spelare får skäll...
Kommentera

Mano: Nä det e klart att det gnälls här å, jag är en av dom men det är inte alls samma "storm" här efter förluster som brynäs el. tikboken
Kommentera

Berka: Ja, för det brukar ju vara jävligt sakligt och eftertänksamt här efter förluster... Eller för all del efter en dålig perre som dagens första.
Kommentera

Kvällens slutord hämtar jag från en gammal artikel i aftonbladet;

Brynäsch!
Kommentera

NuMo: Timander "vände och vred" på gammalt gott manér idag också, det gav ett par anfall. Jag brukar klaga på att MODO spelar för enkelt och förutsägbart. Idag dribblade vi lite och fick ytor, mer så!

Dock undrar jag om vår nye norrman till materialare slipar skridskorna fel, varför är vi alltid 20% långsammare än våra motståndare??
Kommentera

Bad_Brett: Jo dom beskyller domaren för att ge MODO fördelar i matchen.
Men det brukar vara storm där ibland, faktiskt värre än i timrås bok efter ett bottenapp!
Kommentera

Björn W: Vilken otur säger jag bara, då får jag fördriva kvällen i tysthet och studera ditt KHL-diagram i lugn å ro ;)
Kommentera

Berka: Har bara vin hemma (:
Kommentera

Berka: Det blir då ingen fransk pop efter tvåpoängare i alla fall, du får hålla dig på mattan till på torsdag för att få dig något sockersött till livs.
Kommentera

Berka:

Nu är det storm i Brynäs gästbok.
Kommentera

Patrik Källstr: Äh enligt challe räknas inte förluster på straffar så då räknas väl inte vinster heller, ta en bira och sätt dig i soffan ist. ;)
Kommentera

Jag lovade en kompis att jag skulle lära mig "April Divine - Redemption" på piano om Modo vann..

Bara o börja då
Kommentera

spud:

Ääh,fattar fortfarande inte hur ni kunde få till fem matcher mot oss i finalserien-99;)
Kommentera

Bissett19: Ni har en vana av att sno saker av oss, så njut du av er poäng, de gamla brotten är bra mkt allvarligare än dagens småsnattari.
Kommentera

Skäms nästan lite att vi snodde en poäng av er ikväll.
Tycker Modo i alla fall ville spela hockey,det ville inte Brynäs!
Kommentera

NuMo: Ja Timmy var 2 perioder särskilt när Hållberg bänkades och han fick spela med Tollefsen tror att Challe lär Skröder ta straffarna för att han skulle få lite självförtroende.
Kommentera

NuMo:

Jo, fast i ärlighetens namn så drällde han en hel del. Hade det inte varit för målet och klubblyftningen hade detta varit en av hans sämre matcher den här säsongen.
Kommentera

Hela straffläggningen i hyffsad kvalitet:

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Timander gjorde de största individuella insatserna. Målet och klubblyftet på en fri Kahnberg höll högsta klass.
Kommentera

Nikki Nine:

Dimitrakos och Hedman var bästa MoDoiter. Nu tror jag att det kommer lossna för den förstnämnde. Han jobbar stenhårt för att få det att lossna och det är väldigt roligt att se.

Faktum är att den jag är mest besviken på är Skröder. Att man missar är en sak, men han spelar så oerhört lojt stundtals. Chanspassningar, tafatta backhandflippar etc. även när det bara är en minut kvar av matchen. Tendenserna har funnits förut, men så här illa har det inte varit.

Jag tycker det var ett väldigt märkligt beslut av Challe att ge Skröder två chanser. Undrar förresten om vi inte hade avgjort straffläggningen tidigare ifall det inte hade varit för Byrons utvisning...
Kommentera

Hälge: Det är ju precis det de är?
Kommentera

Björn W: Känns inte som någon högoddsare, tyvärr.
Kommentera

Björn W: Ska vi vinna mot dem så får det inte vara en sådan här start igen. Eller det kanske är det som behövs för att vi skall göra mål. En ruskigt elak Challe i periodpausen mellan första och andra är kanske det som behövs för poäng och mål.
Kommentera

ALLA TILL TIMRÅ!!!!
Kommentera

Nikki Nine:

Positivt:

- Vi passerar Timrå vid seger mot dem på torsdag och sätter deras gästbok i brand.
Kommentera

Nikki Nine: Ja kan nog bara hålla med. Men såklart man blir lite darrig när första skottet är ett så kliniskt avslut som det var.
Kommentera

NuMo: som spud skrev tidigare så känns det ändå som att vi blev bestulna på poäng!

Brynäs.... sveriges tråkigaste lag att beskåda efter mora och rögle
Kommentera

Positivt:

- Laget visar bra moral och kommer tillbaka från flermålsunderläge för andra matchen i rad.
- Anton Hedman är riktigt, riktigt bra idag.
- Nicklas Dahlberg visar att vi har en stabil målvakt just nu.
- Tycker nog att Dimitrakos kommer in mer och mer i spelet. Lite oflyt med några mottagningar och att Brynäs markerar honom med två pers i PP. När han väl får in pucken tror jag det lossnar.
- Vi vinner en straffläggning!

Negativt:

- Fortfarande för mycket dumma beslut, speciellt i försvarszon.
- Tarkki ser ostabil ut och frågan är om han inte får vila någon match nu.
- Tappad poäng på hemmaplan mot Brynäs. Aldrig okej.
- Vi hamnar återigen i underläge i första perioden. Varför sover vi i början?
- Skröders straffar.
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! KUNGEN AV FRILÄGEN!!!!!
Kommentera

Dansk DYNAMIT!
Kommentera

maaaaadsen GRATTIS =)
Kommentera

KOM IGEN NU MODO!!
Kommentera

Patrik Källstr: In mEd Timmy.
Kommentera

VAD I HELA HISINGEN!
Kommentera

Jag är nervös.
Kommentera

Så här ska det se ut!
Kommentera

Hur fan la Svarten in den?
Kommentera

Patrik Källstr:
Modo börjar med en iskall påsen??
Dimitrakos det var han värd!
Kommentera

Patrik Källstr: Usel Skröderstraff. Ritchie utvisad.
Kommentera

1300537 · »