1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511328 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma

« · 2786594 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma
Gavelo: Jag tänkte bara flika in att man kan få ut sina resonemang utan att använda personangrepp som ”inget blodflöde till hjärnan” m.m. Ha en god ton på forumet liksom.
Kommentera

SPOODI: Stör inte golfbollen. Den värmer is i ugnen.
Kommentera

Törna: Lampan är tänd men ingen är hemma
Kommentera

Huge: Dyrgripar till kläder du måste ha om det var oartigt av mig gällande din tröja, ber så mycket om ursäkt till madam.

…I min värld är det mer ”oartigt” att kalla någon för en idiot. Men de är bra att din bubbla inte spricker.

Spela lite golf med din fina Brynäsboll istället och hoppas du hittar sjön, bunkern eller något slukhål.
Kommentera

Huge: Åter igen så har du inget blodflöde till hjärnan eller så är du bara otur när du tänkte, igen!?
Jag har aldrig skrivit att ett kontrakt måste fullföljas alldeles oavsett, Jag föreslår att du läser mina inlägg igen sedan kan du gå och lägga dig och fundera tills i morgon för just nu gör du bara bort dig när du försöker vinna en argumentation med argument som jag redan dragit upp!

Som jag skrev (som du helt blundade för) är att om ett avtal bryts efter ett gemensamt beslut så är det frid och fröjd, men att man inte väljer att fullfölja ett avtal för att gräset är grönare någon annanstans då är man ryggradslös, precis det som hände i detta fallet.

Så kryp nu tillbaka till din sten för du kommer aldrig vinna denna diskussion, avtal ärar och håller man.
Kommentera

Costanza: Ja, och dom tackar som vanligt nej (ni är som bekant kända för att göra det…) till att svara artigt på sakliga inlägg…🤣
Kommentera

Silly: Spännande värvning av Örebro om den går igenom.
Kommentera

Costanza: Katten är lös, hämta senap!
Kommentera

Huge: Är du här och tjafsar med mina forumpolare?
Kommentera

Smurfen:

Örebro, Luleå och MoDo var med i racet kring denna värvning.

Örebro vann! Han kommer nästa säsong
Kommentera

Huge: Berätta gärna mer vart du hittat den svarta marknaden för organ?

Extraknäcker du som fångvakt eller är du bara humorbefriad? (Tänker, när du ändå drar till med personangrepp)

..Tänk på blodtrycket, grabben.
Kommentera

Törna: Byt ut ordet ”tröja” mot ”hjärna” så får du reda på vad JAG tycker när jag läst ditt svar…i
Kommentera

Alla ni som är så sjukt negativt till allt vad MoDo å Hinken å Busschauffören å korvgubben gör nu borde gå in å se på denna intervju som MoDo Hjärtan Sundsvall gör med Widebro där han tar upp om just vad allt vad negativt även påverkar det som händer både på isen inom Arenan !

Denna intervju gjordes på Mamma Mia innan Brynäs matchen nu i lördags .

Intervjun med Widebro är uppdelat i 2 avsnitt och i den andra nämner han just det jag tog upp ang det negativa mot föreningen och dess påverkan.
Kommentera

Huge: Av någon anledning kan jag bara tänka på låten ”Ingen vill veta vart du köpt din tröja” när jag läser ditt inlägg. Ofrånkomligt.
Kommentera

Sveriges nationalsång på dragspel var lite nytt. Hade hoppats på viggen!

Snackar alltså om Swiss Hockey Games.
Kommentera

friberg: Ger du upp nu när det blivit kul?
Kommentera

friberg: Kom aldrig tillbaka, ingen lär sakna dej
Kommentera

Gavelo: Du får gärna kämpa för DIN ståndpunkt att alla spelare/ledare kategoriskt MÅSTE fullfölja ingångna kontrakt tiden ut, utan undantag och oavsett ev anledning till att man vill bryta ett kontrakt.
Det kallas isf för ”livegenskap och jag tror ärligt talat att ingen klubb vill ha det så, även om parterna naturligtvis tycker att det är trist och jobbigt varje gång man inte är överens och för båda parters bästa tvingas avsluta ingångna avtal i förtid.
Det är DIN kategoriska och praktiskt ogenomförbara ståndpunkt som isf är smaklös, inte MIN pragmatiska och för alla parter mest gynnsamma.
Sen avstår jag av artighetsskäl att gissa på VAR du verkar ha DIN slips uppstoppad nånstans.
När du ändå drog in det klädetyget i debatten, menar jag….
Kommentera

Costanza: Får väl gå ner i den GrönGula källaren och studera vad du skriver som är vettigt. Kommer nog behövas minst 15 högskolepoäng för att förstå.

Godkväll.
Kommentera

friberg: Skriv nåt vettigt om MoDo då. Ni Lövare gillar ju inte varm korv.
Kommentera

friberg: Gå och lägg dig.
Kommentera

friberg: Du är parias nu
Kommentera

Costanza: Läser man dina inlägg så ser man att 95% är tramsande och trollande.

Ex följande:

"Vid 8 års ålder klev jag in i Kempehallen och har sen dess fastnat för MoDo och hockey....och varm korv."

Det är viktigt för mig att det går bra för MoDo.
Det spelar mindre roll för dig ser jag utifrån allt ditt fjantande.
Jag är en större MoDoit än dig.
Kommentera

friberg: Du är inte MoDoit. Försvinn!
Kommentera

puffe2: Vem provocerar dig :-O
Kommentera

KB: Möglig trappa ner, sen 40W lampa. Trasig toalett och en vattenkokare från Temu.
Kommentera

Smurfen: Så går det när man slarvar med riskinventeringen. Hoppas han kryar på sig snabbt, men riktigt korkat att bedriva den typen av projekt under dessa förhållanden.

Hade han bara följt praxis och fyllt i riskinventeringsprotokollet, hade detta kunnat undvikas åtta dagar i veckan. Hoppas att ni hemmasnickare där ute drar lärdom av detta.
Kommentera

friberg: ska du provocera pöjk, bör du vara lite smartare
Kommentera

Costanza: GrönGult, är det den där svartklubben på Fysikgränd som luktar bajs, kall korv och ljummen öl?
Kommentera

Smurfen: Resten ska vara kvar, vi behöver dock rensa typ 10-20%, och de namnen har jag radat upp. Niederbach och Aagard behöver 3 årskontrakt vardera.
Kommentera

Elysium: Usch så otäckt. Krya på dig Magnus!
Kommentera

Elysium: oj hade missat detta!
Kommentera

SPOODI: Håkansson är ju skadad nu och är borta ett tag efter ett fall på 5 meter , så då slipper ju dessa negativa personer honom !

Modos sjukgymnast i dramatiskt fall
Kommentera

SPOODI: vet du skämtar men nu när allt prat här pågår.

Håkansson har faktiskt råkat ut för en otäck olycka. Hoppas på snabb återhämtning! 🙏
Kommentera

Smurfen: Tack Smurfy! Äntligen får jag nytta av min Fil. Kand. inom Media och kommunikation. MoDo är ju störst och några andra gillar inte det.
Kommentera

Smurfen: Du är väl också en bra ambassadör för vårt MoDo, då är ni 2 åtminstone
Kommentera

Costanza: Tror nästan bara du som skriver positivt om MoDo här inne nu !!!
Du är grym
Kommentera

Smurfen: Klart Fysio, läkare och materialare ska avgå. Vi har bara förslitningsskador, Håkansson jobbar långsammare än vården i region Stockholm, materialarna slipar skridskorna så bra att vi tappar skäret samt sågar i klubborna så de går av
Kommentera

Smurfen: Ett Löventroll. George kan sociala medier.
Kommentera

friberg: Är det inte lika bra vi lägger ner MoDo, för snart finns det ju inga som skall vara kvar enligt er !
Kommentera

friberg: Såg dig gå ner till källaren hos GrönGult igår.
Kommentera

friberg: för allting kommer gå så mycket bättre om vi byter ut majoriteten av staben ja.
Kommentera

friberg: Alltså, vad har Wahlberg gjort för fel? Tejpat klubban för dåligt? Varit för sen med att tvätta en handske?

Bara nyfiken vad du baserar det på

Edit. Går rykten om fel tvättmedel, ja, tyvärr, då får han gå.
Kommentera

friberg: Du glömde Woods, Ladue och 3 st ur damlaget!
Kommentera

puffe2:
Har bett om ursäkt till Rödluvan då du har helt rätt.
Kommentera

Costanza: Var alltså inte ment mot Dej, tvärtom
Kommentera

Frontschwein: Folk som måste gå nästa säsong nedan:

Jasek, Ranta, Byström, Vigneault, Eriksson Ek, Södergran, Rundblad?
Gradin, Holmström, Sundell, Lagläkaren?, Fystränaren och Wahlberg.

Vad har Sundell för roll, någon som vet? Holmström har satt ihop PP och det har inte fungerat. Jag var kritisk till Karlin i början, men nu verkar det som att han har satt ett spel som funkar och jag har mycket förtroende för honom nu efter senaste tiden.
Det märks att spelarna är för dåliga, men ser ut som att han kan få ut det mesta av truppen Hinken har satt ihop.

Hinken måste avgå helst imorgon. Tror tyvärr inte det är rätt man för jobbet. Styrelsen måste sparka honom för han kommer inte att lämna självmant.
Kommentera

Trilske: Precis så.
Nog fan har han funnits på deras radar under en tid innan. Tror det är rätt sannolikt att det är HV som tagit en första kontakt och att man kommit överens om att en förfrågan officiellt måste komma från Liljander själv.

Har faktiskt hänt mig också på mitt nuvarande jobb att en konkurrent från samma stad hörde sig för ifall jag var intresserad att börja hos dom, men det var isåfall viktigt att förfrågan skulle kommit från mig först eftersom en "gentlemans agreement" om att inte söka i varandras personalstyrka tydligen finns.
Kommentera

Huge: Inte ett dugg tveksamt faktiskt!
Du verkar ha slipsen för hårt knuten för du verkar tappa blodcirkulationen till huvudet!?
Alla klubbar får gärna värva liljander efter att hans kontrakt med Malmö löpt ut, alternativt om övergången varit ett gemensamt beslut.
Liljander är en åsnebrottare som inte ärar sitt kontrakt och HV71 agerar fult som tillåter en sådan övergång.

Du får kämpa med din ståndpunkt, den är bara smaklös och det är tack vare sådana som dig som gör att hockeyn helt saknar ryggrad idag.
Kommentera

puffe2: Haha, jag hade en dålig dag bara. Håller även med om ditt bokstavstrolleri.
Kommentera

« · 2786594 · »