1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511328 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma

2786941 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma
Zource: gris? näe, rimmar ju illa. apelsin då
Kommentera

puffe2: Melin, Melin, ditt jävla… ?
Kommentera

KRB: Haha, Republiken slår AIK . Ganska trivsamt
Kommentera

Peja:

En bragdkväll av Östersund!
Vad hände?!?
Kommentera

Bad_Brett: Du är helknäpp, Uppskattas mycket!!
Kommentera

puffe2: Hade jag uppskattat! Har en Trump-flasköppnare ochTrump's Great Wall Candy Bricks som jag fick av en tjej på jobbet. Har även en Trump-mask sedan tidigare och en annan kollega ska försöka fixa en äkta MAGA-keps.
Kommentera

Costanza: Ja, är ju nästan dumsnäll. Älskar Dej,BadBrett o andra MoDoiter, tycker t.o.m om vissa klyktattare. Stort hjärta här
Kommentera

Costanza: För att vara ett mordoffer håller Videll fortfarande hög nivå. Hoppas Östersund vinner.
Kommentera

Peja: Är inte du moderator på Gävle-sidan?
Kommentera

Bad_Brett: Hade jag varit vid stadd kassa , hade du fått denna som julklapp. Nu är jag ju en fattig bonndräng, men tanken räknas som du vet

www.tradera.com/item/290806/649449006/retro-donald-trump-docka-bobblehead-usa-president-potus

Lite kul dock att en filur i bara 100 handnumrerade exemplar inte redan fått bud. Fake news överallt minsann.

Önskar dej dock en trivsam Jul mm. Du är skitjobbig oftast men trevlig ibland :)
Kommentera

modomille: Ändå fascinerande att en del av er fortfarande är programmerade till att snacka ner Brynäs. Stay strong.
Kommentera

Heyerdal: Jag tänkte på kall korv och 3 korvmål landade hos George. Farsan är född 1945. Allt synkar ihop.
Kommentera

Heyerdal:

Sjuk match, allt verka hända
Kommentera

Zource: Har du samma mage som undertecknad, kan du missa ett helt OS, bara för ett ynka toalettbesök.
Kommentera

Zource: 3 mål på 45 sek för Löven !
Kommentera

Zource: ett Horavamål till 5-4 .
Kommentera

Om man går på toaletten medans man kollar en allsvensk match, så kan man missa 4 mål!
Kommentera

KB: OK jag förstår vad du menar
Kommentera

Vikingmodo : Yes, läste lite fel där
Kommentera

puffe2: Det var ju det jag sa? Ett bra lag kan byggas även med lite pengar
Kommentera

Peja: Spännande ja men kvaliteten är väldigt låg emellanåt. Dock Inte lika dålig som när ni spelade där.
Kommentera

modomille: 4 lag som slåss om seriesegern och SHL-avancemanget. Inte varje år man skäms bort med en så spännande allsvensk upplaga.
Kommentera

Vikingmodo : HV är väl ändå ett exempel på att ett LAG inte byggs av enbart pengar. Dom är ju urusla varje år
Kommentera

Vikingmodo : Vadå det argumentet håller inte? Det var enbart ett svar på Confucius ifrågasättande gällande varför spelare väljer andra lag före oss. Vidhåller att det har med det prekära läget snarare än något annat. Sen gav jag ett exempel på ett annat lag som sitter i samma sits men som har andra medel att röra sig med
Kommentera

HA har verkligen blivit en gärdsgårdsserie efter att vi lämnade.
Kommentera

JawKee: Örebro är totalt ointressant för mej också, Rankar dom topp tre av totalt intetsägande klubbar i SHL
Kommentera

JawKee: Helt rätt. Finns ingen prestige i att spela för Örebro, annat än att de befinner sig i högstaligan. Klubben är en parantes inom svensk hockey.
Kommentera

puffe2: Är Ranta inte en spelare som spelar mer för lönekuvertet? Tycker Örebro är en klubb som mest slänger med pengar. Länge varit så att spelarna som kommer dit kommer dit för lönekuvertet. Var samma när dom snodde åt sig Palushaj från Brynäs.Örebro verkar ha som affärsidé att ta spelare från andra klubbar i SHL och då är det ju lönekuvertet dom kan locka med, kan ju inte finnas något annat alls att locka med för att spela i Örebro.
Skulle vara intressant att se Örebro ramla ner till HA och se hur många spelare som stannar. Min gissning är närmare 0 än 10.
Kommentera

KB: Tabelläget är nog ack så viktigt Sampa kommer stolt till den klassiska klubben Örebro blablabla, men givetvis spelar tabell-placeringen en stor roll. Vi bör nog vara med från omgång ett kommande säsong
Kommentera

KB: HV71 har ju den största budgeten av alla lag så det argumentet håller inte. Man måste värva ett LAG som spelar för varandra, med mycket eller med lite pengar. Det är det enda som fungerar
Kommentera

Tarasov: Ja kanske, men jag tror det hade varit bättre för er om han hade nått att spela för resten av eran säsong. Tex ett nytt saftigt kontrakt hos er eller nån annanstans. Nu känns det ju som att han bara vill få säsongen att ta slut. Jag vet inte, men skulle säg Emil Pettersson signa för Frölunda idag, då tycker inte jag han ska spela något mer, då kan han sticka redan nu.
Kommentera

KB: Du kan inte jämföra rakt av med HV. De har mycket mer pengar på banken och kan betala högre lön. Notera dessutom att flera av deras dyra köp inte gjort succé. Skulle vi köpt dessa spelare genom att betala höga löner som Hv hade de nog de flestainte spelat så mycket bättre hos oss.
Kommentera

BobbyG: Fula George får ju ligga varje fredag, bara tjejen säger ja. Dyngdiket är fantastisk!
Kommentera

Tarasov: allt går att lösa!!!
Kommentera

KB:
Tycker det här med tabelläge är svaga undanflykter en bra sportchef kan värva det han vill ändå!!!
Kommentera

Confusius: Tabelläget och att vi inte lyckats etablera oss än så länge? Behöver väl inte vara svårare än så? HV71 är i exakt samma läge men har kan lägga en budget som är typ 30% högre än de flesta i ligan.
Kommentera

Frontschwein: Ser att många vill förlänga med Rundblad, jag är dock ytterst tveksam till nån som behöver 2-3 månader för att komma upp i nivå.

Notera förresten skillnaden i hans skridskoåkning i offensiv och defensiv zon.
I offensiven ser han närmast ut som en 25 åring där han briljerar med sin rörlighet medan han i defensiv zon mest glider 1m bakom sin motståndare.
Gigantisk skillnad faktiskt vilket är lite märkligt.
Kommentera

Bad_Brett: Om vi nu erbjuder lika mycket pengar som andra, men spelare drar. Då måste du som sportchef fråga dig varför!! Men jag antar att man kanske inte vill veta svaret!?
Kommentera

Sigge: Då ska styrelsen kliva av! Styrelsen ska agera för föreningens bästa, i alla lägen!!
Kommentera

KB: George ansvarar för de geotekniska ritningar där, Det är pålat som faan.
Kommentera

BobbyG: Jag är mest orolig över att Hägglunds Arena ska glida ner i vattnet. Risken är kanske inte jättestor men jag vet att liknande saker har hänt i andra länder.
Kommentera

Sigge: Nja. Storsponsorer börjar tvivla lite på Hinken. Det är för mycket dumheter nu från Foppas polare.
Kommentera

KB: inte nog med att han har ett livstidskontrakt, han bryr sig heller inte om hur det går för modo och jag har hört att han dödar nyfödda valpar på sin fritid, som han har mycket av eftersom han inte gör sitt jobb

:)
Kommentera

Sigge: Hans kontrakt går ut efter nästa säsong. Men okej.
Kommentera

Frontschwein: Hinken har fått ett livstidskontrakt av styrelsen. Då spelar det ingen roll att han inte kan bygga slagkraftiga lag eller hitta spets
Kommentera

JonathanF: jo, jeppe har vuxit in i ligan. Rundblad också. Bara förbannad över detta kontrakterande unde brinnande säsong, glappande murvlar och en värdelös sportchef utan kunnande i hur man öppnar käften i media eller kontaktnät.

Det jag önskar mig i julklapp är iaf att avgångsbrev från Hinken.
Kommentera

Costanza: Mindre sammansvetsat - Talar vi om herrlaget Modo, om klubben Modo som helhet eller bådadera?
Kommentera

Costanza: Bara ta spelare som Wahlberg, Folin, Berg, Brickley, Dickinson, Jinesjö Karlsson mfl. Snacka om karaktärer och lagspelare som kommer bli ihågkommen ett bra tag framöver och som saknas i årets Modo.

Klart inte alla av dessa skulle stannat i klubben men här har Hinken gått bet och det får vi bara acceptera den här säsongen. Gör om gör rätt nästa säsong får vi hoppas
Kommentera

Dr.Krykov: Håller mer dig om att värvningar mitt under säsong i samma liga inte borde göras eller godkännas men samtidigt så tror jag inte att Ranta vill skada sitt rykte. Tror han vill visa Örebro fansen att han håller. Det blir oerhört barnsligt om han skulle strunta i spelet för att han är klar för ett annat lag. Vad sänder det för signaler till den klubben?
Dessutom så lär det märkas och jag räknar med att Karlin gör något åt saken isf.
Kommentera

2786941 · »