1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MODO Hockey - Djurgården 2008-01-07

« · 963655 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2008-01-07
Salle: aa såg det fan vad roligt :P
Kommentera

Paddan: "Konstigt att så fort firma Bremberg och Hörnqvist trampar in i vår försvarszon så förvandlas våra spelare nästan per automatik till lobotomerade höns helt inkapabla till någon form av beslutstagande överhuvudtaget."

Man får tacka. Hem efter jobbet kl.22 så fick jag nöja mig med att se återsändningen. Otroligt frustrerande att se Bremberg och Hörnqvist åka igenom försvaret, precis som om det var en söndagsutflykt de var på. Jag tänkte att ja måste hitta några ord för att uttrycka min frsustration när jag sett klart på matchen. Då var jag nte lika vresig längre. Som tur är behövde jag inte, tack vara din prosa.
Kommentera

Lumber Jack: Sista bilden i Nordströms bildspel från matchen är bland de sämsta fotomontage jag sett på internet. Och det vill inte säga lite.

Ser ut som om Salle skall drämma till både Högakustenflyg-snubben och Hörnqvist.

[url=www.modohockey.se/bildspel/080107]http://www.modohockey.se/bildspel/080107[/url]
Kommentera

Och innan ni rättar...  ännu
Kommentera

Lumber Jack: Åh änne en svensklärarinna härinne... Jippy. :-)
Kommentera

Poffa: Då hade fel där, jag uppfattade som om de blåses av för att Carl ligger kvar på isen och inte för utvisning.
Kommentera

Salle: Ingenting? Han tittar på Salle och börjar åka därifrån. Han var i allra högsta grad aktiv. ;-)
Kommentera

Salle: Vilket han inte gjorde alls från början. Det såg jäkligt illa ut framför dumburken när Rådbjer bara står och glor ett par meter från situationen när Ossi dundrar in i Salle.
Kommentera

Poffa: Såg nu på reprisen av tacklingen, Rådbjer höjer handen i princip direkt då Tolsa tacklar.
Kommentera

Lumber Jack: Lindqvist signalerade ganska snabbt för utvisning när Salle anfölls. Kan tänka mig att han avvaktade lite extra för att se om Rådbjer som bara var nån meter ifrån situation, skulle göra nåt. Konstigt nog så gjorde han inget även om bilderna från hockeyligan visar att han borde ha sett det.
Kommentera

Salle:

Hmm, undrar vem som snackade mest idag??

Tror nog Ölvestad pratade mer med domarna än vad hela Modo gjorde tillsammans.

Men han såg rätt mör ut efter V Hedmans två tryckare i samma byte ;-)
Kommentera

Lumber Jack: Visst höjde domaren som stod i "vårat hörn" handen vid Tolsas utvisning?
Kommentera

Frisco: Det kanske intressantaste av allt är att två matchstraff delas ut, men att ingen av domherrarna signalerade för utvisning vid något av tillfället. Undra vad de båda kollade på under momenten av matchen, varandra?
Kommentera

Lumber Jack: Tvådomarsystemet är en katastrof. De glider runt på varsin planhalva och verkar inte vara koncentrerad alls på sin uppgift.
Kommentera

Ingen som kommenterat tvådomarssystemet?

En lysande idé, äntligen gamla Kempistakter i Swedbank. Öronbedövande ljudnivå och spontantifo medelst matchprogram. Man blev lite nostalgisk.
Kommentera

Frisco: Hörnqvist till DN...

"- Vi förlorar på domarna, så är det bara. Modospelarna hugger benen av Linkan i mittzon och domarna friar. I nästa moment skriker Sundström (Niklas) på utvisning och får den med sig."

Det vore väl en första gång som MoDo tjänade på att Susse öpnnade limphålet.
Kommentera

Poffa: Bosporen?
Kommentera

knaskamilla: Det syns tydligast på att den tappat luften.
Kommentera

knaskamilla: På hjuispåren?
Kommentera

Gidde:

Hur kan en sarg ligga däckad på isen egentligen? Hur ser man att den är däckad, liksom?
Kommentera

knaskamilla:

Om dom menar den gången som båsdörren var sönder, så var det vid Modos bås. Tacklingen skedde vid DIFs sarghörn.

Men sargen kanske gick sönder någon annanstans som jag missade?
Kommentera

Men hur gick det här till? "Dif-backen manglade Modo-stjärnan Andreas Salomonsson mot sargen som blev liggande däckad på isen." Det var väl inte i den situationen sargen gick sönder?
Kommentera

Salle:

Såg ut som om dom slogs, kanske med varandra?
Var nog Poffa som provocerat dom genom buktaleri, så att dom blev arga på varann ;-)
Kommentera

Gidde: När vi ändå pratar klack.

Vad hände med DIF-klackeni 3:e. Alla 3 blev ju uteskorterade. Alternativt 1 blev utkastad och de andra 2 följde med ut?
Men vad hade dom/den gjort?
Kommentera

Gidde:

Ja. När Djurgården är inblandade verkar de ha problem med att komma på vettiga ramsor. Trist.
Kommentera

Jag tycker att klackens ramsa vid Tolsas utvisning var fulast för kvällen!

"skala banan" hör inte hemma i Swedbank, och borde tusan bötfällas!
Jag skämdes där jag satt....

Om någon redan nämnt detta så ber jag så mycket om ursäkt, för jag har inte läst ikapp mig än. Ville bara få ur mig detta, och det bevisades återigen att klacken mest består av fjortisar....
Kommentera

Martin S: Att Hållberg inte åker med visste jag, och Wargh var väl ganska väntat. Roligt om Timmy kan få lite matchtempo innan nästa ES-match.
Kommentera

Poffa: Harald sa på presskonferensen att det förmodligen inte är någon större fara med Salle. Hållberg o Wargh åker inte med till Ryssland, Timmy gör det förmodligen.
Kommentera

Nu har jag vevat tacklingen 10 ggr på den repris som finns på hockeyligan. På den ser tacklingen betydligt bättre ut än vad den gjorde från den vinkel jag såg det live.

På den säger jag att det inte är checking to the head, men kanske boarding och värt en tvåa.

Ossis tackling är fulare och checking from behind, men jag är osäker på om det ska vara 5+20. Men det är väl skadedravlet som skapar det större straffet.
Kommentera

Salle:

Jag tror att alla utom Poffa och Djurgårdarna och domarna är ense.
Kommentera

Paddan: Då är jag och Wikegård helt ense. Det verkar vara en bra killen den där experten.
Kommentera

Salle: Wikegård tyckte att Ossis tackling i ryggen på Salle var mycket värre än den tackling som Gustafsson fick och att det domslutet var helt rätt av domaren. Om jag nu minns rätt i zappandet mellan Dexter och Hockeykväll.
Kommentera

Paddan: Jag tyckte, av sekvensen och den reprisen man såg på mediakuben, att tacklingen träffar huvudet men är det som Wikegård säger så är det ju ändå värre.
Sa dom nåt om eller visade Ossis tackling på Salle?
Kommentera

Paddan: Gustafsson heter han väl, Carl Gunnarsson återfinns/återfanns väl i LHC.

Knas: Tja, jag förmodade det. Men eftersom vi är i total avsaknad av någon form av grundspel så vore det väl heller inte omöjligt att vi helt saknar backspel också.
Kommentera

Paddan:

Menar du att det fanns något backspel?
Kommentera

Salle: Wikegård hävdar att tacklingen tar axel mot axel och att Carl Gunnarssons huvud aldrig blir träffat. Nåväl, dömt är dömt.

Men backspelet såg oroväckande släpphänt ut på de mål man fick se på Hockeykväll. Konstigt att så fort firma Bremberg och Hörnqvist trampar in i vår försvarszon så förvandlas våra spelare nästan per automatik till lobotomerade höns helt inkapabla till någon form av beslutstagande överhuvudtaget.
Kommentera

Salle: Jag såg att svedjeholmen hadde sina scouter på plats för att kolla in Hedin ..tror inte dom blev så nöjda..
Kommentera

Paddan: Tyvärr så var Tolsas utvisning felaktig om du fråga mig.
Ok att tacklingen tar i huvudet på DIF:aren men hans huvud är ju i midjehöjd eller strax över på Tolsa.

Annars var det Firma Bredberg o Hörnta emot MoDo. Och dom två hade extra kul när Hedman & Hedin var på isen.
Kul för Jensa att få göra en strut. Salle bäst på isen återigen. Hoppas Vääääääääänänens smäll inte var allvarlig för Salle i det stim han är kan vara det som gör att vi kan slå Metallmagneterna
Kommentera

Hur kan wikegård säga att dif klacken är sjysst och bara fokuserar på att stötta sitt lag??
Kommentera

källan:

tillfälligt bort glömt ;)
Kommentera

difzi: Skottpengar på Ossi.

Men rolig match att kolla på. Salle fortsätter sin Foppaturné. Och när hade Werner tre assist i en hockeymatch senast?
Kommentera

difzi: kom ihåg att vi är före er i tabellen :D
Kommentera

Bara ta och gratulera till vinsten! Men de ska göra ont att möta oss, kom ihåg det ;)
Kommentera

Salle: Eftersom vi använt fel tråd hela matchen igenom, utan att någon märkt det, så får jag väl i varje fall konstatera att MoDo nu har fem raka segrar. Och Salle och Hörnqvist gjorde fyra poäng var i kvällens match.

Nu är den stora frågan: Ska jag fortsätta se avsnitt ett av andra säsongen av Dexter eller ska jag se Hockeykväll? Just nu lutar det åt Dexter...
Kommentera

Paddan: Detta är det laget du missar.

MODO Hockey

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol 
 30. ZAJKOWSKI, Mikael 

1st Line8. HEDMAN, Oscar35. HEDIN, Pierre 
 9. WERNBLOM, Magnus39. SVARTVADET, Per15. SALOMONSSON, Andreas 

2nd Line2. WESTIN, Jens5. JONSSON, Hans 
 79. WARG, Fredrik24. SUNDSTRÖM, Niklas10. SKRÖDER, Per-åge 

3rd Line41. HEDMAN, Victor23. TRIBUNCOVS, Atvars 
 22. YETMAN, Patrick20. STEEN, Oscar19. TOLSA, Jari 

4th Line 13. JONASÉN, Marcus 
 26. PETROVICKY, Ronald29. MOLINDER, Andreas18. ÖBERG, Peter
Kommentera

Lumber Jack: Själv sitter jag i utvisningsbåset i Krokom.
Kommentera

Lumber Jack: Det skall nog kunna gå bra.
Kommentera

Salle: Jag väljer att sona mitt straff på etage 4 sektion 1
Kommentera

Lumber Jack: Grattis. Vinsten är 5+20 min MP. :-)
Kommentera

« · 963655 · »