1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504879 inlägg · 4100 ämnen

MODO Hockey - Djurgården 2011-02-19

« · 1350461 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2011-02-19
Per HApps: Den sjukaste kvartfinalserien var inte sista året modo gick till slutspel, dom gick till slutspel året efter också och de var ju inte den sjukaste kvartsfinalserien den var solklar hela tiden 4-1 i matcher =)
Kommentera

Skalman: Vi åker inte ur. Det finns inte. Det bygger jag inte på någon sturskhet eller så. Allsvenskan, om vi nu hamnar där, är ännu sämre. Conny är Kingen,
Kommentera

Lumber Jack:

Efter 6 raka förluster och ett spel som påminner om korpen skulle till och med KB65 skrämma mig.

Att du tycker det det är enklare att möta HV och Linköping än AIK är bara så......
Kommentera

Johnny Rådepp:
Den sjukaste kvartsfinalserien var den mellan Timrå & Modo när Modo senast gick till slutspel.
Kommentera

Per HApps: Det är väl bara MoDo som missat slutspelen de sista säsongerna så vad Timrå kommer in i bilden förstår jag inte? Hur det går den här säsongen står ännu skrivet i stjärnorna, men faan så jämnt och spännande det blir. Förödande för västernorrlandshockeyn kan det aldrig bli så länge MoDo missar slutspelet.
Kommentera

Gustafsson: Vi kommer att få sjukt dålig ekonomi pga. tappade tv-intäkter bl.a. och då tvingas vi harva i allsvenskan med ett publiksnitt på 2000. Detta pågår tills dess att Sedinarna av ren barmhärtighet spelar upp oss i finrummet igen vid 35 års ålder för att sedan runda av karriärerna.

Om nu inte allsvenskans enda general manager ändrar titel till "spelare" innan dess och ordnar biffen..
Kommentera

Sawchuk: HV och Linköping skrämmer mig inte mer än något annat. Idag kan Dif åka upp och spela snortight då man inte behöver vinna och lyckas på så sätt neutralisera MoDo. Cluben och framförallt HV spelar inte defensivt på samma sätt vilket snarare gynnar oss. Det är värre att vi har AIK kvar...

Kommentera

Sawchuk: Sant. Titta bara på Mif och Leksand.
Kommentera

Angående Allsvenskan så tappar Modo till att börja med 22 miljoner kronor.

Sedan lär man väl minst halvera publiksnittet.

För att man ska ta sig upp ur Allsvenska krävs enormt flyt samt en klockren satsning. Missar man första året kan man bli kvar hur länge som helst.
Kommentera

KORITFW: HUr tänkte du nu? Erbjuder ni hjälp från Timrå?
Kommentera

Bad_Brett: Kom inte dragandes med att Foppa inte ville spela i Modo för att de var för dåliga. Det är rent djävla skitsnack från din sida Brett.
Han ville spela på den högsta nivån och trode att foten pallade för det.

Såg det så djävla mycket bättre ut ifjol när han och Marcus anslöt?
Kommentera

Bad_Brett:
Lite skadeglad är vi nog nere i Medelpad, men om man ser nyktert på detta så är det förödande för Västernorrlandshockeyn om Modo & Timrå missar slutspel efter slutspel. 
Kommentera

Kul med +7 000 i FC. Hoppas det engagemanget håller i sig, för det blir en längre säsong än förra året och allt stöd kommer att behövas.
Kommentera

HV och Linköping nästa, HURRA!

Redigerad kommentar

Kommentera

Kan inte någon beskriva vad som faktiskt kommer hända med MODO Hockey om vi åker ner i Allsvenskan? Hur går det med publiksnittet, spelartruppen, ekonomin? Kommer vi ha en chans att gå upp igen direkt eller kommer det krävas en lång generationsväxling och total återuppbyggnad av klubben?
Kommentera

Gusse: Ja en värmlänning i båset och sen får vi hoppas att dom lägger ner tv-programmet "pensionärsjävlar".
Kommentera

Andersson: Modo spelade ju bra sista två minuterna. Så ska de spela hela tiden.
Kommentera

Sawchuk:

Jag förstår att Forsberg inte ville spela i MoDo när jag ser det här. På något vis känns det som att spelarna själva struntar i hur det går. De äldre spelarna lär väl lägga skridskorna på hyllan och importerna lär ju inte ha något problem att hitta nya klubbar.
Kommentera

Det är ingen ide för modo att titta bakåt säger Virus . Tror jag det , de är ju inga lag bakom i tabellen :D
Kommentera

Så ska dom ge en lite hopp, för att om en liten stund dra undan mattan igen.
Kommentera

Den här hockeyn kommer inte hålla i kvalserien.

Inte en sportsmössa.
Kommentera

Gusse:

Jag känner att jag inte orkar bry mig längre. Speciellt inte nu när de har tagit bort forumet, som var en viktig del av den social aspekten, åtminstone för oss som inte bor i Stockholm.

Nu ser jag mest fördelar med att MoDo åker ur. Jag sparar tusentals kronor varje år, för att inte tala om all extratid jag kommer få till att komponera musik, måla, brodera, träna eller allmänbilda mig.

Förhoppningsvis får man chansen att se över juniorverksamheten och Sedinarna har säkert så mycket hjärta att de spelar en säsong eller två även om MoDo ligger i Allsvenskan... Eller division 2.
Kommentera

Gusse:

Det värsta är att det inte verkar finnas någon moral i laget längre. Det 'är endast en enda lång pina att vänta på när motståndarna skal göra mål.

Hur fan kan det gå från grönjävulskt bra spel med fantastiskt PP och stora förhoppningar när vi närmar oss lagen ovan strecket, till det diametralt motsatta så fort vi kom över strecket?

Spelarna underpresterar ju nått fantastiskt.
Kommentera

Skalman: Modo åkte ur 1984 med en Djurgårdare i båset,kan bli repris med en djurgårdare i båset detta år.Vi kanske måste köra med värmlänningar i båset för att lyckas bra?
Kommentera

Ska vi gå ihop och köpa en teknikkula till K Fop?

Och kanske kan man få låna en rullator från landstinget som resten kan dela på, dom rör sig ju bara en åt gången ändå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ja det är tur att man inte är timråit i alla fall.

Men nu verkar ju i alla fall resultaten gå med oss, så vi är ju med i matchen om ingemansland ett tag till!
Kommentera

Sawchuk: Jag tror inte Modo vinner någon mer match i Elitserien i år!Kanske inte på många år
Kommentera

De blir en lång säsong ändå.
Kommentera

Gustafsson:

Att det blir kvalserie är väl tämligen säkert.

Men med sättet Modo byggt hockeylag de senaste åren så får vi nog vara glad om det stannar vid kvalserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

100% av avsluten som faktiskt går på mål tar mitt i bröstet på potatissäcken Ojojja.
Kommentera

Det bli nog tammefan kvalserien i år.
Kommentera

Gusse:

Det gör dom inte, kan mycket väl bli Conny som beseglar Modos öde. Snacka om symboliskt.
Kommentera

NuMo: Oroa dig inte.
Kommentera

Södertälje
Modo
Örebro
Växjö
Leksand
Rögle

Där har vi lagen i årets kvalserie...Möjligen kan Rögle och Södertälje bytas ut.

Hur skall Modo hinna med mot dessa lag?
Kommentera

Lumber Jack: Måtte inte detta lag råka gå till slutspel. Vilket pinsamt lag.
Kommentera

Mårten Hagström gick tydligen in och satte drömskottet med en snärtig handledare. Brutalmetallarmodoiterna kan man alltid lita på!

http://il.youtube.com/watch?v=G8TSPpbDCrU

Kommentera

Per HApps: Been there, done that, hoping not to live thru it all again.
Kommentera

Nieminen:
"ångestfyllda" är ordet för dagen...
Kommentera

NuMo: Sen får man för omväxlings skull hålla med herr Boork, det här är bland det sämsta, mest ångestfyllda man har sett på tv en lördagskväll.
Kommentera

Lumber Jack: Nä, det stämmer.

Förutom de nämnda osynliga så ger jag minus till resten som inte märks.
Kommentera

Sawchuk: Nja, det är trots allt dryga 7000 på läktaren. Men det är så ängsligt att man får spunk på isen. I vanliga fall görs det 10000 misstag i varje period, nu törs ingen försöka sig på nått i rädsla för misstag.

Kommentera

NuMo: Pikken är ett icke lagringsbart vin.
Kommentera

Fan, känns nästan som folk inte bryr sig längre.

En konstig känsla.

Kvalserien blir gastkramande, ramlar vi ner kan det ta tio år innan det blir Elitseriehockey i Övik igen.
Kommentera

Spelar Modo idag?
Kommentera

Ritchie, Madsen, Skröder, Sundström, Nagy, Bartecko.

Är de släkt med den osynlige mannen?
Kommentera

Det är som om vi spelar bortamatch mot djurgårn. Vi skapar inte en enda kvalificerad chans.

Ingen vågar göra något, det finns ingen trygghet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Efter god mat och dryck kopplar jag upp mig för att kolla läget. Än finns chansen. Med tanke på övriga resultat finns inga alternativ till tre poäng!
Kommentera

Gusse: Ja det är inte så mycket som sker framåt. Men så länge man har 0-0 så knappar vi väl in? Eller Frölunda drar väl ifrån.
Kommentera

yngwie: Vi har bättre försvarsspel idag , men då fick vi sämre offensiv iställett..
Kommentera

« · 1350461 · »