1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507049 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24

« · 2479598 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Trilske: ja ni har ju alltid otur med domarna varenda säsong lider med er att det aldrig vänder.
Kommentera

Nooky: Den föregående träffar mycket mer på benet, medans Brickleys tar höften. Man ser ju hur Berglund roterar med hela överkroppen, medans i det första klippet är det nästan bara benet som roterar.

Den första är tveksam, men den andra är aldrig någonsin mer än en tvåa och egentligen inte ens det.
Kommentera

twitter.com/S19321218/status/1629236552961327104 sen när man kollar på denna.. som hände hum för nån dag sedan mot Rögle.

och här blir det 2 minuter?
Kommentera

Rahmi hade ju en exakt likadan fördröjd rörelse med nacken när vi mötte löven, vevades dock inga repriser på den vad jag kan minnas.
Kommentera

Bob Beers: Ni leder inte serien än.
Kommentera

Donald: Expressen väljer att fokusera på en situation där domaren höjde handen för utvisning på en MoDo-spelare och släppte det. Inget om Brickleys ”knätackling.” Tragikomiskt.
Kommentera

Dexter : En jävla bragd att man lyckades ta en poäng dock med tanke på att man blev bortdömda. Om laget inte hade kommit tillbaka på det sättet man gör så kan jag lova att tongångarna hade varit annorlunda.
Kommentera

Trilske: Fast det börjar bli rätt komiskt ändå att det är samma domare som får stå mesta dels och försvara/förklara sina domslut efter matcherna

och att dom 2 paras ihop i en match mellan 2 topplag

Mattias Enroth gjort några kassa matcher nu på slutet med så han är inte nått bättre än vad Stefan är

sen när han ska förklara saker låter som han har läst på ett paper vad han ska säga
Kommentera

Dexter : 12 dec hade MoDo 19p ledning.
Allt enligt Swehockey.
Kommentera

Stefan Johansson fick väl rätt mycket kritik efter att han dömde AIK-DIF p.g.a. sin historik i AIK, där han har sju säsonger som spelare.

Låga odds på att han med alla till buds stående medel vill undvika ännu en kritikerstorm där han blir anklagad för att ha något som skulle likna aik-sympatier.

Problemet ser vi ikväll när det slår över åt andra hållet och han ska visa sig på styva linan och tvingas överkompensera för att slippa diverse anklagelser från dif-lägret.

Han bör varken döma aik eller dif som jag ser det.
Kommentera

Rytter: Nu när man har kylt ner sig lite efter den här horribla domarinsatsen som jag nog tycker är den värsta man sett i HA under dessa år så kan man ju fundera på situationen med Brickley.

Han har egentligen bara ett alternativ för att slippa bli bestraffad i den där situationen, det är att vika undan och släppa förbi Berglund.

Finns tre olika scenarion där det första är att hålla ner armarna och sätta in en tackling i bröstet för att få stopp på Berglund, men eftersom han är kort och Brickley är lång så hade det alternativet varit matchstraff för då hade det bedömts som checking to the head så då går det bort.

Nästa scenario är det vi fick se, båda spelarna kommer in i situationen i ganska lika position med benen brett isär, skilnaden är att Berglund är puckförare. Brickley trycker ut höften för att träffa med just höften mot Berglunds dito. Vi vet hur det bedömdes.

Sista scenariot är som sagt att släppa förbi Berglund.

Vad sänder detta för signaler? Jo att man som puckförande spelare har exakt NOLL ansvar i hur man kommer in i olika situationer. Långsiktiga följder? Jo att det fysiska spelet kommer bli TOTALT urvattnat i svensk hockey. Samma sak med olika situationer längs sargen, ställer du dig med ryggen vänd utåt en meter ifrån så är du helt fri från ansvar om du skulle bli intryckt med huvudet före.

Är det rimligt att vid ett övergångsställe gömma sig bakom en snöhög för att sen springa ut hejvilt framför en bil som närmar sig i full fart bara för att hävda sin rätt att ha företräde som fotgängare?
Kommentera

J F K: Ja, men samtidigt en sån otroligt korkad crosschecking av OP. Matchen hade varit annorlunda utan den. Jag hoppas han bad laget om ursäkt.
Kommentera

Dexter : 12 dec hade MoDo 19p ledning.
Allt enligt Swehockey.
Kommentera

Dexter : Det ska givetvis ses i skenet av att vi fick 3-0 mot oss i första och ett riktigt justitiemord på Brickley. Den här poängen är förmodligen värd mycket mer än de tre mot VVIK. Speciellt när både Woods och Halloran fick näta.
Kommentera

Jösses. Det jublas här inne som om vi vann. Fast vi bara tog en poäng. December när vi hade 24-4 i matcher och arton poängs serieledning känns som ett år bort.

Kan bara grundserien vara klar snart så får vi snart på vitt om hur bra årets lag egentligen är.
Kommentera

Jag hoppas Pettersson får en kännbar avstängning, Ingman ska skämmas, Brickley skulle inte fått matchstraff och Danielsson hoppas jag blir avstängd i efterhand.
Kommentera

twitter.com/i/status/1629227092171784192 efter ha kollat på denna ett flertal gånger nu kan jag bara säga en sak, jag håller verkligen inte med att Brickley " leder in med knäet i tacklingen " och nej den tar ej på nedre delen av benet som domarna predikade om.

klockren höft mot höft .. men ja , nu har DIFnämnden några saker på deras bord under kvällen, och nu har dom chansen till att ta bort 2 spelare ifrån ett lag och det kommer dom göra garanterat :)

tippar på att tärningen landar på 4 matcher för Brickley för en hård tackling
sen lite böter på Ingman
den enda som ska ha +4 matchers är OP
Kommentera

Rytter: Älskar Ingman. Hjärtat i det här laget.

Har ni förresten sett en mer lättad person än Halloran efter målet? Han jublade knappt, var mer en djup suck. Otroligt viktigt mål.
Kommentera

Nucky:

Ja idag visade han vad han kan. Spelade enkelt, hittade forwards med snabba uppspel och var tung och tuff att möta i egenzon.

Han kommer bli viktig i slutspelet. Ligger han på denna nivå framöver så får vi vad vi betalade för.

Sedan Ingman, visst förstärkningen är inte snygg alls. Men oj så viktig han är med sin fysik och aggressivitet i försvaret.
Kommentera

erjo: Tycker att Bernhardt blev iskall när han fick chansen att slå målrekordet för backar i serien. Förut var han grym på avslut, men sitter skotten mitt i magplattan hela tiden.
Kommentera

Nucky: Niederbach gjorde sin bästa match på länge med tycker jag!
Kommentera

BigBagenda:

Absolut. Djurgården var bättre när dom hade en man mer på planen. Helt sjukt nästan
Kommentera

Nucky: Brickan var grym, fint att han körde över fjanten Berglund.
Kommentera

Bad_Brett: Tycker nog Brickley gjorde sin bästa match i MoDo-tröjan
Kommentera

hockey_21: Där är vi helt överrens!
Kommentera

J F K: Själva spelet 5 mot 5 gjorde MoDo bättre, men generellt var DIF det bättre laget då deras disciplin var bättre. MoDo var oerhört känslostyrt ikväll.
Kommentera

Nucky: Antar att det delar nästa två och hetaste tar båda sista.
Kommentera

BigBagenda: Kan du inte nöja dej med att tycka det och gå och lägga dig? Här är du ensam om den åsikten.
Kommentera

BigBagenda:
Lev med att folk tycker olika du kommer kunna tjafsa i 4 dagar om det
Kommentera

BigBagenda: Varför låter vi ALLTID nåt jävla troll leda diskussionerna?

Riktigt rolig match att se på plats.
Kul att se Woods och Halloran sprattla till.
Kan inte bestämma mig om deras mål eller vändningen i sig var det viktigaste för MoDo just nu.
Alldeles oavsett kan detta varit matchen när det vänder. Ruggigt stark vändning som påminner om höstens MoDo.
Man är oändligt mycket bättre än DIF i 2/3:e.
Dock oroväckande att losermentaliteten att torska jämna matcher fortsätter.
Tex håller inte måttet ännu. Ska bli intressant att se hur man matchar framöver. Lär fortsätta dela på matcherna.
Kommentera

ante08: Äntligen! Nu vänder det. När Mats skev att MoDo hade avgjort serien så gick allt åt helvete. Har alltid vetat att Mats är en smyg-MoDoit, så han gör ju bara sin plikt som skriver ned laget nu.
Kommentera

ante08: vändpunkten. Nu så, tack Wennerholm
Kommentera

hockey_21: Tror inte Vela kommer spela center i slutspelet _OM_ vi får tillbaka alla.
Dicken, EJK, AP och Theo/Theodor, ser nog personligen Neiderbach på en kant och Jakobsson som center i fjärde.

Blir riktigt bra djup _OM_ alla är friska.
Kommentera

UbbeNils: DIF är inte ett bättre lag men ikväll var de det.
Kommentera

ante08: Det är det bästa som kunde hända:) Han anti-jinxar oss inför slutspelet. Misstänker att han bara såg fram till 3-0 och sedan nattade man ned honom. Han vaknade till, kollade på 377 att DIF vunnit och klottrade ned något obegripligt.

Tack Wennerholm.

Fem matcher kvar vara de två svårare är hemma. Två lätta borta och en hemma. Tycker det schemat ser väldigt bra ut.
Kommentera

UbbeNils: Ja där håller jag med dig och Söderström i studion, det ska vara avstängning för diving.

Varför inte 3 matcher??? Men det skulle aldrig genomföras, för det skulle innebära att Löven skulle få problem med att få ihop lag till matcherna. Och så skulle vi ju inte kunna ha det.
Kommentera

J F K: Ja, jag skulle fortfarande vilja testa honom med Dickinson och Woods. Tror den kedjan hade blivit sjukt jobbig att möta.

Vela - Dickinson - Woods
Halloran - EJK - Aagaard
Södergran - Niederbach - Sveningsson
Ohlsson - AP - Mannberg

Extra: Theo, OP
Kommentera

J F K: MoDo drar på sig inte en utan TVÅ(!) matchstraffar. Utöver det en hel del sjukt pinsamma filmningar som redan gått viralt på twitter där man söker billiga utvisningar. Vidare ligger MoDo under tills sista perioden men lyckas kvittera och förlorar på övertid. Men såklart var MoDo det bättre laget ikväll?
Kommentera

KB: Han e ju nybörjare enl hans nick så du har jävligt rätt!!!!
Kommentera

jonsson: kan Danielssons spearing anmälas i efterhand?
Kommentera

Bad_Brett: Ja ejk har varit grym på slutet. Skulle formera första och andra såhär med fullt lag.
Vela Dick Woods
Aagaard EJK Hallonet
Kommentera

BigBagenda: Du anser att Djurgården är bättre, då kan väl jag säga att jag respekterar det du säger, men jag håller en slant på att dom flesta hade 60-40 i Modos favör.
Kommentera

Bad_Brett: Jag vill ha Vela som ytter. Använda hans tyngd i forecheck och att gå på mål. Han är inte den där spelfördelaren som EJK är och kommer aldrig vara. Bättre använda honom för att smälla på motståndarnas backar.
Kommentera

BigBagenda: Du kan inte vara något annat än Lövare, eller möjligen SSKare. Bristen på hockeykunnande avslöjar dig.
Kommentera

hockey_21: Blev en VooDoo-poäng och leder fortfarande serien. Det ska inte vara så lätt som MoDoit. Bygger kanske nåt i gruppen inför det som kommer längre fram. Så mycket som kan bli bättre. Sparkapital deluxe. Vi är knappast favoriter längre. Känns bara bra...
Kommentera

hockey_21: Nu tycker jag väl att EJK gång på gång har visat att han förtjänar sin plats i andrakedjan. Vela har verktyg som kommer bli viktiga i ett slutspel, men han är ju inte alls lika bra stabil över hela banan som EJK.

Men visst, viktigt att få tillbaka Vela.
Kommentera

BigBagenda: Du är ju bara inne för att provocera. Ingen som sett matchen kan på allvar tycka att DIF är bättre i spel fem mot fem. Det är inte ens möjligt.
Kommentera

« · 2479598 · »