1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2534313 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rödluvan:
Rimligt att känna sig sviken av en spelare….
Låst ämne

Rödluvan: Känner ni. Vi kommer närmare en seger…
Låst ämne

SPOODI: OP har väl varit helt okej i finalserien. Men i det stora hela känner jag mig fan sviken av honom.
Låst ämne

KB: Vi har två olika scenarion att se fram emot på söndag.

Scenario 1: MoDo klappar igenom totalt och förlorar med 1-8 liknande som genomklappningen ifjol.

Scenario 2:.Det blir förlängning. Väl i förlängningen dribblar Brickley på blå som ger öppen gata för Dif som avgör.

Oavsett vad så kommer vi likväl följa den här misären nästa säsong också. En säsong som visserligen redan är förlorad då ett dopat Brynäs kommer med den dyraste truppen i Hockeyallsvenskans historia.
Låst ämne

Bad_Brett: Förutom en usel första period är vi bättre. Men supermjuka i slutet av tredje. Vi viker ner oss när det gäller. En chans kvar. Den måste vi ta. Gissar att Krüger inte spelar. Vi är ett bättre lag. Bara de pallar mentalt vinner vi på Söndag.
Låst ämne

Bilyaletdinov: Jag är så helvete besviken på Hinken. Folk hyllar honom för hittan och dittan men han verkar inte förstå vad som behövs i ett vinnande lag. Jag kritiserade värvningen av Halloran från dag ett och fick mycket skit för det. Vad har han i finalen? Två ass? När en soff coach vet bättre än en sportchef så är det illa. Olli Palola hade varit en så mycket bättre värvning. Men neee vi ska inte in med någon "slut" finne.
Låst ämne

Statler: Vi torskar detta på vårt urusla boxplay och ett ännu sämre pp.
Där är DIF gigantiska jämfört...
Låst ämne

SPOODI: Vi måste ha vuxna backar med muskler, inte massa mjuka fjantar!
Låst ämne

Bad_Brett: Woods och dickinsson går att ersätta. Det för inte Berra. Byter gärna bort brickley, Ingman, näsen och OP
Låst ämne

KB: Jag är ingenjör. Om någonting inträffar en gång är det slump. Om någonting inträffar två gånger är det tillfälligheter. Om någonting inträffar tre gånger är det förmodligen fakta.

Efter första perioden senast insåg jag att vi skulle tappa detta. Efter Bernhardts icing fick jag det bekräftat.

Får trösta mig med att det är roligare att slåss om topp-6 i HA än att slåss för överlevnad i SHL Och i ärlighetens namn är Bernhardt den enda spelare jag kommer sakna, och han hade gissningsvis blivit plockad av ett NHL-lag oavsett.
Låst ämne

SPOODI: Hahahah. Just nu känner jag knappt ångest, bara tomhet. Det värsta är känslan av att gå in på Djurgårdsspelares sociala medier om vi tappar det här.
Låst ämne

SPOODI: Ser att Ingman får 4 ugglor och Näsén 3 av ÖA???

Lottar dom?
Låst ämne

Bilyaletdinov: tycker synd om Brynäs som går detta skit till domare
Låst ämne

SPOODI: Skål från Kiruna. Må lägga av me brännvinet
Låst ämne

modomille: ja tyvärr. Helvete
Låst ämne

Gurkan: skål för ha i 17år till
Låst ämne

Barnaby: Jag har gett upp för det är inte vi som är mjukglasspsyken utan det är spelarna. Maken till att vika ner sig får vi leta i historieböckerna efter. Har jag fel kommer jag göra avbön till dig. Exakt vad tycker du talar för Modo nu?
Låst ämne

SPOODI: Är också full såm fan hahah
Låst ämne

Bad_Brett: Säsongen är slut om ca 48 timmar och vi är ett av två lag som gör upp om det. Hyfsat ankpsyke att lägga sig platt utan att ens följa med i det sista steget, oavsett hur det nu går?

Blir det som domedagsprofeterna förutspår så är det ju liksom fritt fram att hiva skit när det är klart. Eller är det viktigt att skynda sig fram och grina först?
Låst ämne

Det här borde dom flesta förstå. Det ÄNDA som talar för oss är vårat spelövertag. Det är en liten skitsak kan jag säga. Folk måste börja förstå att hockey är så mycket mer än det. Om vi vinner på söndag så är det en bragd likt lake placid/ Finland VM 2019.
Låst ämne

Barnaby: Sådana spelare, sådana supportrar 😜
Låst ämne

7639: alltså jag orkar verkligen inge mer hockey. Kan bara denna säsong ta slut. Det är inte bra för mitt psyke.
Låst ämne

Barnaby: Tänk om vi blir det historiska laget som tappa 3,-1 med två hemmaplan, det vore både smärtsamt o pinsamt.
Historiska, fast då får vi ändå ett avtryck i SHL historien.
Låst ämne

Bad_Brett: Jag: Ständig kritiker, i botten ständig optimist.

Nu ligger MoDo med sina söta vackra skallar vid huggkubben. Man ligger där för att man inte "orkat" spela normalt. Långt därifrån.

Men: När kan Modo spela bra?

Svar 1: När man inte har någon press på sig och bara spelar för att det är kul.

Svar 2: När man har huvudet på kubben. Näsr man plötsligt inser att vafan har vi gjort tjugo matcher i rad. Ätit rysk kaviar, Druckit Champagne och ätit svenska söta jordgubbar, trots att ALLA sagt att det inte duger.

Ja, jag tror att vi har en chans.

Det som talar emot: Varenda spelare, varenda ledare, varenda ansvarig inom MoDos organisation tror att de är något. De är nöjda med att vara "bäst i Ö-vik" Jag lovar att det är inte nöjdhetstecknet i Djurgården.
Låst ämne

Rytter: Blir jävligt less om en inlånad SHL keeper går upp igen.

Vi går upp på söndag.
Låst ämne

Ingen kan i frågasätta Bernhardt och Näsen kompetens
Men känns inte som det är spelare man lutar sig mot när det går emot. Känns lite veka mentalt.
Låst ämne

Ben Perrault: Köp ingen, alla , stanna hemma.
Det är det bästa stöd vi kan ge grabbarna!
Låst ämne

Dundee: Spelar det någon roll?
Låst ämne

Padrone78: Gillar inte Minttu. Om folk här kunde något om idrottspsykologi så hade dom förstått att det var över.
Låst ämne

Barnaby:

1994
1998
1999
2000
2002
2005
2016
2020
2022
2023
Låst ämne

Gavelo: när släpps biljetterna för söndag
Låst ämne

Barnaby: Vi vinner på söndag era jävla mjukglasspsyken…
Låst ämne

Bad_Brett: "Lyckas ni vända detta till något positivt är ni fan kreativa."

Hur mycket kostar en tidsmaskin år 2024?
Låst ämne

modomille: Haha. Vinner vi inte nästa så är ligan officiellt stängd. Brynäs går upp nästa år. Och året där efter går nåt annat SHL dopat lag upp. Lägg ner skiten och starta MoDo Curling istället. Finns inget att slåss för längre.
Låst ämne

Bad_Brett:

Ursäkta men det är ju du som ger loosermentaliteten ett ansikte genom att ge upp redan innan matchen spelats.

Tror du är mest nervös av alla och bara försöker bygga upp ett försvar för att kunna säga "vad var det jag sa"

Förlorar vi detta ja då är det så, solen går upp dagen efter ändå.

Många här som borde vara stolta över säsongen eftersom det var löven och dif som var omöjliga att slå samt att vi skulle bli typ 4:a.
Låst ämne

Padrone78: Odds på förlängning på söndag?
Låst ämne

Majbrasan: Om Videbro är smart nu så släpper man bara in 2000 pers i Hägglunds på söndag, så lite press som möjligt på laget
Låst ämne

modomille: Haha, fasen vad nyanserat. Skruva på korken på Minttun nu.
Låst ämne

Bad_Brett: Har du gråtrunkat klart?
Låst ämne

KB: Fan... Jag fick en idé. Kan vi inte skriva ett inlägg som fokuserar på hur vi minsann var tippade trea i serien av experterna och att ingen hade tackat nej till en avgörande match 7 mot Djurgården?

Torskar vi den sjunde matchen blir vi historiska. Ni kan försöka linda in det det hur ni vill, men faktum är att inget lag inom svensk ishockeyhistoria har lyckats med bedriften att klappa ihop så fullständigt som vi.

Lyckas ni vända detta till något positivt är ni fan kreativa.
Låst ämne

Det är såklart över. Dom som tror annat är naiva. Om vi vinner på söndag så är det en sjuk bragd.
Låst ämne

Mattson: Det är tyvärr det psykologiska som kommer avgöra och det är nog redan klart faktiskt. Vi såg det i game 5, i två perioder. Man pallade inte för trycket. Vilka rutinerade har vi som varit med i avgörande matcher? AP? Nu är det ett gigantiskt momentum-skifte till DIFs favör och dom har sina rutinerade rävar som varit med förr.
Låst ämne

Rödluvan: Vår senaste hemmamatch var den sämsta vi gjort på fem år, helt förlamade och stirriga
Nu står vi inför en liknande match med gummiarmar och guldfiskpsyken.
Blir spännande
Låst ämne

Bad_Brett: Vi är inte första lag att tappa 3-1 Timrå vände mot ett Shl lag Karlskrona och gick upp glöm inte det. Så skulle vi förlora på söndag så var vi ej först i alla fall. Verkar vara många som glömt det även media.
Låst ämne

Gavelo: Ta inte ut någon förlust i förskott.

Ingen hade tackat nej i juni till att vara en match ifrån SHL på hemmaplan. Nu sluter vi upp i Hägglunds och knullar in den där sista pucken.
Låst ämne

Bad_Brett: Ja, det skulle väl krävas att vi värvade tillbaka Modigs för att du skulle kunna börja tänka positivt.
Låst ämne

Greenwolper: Ja, publiken har alltid haft en positiv tanke, så blir det helt säkert, 100% den här gången också.

Inte för att vi inte har en kritisk publik, men då har det varit befogat. Det är det inte nu.
Låst ämne

Får fan se till att alltid ha en markering på Klasen
Låst ämne

Töm , glöm gå vidare. ta tag i det till nästa match!

minst 60 minuter kvar av denna serie, jämför man denna match mot förra så var den bättre.
Låst ämne

Mattson: Detta är våran historia, vi viker ner oss och vi kommer vika ner oss på söndag.
Låst ämne

« · 2534313 · »