1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2534601 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo: Fast i mångt och mycket blir det ganska mycket kölhalande av våra spelare och ledare istället för att stötta dem. Oavsett om du har funktionsvariant eller ej så är du ändå ansvarig för vad du skriver.
Låst ämne

Gavelo:

Riktigt fint skrivet. Menar det verkligen. Har ingen som helst diagnos själv utan råkar bara känna precis som du beskriver det i olika situationer. Tänker inte gå mer in i djupet på det för stunden då en grillfest väntar, men det var snyggt att en MoDoit la fram orden så vackert. Håller för övrigt på att bli full något djävulskt här i solskenet i Malmö och historien som följer lär väl visa om det var ett särskilt klokt val eller inte.
Låst ämne

Rytter: Vi skulle aldrig gå förbi semin eller knappt kvarten så förstår inte deras besvikelse. Allt detta måste ju vara ett plus. Fantastiskt att få spela final när vi borde åkt i kvarten. Laget måste ha överpresterat enormt när man ser till deras förväntningar i februari.

Sen är jag själv rätt nervig över matchen imorgon. Vore skönt att få en match som inte är jämn utan vi vinner med 4-1 eller liknande så man slipper vara så nervös. Men det lär inte hända. Sanningen är den att det är små tillfälligheter som avgör. Hoppas vi kan ta ledningen imorgon och peta in en eller två puckar till så vi har 3 mål att gå på. Den pessimistiska magkänslan säger att DIF får något enkelt skitmål och att vi dominerar spelet men inte får in den. Men det har inget med vår historia att göra.

Vi tippades knappast att ta oss till finalen. Karlin och Gradin har gjort ett fantastiskt arbete oavsett vad som sägs här. Lagbygget har gett oss 3 matchbollar, tyvärr återstår bara en. 50/50 om vi tar den. Förhoppningsvis slipper vi Krüger.
Låst ämne

Rytter: Det är fruktansvärt fult att påstå att folk har svaga psyken pga den anledningen. Många människor idag har en funktionsvariation som gör att dom känner extremt mycket starkare känslor än ”normala” människor och därför kan små saker bli näst intill ohanterbara känslomässigt.
Folk som är överdrivet negativa eller positiva har kanske inte samma förutsättningar som andra människor och kan därför inte behärska sig på samma sätt, det har alltså inte med ett svagt psyke att göra utan att man helt enkelt känner så enormt mycket starkare känslor än alla andra.

Sen till dessa människor med dessa variationer så kan man känna fruktansvärt mycket för vissa saker men samtidigt nästan sakna känslor för andra saker, det har som sagt inget med svaga psyken att göra utan att man helt enkelt fungerar på ett annorlunda sätt.
Låst ämne

Saleva: Ska man gå upp ska man gå upp på hemmaplan. Det är sen gammalt. Dessutom röddag på måndag. Ni lär väl gå 10-15 miljoner + i slutspelet med er till nästa år. Tänk positivt och gilla läget.

Hade tagit de här alla dar i veckan som Lövare.
Låst ämne

Sigge:
Vi är ju expert på att vända trender så.
Låst ämne

Esox:
Nä jag är lite ironisk. 😀
Låst ämne

Rytter: Konstaterar att samtliga sjunde avgörande matcher har vunnits av bortalaget i det allsvenska slutspelen och kvalet. Kommer MoDo vända på den trenden tro?

www.hockeyallsvenskan.se/artikel/9un4alh1k-1el1/historisk-tillbakablick-pa-match-7
Låst ämne

Tarasov: Victor Berglund till Kärpät på tvåårskontrakt.
Låst ämne

JbMo: det intressanta nu är ju om dif får tillbaka pressen på sig? Nu är ju platsen till shl lika mkt deras att förlora.

Jag är rätt övertygad om att modo hanterat ett underläge betydligt bättre. Då finns inget utrymme kvar att tveka. Nu blev det så otroligt tydligt att shl platsen var vår att förlora. Det var vi som hade matchbollen.
Låst ämne

9682:

Vet inte vad jag skulle tycka vara skönast med en kross imorgon typ 7-2 till modo.

Att slå ut DIF och gå till SHL eller att täppa igen käften på alla hängskallar som bara suttit och grinat hur värdelösa vi är och att vi alltid förlorar en match sju och viker ner oss. Vore kul att ta bort deras enda argument och vapen, vad ska man hitta på när man inte längre kan säga "vad var det jag sa", detta har jag vetat sedan säsongsstart.

Den som inte stöttar laget och tror på dem nu och ger dem chansen har samma psyke som näsen.
Låst ämne

M Horava: Jag blir alldeles varm när jag läser dig. Du e bäst!
Låst ämne

Tarasov: Har haft som princip att inte kommentera laguttagning och enskilda spelare nu i finalen men nu gör jag ett undantag: Det känns inte som rätt läga att sätta in Theo och Umegård just nu och ta bort Dicken och Dansken. Jag tror det skulle kunna vara dåligt faktisk.
Låst ämne

Smurfen: Det blev alltså inget allmänt biljettsläpp. Allt tog slut under morgonen. Hoppas alla som ska dit inte får uppleva ett nytt trauma, även om man är van vid det som MoDo supporter.
Låst ämne

Det här borde vara avgjort för länge sedan om man tittar rent kliniskt på det. Ni är lite bättre över hela plan och borde teoretiskt vinna fyra raka med uddamålet om vi utgår ifrån kvalitet. Saker är dock inte så enkla. Känslor och nerver spelar i.

Dif har även uppenbarligen börjat steppa upp sedan grundserien. Björklöven borde slagit ut dem, men de verkar vara extremt dåliga när det gäller, år efter år. Det gav en boost till Dif.

Helst hade jag sett att ni båda gick upp så vi får en enkel resa nästa säsong. Ni har missat två matchbollar och ärligt talat så ligger pressen på er. Tycker ni borde omfamna den och gå ut och bara köra istället för att lägga över den på motståndarna, det visar ju bara på svaghet. Såna här matcher måste man älska att spela annars ryker man som lag. Ska bli sjukt spännande att se, har sagt två matcher i rad att ni ska vinna stort och blivit aningen förvånad faktiskt.

Sista matchboll av tre, enorm press. Det ska ett lag som vill spela i SHL klara av. Den som kliver fram vinner. Enkelt.
Låst ämne

DJ Hemp:
"Men samma sak gäller inom fotbollen om man håller på Giffarna. Vi hade lätt kunnat tappa en tvåmålsledning till förlust på den tiden. Särskilt om det handlat om Allsvenskan förra året. Knappast en tröst utan snarare tvärtom. Bara ännu en påminnelse om det förjävliga med att överhuvudtaget ha blivit sportintresserad en gång i tiden.
"

Haha, tänkte precis på det här i ditt förra inlägg.

Tonsatt med Pessimistkonsulten av Euskefeurat.
Låst ämne

DJ Hemp: Så sant. Nu har fyra MoDo-femmor och en målvakt minst 60 minuter på sig att bli hjältar imorgon i en knökfull röd hemmaarena. De möter en väldigt bra motståndare som vill samma sak. Skulle vara skönt med en enkel vinst nu.
Låst ämne

Uppladdat:

0x600-screenshot20230429-112524flightradar24.jpg

Låst ämne

Dom flög ju hem i alla fall så det var ju bra
Låst ämne

SWEGreven: Det har dykt upp enstaka biljetter när jag uppdaterat sidan, men det var ett tag sen nu. Folk reserverar ju biljetterna i 20 minuter och sen går de tillbaka in i systemet om det inte är betalt.
Låst ämne

KB: Vars dyker det upp ströbiljetter någonstans? Hängde ju på låset imorse, men sedan får man ingen mejl med länk så blev utan… Är ju med i Lumberjacks så hur kan de inte skicka ut mejl då? Blir galen..!

Har nu iaf lyckats fått tag i länken men då är det redan försent… Suck.. Ska man uppdatera sidan hela tiden kanske och ”hoppas” tro?
Låst ämne

9682:

Kunde ha varit ÄNNU värre än så, man kunde ha varit en Timråit som hoppas stenhårt på att MoDo ska gå upp. Känner att de flesta i Timråboken är på min sida i den frågan, men vissa är så sjukt provocerande att jag bara lackade ur efter det förjävliga slutet igår.

Skulle allvarligt talat kännas sjukt overkligt om ni missar detta och ”Bernie” hamnar i Timrå till hösten. Han som jag på något sätt anser ha personifierat MoDo under stora delar av säsongen. Men det är hockey vi snackar om och nästan precis vad som helst tycks kunna hända i den här sporten.

1:46 är som en evighetslång tid i en hockeymatch. Särskilt när det handlar om tiden mot slutet. Men samma sak gäller inom fotbollen om man håller på Giffarna. Vi hade lätt kunnat tappa en tvåmålsledning till förlust på den tiden. Särskilt om det handlat om Allsvenskan förra året. Knappast en tröst utan snarare tvärtom. Bara ännu en påminnelse om det förjävliga med att överhuvudtaget ha blivit sportintresserad en gång i tiden.
Låst ämne

Zource: Tja, vissa som är icke-binära väljer att kalla sig hen. Eller så ansåg ante08 att personens genus var irrelevant för att föra fram berättelsen.

Kanske ville ante08 trigga konservativa, vem vet.
Låst ämne

Tarasov: Så länge MoDo tar en tidig ledning med en större marginal kommer det gå hem.

Men om det bara är ledning med uddamålet lär spelarna bli för tagna av stundens allvar. MoDo behöver ta in er gamle spelare Johan Forsberg på heltid oavsett hur det går den här säsongen, dock i hans nya profession.
Låst ämne

asså. Det jag gillar med en match sju på hemmaplan är att inget talar för att MoDo tar det. Det brukar vara bortalaget som vinner och DIF tror sig ha momentum. Nu släpper vi ner axlarna och spelar sista matchen på säsongen.

..och ni som ska till Hägglunds på söndag: Kanalisera er allra djupaste finalångest och stötta vårt sjukt kompetenta lag till högre höjder, busvissla så fort nån i Djurgården är ens nära pucken.

Aagaard har inte gjort hattrick ännu. Det kommer på söndag.

Älska MoDo.
Låst ämne

Tarasov: En positiv sak med gårdagens match var att så fort Krüger klev av började Diffen spela osäkert och haffsigt. Han spelade ingenting under den andra perioden där vi dominerade totalt. Har svårt att se hur han skulle orka spela på söndag om det inte gick idag. Där har vi vår chans.
Låst ämne

Nucky:
Dags att spela Umegård och Theo J då antar jag
Låst ämne

jonsson: Ytterligare ett skäl till att bevara SHL Stockholmsfritt.
Låst ämne

Nucky:
Tror man inte riktigt förstår hur svårt det är vara bra i elitidrott. Det låter som att man inte har någon motståndare och att det bara är att trycka på en knapp. Tror knappt ens man spelat på amatörnivå själv.
Låst ämne

Sigge: Vi ska alltså bänka 2/3 av förstakedjan i match 7 tycker du, och stoppa in vad?

Ska Aagaard förpassas till omklädningsrummet för att han ”skakar” på bänken?
Är du full?
Låst ämne

Blir en dyr nota om det händer varje match, pajasfasoner.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023 Låst ämne

Nucky: Aagaard och Big Dick var båda -2 igår. Under alla kritik för några som ska kalla sig för leadingline. Danskens defensiva aktioner är oförsvarbara, det handlar inte om defensiva kunskaper utan snarare om lojhet.

Om han ska få istid måste han visa att han gör jobbet över hela banan och framförallt sluta sitta och skaka som en nervös kyckling på bänken!
Låst ämne

9682: Tihi…🤭
Låst ämne

Saleva: Jag ville ju helst möta DIF, så en slutgiltig final hemma tycker jag smakar bra ändå. 2 miljoner in i kassan. Vi är bästa laget. Det lag som dock går upp är förtjänt av det. Kunde ha varit värre, man kunde ha varit Timråit..
Låst ämne

Snipan:
Hur många hade tagit en 7:e avgörande på sista april hemma mot Dif om frågan ställts innan seriestart?
Hypotetisk fråga men det gäller för spelarna (och oss) att nollställa sig och bara se det positiva.
Låst ämne

TickledDonkey: Fyfan vad vad taggad man är inför imorgon. Få förunnat att få vara med om en potentiell uppgång på hemmaplan.
Låst ämne

TickledDonkey: Ja, det här är det häftigaste säsongen sen 2007. Nu har vi chansen. Även om jag i natt led av hängskalle så känns allt lättare nu. Det är trots allt nu det ska avgöras. Jag gillar det här laget även om det känns tungt när vi torskar.
Låst ämne

Modo4321: Kan hända att de håller på nåt för allmänheten. Det dyker upp lite ströbiljetter då och då fortfarande men i övrigt så försvann det mesta inom några minuter när det öppnades kl 8 imorse.
Låst ämne

jonsson: Det finns fortfarande biljetter för medlemmar, bl.a. ståplats 414
Låst ämne

Modo4321:

Har sett samma kommentar på sociala medier, att vissa måste vänta till 12, men då är det slut.
Vissa ståplatser finns kvar kanske
Låst ämne

jonsson: Är det slut på biljetter? Jag måste vänta till 12..
Låst ämne

Tarasov: Äh jag är bara så besviken på att Modo aldrig klarar av att göra det lilla extra som krävs.
Vi hade 4-1 och sen började vi vela på , igår hade vi 2-1 med 2 kvar och då gör en av våra mest rutinerade spelare ett så katastrofalt dåligt beslut och så blir det 2-2.

Jag vet interim Karlin är otydlig men det är pinsamt rent ut sagt att ingen punktmarkerar honom i det läget, riktigt pinsamt dåligt.

Vi får se om Karlin har en bättre taktik i morgon eller om vi åter gör juniormisstag som Djurgården utnyttjar
Låst ämne

Svårt att få tag på biljetter verkar det som
Låst ämne

TickledDonkey: helt sant , det är nu vi visar vart skåpet ska stå .
Låst ämne

Rytter: Ja det jag tycker är lite småintressant är att de här inne som anser att det är en förlorarmentalitet i klubben/supportrar är de som gråtit mest under gårdagen och sagt att ”detta går aldrig, vi är kassa, det är kört”, typ.

Imorgon avgörs det, efter två förluster kommer vinsten!💪 Utgår från att spelarna är minst lika revanschsugna som en själv!
Låst ämne

9682:

Jaga enskilda spelare som syndabockar i detta läge är väldigt osmakligt och den fega och korkade vägen.

Man vinner och förlorar som ett lag nu.

Spelare som haft två svaga matcher på rad t.ex brickley och Woods, folk glömmer att de var fantastiska i dubbelmötet på hovet. Hade vi tagit två segrar utan dem, tror fan inte det. För i dessa matcher var brickley en gigant och Woods klev in med 4p när det behövdes som mest.

Oavsett hur det går har vi gjort en fantastisk säsong och spelare har växt och vårt varumärke har blivit starkare.

Imorgon vet vi vilken serie vi spelar i nästa år.
Låst ämne

S-vikaren: Verkar vara många hockeykunniga i Sandviken. På matchen i onsdag hamnade jag bredvid en annan Modo it från Sandviken.
Nu åker man upp på söndag igen och får uppleva samma känsla som 1985 mot Troja.
Låst ämne

Tarasov:

Förlust igår men solen gick upp idag också.

På kommentarerna här låter det som vi blev utslagna igår, men vi har en chans till.

Nu är det bara att stötta hela vägen och på något sätt är det ju härligt att en final avgörs i en game 7 istället för som när Växjö svepte SAIK med 4-0 och typ 21-3 i målskillnad för nått år sedan, eller som när Timrå lekte med Björklöven i finalen.

Rätt häftig vslutning på en fantastisk säsong!
Låst ämne

X-Län: fyfan va man skäms å säga de, men timrå är snart mina favvo klyktattare
Låst ämne

« · 2534601 · »