1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511793 inlägg · 4110 ämnen

Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma

« · 2589208 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
NuMo:
Nu slaktar vi Luläää och klättrar mot toppen!!
Kommentera

Esox:

Challe kliver in och ut ur tränarcirkusen bland våra elittränare år ut och år in. Det måste finnas någon anledning att han kliver ut oftare än han kliver in och fortare dessutom.

Det verkar vara för få tränare som har rätt licens. En licens som jag inte förstått vad den är. Ger mig sjutton på att det finns väl kompetenta tränare utanför denna sfär.
Kommentera

Tarasov: Har förträngt gångerna då vi faktiskt mötte Pantern. Kvarterslaget som presterade bättre än oss dessutom…
Kommentera

8225 Såg han satt på sittplats !
Kommentera

Costanza: Allsvenska MoDo passar inte SHL-lagen i Lyx-fällan.

Antingen är MoDo galna, eller så är vi lite bättre, vem vet
Kommentera

Timrågogogo: Eftersom jag är blockad hos er får jag ta det här. Du är den största pajasen någonsin och kulltorp ligger i lä. Man skäms verkligen och jag tror t.om att dina gelikar håller med hur jävla kass du är! Din jävla sopa
Kommentera

KRB: Du är klok. Det ligger mycket i Challes rykte som kass hockeytränare för elitspelare. Förlåt, det är inte ett rykte, det är ett faktum.
Kommentera

Costanza:
Kommer fö förgylla stämningen stämningen i arenan 28 november. Senaste matchen var Hellqvists första säsong mot pantern under mellandagarna….
Kommentera

Greenwolper:
Allsvenska MoDo vann mot FBK. Det tar vi med oss!
Kommentera

Greenwolper: dock vad tråkig Adam är^^

Dock bara njuta av vinsten. Längtar tills lördag och hoppas att vi har orken kvar att göra jobbet då med! Krossa Luleå!
Kommentera

Skönt att vinna. Man blir glad.
Kommentera

Costanza: Tappa poäng mot Färjestad, känns sådär, men vi dansar väl då

Tror denna är från 2022
Kommentera

Smurfen: 4800 är mer än godkänt en torsdag kväll.
Men på lördag blire fest, då det är slutsålt sedan länge tillbaka!
Kommentera

Smurfen: Känns som det blir fullt på lördag, är du där får du träffa Saftblandaren, han har du en historia med.
Kommentera

Confusius: rubins känns så jäkla stabil!
Kommentera

BobbyG: Tack vare Rubins släkt. ;)
Kommentera

Smurfen: bara luleå och frölunda som hade mer publik på sina matcher idag
Kommentera

Det såg lite tomt ut hos oss publik mässigt men uppe i Skellefteå var det ännu värre !
Kommentera

Costanza: 3 är glad, 2 lätt besviken..men denna jävla Nygren
Kommentera

Heyerdal: Det är väl för att Pelle sätter betygen i ÖA och han är störtförtjust i Brickley och Ranta.
Lite därför man inte ska ta han på för stort allvar.
Kommentera

Bad_Brett: själv spolade man förbi försnacket för att hinna ikapp. Men tv4 har ju alltid varit speciell. Oflexibla. De är ju inte direkt kundvänliga. Hade de inte haft monopol på hockeyn hade man valt annat.
Kommentera

8225: Faan va glad jag är över 2p mot FBK!
Kommentera

Bad_Brett: Inte ofta jag älskar Trump, men du har en klockren analys, Tv4 är inte bra, om man inte gillar inbördes beundran
Kommentera

KB: fick en 5a av ÖA !
Kommentera

Bad_Brett: och experterna är i princip alla stöpta i samma form så det blir inte direkt några intressanta diskussioner i studion heller

för vad har sanny, bibib, kronwall, wikegård alla gemensamt...? det är väl petter som är utanför ramen
Kommentera

Zource: Extremt lovande back sen ung ålder. LA Kings trodde mycket på honom också. Sen dog hans farsa och det blev allmänt struligt runtomkring ett tag, därför han hamnade i Västervik av alla ställen.

Brickley har varit väldigt bra för oss hittills.
Kommentera

Bad_Brett: Vi spöade FBK. Ingen bryr sig om TV4.
Kommentera

Zource:

Brickley har dock varit sjukt stabil, hade han bara bombat lite mer från blå hade han varit VM-klass igen.

Men tror att med en ny parhäst skulle han nog kunna höja sitt offensiva spel några snäpp.
Kommentera

Confusius: Jag avskyr verkligen vad TV4 har gjort med ishockeyn. De har förvandlat Björn Oldeen och gänget till clowner. Kronwalls listor är bara fjanterier. Oldeen tar av sig kavajen och lägger sig på golvet i något försök att vara rolig. Samtliga blir nu mer entusiastiska över Solsidan eller Så Mycket Bättre än 13-åriga fjordisbrudar blir över Justin Bieber.

Ger det tre månader innan de plockar in någon från Drag Race som pausunderhållning och någon maskot som får i uppdrag att förklara hockeyns regler för kids. Jävla skämt det är, och dessvärre inte ett roligt sådant.
Kommentera

Smurfen: Spöa FBK är ju kul..
Kommentera

Sa förresten kommentatorn att Brickley spelat VM-hockey med USA? Det måste ha varit roliga timmen när det beslutet togs!
Kommentera

Greenwolper: Ja inte skäms jag över denna vinst !
Kommentera

Greenwolper: MoDo kan lira hockey!
Kommentera

Sådär efter att sett matchen i efterhand. Fyfan vad jäv*a skönt. Trots fbkdomare. Vi kan när vi vill! Fyfan vilken jävla match. Fyfan vad starkt! 60 starka hockeyminuter! Impad av Modo! Kul och se andra steppat upp. Första får göra mål. Ohlssons krigarspeed och aps krigarjobb som är bara för gött att se. Så jävla snyggt mål av Niederbach med! Nu njuter jag! Hoppas vi har orken kvar inför lördag nu! Då kan man vara på plats och njuta! Goooo MoDo!
Kommentera

KRB:

Ja efter vinsten mot Örebro hemma så är jag inte orolig för att vi kommer plocka många poäng hemma.

Gäller bara att sno lite fler poäng på bortaplan.

Vi ligger iaf före frölunda med två matcher mindre spelade, det tar vi med oss...
Kommentera

Tarasov:

Det går nästan samtidigt att se att HV håller på att etablera sig som ett HA lag, 6 p upp till Rögle, för Oskarshamn lär väl klättra till slut
Leksand med Charles B i ledningen kan bara sluta med fiasko i förlängningen,
Kommentera

KRB: vi såg hur det gick i lördags utan ödmjukhet, vi kanske inte ska sväva iväg direkt igen :)
Kommentera

NuMo: Rubins hade hela släkten på läktaren så tog nog i lite extra..
Kommentera

KRB: Det beror ju lite på om vi fortsätter vaska chanser på bortaplan eller inte. Inget man kommer ha råd med i längden, men samtidigt gör effektiviteten hemma att man känner lugn.
Kommentera

Confusius:

Håller med. Han är ju bra att hålla igång spelet offensivt. Hade kanske önskat mig att han var en mer definitiv avslutare också, men man kan ju inte få allt. Gör han de viktiga målen, när man minst anar det, så är jag nöjd
Kommentera

KRB:
Det lutar åt det men vill ha en 6-7 matcher till.
Kommentera

Tarasov: ja och det får vi anledning att återkomma till, jag tycker ju också det men att det saknas det sista, men idag vann vi och då tycker jag vi kan njuta :)
Kommentera

Tycker än en gång att vi har ett riktigt bra målvaktspar. Strålande insats av Eriksson Ek den här matchen. Kändes helt stabilt.
Kommentera

Tarasov:

Nu är det inget snack längre,
Vi är inte ett kvallag i SHL, vi är helt klart starkare än en tionde plats i SHL
Kommentera

NuMo: Tycker även att Rubins är vass när han följer med i offensiven!
Kommentera

MikkeLaagåård: Tycker vi har en hyfsad andremålvakt. Vi bygger laget bakifrån
Kommentera

« · 2589208 · »