1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514874 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03

« · 2644893 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03
10322: Men minskar vi dom enorma ekonomiska klyftor som blivit sedan "utförsäljningen" så blir ju upp/nedflyttning mindre kännbara ekonomiskt?

Eftersom tittarsiffrorna som läckte ut 2021 eller vad det var, visade var fördelningen 60-40 till SHL's favör!
Då är det ju fullständigt vansinnigt att pengafördelning är 95-5!

Tro fan att det då blir en smärre katastrof att åka ur! Likaså att gå upp och försöka hålla sig kvar
Kommentera

JoakimE: De bästa domarna vi har är de som dömer i SHL.

Att man skulle plocka bort domarna från isen kommer inte ske och vore en rakt dålig idé. Kameravinklar är bara bra när de är från rätt håll och är prohibitivt dyrt och komplext på teknisk nivå att lösa.
Kommentera

Tarasov: Alltså man gillar ju Karlin han fortsätter spela Folin #27???????????
Blir tokig när jag ser han stå på blå när man har Berg med ett mycket bättre skott på bänken...
Kommentera

Sigge:
Problemet nu är snarare att vi knappt skjuter men det skall gå att rätta till
Kommentera

JoakimE: Ja om vi inte kan vinna mot dom så ska vi i alla fall bråka med dom. Det ska göra ont!
Kommentera

Bad_Brett: Jo, det är en överdrift.
Kommentera

J F K: Men... brukar du inte prata om hur ishockey är en av de sporter som där slumpen spelar störst roll? Då ska det mycket till för att ett lag ska vinna 10 av 10 möten...
Kommentera

Bra att det hettar till, tror modo spelar bättre då men man måste nog få in en puck innan andra för att det itne ska bli för dystert med en dålig start i andra
Kommentera

modoitmagnus: Ja, tyvärr har du fan rätt.
Kommentera

Gavelo: hahahahaha inte helt osannolikt faktiskt
Kommentera

Hakning-Henrik:

Tro om han kan göra EN bra matchen
Kommentera

7639: Hade Fbk haft modos 2 målchanser så hade dom gjort 4 mål.
Kommentera

Hakning-Henrik: Jo, de är ett klart bättre lag än oss. Gör de en bra match vinner de 10 av 10 mot oss. Det är bland annat därför jag har lägre förväntningar och gläds över att vårt försvarsspel har blivit bättre där vi ligger lite närmare dem.
Kommentera

modoitmagnus: Vi behöver 30 målchanser för att göra ett mål. FBK behöver skjuta 4 skott för att göra 2 mål. Där är skillnaden mellan lagen
Kommentera

modoitmagnus: det var nästan komiskt
Kommentera

Förstår inte hur domaren kan gång på gång få låtas göra så ofantligt värdelösa bedömningar och det enda svaret man får är att de ska kolla på hur man ska lösa situationen till nästa gång men likförbannat kryllas det av dåliga utvisningar varenda säsong i varenda serie? Var någon någonstans som hade en idé om att ha domarn i speaker båset istället och de kollar på bilder istället för att stå felvänd halva matchen och kanske inte se det som händer.. Enda invändningen jag kan känna är väl att "åå vad händer om det blir fight då?", hög straffet till game då och låt de fightas klart och sen ge automatisk avstängning så lär det inte vara ett problem
Kommentera

Costanza: Bara vi slutar sumpa chanserna, skjut i kryllan!
Kommentera

Costanza:

Ja, det där va faktiskt en bra räddning, tyvärr
Kommentera

J F K: Titta på O'Regan där. Det är mål i 99/100 fall om FBK kommer till det läget.
Kommentera

Törna: oregan skulle inte ens sätta pucken i ett fotbollsmål...lika värdelös värvning som hutsko
Kommentera

J F K: Detta vänder vi om de bara slappnar av och kör. Skotta mot Kryllan!
Kommentera

19MoDo21: Kan man inte göra mål där på Färjestad är det helt omöjligt.
Kommentera

Modo-Målet: OEE stod väl första matchen mot FBK hemma som vi vann och förra matchen mot SAIK där han var lysande. Ja, det är vår mindre bra målvakt, men din kommentar är liksom på en så låg nivå att jag skäms.
Kommentera

10322: tyvärr måste det vara mål där oreagan

Och där dansken
Kommentera

10322: Vår spets är som en alkoholfri grogg. Där måste den sitta Oregano.
Kommentera

JonathanF: Positivt alltså.
Kommentera

Confusius: Och direkt härligare att läsa! Tack :)

Nä det är klart; och jag är helt för att fördela det på ett bättre sätt. Som läget är nu så gillar jag dock inte det här med direktnedflyttningar just pga det stålbad det innebär. Att garantera den verkligheten på ett lag varenda år tror jag inte är nettopositivt för svensk hockey.
Kommentera

TickledDonkey: Har domaren tappat det?
Kommentera

NuMo: Skaplig kompensationsutv
Kommentera

Woooow domaren tar en holding till vår fördel! Känns som det aldrig sker 😂
Kommentera

Bad_Brett: Det är såklart oskicklighet, självförtroende och flyt. FBK är individuellt mycket duktigare.

Men, vi spelar bättre idag är de sista två mot Malmö och en massa andra matcher defensivt. Ligger närmare och rensar bättre framför mål. Jag tycker det blir gnäll för gnällandets skull när vi inte riktigt förtjänar det. FBK har inte varit så överlägsna som motståndare varit i många matcher helt enkelt.
Kommentera

Berg är chef!
Kommentera

Gavelo: vi lämnade ju WO innan matchen genom att sätta in oeek från start
Kommentera

Äh Malmö lyckades vända 3-0 mot Färjestad då kan vi också
Kommentera

modomille:

Jag känner mig inte så optimistisk som jag brukar. Gissar på 28 sekunder.
Kommentera

Bad_Brett: Bara slänga sig, fy fan vad dåligt
Kommentera

modomille: Vilket skämt.
Kommentera

Rödluvan: Då har vi 0-3 i BP att se fram emot.
Kommentera

Bad_Brett: filmning känns det som
Kommentera

Hahah domarna briljerar återigen är det dif pamperna som har gett ut order att döma ut oss hela säsongen?
Kommentera

MODOJohan: Orkar inte nu. Blir väl 1-10 här istället
Kommentera

J F K: Frågan är dock varför vi inte får några gratismål...
Kommentera

Confusius: Utan Tv-pengarna skulle lag som Oskarshamn aldrig ha en chans att etablera sig
Kommentera

modomille: Tomasek , Nygåd och Åslund mot Ap, Olsson och OP , Tampa bay mot special olympics
Kommentera

J F K: oerhört olyckligt det där andra målet. Omöjligt för ek som går ner på första skottet och sedan får andra skottet högt.
Kommentera

Vi är ju så otroligt veka framåt får ju aldrig fast pucken någonsin när vi väl kommit in i motståndar zonen. Hinken har en otrolig press på sig att förstärka, och det räcker inte med 1 spelare jo möjligtvis om det varit foppa i sina bästa stunder.

Eftersom vi aldrig lyckas etablera tryck framåt så hamnar vi ju i våran zon hela tiden och backarna får för mycket tid i egna zonen. Så det måste in offensiva spelare som gör skillnad.

Många tror vi kommer klara Oskarshamn hur lätt som helst glöm det dom har betydligt mer skickligare spets spelare vi må ha jämnare trupp men dom har betydligt mer offensiva skickliga spelare som kan avgöra. Vår räddning är att slippa kvala tror jag i alla fall annars är det tyvärr återstart i allsvenskan.
Kommentera

Bad_Brett:
Den individuella skickligheten visar sig direkt mot FBK. Våra spelare skjuter i magplattan 25/26 skott. Här har FBK skjutit i krysset 2/4 skott på 10 minuter.
Ingen kvalitet bland våra lirare, de missar öppet mål.
Kommentera

10322: Hade inte hockeyförbundet sålt ut serierna, så hade det inte varit så stora glapp ekonomiskt.

På den tiden delades pengarna ut bra mycket rättvisare än nu i våra 3 högsta serier.

Sådär, inte ett enda utropstecken.
Kommentera

Bad_Brett: Jo, han är inte en stjärna, men jag tycker att det är två tillfällighetsmål. Vi har släppt till galet många chanser tidigare matcher och när vi håller nere deras lägen så har de en effektivitet som är helt sanslös.
Kommentera

Framnäs: Tänkt på det med. Känns lite hål i huvet om jag ska vara ärlig.
Kommentera

« · 2644893 · »