1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514313 inlägg · 4113 ämnen

MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03

« · 2645279 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03
Gusse: ja det är surt som fan, någonstans tycker jag att många kämpar idag, nivån är några klasser lägre än FBK idag, samt de flesta andra lag. Den positiva starten på serien är nog idag mer ett ok på axlarna.
Kommentera

Sigge: Kokar när jag hör någon skriva som du gör. VARFÖR ska vi förbereda oss på kval när vi har två poäng till godo ner till kvalplats och har Örebro och Oskarshamn direkt efter uppehållet. Samtidigt som Hv har Färjestad borta och Luleå hemma.
Kommentera

Dundee: Alltså ingen ursäkt. Men FBK håller ju fast oss hela tiden. Sjukt att dom aldrig åker ut.
Kommentera

Kul att en FBK are som inte gjort mål sen mitten på november få göra 2 idag hittills
Kommentera

Dundee: Problemet är att det finns supportar som saknar förståelse för att vi var överlägset sist in på marknaden och inte kunde jobba så.
Min förhoppning var att våra supportrar var smarta nog att förstå det, men det är uppenbart att vi inte står ut i positiv bemärkelse.
Kommentera

Dundee: KARLIN HAR SPLITTRAT PÅ JOSH KEDJAN
Kommentera

Dundee: Minns du videbro's i intervjun efter finalmatch 7? "Vi ska lägga varenda krona vi har på spelarbudgeten för att hålla oss kvar och etablera oss i SHL" Jo tack.
Kommentera

jonsson: Jag var hos en kompis och missade halva matchen. På lördagar MÅSTE man sysselsätta sig med nånting annat, lärt mig det sen lång tid tillbaka.
Jag tänker aldrig mer sitta ner i soffan och kolla en modomatch från början till slut, det är slöseri på ett värdigt liv.

Denna säsong menar jag givetvis.
Kommentera

modomille: Problemet är att börja jaga spelare nu. Vi skulle förstärkt för länge sedan. Vi har saknat spets sedan dag 1. Det kan väl vem somnhelst räkna ut att vi ej skulle kunna lita på våra allsvenska grabbar ej skulle orka böra detta hela året. Sedan när Hinkens monster värvningar total floppar så var vi ännu mer akut av förändringar. Men det som hände sist vi åkte ur är påväg att hända exakt samma sak igen.

Vi står och snackar om nästa säsong och Hinken har bara en plan A ingen plan b alls. Det är det som gör mig orolig att man har sådan tro precis som när herr Johansson lovade 10.000 om vi skulle åka ur. Vi kan fortfarande skaffa bra förutsättningar men nu är det upp till bevis.
Kommentera

modomille: Skrev jag det?

Föresten, du har fortafarande inte förklarat varför Oskarshamn hellre möter HV71 än oss?
Kommentera

Innan matchen va man på ganska bra humör
Kommentera

Gusse: Vi brände två öppna i första.
Kommentera

Zource: Modo har haft en bra målchans på hela matchen. Det är inte SHL klass alls även om vi möter ett bra lag
Kommentera

Gavelo: Vi kan inte ro för att Oskarshamn släpper in 10 mål i en match.
Kommentera

19MoDo21: Tror att vi gör bäst i att förbereda oss på kval mot Oskars. Träna som fan nu under uppehållet, låt oss skita i resultaten ett tag framöver. Lägg bara fokus på formtopp i kvalet och studera IKO noggrant
Kommentera

Bad_Brett: 3 har vi blivit nollade senaste 20. 1 gång emot Leksnad och två emot Linköping. Men vad spelar det för roll blir vi inte nollade gör vi inte mer än 2 mål ändå och det vinner man inga hockeymatcher på
Kommentera

modoitmagnus: Rundblad och Folin!
Kommentera

Nästa år när vi är i h.a...vilka får vi behålla?
Kommentera

Bad_Brett: Hinken och Karlin menar att det är oflyt. Vi är "nästan där".
Kommentera

NuMo: Stort att tappa 13 mål i målskillnaden på HV71 på en omgång.
Kommentera

jonsson: Hur många gånger har vi blivit nollade de senaste 20 matcherna? Känns som det måste vara i en tredjedel av fallen.
Kommentera

modomille: Har man sega dumma tomtar i laget så blir det jobbigt. Karlin känns som en trött farbror. Mana på och coacha för i helvete!! Gradin kan väl börja värva också eller vill ni att vi lirar HA? Börjar undra..
Kommentera

bollan123: han fixade faktiskt en utvisning.
Kommentera

bollan123: Hinken snålar inte. Har sagt att man är beredd att lägga stora pengar om spelare finns.
Kommentera

Monno:

Som det är nu skulle det vara bättre om vi hade det varit bättre om vi så snabbt som möjligt gjorde självmål så vi fick mer tid att spela med fullt manskap.
Kommentera

Sigge: Kommer komma in max 1 ny spelare och då kan vi lika gärna skita i att agera känns det som. Måste in fler spelare för att det ska gå att bryta mönster och vi ska kunna bänka spelare för nu får många spela fast dom ej ens skall vara på isen tyvärr för vi har inget annat val.
Kommentera

Men om 7 månader börjar vi vinna igen. <3

HA-kedjan gör inget avtryck i MoDo så länge inte vi håller oss kvar. Dags att splittra för det är det enda vi inte gjort än.

Vad är det första som kan hända? Att vi förlorar en match? Trust me Karlin, vi börjar bli van med det.
Kommentera

Sigge:

Tycker jag oxå, pengar finns faktiskt

Kan vi göra ETT mål ikväll?
Kommentera

Framnäs: Vi skjuter 12 skott på 2.5 period på hemmaplan en lördag där vi hyllar Näslund. Hinken sparar väll fortfarande pengar tills nästa säsongs bygge i HA eller? Snälla om det är snålt med pengar gör en Löven-swish insamling. Jag vill inte spela i HA när hela laget är nytt tills nästa år.

Folin är så jävla värdelös dessutom men ändå spelar han mer än Berg fortfarande??????? Berg spelar 10minuter och fixar mål på direkten emot ZAIK medans Karlin vilar han nu denna match och spelar sop Folin 20 minuter lägg ner
Kommentera

Det blir ett svettigt kval, det är ett som är säkert. Oskars har ändå en viss spets
Kommentera

Monno:
Den tog på hans klubba som han hade bakom sin ryggen. Oflytet grinar imot oss!
Kommentera

Tarasov: Totalt ointressant att fortsätta titta, tyvärr. Slarvigt av våra spelare att bjuda på utvisningar.
Kommentera

modogurra: Blir så jävla förbannat att filmare belönas
Kommentera

modomille: Nu har vi tappat konceptet helt. Fan vad jag hatar det här. 2 poäng från kval…
Kommentera

Vi försvarar i alla fall vår titel som sämsta BP i hela världen. Alltid något.
Kommentera

Framnäs: Problemet är att vi inte behöver så sjukt dåliga domare som nu och mot SAIK. Vi har nog problem utan att ha världens sämsta domare.
Kommentera

Monno: Återigen såt Rubins mittemellan allt som händer...
Kommentera

Framnäs: Om man tittar på reprisen ser man ju att klubban inte touchar ansiktet. Är ju en ren diving.
Kommentera

Bra match, nu kan man sluta ha drömmen om att inte hamna i kval. Bara blicka frammåt och hoppas att vi kan vinna en bäst av 7 mot IKO
Kommentera

Vill faktiskt se Karlin ta upp det här med domarna. För nu börjar det bli lite väl mycket.
Kommentera

19MoDo21: Nu fick domarna det dom ville. Grattis!

Under det här uppehållet måste det hända något på värvningsfronten. Jag skiter i om vi belånar oss upp till öronen!
Kommentera

Modo-Målet: Garanterat 15 skott utanför
Kommentera

modomille: Njaaa. Modo har gjort noll mål framåt om du inte sett det.
Kommentera

Framnäs: Svårt med 5mot3 men tycker Rubins måste göra mer för att den passningen inte får gå igenom.
Kommentera

modomille: Det finns ett till ;)
Kommentera

Framnäs:
Synd 1 sek kvar.
Kommentera

Domarna håller på att skicka ut oss ur SHL.
Kommentera

Modo-Målet: undantaget som bekräftar regeln tyvärr
Kommentera

« · 2645279 · »