1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta

« · 2758445 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
SPOODI: Modotröja samt halsduk
Märkte dock att det står hockeyallsvenskan på tröjan, dåligt omen
Kommentera

Rödluvan: Östersund är bättre än Modo..! 🤭😅
Kommentera

Sigge: Skitsnack. Har sett väldigt många av Hinkens värvningar bli förbannad och ”ryta” till eller smälla på under träning de senaste åren. Berg och Folin var till stora delar handplockade av den anledningen för deras goda träningsetik. Där kan man ha åsikter gällande om det var rätt att just dessa personer försvann, men det är en fin balans mellan det sportsliga och allt det viktiga runtomkring. Det finns dock fortfarande kvar spelare i nuvarande trupp som jag sett agera just enligt din önskade kravbild.

Flyger runt lite väl mycket forumsanningar i nuläget.
Kommentera

Rödluvan: Står Tarasov i MoDos bås?
Kommentera

Bad_Brett: Niederbach petad. Jacobsson tillbaka.
Kommentera

SPOODI: Går trögt med GoFundMe... Uppenbarligen unnar inte MoDoiter mig att sova gott om natten.
Kommentera

Bad_Brett: slog du inte till på den?
Kommentera

SPOODI: Inte Wilmas rosa tröja hoppas jag!!!
Kommentera

Ben Perrault: Vad är dagens outfit
Kommentera

Marrdin: jag har för många år sen följt ett fotbollslag från lägre serie gå genom 2 serier varav den första obesegrade. Det va en ny mittback och en mittfältare som gjorde hela skillnaden. dom ville bara spela matcher och slippa resor i superettan, så började om i detta lag. Dom hade rutin, manade på laget och skällde i omklädningsrummet. Alla höjde sig och laget gick som tåget genom serierna. Dom va inte på toppen av karriären men gjorde inga misstag och spelade rejält. Mer krävdes inte. En spelfördelare med rutin behöver vi, sundström typ. Och en back typ timander eller kanske tollefsen. Det hade gjort allt tror jag.
Fråga bara conny strömberg, han kan hockey:

-MoDo gjorde en med beröm godkänd comebacksäsong i SHL förra året.
Nu har man inlett den nya säsongen tungt, något MoDo-sonen Conny Strömberg menar beror på felrekryteringar.
– De måste göra sig av med några spelare och värva nya. Annars blir det oerhört svårt att klara topp tio, säger han
Kommentera

Nucky: Att avvakta med att förlänga är en jäkla skillnad mot att sparka. Tycker det är viktigt att vår nya sportchef får chansen att sätta sin egen prägel och inte "ärva" en tränare på treårskontrakt.

Sedan blir ett troligen Karlin oavsett, men viktigt att uppgörelsen görs med nya chefen, inte den gamla.
Kommentera

Rödluvan: sitter på olearys i Karlstad
Förstår inte, folk tittar konstigt på en😀
Kommentera

Nucky: Det var ju dock en extremt hetsig serie i HA för tre år sen.
Kommentera

Nucky: intressant för oss sydlänningar som bara sett nån enstaka hemmamatch.
Kommentera

Trilske: Syftar på kritiken mot lagbygget. Jag tror som sagt inte ett dugg på att byta ut Karlin.
Håller med dig om vad man får se i tv osv.
Satt bakom båset i kvartarna mot KIK och då syns det hur Karlin och Holmström både manar på spelarna och bråkade med Gath.
Kommentera

Nucky:

Tycker iofs den kritiken känns kraftigt överdriven och att det sprids en felaktig bild från folk som bara ser matcherna på tv.

Mycket man inte snappar upp som tv-tittare.

När jag tänker efter filmas tränarna typ bara när spelet är avblåst, tror dom är betydligt mer aktiva under spelets gång.

Minns själv när jag satt bakom båset under någon match i allsvenskan och reagerade på det inte tog många sekunder för MK att börja skrika på Wessner.
Kommentera

Sigge: Det var därför som han tog in Rouhomaa som hade sagt fuck you till sin egen tränare tidigare? Han som också blev assisterande kapten på en gång? Nu blev det inte nå lyckat med Rouhomaa men det var ju pga andra omständigheter.
Kommentera

KB: Hinken vill inte ha någon som går utanför boxen. Någon som blir förbannad på träning och ryter till för att väcka laget. Det är ganska tydligt att vi har många snälla pojkar som är bra kompisar.

Jag tror att laget mått bra av någon som sticker ut lite och utmanar både spelare och ledare.
Kommentera

Bad_Brett: Förstår kritiken på ledningen, men att sparka Karlin tror jag inte på överhuvudtaget.
Han har haft 3 riktigt bra år hos oss där han överträffat förväntningarna varje år, att då skicka honom efter 12 dåliga omgångar känns bara stressat och dumt.
Jag tror som många redan skrivit, truppen är för svag i kombination med rätt dålig karaktär på många håll hos spelarna.
Går inte att komma ifrån att Hinken misslyckats kapitalt. Igen.

Säger inte nej till en ny röst i båset bredvid Karlin, någon som är bättre på att väcka laget.
Samtidigt är jag närmast allergisk mot att spelare som har hockey som yrke och tjänar långt mer än de flesta ska behöva en gaphals i båset som manar på dom att göra sitt bästa, dag ut och dag in.
Får inte riktigt ihop den bilden med atleter som tränat hela sitt liv(nåja) för att nå högsta möjliga nivå som hockeyspelare och sedan inte göra allt för att vinna.
Kommentera

Vikingmodo : energin har helt gått ur mig med

Känner mer för att läsa om modo här än se dom spela på isen. Så nåt är fel.
Kommentera

Bad_Brett: naturligt? Är det en bra tränare så borde inte det balla ur efter 2 säsonger. Samt halva laget byts ändå ut efter ett år så är ju inte många spelare kvar efter 3 år. Borde inte bli såhär med frälsaren karlin att laget slutar lyssna om det finns någon kärlek till klubben bland spelarna. Kanske är det som felar, karlin känner det, men inte en fd stockholmare eller tjeck och så kan man inte vara professionell.
Kommentera

Vikingmodo : Hur går tankebanorna när man får rätt karaktär till att betyda enbart snäll och trevlig?
Kommentera

Gusse: energin finns inte där för vi har knappt någon med ledaregenskaper. Så enkelt tror jag det är. Någon som sätter ner foten och delar ut en rejäl jävla tackling på träning så laget förstår att det är allvar. Jag tror inte vi har såna i truppen. Alla är så snälla och trevliga precis som Hinken vill ha det
Kommentera

erjo: Jag tycker vi slänger in George i båset. Han får styra upp PP och skälla på grabbarna.
Kommentera

Tarasov: innan säsongen tänkte jag, sen Karlin tog över har vi alltid fått ihop laget, överpresterat och det har varit en trygghet, undra om vi kommer få baksmälla nån gång. Kan ju inte vara solsken hela tin. Hade dock ingen aning det skulle ske nu eller vara så motigt, men aja. Vill inte sparka nån nu heller. Kan tänka mig annan assisterande. Kanske skulle behövas nya ögon för att få igång PP/offensiven.
Kommentera

Tarasov: kanske inte en ny huvudtränare men en ny assisterande hade jag inte mått dåligt över, en ny röst i båset. Ta in Alavaara och ge honom ett löfte om att han får ta över som sportchef nästa säsong.
Kommentera

Tarasov: En ny tränare tror jag inte heller på men en ny sportchef behöver vi.
Kommentera

Bad_Brett:
4 året och första året vi har en motgång, tycker de tre tidigare åren gör att vi kan vänta innan vi låter giljotinen falla.

I nuläget ser jag inte att en ny tränare skulle göra det bättre.
Kommentera

Marrdin: Det är väl ganska naturligt. Samma sak när du kommer till en ny arbetsplats eller som du är inne på, träffar någon ny. Även energin med självaste Wilma Sundin hade nog gått ner efter 3 år.

Eller nej förresten, inte med Wilma.
Kommentera

Bad_Brett: Nej tack till Georgsson han är inte en bättre sportchef än hinken.
Kommentera

Gusse: vår fjärdekedja är inte vår bästa. Vi har Sebbe ”tok-åk” Ohlsson och Oskar ”tom-åk” Pettersson där. Inställningen hos dom är världsklass men det övriga är även det låg klass i SHL, bara för att det åks skridskor som ett par bålgetingar på uppåttjack så betyder det inte att det är positivt.
Kommentera

Golden boy : Om gruppen inte vill ta tag i det kan inte Karlin stå med händerna i fickan. Tro fan att Jokinen hade fått igång den här gruppen med sin pondus och energi.

Hinkens fokus på snälla pojkar som inte vill ryta till visar sig nu.

Kvällens match kommer garanterat börja med att Lodin kör över typ Näsén sen kommer hela laget lägga sig och gråta. Det finns absolut noll ledarskap och pondus i gruppen som kan vända detta.
Kommentera

Rödluvan: Alltså jag tror han har ett väldigt bra spelsinne men känns som att han är bättre som en assisterande tränare.. En headcoach för mig är någon som är alphahanen i laget och som säger höger då går man till höger oavsett om man lyfter en 350k i månaden eller om man är junior.
Kommentera

Bad_Brett: vad jag däremot inte fattar är varför karlin skulle vara slut hos oss, för att direkt efter han får sparken vid jul, gå till hv71 och gör succe. Likadant med nästan alla tränare utom rönnberg. Att 2-3 år är max någon orkar lyssna på dom? Vad händer med nyförälskelsen? :)
Kommentera

Bad_Brett: Jag har funderat på vad Sundell gör för nytta. Jag skulle hellre ha en Bert Robertsson typ som andre ass, som visar lite känslor och kan jaga igång spelarna.
Kommentera

Bad_Brett: När Karlin kom från Västervik så var han känd som en av de mest taktiskt smarta coacher, han kunde göra förändringar under matcher för att rubba motståndarna. Det är som att det har varit bortblåst sen han kom till oss.
Kommentera

jonsson: Jag känner inte att det finns någon energi i båset från tränarhåll under matcherna. Det är klart det smittar av sig när Karlin mest ser ut som att han vill dra täcket över sig. Varför tar han aldrig time-out när det är uppenbart vartåt det barkar? Varför byter han aldrig målvakt under match för att väcka laget? Varför väntar han aldrig med att plocka keepern tills vi fått tryck i anfallszon? Det är sådana där småsaker jag tar för givet att en tränare gör, framförallt i när det går tungt för laget. Även om det statisktiskt sett inte har någon större effekt, så visar det åtminstone på engagemang, inte bara gentenot spelarna utan även gentemot supportrar och sponsorer.

"Vi har haft ett möte om det här, nu är det upp till var och att bidra med engagemang" påminner skrämmande mycket om dåliga chefer jag har haft.

Vidare blir det fel om Hinken - som måste bort - skriver 3-årskontrakt med sin kompis, som verkar ha helt slut på bränsle.

Tror som någon annan nämnde att Georgsson hade varit en perfekt lösning oavsett serie.
Kommentera

modosebbe: Jag tycker både första och andra center ska vara producerande spelare som ska bidra med poäng. Det är oftast det dom är värvade för. Tyvärr hinner True varken med att vara producerande eller städgumma då det går för fort i båda riktningarna. Som tredje center hade jag kunna köpt honom. Känns som han har spelsinnet ,men hinner inte utnyttja det. Våra fjärde kedja är våran bästa femma för dagen och det är vårat största problem. Dom vann matchen åt oss mot Skellefteå. Och var också bästa lina i förra matchen. Vi hade gått mållösa från förra matchen också om inte målvakten skänkt oss ett mål.

Man undrar också varför energin inte alltid finns där. Just energin var vårat starkaste kort förra säsongen. Inte kan väl våra nyförvärv ha sugit ut den energi vi hade? Nu eller aldrig måste dom med mest MoDohjärta i laget kliva fram och visa att det är allvar. Annars är Almtuna på besök i arenan igen nästa säsong
Kommentera

Bad_Brett: Hade man inte parat Råååma med Niederbach hade det kanske gått bättre för honom.

Kollar man i den kolumnen finns det spelare som sticker ut sett till istid.

Söderköping -12 14 min/gp.
Kommentera

Bad_Brett: Nu finns det många bra backar i Shl men i en offensiv roll är nog Näsén en av det bättre svenskarna i ligan.
Kommentera

Gavelo: Precis. Typisk Färjestad- eller Skellefteå-värvning. De klubbarna kommer kunna tvätta bort hans brister och göra honom till en landslagsback.
Kommentera

Vikingmodo : Om Näsén blir kvar så skänker jag 10 000kr till valfri del i Modo hockey.
Näsen är våran näst bästa back efter Norlinder, kanske inte säger allt med tanke på modos relativt svaga defensiv men han är nog ett eftertraktat byte i Shl.
Spelar han som han gör så kan han bli aktuell för landslaget igen
Kommentera

modosebbe: Ja, han liggee lustigt nog trea i poängligan och har "bara" -6. Det handlar nog snarare om att vi gick in med Rååma och Big Dick förra säsongen, och nu har vi Jasek och True. Och det pratas om att detta skulle vara en uppgradering. Det blir bisarrt.
Kommentera

Golden boy :

Blir mest ledsen av att läsa den intervjun
Kommentera

Golden boy : Många här som hatar på Airbus A380 True. Jag tycker han har skött sig hyfsat sett till förväntningar och produktion. Han var tänkt som andracenter, och jag tycker han fungerar bra som städgumma i en Klanta, Söderköping formation.

Det är förstecentern Jasek med 2 poäng på 12 matcher som har varit bedrövlig.
Kommentera

Sigge: i intervjun med karlin:

"Hur ser du på nyförvärven?

– Några har kanske inte fått ut det vi trodde, men samtidigt med nya så måste man någonstans ge dem lite tid också."

Är han naiv eller ljuger han? Vi har väl gått igenom detta redan att typ alla andra lags nya spelare levererar direkt men modos gör det aldrig. Det är inte denna säsong som är något nytt heller utan det har ju varit så ett tag, man gör sin sämsta säsong i modo och går någon annanstans och levererar efteråt.

Sitta och leka dum i intervjuer och ba "åå näää det var dåligt ikväll igen", fan visa någon jävla energi. Blir så jävla less när man är det sämsta laget någonsin och man sitter och säger att man borde vunnit fler matcher. Det är 44 matcher kvar och antingen så åker vi ner till HA och aldrig kommer upp igen eller så får man fan ta och göra någonting nu, saft och bulle taktiken fungerar inte
Kommentera

ollsod: Den intervjun kändes verkligen inte bra....väntar på att gruppen ska ta tag i grejerna, energi som saknas, flera som inte bidrar tillräckligt mycket.
Ja, du Karlin inte mycket som talar för det här laget kommer att lyfta, vi har kommit hyfsat långt in i säsongen trots allt.
Kommentera

« · 2758445 · »