1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta

« · 2663260 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Brander: Stämmer. Blir då 13p+ med 12 p kvar att spela om.

För play-in ser det ut att behövas ungefär 6p till om man kollar på Rögles återstående matcher. Ser fram emot dagens omgång och hur siffrorna ser ut ikväll. Förutsättningarna ändras snabbt just nu.
Kommentera

M Horava: det som talar för det är att dansken antagligen är jävligt less på sin gigantiska måltorka?
Kommentera

Greenwolper: beror nog mkt på hur gruppen ser på tabelllägrt? Oavsett vad Karlin säger, kan mkt väl bli så att laget drar en lättnadens suck. Plus då svårt motstånd.
Kommentera

BobbyG: Det finns ju rätt stor risk att det blir en riktig plattmatch i Scandinavium idag. Förra gången MoDo var där var det segt som kola de första två perioderna. Har för mig att det var fjärdelinan med Sebbe i spetsen som tog tag i det samt att Mikkel började slåss i slutet av andra perioden. När MoDo kom ut i sista körde de över Frölunda men lyckades inte komma ikapp.nnSlutsats:nJag vill se Mikkel smacka på Tömmernäs de första fem och att MoDo sätter högt tryck på frölundas backar precis som den sista perioden senast de var i Scandinavium.nnReservplan:nFrölunda kommer in och tar hemmaplanskommando, Sebbe och Theo kontrar in ett mål och sen parkerar vi bussen och tar vara på de chanser som dyker upp.
Kommentera

Brander: det stämmer. kan dock bli en baksmälla från i torsdags, känns som det var så mycket dom fick ut där, hördes efter matchen hur det skreks och tjoades
Kommentera

Greenwolper: Om vi tar en poäng mer än Hv idag är vi klara om jag tänker rätt?
Kommentera

puffe: matchdag!😍tuff match men kan vi stänga gapet mot kvalplats än mer idag och kriga oss kvar på plats tio? Knipa någon poäng idag och hindra Rögle från playinplatsen. Goooo MoDo! Mot nya poäng!
Kommentera

M Horava: Det hade varit kul :)

Vilka spelare kan Modo tänkas titta på inför nästa säsong.
*Robert Hägg kan vara backgeneralen man söker?
*Jesper Olofsson känns högst aktuell men dock är jag inte uppspelt.
*Norris har väl inte helt lätt i Ahl och Modo bör ligga bra till, ung och fortfarande stor utvecklingspotential
*Fröberg, prefekt som 3/4:e center men jag hoppas man passar på den och spelar in egna ist.
*Ludde Byström, känns inte kanske som någon som skulle göra oss bättre tyvärr, för svag defensivt och ganska lätt, men i brist på bröd får man äta limpa.
Kommentera

puffe: det hade varit en dröm att få möta Timrå i play in! Bäst av tre ger ju oss en riktigt bra chans att ta dem. Jag hade velat frysa tabellen som den är just nu.
Kommentera

Costanza: Klassiskt korvpapper är ingen hit heller, när man är på toa
Kommentera

puffe: Måste ha varit en Lövare som ansvarat för Gladpack. Sitter och petar på rullen och blir galen. Tur att vi nästan är klar för SHL.
Kommentera

MoDo Hockey - Frölunda HC 2024-03-02 Borta
Kan vi inte starta en tråd om att vi väljer att släppa kvalplats kontra gå för play-in mot Älskade Timrå?

Alltid bra stöd för oss i Göteborg, dags att lägga kvalspöket bakom oss
Kommentera

« · 2663260