1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30

« · 2641484 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
SPOODI: Vi verkar bara ha energi att anfalla i en period. Sen backar vi hem och ger motståndarna oceaner av tid och utrymme i vår zon.

Det kommer krävas helt otroligt mycket tur för att vinna det här om vi inte rycker upp oss!
Kommentera

Tänk om den passningen från Ranta hade fått gå igenom..
Kommentera

Bad_Brett:
Fast vi har en tydlig struktur i försvarsspelet, tycker det är rätt tydligt att man vet hur man skall organisera sig. Men sämre kunnande orsakar en del mål bakåt.
Kommentera

Törna: vi verkar fast förankrade i egen zon ändå så röstar för att vi fortsätter meta gnäller. Finns många nivåer kvar.
Kommentera

JonathanF: Jag tycker att vi ska köra över dem! Sargreklam!
Kommentera

J F K: vad blir den stora vinningen i att ge konstruktiv kritik till en spelare på ett i sammanhanget obetydligt forum? Då har det generella gnället lika stor plats.
Kommentera

Hakning-Henrik: Friberg har frikort hos domarna, det är sen gammalt. Har man fått hela käften söndertrasad så har man frikort ett tag ;-)
Kommentera

J F K:
Tycker det lätt blir så att poäng övervärderas, vi fick med oss fler poäng än vi förtjänade via spelet i början. En kombination av bra målvaktsspel, målen faller rätt och lite medstuds när det behövs.

Tycker det till viss del slagit tillbaka, och det har då helt naturligt blivit lite skakigare i laget. Men tycker vi är på rätt väg så nu är det bara medstudsen kvar
Kommentera

smyl: linjedomaren har storhetsvansinne
Kommentera

Nämen, om vi kanske ska fokusera på matchen som spelas eller ska vi försätta gnälla på gnället så fler gnäller eller icke gnäller?

Modo är fast i egen zon - Någon soffcoach som ser vad Modo gör annorlunda i denna mot för första?
Kommentera

Där borde frölundaspelaren åkt ut vid tekning
Kommentera

J F K: Otroligt vad fantasilöst det är från defensiven. Finns inte en tillstymmelse till att läsa hur motståndarna ska röra sig och hur man sedan i förlängning ska kunna avlasta medspelare med puck under press
Kommentera

J F K: Men... du gnällde ju oupphörligen på MoDos [brist på] grundspel under Styf? Match efter match.

Nog måste det vara tillåtet att påpeka att vi har tappat all struktur i spelet de senaste 5-10 matcherna? Till skillnad från din Styf-kritik är det ju ingen som kräver Karlins avgång?

Känns selektivt.
Kommentera

Gavelo: Tycker att spelarna spelar med vilja iallafall, men Frölunda leder spelet nu i andra. Får se hur länge det håller
Kommentera

För att lyfta något positivt så har vi börjat söka mer direkta, snabba vägar ut ur egen zon på sistone. Det är långt från alltid det funkar, men vi checkas åtminstone mer sällan fast med pucken i egen ägo djupt i zon. Det är en ändring mot tidigare på säsongen.
Kommentera

Gavelo: Det blir bättre stämning här på forumet.
Kommentera

KulltorpsOlli: Jösses Friberg fick stå och gapa med domaren i 30 sekunder. Tror aldrig jag sett en modospelare få göra det utan att åka på abuse of officials.
Kommentera

Gavelo: De läser här och tycker nog att det kul och informativt.
Kommentera

Svängdörrar i modos försvar.
Kommentera

Gavelo: Vad är det frågan om i andraperioderna? Vi har ju inte ens haft pucken i offensiv zon nu
Kommentera

KulltorpsOlli: ja nu ser det inte lovande ut
Kommentera

Bad_Brett: Nog förstår väl du skillnaden mellan rättmätig (och konstruktiv) kritik och rent gnäll?
Jag har inget problem med att kritisera Rundblad för dåliga insatser, men när det mest är generellt gnäll tycker jag att det knappast ger något.
Kommentera

J F K: Handen på hjärtat, vad blir bättre av att tex bara hylla här på HS?
Jag hoppas verkligen ingen i modos ledning eller lag sitter och läser här.
Kommentera

J F K: Menar du att alla ska syna sina inlägg och tänka "blir något konkret bättre av att jag skriver det här inlägget"? Ska vi syna din historik och se om alla dina inlägg håller den standarden?

Igen; kliv av din häst.
Kommentera

Bad_Brett: Japp, ni måste få bort misstagen annars ringer det snart. Men imponerad hur enkelt ni kom in i zonen i första. Frölunda måste man få stopp på i mittzonen.
Kommentera

grimiss: Ja, det är fullt möjligt. Det är också extremt orimligt att förvänta sig att alla reagerar så kring något som ligger så nära folks hjärtan.
Kommentera

grimiss: Hockey väcker känslor. MoDo berör.
Kommentera

10322: Så saker blir bättre av att gnälla, gnälla och gnälla?
Exakt vad tror du blir bättre?
Kommentera

10322: alltså det är ju fullt möjligt i teorin att acceptera att Modo är kassa för tillfället, vara deppig ch ändå inte gnälla. Älskar också hur forumet är kusligt likt förra säsongen i vår megadipp.
Kommentera

10322: En fysisk match med fina tacklingar från båda lagen, fint att se.
Kommentera

Bad_Brett: Vill inte MoDo att George ska må bra? Måste ju döda motståndare nu och inte åka runt och längta hem!! Helvete, vi måste ju kötta in poäng!
Kommentera

J F K: Det är fokus på det som är dåligt för det är ju för fan nästan ingenting som är bra just nu? Det är ganska naturligt att tonläget blir som det blivit då. Kliv ner från hästen; du är ingen bättre supporter bara för att du stoppar huvudet i sanden. Man kan stötta laget och vara kritisk på hockeyforum samtidigt.
Kommentera

J F K: Trams. Vi gör helt idiotiska misstag. Bakomryggenpassningar och Rundblad-slarv. Möter man ett bättre lag är det ÄNNU större anledning att inte pyssla med sånt.
Kommentera

Törna: Gillar hur O'Regan och Sam ser ut tillsammans, känner mig positiv.
Kommentera

Bad_Brett: seriöst någon gillar matchen 🤮
Kommentera

Rödluvan: det märker vi men vi måste ju också vara ärliga, vi ska inte slå frölunda de flesta matcher vi spelar mot dom. Vi är ett sämre hockeylag och måste överpresterar eller ha lite flyt för att vinna.
Kommentera

Man såg ju också tydligt hur Frölunda ryckte upp sig efter pb. 2a blir svettig för Modo men hoppas man kan undvika utvisningar och kanske pillra in en puck mer än gött la borg

Vi leder så man ju nöjd
Kommentera

Keriksson: jag har. Ser hellre OP, AP och LP före Hutsko
Kommentera

Bad_Brett: Men ta mig faan! Kötta på och vinn nu då era jävlar. George vill somna. med 3p!
Kommentera

Bad_Brett: Jag gillar hur 4:e kedjan tar för sig. Ligger nära och kämpar för varje puck.

I övrigt är de ju rätt lika som vanligt; men ingen trodde väl att de magiskt skulle vara fixat tills idag?

- Men nu kommer andra perioden, det är nu vi märker om det blir framåt eller bakåt. Jag ställer mig på något konstigt sätt mig positiv inför andra perioden. Tror på ketchup-effekten och OP sätter ett grismål framför mål.

Framåt Alfredshem!
Kommentera

10322: Det är mest gnäll generellt nu oavsett. Sett över de tio senaste så har vi tagit minst poäng och Frölunda mest poäng i serien. Ändå är fokus på spelare som är dåliga, ett spel som inte kan hålla osv. Fokus är att gnälla helt enkelt.

Det är klart jag önskar att vi spelat bättre.
Kommentera

SPOODI: jaså, Har Modo gått ut med att Hutsko spelat färdigt?
Kommentera

Bad_Brett: Kan vi inte lära oss från förra matchen har vi olösliga problem
Kommentera

Törna: Tycker tyvärr vi spelar uruselt. Får deja vu från förra matchen.

Ska jag hitta något positivt så ligger vi bättre i skottlinjen. Och Bernhardt verkar taggad av nya kontraktet.
Kommentera

Robin Ztorken L: Rundblad gör förutom 2 missar en bra period, inte så att han är ensam om att slå indianare eller dåliga passningar.
Kommentera

J F K: Gnället kommer ju efter en period där vi absolut inte gjort det OK. Ingen gnäller på hur vi började säsongen.
Kommentera

Bad_Brett: Vi måste väl för faan slå Frölunda hemma, Brett!? Tackla stenhårt och skjut in pucken i Kryllan!!
Kommentera

Vi kommer i alla fall inte att vinna den här matchen med det här spelet ändå.

Om sanningen skall fram så får vi under perioden färre och färre möjligheter till riktiga chanser.

Frölunda kommer å sin sida väldigt lätt till sina möjligheter, ibland så funderar man på om de ens märker att det är motståndare i vägen. lägger man till att vi bjuder dem på lägen dessutom så ser det svårt ut.

Som tur är så har vi , som alltid verkar det, en stor möjlighet att spela bättre.
Kommentera

« · 2641484 · »