1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511795 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30

« · 2642025 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 24-01-30
Theo utgick, blev ingen kul start där
Kommentera

Rip Kirby: Har man någonsin varit i Timrå så är det inte särskilt svårt att förstå varför man inte vill bo där.
Kommentera

Rip Kirby: Du vet att jag gillar er och jag kör ibland :-)
Kommentera

Costanza: Humor det får jag ge dig att du har. Jag kan bara försöka gissa varför man som hockeyspelare i Timrå IK väljer att bo i Sundsvall. Nu är Sundsvall en stad liksom Örnsköldsvik. Om det känns flashigare att bo i stan så är det spelarnas val. Jag förstår fortfarande inte vad detta ska ha för betydelse för var man spelar sina matcher och har sina träningar?

Och uppenbarligen tycker dom nog inte att det är så himla rövigt ändå att spela i Timrå eftersom vi har flera spelare som återvänt.
Kommentera

Smurfen: Ja, det var så jäkla dåligt. Hade inte Frölunda också varit bedrövliga i stora delar av matchen så hade detta blivit mycket större siffror.
Kommentera

Rip Kirby: Vi är kompisar i denna hockeyvärld, så vi kramas lite!
Kommentera

Rip Kirby: Spelar stor roll! Det visar att ni snackar skit. Ö-vik är en håla säger ni. Men våra lirare bor i alla fall i staden.
Kommentera

Rip Kirby: Så ingen spelare bor i Timrå? Låter som S/T Hockey!
Kommentera

Rip Kirby: Tänker bara på hur killar med +300,000 kr i månaden bor och skattar i Sundsvall men sen kör iväg till en hall gjort av trä och blir hjälte i en tokfattig kommun som köpt ladan 2 gånger.
Kommentera

Costanza: Det gör det kanske. Men vad spelar det för roll?
Kommentera

Rip Kirby: Bor det nån Timråspelare i Timrå?
Kommentera

Costanza: Nu saknar väl en spelares bostadsort betydelse för vad han presterar på isen. Eller hur tänker du nu?
Kommentera

Rip Kirby: Men alla Timrås spelare bor väl i Sundsvall?
Kommentera

Modano: Kan du köra oss till Karlstad, i april?

Betalar hotell o snacks
Kommentera

Costanza: Sundsvall har inget lag på elitnivå längre. Nog lika bra för dom närmast sörjande.
Kommentera

Modano: Lös in din Timråaktie nu. Från 3000 kr till noll. Fin sponsring hursomhelst!
Kommentera

Costanza: Dessutom är vi etablerade nästa säsong, så då blir det vardag igen. MoDo regerar
Kommentera

Costanza: Godnatt kära modoiter - Ett sent budskap på köpet.
Uppladdat:

450x300-img1700.jpegimg1700.jpeg

Kommentera

Rip Kirby: Vilken kommun snackar du om? Där alla lirare är skrivna och betalar skatt. Sundsvall?
Kommentera

Modano: Du har ju själv inte ens vunnit en apelsin!
Kommentera

Costanza: Jag också. Vi har en kommun som backat oss historiskt och kommer fortsätta med det.
Kommentera

Karlin är ingen SHL tränare såg fick chans i Mora men totalt värdelös med att snacka med importer därför fick han stämpla ut. Bra Allsvensk tränare där går gränsen bara svammel efter varje torsk totalt MENLÖS .
Kommentera

gokar: O framförallt, vem är hockey-oraklet dunderklumpen, nån som gick ur hissen på fel våning, eller gick inte hissen ner?
Kommentera

dunderklumpen: Ni går snart i konkurs. Jag kan ekonomi.
Kommentera

gokar: Han har bra koll den där lilla fettklumpen!
Kommentera

Smurfen: Bara det är frisk luft när serien är slut kan vi andas syre igen, vi får hålla ut
Kommentera

Märks att vi är inne I en hemsk dålig trend med bara förluster eftersom det inte luktar pengar längre från Domsjö fabriken , nu luktar det bara klassisk fabriks lukt därifrån ! 🤢

MoDo vinster = med pengar lukt från fabriken
Sen gammalt
Kommentera

Bössa 68: Det var ju fyndigt..

Du gnäller på den som gnällde på de som gnäller då..

Men seriöst så blir man ju deppad över allt negativt, det sprider sig även till laget även om man inte tror det...nu är väl ingen spelare eller ledare så dum att de kollar in här men kanske på fb att nån råkar se nåt eller nån i deras familj.

Mycket sitter ju i skallen på spelarna, Aagard kan ju inte få till ett vettigt skott längre och han är ju en sniper.
Kommentera

Costanza: Nej, någon Lövare kommer jag aldrig kunna bli. Så lågt är det omöjligt att sjunka.
Kommentera

Costanza: Gillar Gradin o Rip. När vi byggt MoDo 2.0 nästa år är det ombytta roller, men kommer inte att håna Rip ändå. Vi är väl vänner , tattarklykare emellan
Kommentera

Rip Kirby: Men Rip?! Är du här nu som en simpel Lövare när det går söderut för MoDo?
Kommentera

Bad_Brett: Våra tidigare pålitliga målskyttar är helt bedrövliga just nu. Är det 18 matcher sedan Aagaard senast lyckades sätta en puck? Så snart halva säsongen där han inte gjort ett enda mål.

Håller inte, den enda med killerinstinkt är Dickinson men han spelar med blysänken som missar öppet mål just nu.
Kommentera

Törna: Starkt gjort av dig att fortfarande kolla vid ett sådant underläge! 💪
Kommentera

Zource: alltid kul när MoDo gör mål. Hade jublat om vi ligger under med 11-4 och dicken gör 11-5.
Kommentera

Ni som fick orgasm härinne vid Dickinsons 1-0 mål. Trodde ni på allvar att Modo kunde vinna detta? :p
Kommentera

Var det så jäkla dåligt ändå ikväll , förutom andra då 🤔

Energin som vi hade i både första å tredje tyckte då jag att den såg riktigt bra ut !
Kommentera

grimiss: Vad brukar man kalla det? "Binda ris åt sin egen rygg"?

"Henrik Gradin börjar sin roll som sportchef i MODO Hockey den 1 maj 2021 och kontraktet löper för de tre kommande säsongerna. Gradin har mångårig erfarenhet från hockey på högsta elitnivån, de senaste fem åren som scout för Colorado Avalanche men har också tidigare erfarenhet från såväl junior- som seniorverksamhet i MODO Hockey.

-Det känns kul och inspirerande att få vara en del av den här organisationen. Vi har en resa att göra framåt och det ska vi göra tillsammans, jag ser fram emot att bygga ett starkt team och återta en plats i SHL. Jag vet vad det betyder för alla våra supportrar, partners och hela stan. Nu ska vi försöka bygga något långsiktigt hållbart såväl på Herr- som Damsidan, kommenterar Gradin."
Kommentera

Bad_Brett: kanske vårat största problem, målskyttar
Kommentera

8225: Haha du har klart bästa förslaget! Men adderar även att stå inte och fundera några sekundär om just du måste åka ner och hämta pucken i sarghörnet utan åk utav bara helvete på en gång.
Kommentera

Bad_Brett: Nu tycker jag du ställer för höga krav.

Jag kan ställa mig till att inte släppa in något i BP.

Har vi en deal? Första… andra….
Kommentera

gokar: sluta, du gnäller på dom som gnäller!seriöst.......
Kommentera

Gäsp: Skulle helst velat förbjuda spel alls i egen zon, men det funkar väl inte
Kommentera

gokar: Att vi inte har lyckats göra ett enda mål i period 2 och 3 i fem raka matcher är väl ändå rätt anmärkningsvärt?

Nog för att vi har ett sämre lag yada yada yada men Malmö lyckades ju hämta upp tre mål mot Färjestad? Nog borde vi kunna producera ETT mål på fem matcher då?
Kommentera

modomille: Det kunde ha varit värre. Man kunde ha varit Timråit..
Kommentera

8225: Ja och förbjud backhandpass i egen zon. ;)
Kommentera

Tror många inte förstår hur jäkla tunn marknaden har blivit och speciellt hur svårt det är för en nykomling som oss att värva spelare. När vi blev klar för SHL så fanns princip bara bottenskrapet kvar. Då får man ta det som finns. Förutsättningarna är ruggigt dåliga.
Kommentera

Gäsp: O i trängda lägen i försvars-zon , ut med puckdjävulen om alternativ saknas
Kommentera

8225: Måste ju hitta på nånting , annars blir man ju ett psykvrak över alla dessa förluster !
Kommentera

Smurfen: Haha, that is MoDo-spirit. Kul att du är positiv igen
Kommentera

« · 2642025 · »