1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Frölunda HC 25-01-25 Hemma

« · 2811199 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 25-01-25 Hemma
Zource: Men vi spelar ju boxplay hela andra, varför???
Låst ämne

bollan123: När Näsén är inne så känner jag obehag…
Låst ämne

Fjärdelinan är helt värdelös. Frölunda har 1min i offensiv zon varje gång dessa 3 herrar är inne.
Låst ämne

NuMo: Det är din åsikt och jag respekterar den, även om jag ej håller med. Jag tycker inte vi agerar tryckt i princip en enda gång motståndarna vänder. Och det är det som är försvar, hur vi agerar när motståndarna anfaller, inte hur vi spelar upp pucken i offensiv zon. Allt bygger på för mycket instinkt och för lite system.

Man är aldrig trygg i ledning och det är ett dåligt tecken.
Låst ämne

Nu är det mycke fram o tillbaka, vill vi spela så?
Låst ämne

Zource: Nja det tror jag inte, dom har en vända i sig kvar nedåt. Stora frågan är vafan saik håller på med?
Låst ämne

Rödluvan:

Du har rätt i att det fungerar bättre offensivt nu, men ofta för att försvaret fungerar bättre. Det är det som ger spelvändningarna enligt mig.

Men när inte försvaret fungerar så funkar inte spelvändningarna heller.

Det defensiva försvaret när vi är pressade i egen zon. Ja, där har vi verkligen problem. Jag tror det ändå beror på att våra forwards ännu inte lyckas göra sitt jobb helt. De tvingar backarna att göra konstiga utspel. För lama för att de är tänkte att nå en forward. Inte för att slå icing.

Men vi blir statiska i egen zon när vi är pressade. Någon här förstår inte varför vi inte bara kör helpress. vi har försökt och det var katastrof. Vi är inte tillräckligt bra för det så då blir vi tvungna att ta avstånd och hålla positioner i stället.

Men det är min syn och jag är ju ingen expert.
Låst ämne

Greenwolper: Och att OP delar ut någon riktigt hård bröstvärmare
Låst ämne

Vikingmodo : lite rejälare i egen zon, bättre passningsspel och enklare spel ut så fixar vi det💪 gooo Modo!!
Låst ämne

Zource: Man får nog räkna med att en sportchef prickar fel i någon rekrytering men
3-4st är för mkt.

-Winberg
-Benson
-True
- 0,5 Jasek/Carlsson (Den första har bättrat sig och den andra hade man inte så stora förhoppningar på därav 0,5)
Låst ämne

NuMo: Nej. Modo är i bra form poängmässigt men senaste 10 matcherna har vi ändå släppt in flest mål trots alla poäng vi tagit. Defensiven läcker och är fortfarande sämst I ligan. Spelsystemet är som sagt zonförsvar som är dömt att misslyckas
Låst ämne

NuMo: Vi är otroligt sköra i egenzon. Det är konstant oro. Offensiven är som sagt bra men är vi nöjda med detta helhetsspel är det oerhört oroväckande. Skönt att vi hittat rätt med kedjorna nu iaf.
Låst ämne

Rödluvan:

Där tror jag du har fel och jag tycker vi närmat oss det vi vill få ut av spelsystemet. Var det nio raka matcher med poäng nu?

Har man verkligen bara kaos i laget då speciellt som ett solklart bottenlag?

Vi gör alltså minst lika mål framåt som vi släpper in. Men vi kämpar som fan med bristerna i försvaret och utan system så skulle vi aldrig kunna förbättra oss. men det har vi väl ändå gjort. Det är ju inte helt random.
Låst ämne

snowden: Kikar på 2-0 målet igen. Det är en klassaktion av Carlsson som öppnar upp hela spelet, och därefter en riktig skön macka av Rundblad. Mer sånt tack!
Låst ämne

NuMo: True kvick och snabb och Silvferberg slut som artist? :D
Låst ämne

Framnäs: Du har en poäng. Tyckte försvarsspelet såg hyfsat ut första fem innan Modos 1-0 mål. Efter det har det vart samma katastrof bakåt som alltid. Nu kommer vi tillbaks till diskussionen vi hade i början av säsongen. Vilka är dem ledande spelarna som kan sätta ner foten att nu spelar vi enkelt? Där finns en bristvara tror jag
Låst ämne

Robin Ztorken L:

JFK sa att han var kvick och snabb. Jag ifrågasatte det starkt.

Du ser alla experter verkar tycka att han är kvick och snabb.
Låst ämne

Antar att man få ge upp hoppet om att Malmö hamnar i kval?
Låst ämne

NuMo: Det är i alla fall kul att se Trues skridskoåkning.
Ser ut som ett skridskosegel i motvind, hoppas han kan åka i medvind, då kan det gå undan!
Vadr hittade Hinken honom???
Låst ämne

Vikingmodo : Offensiven är det absolut inget fel på. Men försvarsspelet, fyfan. Undrar hur många lag i SHL som varit sämre helt ärligt. Som sagt, noll system. Något vi verkligen kan åka ut på.
Låst ämne

Thors 22: Ja, men problemet är att spelarna vet om det här. De väljer självmant att släppa lite på det viktiga jobbet eftersom det var så roligt när vi fick mål med oss framåt. Tror vi hade sett klart stabilare ut i egen zon om vi hade blötare krut i början.
Låst ämne

Zource: 14 skott emot period 1. Flera vassa målchanser för Frölunda. Svårt att klättra om det inte finns struktur bakåt.
Låst ämne

Heyerdal:

Yra är rätt ord. Vi har klart kapaciteten men det blir omöjligt när alla blir yra. Det sitter mellan öronen. Vi spelar på tok för fin hockey bara för att vi hade medgång från början. Men då hade vi aggressivitet, vilket tydligen i det undermedvetna i MoDos lag tolkades som att vi var superbra och då började finhockeyn.

Lite ödmjukhet tack! Nu vill jag faktiskt att Karlin skall få ett exploderande tomathuvud i omklädningsrummet.
Låst ämne

Framnäs: vi leder med 2-1 mot ett lag som är mycket bättre spelare för spelare. Nu får vi spela med större marginaler i egen zon, slå bättre passningar o helst tillbringa all tid anfallszon så blir det här bra…
Låst ämne

Rödluvan: Ja spelet i egen zon är egentligen den enda anledningen att vi ligger på kvalplats. Jag tycker vi har både målvakten, spelarna och det offensiva spelet för att vara ett mittenlag i princip. Sen har nån coach kommit på att vi ska spela passivt zonförsvar. Har kommenterat det här så mycket så börjar bli tjatigt
Låst ämne

Paninaro: 2-1 till Modo mot Frölunda efter första känns ju kanon!🥳💪👍
Låst ämne

Framnäs: Frölunda två nummer större eftersom MoDo behöver för lång betänketid när man har pucken och man blir stillastående. Men vi leder och kanske kommer man ut lite bättre nästa period
Låst ämne

Clint Eastwood borde träna detta Vilda Västern-lag.
Låst ämne

Framnäs: Tack alla hockeygudar att Lassi är tillbaka!
Låst ämne

Heyerdal: Karlin måste få in i skallarna på dem att bara för att det går vägen framåt med mål betyder det inte att man som spelare är överlägsna och kan ha 100% fokus framåt
Låst ämne

Heyerdal: Vad gör vi? Varför får den som står får försvarsspelet sitta kvar? Tänk hur jävla mycket bättre vi hade varit utan denna defensiv
Låst ämne

Heyerdal: herregud af yra vi är
Låst ämne

Zource: Frölunda gör som de vill i vår zon blir svårt få någon poäng ikväll
Låst ämne

Zource:

Tyvärr så fick vi stora huvuden efter vår inledning. Vi har inte hämtat oss från det ännu.
Låst ämne

Zource: idiotdomare vi har ju pucken
Låst ämne

Framnäs: bara håll 2-1 nu till pausen - snälla
Låst ämne

jonsson: Försvarsspelet är verkligen autobahn. Finns inget system utan allt är på överlevnadsinstinkt.
Låst ämne

Steken84: Klart den trötta gubben ska göra mål, usch
Låst ämne

Försvarspelet finns ju inte. Borde stått 2-5
Låst ämne

Modo förlorar samtliga dueller hela tiden! 2-1 nu
Låst ämne

jonsson:

Men om sanningen skall fram så skulle vi ha tagit fem timeout sedan deras timeout.

Jaha, hann inte ens säga det.
Låst ämne

Dynga
Låst ämne

Lassi är tillbaka, skönt
Låst ämne

S-vikaren: Helt klart!

Och Rundblad kan det där med att chippa.
Låst ämne

Zource: Snygg variant. Såg inövad ut.
Låst ämne

RANTA kämpar in den!
Låst ämne

Lite flyt, men de tar vi
Låst ämne

Framnäs: Enda positiva är att jag var orolig att Lassi skulle få en dålig start. Tvärtom nu.
Låst ämne

SPOODI:

Powerbreak. Nu skulle vi nog vilja att Karlins huvud såg ut som en sprängfylld tomat.

Men, han lägger nog in en snus och tar sig en semla.
Låst ämne

Ge fan i att spela fast er! Spela enkelt!
Låst ämne

« · 2811199 · »