1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Frölunda HC 25-01-25 Hemma

« · 2811771 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 25-01-25 Hemma
puffe: strålande! Ska hålla utkik👍🙏
Kommentera

Spelade Benson idag, eller var han bänkad? Han är säkert en bra tredje/fjärdekedja-spelare, men han var ju absolut inte den spets som vi behövde, men var omöjligt att veta på förhand
Kommentera

NuMo: skit i det. Vi har tagit poäng mot alla lag utom det laget vi ska lugga poäng av på tisdag. Det är ett jävulskt motiverat lag vi ser. Det är tur att de LÅNGT IFRÅN har gett upp. Jäklar vad kul att se sån här fight vecka efter vecka. Inget lag viker sig. Sjukt häftigt!
Kommentera

Från Hörnefors: Tänkte bära vit matchtröja på tisdag, eftersom jag till 90 procent, sett MoDo borta. Äkta vara dessutom :)
Kommentera

Vikingmodo : Att ha andra färger än klubbens kommer från huliganer och ultras som inte vill att deras dåliga uppförande ska spilla över på klubben. Stöttar man klubben så tycker jag att man ska försöka ha MoDos färger övervägande rött med grönt och vitt, eller en borta match tröja. När det kommer ett gäng med vita t-skirts, så tycker jag att det bara är löjligt.
Kommentera

Zource: Ja, för mej är MoDo i princip religion, sjukt hur mycket ett jävla lag styr ens liv är jag med i en sekt, utan att förstå det?
Kommentera

puffe: Låter ju nästan som Islam! :o
Kommentera

Vikingmodo : VIta kläder borta är bra, tycker jag
Kommentera

RedNek: Aldrig enkelt att vara MoDoit, men de som bara gnäller och hörs efter förluster är inga föredömen. Inte alls.'

I min värld är en MoDoit något man föds till, eller väljer att vara av någon outgrundlig anledning. En sorts självdestruktiv 'religion'. Man inser att man dyrkar ett lag i motgång. Framgång är en ynnest man upplever ytterst sällan. De som bara gnäller och inte ser det ljuva i de få vinster vi tar, har inte förstått hur det är att vara MoDoit
Kommentera

Domsjö: Myspys optimism var en bidragande orsak till att vi trillade ur SHL. Jag tänkte alltid, varför trodde alla att Svartvadet skulle bli en sådan bra sportchef när han presenterades? För att han var en guldhjälte och vältalig? Han hade ju inga meriter från sportchefsjobbet? Men folk försvarade honom intill döden. En gång var jag på en fest och jag var lite berusad och menade att Svartens förtjänstfana borde tas ned från taket. Snubben som jag berättade det här för blev så innerligt förbannad att han lämnade festen. Har dock ändrat mig. Svartens förtjänstfana ska såklart inte hissas ned. Det är först nu man förstår hur mycket 70-talisterna betydde för MoDo. Efter de gick i pension har vi haft det väldigt svårt i den högsta serien.
Kommentera

puffe: Det är ju någonting supportergruppen kan jobba med framöver. Att när vi spelar borta så skippar vi rött och har svarta/vita kläder istället. Den kulturen finns i Premier League till exempel. Det blir lite annan dynamik då på bortastå
Kommentera

puffe:
Mja, nu tänker jag att du gör det lite enkelt för dig.
Jag tror de som blir upprörda när det osar katt, nog är genuina supporters; de visar då verkligen känslor - inget fel med det. Hellre peppar än mellanmjölk.

Hoppas jag inte upprör nu & rubbar stillheten...
Kommentera

Chamez: Väl mött, har inte bestämt än, men kan bli bli vit tröja såklart, när vi spelar borta, Ser du nummer 6,Lars Jansson , kan det vara jag. Då bjuder jag på valfri dryck
Kommentera

puffe: Alltid bra med många åsikter. Sedan kan man diskutera hur konstruktivt det är ibland med spott och spe, eller för den delen överdriven myspys optimism.
Kommentera

puffe: Lyssnade på presskonferensen, Roger Rönnberg är klarsynt, har humor och är ärlig. Kommer bli saknad i SHL.
Kommentera

puffe: Så är det! Det blir ett mycket trevligare forum om de som gnäller mest i motgång skriker i kudden ett tag istället!
På tisdag är jag på plats i Jönköping och jag kommer skriva något inlägg efter det. Men det ser onekligen positivt ut för Karlin och gänget. Fortsätter de såhär lär media skriva om kval för Leksand och Lhc snarare än modo.
Kommentera

Smurfen: Är jag ensam om att tycka det är skönt med ett lugnt forum som gläds över en stor seger? Vårt lag presterar match efter match, trots kniven mot strupen.

När vi förlorar ska alla avgå, så många åsikter, men efter viktig vinst är endast de genuina supportrarna kvar, märkligt, men bra ändå
Kommentera

puffe: Du är ursäktad.
Kommentera

NuMo: lufsar sakta tillbaka till caféet. Entschuldigung, blev bara överlycklig för en stund
Kommentera

Smurfen: Haha såg klippet på MoDos Instagram nu.
Den här frågan borde väl absolut hamna under apropå ingenting egentligen, men är fascinerad över teckenspråket som klackledarna kör med vid målet. Liknande i storstadsklubbarna har man sett bland publiken där. Ett jäkla vevande med armarna.
Någon som har ett teckenspråkslexikon åt en tillbakadragen, lugn och sansad gamling?😂
Är det mannens variant av tjejers gallskrik under pojkbandskonserter?🤔
Kommentera

19MoDo21:

Vigneult verkar som det ser ut vara en väldigt bra balansspelare för de andra i den formationen han är i.

Jag var lite tveksam innan, dels för hans oturliga skadestatistik och dessutom ligger jag kvar i tanken som han var när han var så otrolig i slutskedet i allsvenskan.

Han har inte riktigt levt upp till mina förhoppningar, men jag har lärt mig se honom annorlunda.

Om inte Karlin sett honom så så vettefan.
Kommentera

NuMo: Ljud volymen vid 4-1 målet var bland det värre !!!!
Kommentera

puffe: Det här är lysande läsning, Sam Vigneult om Woods, Det är fantastiskt roligt att Riley får göra mål igen. Trots att det strulade för honom och var utanför laget kom han alltid till rinken med en positiv attityd
Kommentera

puffe:

Återgå till café.
Kommentera

Costanza: Pappa Woods klappade inte så värst, höga krav där va? Mamma desto gladare

www.youtube.com/watch?v=XKuJUxGntRI
Kommentera

In med Mila Koivisto, en rutinerad räv som spelar stabilt. Näsen på 7:e. Strunta i den där centern som vi velat ha.
Kommentera

Från Hörnefors:

I alla fall för mig. Gör om gör rätt.

Eller så tvingas jag ta bort det.

Det skall inte bara vara ett gäng länkar.

Det är ett diskussionsforum.
Kommentera

puffe: Hemma i Ö-vikssoffan i helgen och applåderade Lassi ikapp med farsan.
Kommentera

KRB: Håller med, men(vill dock inte förhärliga dryckes-kulturen) när det går åt helvete, har vi dock en egen bar. Tyvärr är det usel placering vi har där.
Nu väntar det bästa dock, har pausat kommentarerna efter match
Kommentera

hompa90: George nämnde 4 semifinallag här tidigare. Vi ser dem nu i Topp 4 sista 20. Jag kan hockey..
Kommentera

puffe: blir det 3 p så kommer jag fan börja blick mot topp 6. Det är fan bara 9 poäng dit, helt sjukt!

I praktiken tänker jag att den väldigt helt stört extremt jämna tabellen på ett sätt betyder att modo har allt i egna händer. Fortsätter vi gå såhär jävla starkt så kommer ju minst 2 av lagen som är indragna gå sämre. Minst.
Kommentera

puffe:

Jag ska också vara på plats i Jönköping när MoDo gästar, dock inte på bortastå,
Bortastå är värdelöst i Husqvarna Garden, det är som att stå utanför arenan

Någon borde ta tag i hur bortastå är placerat, skamligt av Jönköpingsklubben….
Kommentera

Costanza: Mitt lyxproblem ikväll, har alltid svårt att sova efter superviktig seger. Lassi var där minsann
Kommentera

Vikingmodo : Ska vara på plats, så minst 3 poäng, tack
Kommentera

Ben Perrault: Dom har nog spärrat sitt konto eftersom vi vann !!
Kommentera

Costanza: Tuggeli tuggeli, senaste 20 ser inte så pjåkig ut dom heller...
Uppladdat:

0x600-20.png

Kommentera

NuMo: härlig jinx, mycket bra
Kommentera

Costanza: Ber om ursäkt om det blir fel forum, men attans vad vi är bra. , refrängen är lalala, nåt som de flesta kan följa

www.youtube.com/watch?v=PSIQ-s263Yc
Kommentera

NuMo: Då kör vi VooDoo!
Kommentera

puffe: På tal om streak.

När jag ser på kommande spelschema. jag ser inte att vi skall ta en enda poäng de tio-tolv kommande omgångarna.

Vafan. Det ser svårt ut.
Kommentera

KRB: Helt ärligt känns det som att det inte är livsviktigt längre att vinna på tisdag mot HV. Två nya hemmamatcher väntar till veckan, hade vart gött med 5 poäng där
Kommentera

Johannes Hedberg: En sak ska du veta Johannes, vi har en vinst-streak mot Er
Kommentera

Ben Perrault:

Det kan du glömma. Vi kommer att få samma spya, innhållande samma spagetti och köttfärssås inför nästa match. Vi har hört det nu minst hundra gånger i rad utan variation eller intellektuell fördjupning från var och en av dem. Statistikt kommer du knappast att få något annat. Möjligtvis lite majs i blandningen.
Kommentera

Väntar fortfarande på en positiv kommentar från steken o Ztorken
Kom igen nu
Kommentera

SPOODI:

”uppdatera senare ikväll bubbis vi är etta”

Nej? De fem senaste matcherna har Modo 3 vinster och 2 förluster på övertid vilket resulterar i 11 poäng

Brynäs har 4 vinster och en förlust på övertid vilket resulterar i 13 poäng.

Det är svårt att diskutera bort fakta. Brynäs är bäst i serien oavsett om man kollar hela säsongen eller de senaste 5,10,15, 20, 25 eller 30 senaste omgångarna.

Men med det sagt är jag imponerad av Modos uppryckning och jag hoppas ni förpassar LHC ner i allsvenskan! Och grattis till vinsten ikväll!
Kommentera

NuMo:

Poängen är att jag tror att en majoritet hade valt en bättre tabellplacering trots sämre form eftersom vi har legat på en jumboplacering hela säsongen, vilket skulle kunna visa sig vara att tänka väldigt kortsiktigt.

Å andra sidan redde vi ut en sådan situation förra säsongen när vi såg ut att falla fritt mot kval.

Men är mest nöjd med att vi inte är beroende av att lagen ovanför klappar ihop fullständigt för att ha möjlighet att undvika kval.
Kommentera

Hakning-Henrik:

Rönnberg har det perfekta clownansiktet. Lätt sorgesamma ögonbryn och riktigt uttrycksfulla drag i övrigt. Förstärk ögonbryna,. Förläng munbågen, sätt dit en röd näsa. Han kommer att ha en fin karriär inom cirkusindustrin.
Kommentera

grimiss: Karlin är kvalitet och hjärta ❤️ Har jag tyckt hela tiden. Det är nu hans färdigheter i huvudräkning börjar visa sig🤪 Rönnberg var som vanligt röd i syna men gav ett pösigt intryck i övrigt... adrenalinet börjar sina 😁
Kommentera

« · 2811771 · »