1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Frölunda

« · 947781 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Frölunda
NuMo: ...och ge f-n i Kamilla, gubbj-vel.
Kommentera

NuMo: Ok.
Kommentera

westerlind: Jag ger mig på att det tog ett bra tag innan du klurade ut hur man stavad etill det ordet. Erkänner att jag själv inte skulel klara av det utan någon som vet. Knas, t.ex.

Sen kan du inte påstå att jag är elek när jag säger att jag inte vet. För det jag inte vet, det vet jag inte. Att du vet mer än mig kan inte jag rå för.

Knas blir förövrigt aldrig ledsen mot oss fånar. Då menar jag "du" och jag, på ren östersundska.

För övrigt har jag redan fått en fet smäll. Flera faktiskt. Jag har ju ett jobb och tillhör den magrande regeringens favoriter.
Kommentera

NuMo: Sluta tramsa.
Jag sk-ter i golf och dina manschauvinstiska elaka pikar till stackars Kamilla. Hoppas hon inte läser det här och blir ledsen. Då ska du få en fet smäll.
Kommentera

westerlind: Jag vet inte om det någonsin har gått för Kamilla, om jag skall vara ärlig. Jag förstår ditt intresse, även om det är annorlunda.

Golfgubbar är det annat med. Spelade golf själv som ung och jag hoppas att jag orkar få spela någon gång som gammal också.
Kommentera

NuMo: Jätteintressant.
Ändå förstår jag inte varför du ägnar ett sånt stort intresse åt en golfgubbe. Kan du inte istället berätta hur det gått för Kamilla? det är jag enormt intresserad utav.
Kommentera

westerlind: Egentligen kommer jag inte ihåg varför, jag bara kom att tänka: Hur faen gick det för Johan?

Tydligen gör han sig fortfarande gällande i långtslåendetävlingar. Slår minst lika långt som John Daily. Uppåt 400 meter om det vill sig. Det finns en hemsida so heter www.tumba.se, men den ligger nere, men hittade ändå en besläktad av släkten. Det visar sig att Sven har facebook. Men det var mest tråkiga bilder på en fest där Bosse Parnevik låtsades vara någon. Sig själv kanske.

Själv dricker jag. Har bara en öl kvar.
Kommentera

NuMo: Varför det? Själv dricker jag öl.
Kommentera

Frisco: Slim club.
Kommentera

Frisco: Hmm? Otroligt. Jag har suttit och googlat efter Johan Tumbas öden ikväll.
Kommentera

NordaBoy: Du verkar vara född i en riktig hockeysläkt. Snart är väl Mona Tumba din fru också.
Kommentera

Cyklob: Jo han är absolut bered! FÖrrästen mm min kusin är tränare i sundsvall
Kommentera

MorganaLefaey: Nä jag håller med dig fullständigt angående backsidan. Allså får vi tillbaka alla backar så ser det ju riktigt bra ut, men det saknas fortfarande en offensiv back som kan användas i PP. Westin tycker jag verkligen visar att han vill vara med och slåss om en plats.

Nä ska bli en intressant match i morgon. Nu bär det av till Gärdehov och matchen mellan Sundsvall-Västerås.
Kommentera

Cyklob: När alla backar är tillbaka så kan man inte direkt klaga på backuppsättningen. Men man kommer inte ifrån att det saknas någon med ett riktigt offensivt tänkande. Ja förutom Hedman dy då men han är helt stortokig i egen zon så han är nog inget att luta sig mot i ett slutspel.
Sen så har jag funderat på när han skall börja skjuta slagskott istället för fösare. Många gånger räcker det dock med att pucken går ner och fastnar på någon framför mål, men det är inte fel att skjuta så pass hårt så att den i alla fall har en chans att gå direkt in.

Nog med negativa tanker för idag. Nu jäklar blir det vinst på lördag och hoppas Westin får lite mer istid för att se om han pallar med det. Gillar hans spel. Enkelt enkelt enkelt.
Kommentera

Salle: Jag tror det blir svårt jag med att få tillbaka Kuusela, men man kan ju alltid hoppas att det ligger någon sanning bakom ryktet.

När det gäller backsidan så skulle det verkligen behövas en PP-back.
Kommentera

Salle: Jag tror att frågetecknen beror på dålig formatering i åfficijellas kodning. Citationstecken brukar också kunna bli frågetecken.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag tolkade frågetecknen som osäkerhet i backparens sammansättning.

Kuusela får vi inte tebax. I senaste matchprogrammet så stod det lite om våra ECC-motståndare och således även Oulu Kärpät. KK har 19p varav sex mål i ett lag som leder FM-liiga så han blir nog kvar.

Foppa har det varit tyst om men det har sagts/hörts/ryktats att han varit på is igen. Och ett ES-lunk borde ju kunna funka och locka.

PP-back, Ja tack.
Kommentera

Salle: Undra vem herr Harald tänker på när han säger att det kanske kan dyka upp nya spelare till matchen efter frölunda.
Vi drar till en ruskig önskning.
Kuusela, Foppa och en PP-back. Då borde vi nog klara av att ta oss till slutspel i alla fall. :)
Kommentera

Salle: Vad vill man säga med de 3 frågetecknen? Är dessa spelare osäkra för spel? I så fall kan det bli riktigt jobbigt.
Kommentera

MODO Hockey - Frölunda

Kommentar

Harald Lückner:
Nu är det bara matcherna som gäller
Fyra omgångar återstår nu inför nästa uppehåll i elitserien. MODO Hockey har Frölunda hemma lördag, sedan Mora borta tisdag, Färjestad hemma torsdag och så Södertälje borta nästa lördag.
- Just som programmet ser ut just nu är det enbart matcherna som gäller och är första prioritet. Träningspassen däremellan blir kortare och kortare. Det handlar mera om att spola ur kroppen, rensa skallen och gå på nästa uppgift.
Viktigast i matcherna just nu?
- Självklart måste vi bli effektivare, göra mera mål. Det behövs ingen Einstein för att förstå detta.
Senaste hemmamatchen mot Timrå blev det 2-0 och det var stundtals riktigt bra på Johanneshov senast också.
- Just därför ser vi en ljusning i en hel del. Vi vet att det är trägen som vinner och det gäller bara att fortsätta jobba hårt och skapa chanser. Allt kan hända i den här sporten, det såg vi inte minst i senaste omgången.
Inga nya spelare på ingång?
- Inte till mötet mot Frölunda, men kanske till matchen därefter. Huvudsaken dock att vi får spela på fyra kedjor, då orkar vi mera. Ser man till matchen senast visade vi också gott gry tycker jag. Vi var ju faktiskt som bäst sedan Djurgården gjort 3-2. Det lovar trots allt gott.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Skadade: Mattias Timander (rygg), Per Hållberg (ljumske), Oscar Hedman (hjärnskakning) och Niklas Sundström (axel).

Noterbart 2: Frölunda Indians har ännu inte vunnit i Swedbank Arena. Senast blev det 2-1 till MODO Hockey, då reducerade Frölunda då det återstod bara fem sekunder.

Målvakt:
60 Karol Krizan (30 Michal Zajkowski).
Backpar:
23 Atvars Tribubunchov, 34 Tommy Wargh ?
35 Pierre Hedin, 41 Victor Hedman ?
5 Hans Jonsson, 2 Jens Westin.
Kedjor:
10 Per-Åge Skröder, 79 Fredrik Warg, 15 Andreas Salomonsson ?
19 Jari Tolsa, 20 Oscar Steen, 22 Patrick Yetman ?
 9 Magnus Wernblom, 39 Per Svartvadet, 26 Ronald Petrovicky ?
18 Peter Öberg, 29 Andreas Molinder, 13 Marcus Jonasén.

Kommentera

« · 947781