Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
45. MALEK, Roman | |||||||||||
Goalkeepers | 1. SVEDBERG, Niklas | ||||||||||
| |||||||||||
1st Line | 7. TIMANDER, Mattias | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
19. NÄSLUND, Markus | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 21. FORSBERG, Peter | |||||||||
| |||||||||||
2nd Line | 48. PIKKARAINEN, Hannu | 80. SUHONEN, Samuli | |||||||||
36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | 39. SVARTVADET, Per | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| |||||||||||
3rd Line | 4. MOJZIS, Tomas | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
13. TUOKKO, Marco | 27. GREEN, Josh | 58. HINOTE, Dan | |||||||||
| |||||||||||
4th Line | 26. FORSBERG, Kristian | 44. SONDELL, Daniel | |||||||||
6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 20. STEEN, Oscar | 17. MADSEN, Morten |
Referee: | Rådbjer, Ulf | ||||||||||
Linesmen: | Yletyinen, Emil | ||||||||||
Johansson, Anders |
Salle: "Går MODO till slutspel kommer det att ske på bekostnad av antingen Frölunda, Brynäs, Luleå eller Skellefteå."
Men Djurgården och Färjestad som har samma poäng som Skellefteå kan känna sig säkra?
Aravirta: Ingen behöver varna för HV71
Efter en lyckad bortaturné och roadtrip med två raka segrar - Frölunda 3-2 och Linköping 4-1 - är det dags för match i Fjällräven Center igen för MODO Hockey. Suveräna serieledarna HV 71 kommer på besök.
- Och då behöver ingen hissa varningsflagg, säger nye coachen Hannu Aravirta. Alla vet att vi möter ett klasslag. Bara att titta i pappren, HV är ju bäst i stort sett på allt.
Nye MODO-coachen är förstås väldigt nöjd med det fina facit laget har efter senaste helgen.
- Bortaturnén betydde mycket för mig själv också. Nu känner jag igen grabbarna och kan namnen, t o m smeknamnen. Sedan går allt lättare om man är ny och samtidigt får vinna ett par matcher.
Det mesta är perfekt i MODO så här långt.
- Som jag sagt tidigare har jag mottagits fantastiskt bra. Dessutom består laget av en samling toppenkillar, där flera är naturliga ledarfigurer efter alla sina år på toppnivå, inte minst i NHL.
Han hyllar också de spelare som fått stå på sidan i de här senaste matcherna.
- Vi har nu en samling rollspelare och en bra konkurrens i truppen. Fakta är också att vi är så starka som den svagaste länken.
Viktigt mot HV 71 i övrigt?
- Försvarsspelet och att vi håller oss på banan. Deras power play imponerar oerhört.