1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514934 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta

« · 2593917 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Padrone78: Tror inte många här är deprimerad eller ens på långa vägar besviken med säsongen men det betyder ju inte per automatik att folk inte vill diskutera och hoppas på förbättring, att sitta nöjd och dunka rygg med varandra skulle vara fruktansvärt tråkigt och absolut inte utvecklande på något plan.

Jag tror jag talar för 99% av alla Modoiter att vi känner enorm stolthet av vad vårat ”allsvenska” lag har åstadkommit på dessa inledande omgångar, när vi dessutom inte fått igång spelare som Ruohoma, Ranta, Berna så finns det ju faktiskt även sparkapital att bli ännu bättre, men vi kan ju ändå diskutera, fundera och spekulera vad som skulle kunna bli bättre utan att för den delens inte vara extremt stolta och nöjda.
Kommentera

Padrone78:
Precis, det är mycket hockey kvar på denna säsongen!
Andas - vi ska "bara" hålla oss kvar i år.
Kommentera

9315: I matchen där han bröt in framför mål och sprätte upp den i första krysset kände jag så. Han och Rubins var överlägset bästa backpar första ~5 matcherna.
Kommentera

Satan i gatan, spelar ingen roll om man kollar nyheterna eller HS, lika dystert i båda kanaler! 😂😂

Gaska upp er MoDoiter och ta inte ut allt skit i förskott. Det är i motgång draken lyfter och kom ihåg att vi hade en ganska lång svacka även när vi vann serien och slutspelet i HA. Vem av er trodde på riktigt att vi inte skulle få det tufft och få kriga för varje poäng? Jag såg framför mig att vi skulle ha en plats 13-14 hela säsongen och sen satsa allt i en kvalserie!
Kommentera

Sigge: pp, ja, siffrorna är dåliga, men jag vet inte om det är så dåligt ändå, känns som det finns mer bakom siffrorna. om vi kollar sista fem

frölunda: 0%, men bara 1 PP
luleå: 50%, gjorde mål i 2 av 4 PP
fbk: 0%, fyra PP (här kunde vi önskat mål. ett av PP kom med 13 sek kvar av period 2 om man vill tro på teorin att det är svårt att börja en period i PP)
oskars: 33%, mål i 1 av 3 PP
växjö: 0%, men bara 2 PP (ett PP kom med 9 sek kvar av period 2)

luleå och oskars tycker jag det är bra siffror, växjö och frölunda var det antagligen för lite pp, klart att det går att ha 100% i pp men det är svårt, då är man jäkla effektiv, det är mot fbk som jag tycker att det borde varit tillräckligt med chanser för att göra åtminstone ett

kollade statistiken och hade modo bara gjort två mål extra i PP hade satt modo på en femte plats, likväl bp, två mindre mål insläppta och modo är åtta. klart man inte kan räkna så, fakta är fakta, men det kan gå snabbt upp eller ner i den tabellen eftersom det gått så lite tid och lagen är så jämna
Kommentera

Steken84: Vi är dessutom helt bedrövliga i special teams. Sämst i boxplay och 11:a i PP.

En av få räddningar som ett bottenlag kan ha är just special teams så där har vi ännu en anledning till vår kräftgång. Ledartrojkan måste lösa upp dom knutarna annars ligger sistaplatsen inom räckhåll
Kommentera

Steken84: lite väl att hoppas på redan ikväll kanske men efter uppehållet förväntar jag mig att rundblad börjar steppa upp och är den där backen modo värvade honom för att vara. tycker inte att han har varit den som lett laget och det har nog inte varit en enda gång i år som man gått från matchen och tänkt att jäklar vad bra rundblad var idag, som man har känt från ex näsen och brickley

kanske till och med att man under uppehållet ska experimentera med att byta plats på rubins och brickley för att se om man kan hitta något annat. förutsätter att bernhardt och näsen sitter ihop hela säsongen)
Kommentera

Tycker mig se en tendens senaste matcherna mot Luleå och Frölunda. Där Modo slarvat mycket i egen zon. Blir nästan galen varje gång man har chansen att vara först på pucken men låter motståndaren ta den. Ut med pucken ur egen zon så fort som möjligt är framgångsreceptet idag
Kommentera

9315: Det finns många saker som pekar emot oss, svaga för att inte säga usla bortaresultat, historiskt svaga resultat i Husqvarna G, ett hemmalag på uppgång och ett bortalag på nedgång samt revanschlusta.
Det som talar för är väl att vi egentligen bör kunna spela helt utan press samt att vi med varje bortaförlust kommer närmare en bortaseger.

Tippar med hjärnan och säger 3-2 på övertid
Kommentera

snacka om en viktig match idag. 1 eller 7 poäng till kval? lugn och ro under uppehållet eller osäkerhet? ta tre poäng på bortaplan?
Kommentera

Gavelo: tänker du roulettechans så är det samma chans för svart efter 5 eller 10 röda i rad. Tyvärr får vi förlita oss på hårt arbete.🙂
Kommentera

Confusius:

Till i mitt CV kan jag lägga till nu att jag har suttit och ätit frukost med MoDos A-lag, vi ses på bortastå i kväll!
Kommentera

KRB: Paprikachips?
Kommentera

OP plockar upp pucken som sista man bakom egen kasse, tar fart, snurrar upp hela AIK och blir fri men sätter pucken strax över ribban tyvärr
Kommentera

Saleva: Man säger väl, ju fler förluster man får ju närmare en seger kommer man!

2 st 6 poängs matcher kommande, HV71 och Oskarshamn.
Antingen tar vi ytterligare avstånd från botten eller så är vi direkt med i bottenstriden.
Kommentera

Gavelo:
Nån gång ska väl första 3:an komma
Kommentera

KRB: Tog en sväng förbi scandic och såg ett stort gäng käka middag tillsammans. Sampo skrattade och hade det trevligt!
Kommentera

Rht: Förbered dig på det värsta!
Modo har inte en enda seger borta denna säsong (övertid räknar jag inte som seger) + att HV71 faktiskt lyft spelet riktigt mycket senaste matcherna.
Kommentera

KRB: plus alla vi på sittplats , vinner vi inte i morgon blir det surt på jobbet , Husqvarna anställd ?stolt sponsor av HV71 ? ?
Kommentera

KRB: Hejar fram oss från logen där jag hux flux hamnade. 👍
Kommentera

Tarasov: om vi kunde kriga till oss en trea skulle vara guld värt😍
Kommentera

9844:

Hotellet i S Portalen,
Det blir fullt hus i morgon, bortastå slutsålt!
Kommentera

KRB:
Var bor ni? Hörde på radion att hotellen är fulla med tanke på både horse show, fotboll och hockey här i stan.
Kommentera

KRB: Viktigt att fylla på med kolhydrater dagen innan match! Hoppas det ger fart i buggarna
Kommentera

7639:

När vi checkade in på hotellet i Jönköping strax innan, promenerade ett gäng MoDo spelare igenom hotellet bort till hissen med en varsin nyinköpt chipspåse (och en dricka) i ena näven….

Det kan väl bara bli vinst i morgon!
Kommentera

puffe: Skönt med 12 dagars träningsperiod nu efter hv, vinst eller förlust, det blir träning.

Vi vinner!
Kommentera

Tarasov: Ständigt dessa matcher, kan vi inte bara träna ibland.

Vore dock underbart om vi spelar ut från första minuten i morgon och visar att vår hockey kan hålla en hel match, även borta.

Då får Åsa-Nisse hålla i hatten medans slipshuliganerna skämmer ut sej, igen.

HV är nog enda laget där huliganerna bär slips, lite lustigt
Kommentera

Tarasov: Nu behöver jag hjälp.
1. tidig/hög press mot MoDo så är vi division 1-
2. när motståndarna säkrar då är vi grym.
3. Med ovanstående så är vi körd om vi inte kan ta kommando i första perioden.

Tycker vi har ett bra /anständigt lag som nykomlingar men vi viker ner oss när vi möter lag som går för det (pressar högt).
Så om vi fokuserar på defensiven, vad är det som gör att vi räknar fel, släpper omställningar och frilägen stup i ett?
4. Vi MÅSTE lära oss att möta hög press.
Kommentera

MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Ny match.
Kommentera

« · 2593917