1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507022 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma

« · 2571581 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma
Rödluvan: Helt ärligt tror jag Lassi är etta och att Karlin är ett par nummer större än Montén
Låst ämne

Heyerdal: Helt ärligt tror jag inte det spelar någon roll vem vi ställer på torsdag. Folk förblindas väl lite av att vi torskade mot Timrå med OEE, men han gjorde inte en dålig match. Skulle däremot kunna vara så att laget känner en lite större trygghet med Lassi där bak.
Låst ämne

Costanza: några skriver att vi ligger trea men fyra ska de va, Frölunda klev förbi med sina två pinnar. Lassi utmärkt ikväll tror han får stå mot Rögle också !
Låst ämne

Costanza: Ja, funkar aldrig i SHL, o Sam the Man är alldeles för dålig defensivt... han är inget att ta tillbaka
Låst ämne

Ser lite av sändningen nu i efterhand. Fan vad bra det känns att ha Rundblad som kapten!
Låst ämne

Faan vad allsvenska vi är när vi ändå gjort flest mål i SHL.
Låst ämne

puffe:
Åsa-Nisse och Klabbarparn fick aldrig låna pucken ikväll.
Låst ämne

Costanza: Såg matchen med viss fördröjning, annan tidszon typ, värt en liten sång, kul med Näslund, Sundström, Skägget på plats. Bonus den lille popcornsälskande MoDoiten som syntes bakom Montén hela tiden :)

Oops, glömde mamma o pappa till Sam the Man

www.youtube.com/watch?v=PSIQ-s263Yc&t=17s
Låst ämne

SPOODI: Rip Kirby var ju banne mig nära med sitt 13-1 tips :D
Låst ämne

Verkar inte vara något vidare med OSL. Hoppas han återhämtar sig snarast. Var en redig smäll i isen. :|
Låst ämne

Costanza: Och Walli var väl inte helt värdelös? =)
Låst ämne

Summerar kvällen med bumpa min kommentar
Låst ämne

ToddW:

Jo, läste det i vissa…….forum
Låst ämne

Tarasov: Misstänkte nästan det.. 😉
Låst ämne

Smurfen: Det ryker nu från källaren hos GrönGult. De kollade nyss på Text-TV sida 358 och såg att MoDo gjort mest mål i SHL.
Låst ämne

Silly: Tar vi 3 pinnar över kommande två matcher så är jag väldigt nöjd. Skulle dock vara skönt om vi kunde fortsätta göra hemmaborgen till ett fäste i SHL också. Karlin har inte förlorat många matcher i Övik.
Låst ämne

Smurfen: Övik är hemma för alla.
Låst ämne

Nucky:
Tar vi 1 pinne av Rögle på Tirsdag är jag nöjd.
Tar vi 2 så blir jag väldigt nöjd.
Tar vi 3 så bli jag fruktansvärt glad!
Låst ämne

ToddW: Rubins verka ha sina föräldrar här nu , var ett gäng med Rubins Lettland tröjor som klev ur hans bil nu på Kvantum
Låst ämne

Hoppas på 6000 på torsdag
Låst ämne

Så djävla nöjd med säsongsinledningen!
Anfall är bästa försvar! ❤️❤️❤️
Låst ämne

Bad_Brett: Jag tippade MoDo 1:a och hyndorna på 14:e, vi ligger nu 3:a och hyndorna 8:a.
Om vi vunnit senast hade jag spikat tabelljäveln!🥰
Låst ämne

dempa: Högberg är grym som sagt. Men jag tror de lär ha rätt kass Corsi och liknande som talar emot att LHC kommer hålla i längden.
Låst ämne

vilken match, överlägsna i åtminstone 50 minuter. klart att matchstraffet hjälper till och stor skillnad på 4-0 och 2-0 men det kändes säkert.

ang tikkas matchstraff så säger jag som jag försökt sagt men kanske inte uttryckt när det kommer till modos utvisningar den här säsongen... sätt er inte i situationen där domarna lätt kan ta en utvisning. går att diskutera tacklingen i all evighet men tycker inte det är något konstigt att en domare tar utvisning där. onödigt men vi får tacka och ta emot när det gynnar oss.

näsen, vilken gigant

men bara fyra matcher spelade, mycket kan hända, ödmjukhet och hårt jobb är a o :)
Låst ämne

Bad_Brett: Puss i kryllan…
Låst ämne

Zource: Det tror jag inte. Tror dom flesta är rätt glada över att dom bara får spela i SHL.
Låst ämne

modomille: Grym match av MoDo. Perfekt arbete från alla spelare. SM-guld: Costanza-Ruohomaa-O'Regan
Låst ämne

Marrdin:

I morgon är de inte så kaxiga
Låst ämne

Bad_Brett: Pussar går alltid i kryllan, det är sen gammalt
Låst ämne

dempa: jag jobbade i mullsjö idag, nära jönköping, va flera svintaggade hvfans som gillade att slänga käft när man avslöjades som modoit. Blir intressant att höra dom imorgon:)
Jävligt nöjd med hur matchen genomförs, stort steg framåt. Visar på en bra bredd i laget när flera spelare producerar.
Nu är vi trea, man bara myser när man ser tabellen, att vi är i toppen i SHL igen!
Låst ämne

Jugge: Är det rus att passningarna sitter på bladet och pussen går i kryllan?
Låst ämne

modomille: Bara inte de spelarna förstör flowet 🤔
Låst ämne

Jugge: självklart är det så. Det börjas med "nu ska vi visa dem attityd" sen desto fler förluster man råkar ut för desto tyngre går det.
Sen är det alltid lättare att gå på fart o motivation innan spelet att satt sig hos motståndarna.

Men låt oss få hoppas.
Och oavsett hur man srr på det så är det bättre att ta poäng o spela bra nu, än att inte ta poäng o spela kasst.
Låst ämne

ToddW: Då kan man väl säga likadant när ni förlorade mot Timrå var inte att Timrå var bra det var för att ni vart trötta
Låst ämne

Pinsamt lite folk
Låst ämne

Ruohomaa och O'Regan på det här så ser det ju rätt sexigt ut
Låst ämne

Silly: PP1 saknar Ruohomaa det är oftast han som styr upp och tar in pucken i offensiv zon i den kedjan.
Låst ämne

dempa:
Det var väldigt många felpass också.
Allra helst i egen zon.
Rundblad gjorde väl 4- 5 i samma byte. 😁
I Uppspelen så fanns det lite mer att önska allra helst i PP.
Vad höll vi på.med första 3 min i 5: an vi hade.
Nu vart det ändå 2 i den 🙄
Låst ämne

KB: Stanley Cup som det ser ut nu.
Låst ämne

Jugge:
Tack vi glömde nästan 😅
Låst ämne

Jugge: Vi reviderar såklart målsättningen till SM-guld efter dessa fyra omgångar.
Låst ämne

Keriksson: hoppas grabbarna orkar nu tufft schema, matcher lör-tis spelade sen Tor-lör-tis
Låst ämne

Costanza: Något som imponerade på mig idag förutom farten var PASSNINGSSPELET. vi satte otroligt många förstapass, spelade inte fast varandra och kladdade. och forecheckade fast HV så de hade knädarr och tappade puck gång på gång.
Låst ämne

ToddW:
Lite kul är det. Ingen hänger med när MoDo kör.
Låst ämne

Bad_Brett:
~Trallalla~lalla~la 😅
Grymt bra genomförd match i nästan 60 min, spelet i egen zon var näst intill perfekt, Lehtinen i kassen förtjänar stor respekt, i anfallszon är det mest lekstuga, kommer på mig själv med ett stort dum flin av njutning 🤣, all in Modo 🤘
Låst ämne

Lite kul att varje gång vi vinner är det inte för att vi är bra, utan för att våra motståndare tydligen är dåliga.

Well well..
Låst ämne

Bad_Brett: ” Tror jag tippade MoDo 10:a, pessimistist som jag är.”

Nykomlingar brukar gå på rus och överprestera i början för att dyka rejält i november. Ni ska ju självklart ha som mål att försöka undvika kval…
Låst ämne

Det är bara lyfta på hatten åt grabbarna. Kul att se att det lossnar för Walli som fick mycket onödig kritik av många, den kedjan är som sagt kanske seriens hetaste kedja.

Vi saknar 2 toppspelare och endå presterar vi så pass bra det är otroligt som nykomling att kunna bjuda på sådan underhållning. Bara ladda om och vara ödmjuka för torsdags matchen mot Rögle. Varje match är som en sm-final för oss och varje poäng är guldvärd.
Låst ämne

Sputnik: ja verkar enbart vara högberg som håller LHC kvar. nu straffar.
Låst ämne

Bad_Brett: Det är inte pessimistiskt alls. Snarare väldigt rimligt. Vi har ju inte blivit testade ännu
Låst ämne

« · 2571581 · »