1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Modo Hockey - IF Björklöven 221230

« · 2434546 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
bollan123: Trots mängder av speltid i PP1. Uppenbart att han är i en stor formsvacka. Tjänstefel att fortsätta nöta honom på samma sätt som tidigare.
Låst ämne

Bad_Brett: T.ex utv. på Berg. löven-spelaren ser ju honom komma ställer sig i vägen, får en lätt crosschecking i ryggen och stupar. Det kallas rutin. Och varför behöver Berg överhuvudtaget crosschecka honom, kallas orutin?!

Tjaffset framför mål som ledde till lövens 5 mot 3 är ju dock helt horribelt. Pooley störtar in på Gudlevskis med klubban likt en kamikaze-pilot efter avblåsning. Våra killar gör inget annat än att skydda Guden. Men det är rutin.

Kolla Hutchings, försöker provocera fram något efter exakt varje avblåsning. Sticker in klubban både här och där. Under vettiga omständigheter hade Hutchings naturligtvis fått 2 minuter för unsportsmanlike conduct varje gång. Men så länge hockeyfamiljen och domarna tycker att provokationer är en del av hockeyn så kommer han och spelare som honom fortsätta. Vi går ju dessutom på det hela tiden, så det är ju jävligt rutinerat från Hurchings.
Låst ämne

Bad_Brett: Svenningson har gjort 1 mål 1 assist senaste 10 med -3
Låst ämne

Bad_Brett: OP är tyvärr för långsam på rören.
Att komma och tackla 2s efter går ju inte.

Jag är inte alls säker på att slå ut löven i slutspel. Men så länge vi är 1a så kan vi alltid bussa löven o dif på varandra och hoppas på djurgårn. De har vi inte alls samma problem med spelstilsmässigt.
Låst ämne

Tarasov: Du som är statistiknörd: Hur många poäng har Sveningsson gjort de 10 senaste matcherna?
Låst ämne

Gavelo:

Om Gudlevskis hade varit 100 % vaken hade vi inte haft två mål upp…
Löven är smartare än oss för tillfället
Låst ämne

Tarasov: Hmm ok, såg inte igår och var ofokuserad i tisdags.
Låst ämne

hk:
Han har väl varit där i 3 matcher nu?
Låst ämne

modomille: Karlin verkar inte fatta hur vår förstafemma fungerar.
Dom är ju odugliga, spräck den nu inför tredje perioden
Låst ämne

J F K:
Tycker vi är på väg att trycka ner dem riktigt bra när utvisningarna står skapar också många rätt bra lägen men tyvärr sitter ingen och PP låser sig lite även om vi får iväg en del skott, tyvärr får EJK inte iväg avslutet där på slutet.
Låst ämne

Några snabba

Vela är precis som jag alltid har tyckt att han varit, långsam, oteknisk och klumpig, kommer bli en flopp som kommer få det svårt att ta en plats i någon av dom 3 första kedjorna.

Gudlevskis är ingen målvakt som tar oss till SHL.

Berg bör stå åt sidan för Johnsson

Karlin verkar har helt tappat coachingen
Låst ämne

J F K: Visst gled Svennis ner till PP2 ikväll?

Fan vad löven filmar, pinsamt.
Låst ämne

Bad_Brett: Håller inte med. Vi var nära att ta Löven förra året med ett sämre och ett mer oerfaret lag. I år är vi betydligt mer redo och ska bara vinna mot dom.
Låst ämne

Gavelo: Fast de har inte varit bra. Ingman tävlar åtminstone.

Står fast vid det jag har sagt tidigare, nämligen att vi aldrig kommer ta Björklöven över sju matcher. Det spel som har gett oss framgångar under serien fungerar helt enkelt inte i denna typ av matcher som först förstörs av spelförstörande moment och därefter en massa konstiga utvisningar.

Jag undrar lite var en kille som OP håller hus. Det är i denna typ av matcher som han borde skina.
Låst ämne

SKiLMY: Det här hade man tyvärr på känn. Vi kan väl trösta oss med att vi fortfarande har ett stort försprång men trist att sviten bryts.
Låst ämne

SKiLMY: Alltså. Finns inte en chans att vi förlorar en serie på sju matcher mot Björklöven. Vi känns som ett klart bättre lag även om vi ligger under nu. Tror fortfarande på bra chans att vända det här
Låst ämne

Coachseger för Strålen än så länge, i tredje perioden vill jag se att man bänkar svenne och berg till att börja med för så här kan det inte hållas på
Låst ämne

Rödluvan: Ja, men det är uppenbart för alla utom MoDos ledning att Svenningsson inte ska spela i pp.

Sedan tycker jag att Niderbach får det för jobbigt i sin kedja. Varken Svenningsson eller Vela ska bära mycket puck tidigt, så det blir svårt. Hade hellre sett honom som uttalad center och med Vela och Svenningsson separerad.

Nåja, jag tycker vi är det bättre laget i fem mot fem, men vi saknat spetsen idag. Woods och Dickison hade gjort milsvidd skillnad.

Men, det är länge kvar och vi kan definitivt vända.
Låst ämne

J F K: Aldrig förstått när "experter" hyllar Karlin som en matchcoach. Han har spelat Vela - Svenningson - Niederbach i 2 matcher nu och dom har inte skapat ett enda piss. Dessutom ser Niederbach helt oinspirerad och trött ut. Sedan ska vi inte snacka om att man ställer Svenningsson i PP. Jag gillar Sveningsson i ett slutspel men vanliga grundseriematcher så är han verkligen kass tyvärr. Sedan så fattar jag inte heller varför Karlin lägger Vela med -17 tillsammans med Svenningsson som är den ENDA MoDo spelaren med - statistik i +/-
Låst ämne

Gavelo:
Hade de inte haft ett långt byte innan? Tror det var därför man började med andra PP
Låst ämne

Domarna klappkassa. Tekningsstatistiken klappkass. Avsaknaden av Riley och Josh är påtaglig. Varför var båda tvungna att bli skadade..
Låst ämne

Rödluvan: Karlin coachar tveksamt åter igen!

Ställer Berna och Näsén på bänken till förmån för Ingman och Sveningsson i PP vilket iaf jag anser vara tjänstefel delux
Låst ämne

Tarasov: Nu får Karlin flytta på sig. Ove vill coacha.
Låst ämne

Tarasov: Båda har varit solklart på armar.
Låst ämne

atomragnar: Sveningsson du ger mig gråa hår.
Låst ämne

Tarasov:
Får säga att våra utvisningar verkligen känns som kompensationsutvisningar.
Låst ämne

J F K: Fast om vi ska vara ärliga så har vi inte haft ett enda vettigt avslut under hela matchen.
Låst ämne

jonsson: Slarvigt spel, onödigt tapp i mittzon och halvdant försvarsspel, har inte varit uppe i nivå idag heller riktigt. Har varit några matcher nu.
Låst ämne

jonsson: Vill fan inte ens ha PP. Vill spela 5 mot 5 och hitta en balans där.
Låst ämne

jonsson:
Bara man orkar fortsätta så kommer målet förr eller senare
Låst ämne

jonsson: Berg är våran överlägset sämsta back i dagsläget
Låst ämne

Rödluvan: Tungt. Tycker att vi varit klart bättre i fem mot fem. Synd att Berg går rejält bom där.

Men, det är klart att domarnas behov av att synas varit jobbigt.
Låst ämne

Synd
Låst ämne

Tarasov: Trött man blir. Vi kommer torska och det endast för att domarna slitit sönder matchen.
Låst ämne

Confusius: Men vad har vi gjort för fel? Klantigt av Vela att vara högt uppe med klubban men övriga utvisningar är ju direkt felaktiga.
Låst ämne

Confusius: Björklövens målvakt kommer att vara hård i magen i morgon när han skall skita med tanke på hur många puckar han fått där.
Låst ämne

Heyerdal: Absolut! Och det är ju faktiskt det mest irriterande. Att se att vi ÅTERIGEN går på provokationerna. Samma historia i varje derby.

Och det var ju en av frågorna jag ville ha svar på innan match. Har vi lärt oss att hantera lövens provokationer? Och såhär långt är svaret tyvärr ett rungande NEJ!

Är det något löven är bra på är det just att filma och provocera, där är dom världsklass. Och det är ju det som gör dom till ett så bra slutspelslag.

Vi MÅSTE lära oss att hantera sånt om vi vill gå upp. Vi har på tok för många i det här laget som är extremt lätta att provocera.

Sen är det naturligtvis tråkigt att domarna domarna alltid går på det. Men det kommer dom att fortsätta göra, så därifrån kommer vi inte att kunna förvänta oss någon hjälp. Det här måste vi lösa själva.
Låst ämne

Tarasov:
Måste faktiskt säga att det är oerhört dålig känsla av domaren där men gäller att laget kan fokusera på matchen
Låst ämne

Bad_Brett: Ah detta måste vara ett skämt
Låst ämne

Heyerdal: Men håll snattran. Vela får skylla sig själv till viss del men det här är patetiskt. Sorgligt.
Låst ämne

Nu är det häxjakt på MoDo-utvisningar. Det är derby.... Herregud vad pinsamma dom är zebrorna. Förväntar mig minst 5 pp tredje perioden för MoDo
Låst ämne

Tarasov: Domarna vill verkligen avgöra. Rahimi åkte och gjorde en identisk som tredjeman.
Låst ämne

Confusius: vi borde vara lite kallare o smartare vinner inget på att sitta i båset
Låst ämne

Rödluvan: Hahaha parodi.
Låst ämne

Heyerdal: Får inte Pooley 2 minuter för goaltender interfefence där AVGÅR JAG! Det är ju för fan han som startar allt!!!

Det blir alltså 5 mot 3, helt jävla sanslöst!!!! NU avgör ju löven
Låst ämne

JonteD: Grattis Löven. Domarna är verkligen usla.
Låst ämne

J F K: Nu blir det mål i röven. Blir det inte det så är det bragd.
Låst ämne

MorganaLefaey: Jo, det ser ut som en filmning/förstärkning, men det kan ha tagit i ansiktet även om den mesta (eller all) kraft tar på axeln.
Låst ämne

Helvete vad pooley fick smaka is!
Låst ämne

MorganaLefaey: Då var domarskandalen igång.
Låst ämne

« · 2434546 · »