1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492185 inlägg · 4084 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta

« · 2599275 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Costanza: Älskar Pepsis reklam vs Coca Cola, har inget med detta att göra, men ändå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Tarasov: Haha, letar febrilt, men inget än som är drogfrånvänt Har dock natten på mej
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe:
General Knas 😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Smurfen: Hela Sverige vinkar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe: En personlig favorit. Har räddat mig från ångest många sommarkvällar. Jeff Lynne är ett geni.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Bad_Brett: Tillägnad Trump då,
fast franskan kan dom jobba på



ttps://
www.youtube.com/watch?v=UkekqVPIc2M
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe: Jag dansar runt med MoDo-halsduk på Öbacka Strand!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Costanza: Vad är bättre än Peps? Ska vi hylla Skåneland?

Skulle vara lite Klippanblues då

www.youtube.com/watch?v=7lhahKdZAK0
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe: Man kan väl aldrig få skit när man spelar ELO...?

Såg dem häromåret. Fantastisk konsert.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Bad_Brett: Får ju skit nu(man spelar inte musik här va) , men moderaterna sover väl. Den här ville jag hört om jag gjort mål i bortahall

www.youtube.com/watch?v=-rD-0tlGGPo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe: Smiska MIF måste bli en tradition. Du får hitta en bättre låt än Peps!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe: Ja, musiken på Malmös matcher är faktiskt riktigt bra. Nästan för bra.

Hade jag varit motståndare hade jag blivit väldigt peppad av att få höra ELO varje gång jag gör mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Bad_Brett: Du och jag får tänka ut nåt...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Costanza: Hörde knappt några Malmö-supportrar, men musikansvarige hade dock god smak. Det spelades Wilmer X ett flertal gånger i slutet av matchen innan nedsläpp.

All cred till det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Costanza: Känner mer och mer för varje dag hur mycket jag saknar Bombay TV. Bjuder på öl till den som hittar ett vettigt alternativ eller ännu bättre, sätter upp en egen tjänst.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Gäsp: Vet inte om jag tycker powerplay var något att hurra över. Visst, vi hade bra utdelning, men spelet var inte direkt bländade. Woods PP hade dock jäkligt bra pucktempo vid ett tillfälle, men det förstördes av att Näsén vägrade skjuta.

Det djävligaste med det hela är att Näsén förmodligen har ett av lagets bästa bössor när han väl drämmer till... Hade kunnat bli ett otroligt hot på vänstersidan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Bad_Brett: Har aldrig citerat något gammalt inlägg du skrivit förut(tror jag) , så där har du helt fel. Läs lite innan du skriver , tack!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Topp 5 ikväll

1: Den danske skröder
2. Lethinen
3. Powerplay
4. Brickley
5. Timjååås förlust
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe: Ja, kan du inte citera mitt inlägg för sjuhundrafemtioelfte gången när jag för 3,5 år sedan ansåg att han var dålig som center? Du är verkligen party pooper.

Om vi vänder på det så skulle jag vilja se vilka som förutspådde att han skulle bli en stjärna i SHL.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Bad_Brett: Alla ska vara snälla härinne efter seger, annars så...minns nån din analys av Aagaard för nåt år sen? I det eminenta kortspelet Kille går Svinhugg igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
När det går illa för Lössen IK mår jag som bäst speciellt när det går tungt ekonomiskt. Tur de har Dahlle, hålle o Lander när det blåser tungt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
KB: Ja, det känns lite som att titta på en försäsongsmatch. Tänkte att vi kanske har vant oss med en högre kvalitet, men hörde på Rinkside hur de alla var bekymrade över att kvaliteten på Hockeyallsvenskan har gått ner så mycket denna säsong. Undrar varför? :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Bad_Brett: Kollar också den matchen. Ganska risig kvalitet på hockeyn och rakt av horribel nivå på domarinsatsen.

Så jävulskt glad att vi inte spelar i HA just nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Gäsp: För övrigt är Näsén delad 10:a i backarnas poängliga. En poäng bakom Pudas, Tömmernes och hyllade Sandin-Pellika.

Synd att vi ska skeppa honom till Blötröven... eller hur var det?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Costanza: Haha, Lindgren sätter upp klubban i skrevet på Lyckåsen och domarna friar. Vissa saker är sig lika.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Gusse: Tror inte det behövs när 95% av lallarna redan berättat hut tufft SHL är samt gett oss facit på att MoDo kvalar.. Glömmer icke tomten som skrev hur många poäng tar ni kommande 10 matcher!? Han var rätt säker på barskrap men vi plockade över förväntan. Typiskt lillasyster
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Bad_Brett: Ursäkternas kväll, ber om ursäkt också då för att jag tog ut fel 3måls-skytt ikväll då. Blandade ihop Finland med Danmark.
Men oavsett,en bra kväll som MoDoit. Det kan vi leva gott på tills nästa motgång
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Bad_Brett: Snart passerar vi Frölunda och sen går vi för guldet! Beep! Beep!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
J F K: Får väl erkänna att jag hade fel om Oregano i sådana fall. Trodde inte han skulle fixa tempot, men sticker ut hakan och säger att han kommer ses som MoDos bästa forward när vi summerar säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Costanza: Haha, men nu kan jag inte klaga på Åsa längre då, om hon slutade förra året som du skrev. saknade sidan 358 i 7 långa år,trodde hon svikit mej för gott. Men nu är vi förälskade igen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe: Fortfarande felstavat, men vi ligger 8:a..Fyra poäng från andraplatsen. MoDo är nog störst ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
duk4S: Ooops, såg samma sak, men nu vann visst SAIK, gör inget, men lite märkligt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe: Det har vi tydligen visst. Någon i statistikbåset som var full idag? Jag är helt säker på att matchen visade straffvinst till TIK med Wedin som vinnande målskytt, men matchen slutade med vinst till Skellefteå. Honhundarna ligger 1p bakom segermaskinen MoDo!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Vänta lite, måste se om jag förstått det här rätt!

Ligger vi 2 placeringar före Timrå???

Det Timrå som hade guld-vittring innan säsongen???

Gud vad det är lugnt på forumet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Confusius: Men, en sån här kväll kan man väl få bli lite crazy, vet att säsongen har två tredjedelar kvar, men lite glad kan man väl få vara

En hyllning till vår egen Professor Karlin
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
duk4S: Någon måste säga åt Bernie att lira slutspel varje match. Tycker också att han glider runt. Måste ju visa lite mer vilja. Ser ut som att han lirat dataspel till 03:30.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
puffe: Vi får väl se vad tombolan på ÖA säger! ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Såhär.. Jag säger inte att vi ska skeppa iväg Bernie någonstans. Jag har sagt det förr och säger det igen; är man en sådan bidragande faktor till att vi över huvud taget tog steget upp så har man ett ganska stort förtroendekapital. Självklart ska han få en rejäl chans att växa in i SHL och jag önskar inget hellre än att han får samma utväxling här.

..MED DET SAGT så finns det få saker som är så störigt att se som nonchalans och det såg vi gott om även förra säsongen. Då kunde jag ganska lätt vifta undan det med hänsyn till allt han producerade - men den här säsongen har han, frånsett inledande matcherna, inte hållit måttet alls. Då är det inte kul att samtidigt se honom glida istället för att åka in i dueller, och förlora kamp efter kamp. Hade inte Näsén steppat upp så mycket som han gjort hittills i år så hade Bernies statistik sett ännu värre ut.

Jag har full tillit för firma Karlin och om de bedömer att han ska spela så ska han spela. Jag stör mig bara, som supporter, på att vi saknar realistiska alternativ på hans position och att han därför inte kan bänkas även om han skulle förtjäna det.

Vad gäller KVÄLLENS insats så instämmer jag i att det inte var hans sämsta match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
eltifoso: Beep! Beep! Grattis själv!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Costanza: Grattis , beep beep
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Trilske: MoDo jobbar bra som lag och tar poäng. Bernie är kung och han får väl kämpa på. Laget går rätt hyfsat ändå. Han var bäst förut. Nu kanske andra är bättre. Gillar att ingen blir hängskalle i laget utan kör för de nya poäng som vi behöver.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
hockey_21:

Omväxling förnöjer, måste ju blanda upp sina tap-ins med några skottbaljor.

Det sjuka är ju att han hade kunnat göra minst två till.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Trilske: känns lite konstigt att välja just efter denna match att hacka på honom. ja, han tar en dum utvisning och pucken studsar över bladet så det blir ett friläge i pp, men annars är det två förstaassist och han är inte inne på ett mål bakåt. han har gjort sämre matcher än detta...

tycker det bara är en spelare i laget idag som faller ur ramen men det har vi pratat oss blodiga om, ikväll njuter vi och tar det problemet en annan dag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Sigge:

Tror det är svårt att göra vissa helt nöjda.

Bernhardt bombade ju in en puck från blå idag (som aagaard förvisso styrde in) men tyckte mig se ett embryo till gamla bernhardt ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Costanza: Lite i bladet också

Men vi kan väl enas om att 6 poäng på veckans matcher åtminstone innebär 3 ugglor
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Marrdin: Två skott ikväll som resulterade i mål för Aagaard
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 23-11-18 Borta
Marrdin: Tycker Bernie gör mycket bra. Det är bara att han får så mycket mindre tid och yta nu jämfört med i HA. Förra året så fick han massor med tid att bomba in sina skott från fina lägen.

Han måste bara se till att ta snabbare beslut så kommer det lossna
Kommentera

« · 2599275 · »