1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09

« · 2669432 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Rytter: Svårt att sia om, men kan även få omvänd effekt. Dvs, ett lugn infinner sig när allt är avklarat och har gått bra. Man vet att det är ett begränsat antal matcher kvar, och att man egentligen har allt vinna.

Tror han skulle vara en tillgång, så hoppas personligen inte att Hinken har gjort en sådan deal, även om han har varit en av säsongens stora besvikelser.

Vad gör han i Kanada förresten?
Kommentera

Bad_Brett:

Han har absolut spelat upp sig och det var tråkigt att han behövde lämna mitt i en stigande formkurva. Frågan är bara vart hans tankar kommer vara ifall han återvänder med en nyfödd bäbis och fru hemma i Canada.

Gör han laget så mycket bättre eller är det bästa att låta theo och niderbach få värdefull rutin i denna typ av matcher?

Vi ska inte aktivt spara pengar genom att föreslå det, men ifall det är dannys önskan tycker jag de kan gå med på det.
Kommentera

Nucky:
BIG Sam kommer inte spela där.
Hinken har sagt att det länge har varit bestämt att en ny 1,: a center skulle in.
Och Nu efter det här även ny 2: a Center i.o.m att Josh lämnar den platsen.
Annars hade det vart en 3: e center man hade jagat.
Han har även sagt att dom är väldigt nöjda och trygga med de målvakter dom har idag!
Kommentera

Rytter: Tycker han har varit riktigt bra på slutet OM vi skulle hamna i play-in mot Timrå, så skulle det skicka väldigt dåliga signaler ifall vi vaskar en tilltänkt toppspelare bara för att spara in lite pengar.
Kommentera

Bad_Brett:
Jo man ska ju tänka dubbelt med sociala avgifter m.m
400 000 netto är 810 000 i kostnader ungefär för en klubb i Sverige. Plus andra kostnader som frukost, lunch, middag , boende m.m
Kommentera

Bad_Brett: mjo kanske det men som killen spelar just nu skulle jag å vem fan som helst vilja ha han i sitt lag i princip utan lönekrav👍
Kommentera

Bössa 68:

Vi har haft denna diskussion kring vad som skillde. Det var inte några 37000 euro över en säsong det skillde. Mattias blandade siffrorna rätt rejält.

Läs igenom allt igen så förstår du.
Kommentera

Keriksson:

Jag tror inte det. Skulle inte förvåna mig ifall Hinken gjort en deal med honom där han kanske avstår en del av sin sign off för att få vara kvar med sin fru och barn.

Känns inte som det är en spelare vi behöver nu när det inte blir kval. I ett playin är det bättre att ge spelare som ska vara kvar nästa år t.ex Jakobsson och niderbach speltid för att få erfarenhet samt låta topping spela för att utvärdera honom bättre och ta ett beslut ifall han ska få förlängt nästa år.
Kommentera

Bössa 68: Fast vi kom väl fram till att det var _efter_ skatt? 400 000 på ett år är ändå en rätt stor summa. Det är nog mer pengar än han drog in på hela säsongen när han spelade med MoDo i HA (efter skatt).
Kommentera

Rytter: Har kanske ältat tappet av Josh lite för mycket, men tror tyvärr han blir närmast oersättlig sett till vad man verkar beredd att betala.
Peta in Vigneault där kommer tyvärr inte räcka. Gillar verkligen Vigneault men hans trubbiga offensiv räcker inte till i en toppkedja, speciellt inte när truppen ska bli starkare nästa år.
Men som ni säger lär det vara en attraktiv plats att sälja in mellan dansken och Woods.
Den sistnämnde blir bättre för varje match, och det är lätt att glömma att han rehab-tränade hela sommaren ifjol och missade (väl?)samtliga träningsmatcher.
En skadefri barmarksträning lär knappast göra honom sämre.

Hoppas nu inte ryktet med Fröberg stämmer utan att man satsar betydligt hårdare på första 2 centerplatserna och låter Vigneault och Theo göra upp om 3/4:e.

Jaja, viktigaste är att Karlin är kvar. Klubbens viktigaste värvning sedan SM-guldet i hård konkurrens med Widebro.
Kommentera

Bad_Brett: känns väl mest surt om det enligt ryktet skillde endast 37000 euro! Har Hinken snålat bort en shl plats? Eftersom 2:a året brukar vara svårare.
Kommentera

Rytter: Woods får överlag för lite cred. Här på forumet låter det stundtals som att han är värdelös. Inför säsongen menade vissa journalister att han skulle få svårt att ta en ordinarie plats. Tror det var ÖA-Mattias som listade honom som en kandidat till säsongens flopp. Nu ser han ut att vinna interna poängligan med marginal och har dessutom näst bäst +/- i hela laget. Bäst har Aagaard, som troligtvis slutar tvåa i interna poängligan. Där snackas det hela tiden om hans måltorka och det faktum att han producerat assist på löpande band istället nämns knappt.
Kommentera

Såg att Mattias skrev i livechatten att Bernhardt spelade sjuk idag.
Kommentera

mattias - 74: Blir det bara uddamålsseger för Örebro så går ju Rögle vidare i stället för Örebro även vid Modo vinst pga 7 måls bättre målskillnad just nu. Så inget är ju klart för Örebro än, särskilt med tanke på att de bara mäktade med ett mål mot Oskars. Att Rögle i praktiken är klart, så länge som inte Örebro helt plötsligt vinner stort mot LHC, gynnar ju också oss.
Kommentera

Tarasov: Haha ja, vore spännande att ge honom 22min/match och se hur det går...

Såg att Näsén inte dragit på sig en enda utvisning tydligen?
Kommentera

Rytter: Jag tror det som svider mest är att det känns som en spelare som är så sammansvetsad med övriga gruppen. Hade Ranta skrivit ett NHL-kontrakt så hade vi tappat en väldigt bra spelare, men Dicken blir mer av en ikon eftersom han var med och spelade upp oss och har haft så bra samspel med Aagaard och Woods.

Känslan är att Dick egentligen hade velat stanna, men att Rögles bud var för bra för att tacka nej till, och det känns såklart lite vemodigt.
Kommentera

9315: går ju bara att älska Aagaard!😍
Kommentera

Törna: Tänkte inte ens på att O'Regan inte var med, undrar om han öht kommer tillbaka.
Kommentera

Monno:
Att Berg har + betyder att han är lagets bästa back, fattar inte att Karlin inte spelat honom mer.
Kommentera

Rytter: Woods och Ranta (säkert Dansken också bäst vad det är) kommer säker kunna peta in 40p nästa säsong.
Ranta har 17mål och 31p och var totalt jäkla oproduktiv halva säsongen typ.

Sen på tal om +/- som nämndes. Att Berg lyckas vara +5 är ändå bra jobbat då ingen annan back är bättre än +/-0. Iofs inte lika tung matchning som Rundblad, Brickan och Näsbernhardts men ändå.
Kommentera

9315:

Så är det, undra hur det låter i Malmö som tappar bägge de finska stjärnorna. Där kan vi snacka om tunga tapp.
Kommentera

Rytter: det som hade känts tufft hade varit om karlin lämnade. med honom är allt möjligt
spelare kommer och går och modo måste vara starkare än att stå och falla med en :)
Kommentera

Gavelo:
Det kommer finnas massor av produktiva spelare där borta som kommer att stå i kö för att få spela här och få sitt lyft under Sveriges bästa tränare och sportchef.
Vi är så jävla grymma!
MoDo är världsberömt,
Där föds legendaren.
Kommentera

9315:

Tungt tapp ja.

Men vi har 2/3 kvar från kedjan så det finns goda chanser att den som kommer in kan fylla hålet efter Josh eller iallafall stänga det delvis.

Tittar man på matchen idag så ser man hur viktiga aagaard och Woods är för kedjans prestation, oftast de som driver upp tempot i kedjan och tar sig igenom med fart. Jag tycker Woods var bästa forward idag och den som skapade målen.

Josh är viktig men mer en som ger kedjan rätt balans och stark på puck samt att han är grym framför och runt mål och en bra avslutare.

Ett tapp absolut, men det skulle kännas värre att tappat lassi, Woods eller ranta tycker jag. De har en spets som Josh saknar. Josh styrka är att han är jävla bra allround.
Kommentera

Sigge: Hört att han och Lilliz ska till löven
Kommentera

9315: Inte totalt ensam men nästan. Vårat poängsnitt med och utan honom förra säsongen tycker jag sa rätt jävla mycket. De X antal procenten sämre vi hade varit den här säsongen utan honom är jag glad att jag aldrig fick veta.

Gäller att vi hittar någon med någorlunda samma kaliber.
Kommentera

Gavelo: Jag jobbar på att få hit McDavid!
Kommentera

10522:
På den punkten har jag personligen alltid haft synpunkter, tyvärr överskattad över tid….
Kommentera

Gavelo: HAHAHA Lasse!

" Vem vinner mello? Om vi slår på nu slipper vi se bidragen!"

KUNG!
Kommentera

Gavelo: josh är ett tungt tapp men han är inte ensam anledning till att modo gått så bra. modo har gått så bra för att man är nu för tiden en stabil förening, väldigt välcoachade och är ett lag som sitter ihop på och utanför isen istället för 23 individer, host hv host.

det kanske inte går att ersätta en josh en för en men modo kommer må bra även nästa säsong
Kommentera

Sigge: Du kommer värva in en tveksam Ahl Amerikan som ersättare.
😉
Kommentera

9315:
Helt klart.
Egentligen skulle dom ha fått kommit på torget och hyllats när det är slut. Oavsett hur det går kommer man ha gåshud av säsongen och känna en stolthet över spelarna och ledarna.
Kommentera

Gavelo: Nånstans vill jag att Josh floppar i Mögle. Men har blir förmodligen ännu bättre.. tyvärr
Kommentera

Rödluvan: Var det inte tejp?
Kommentera

två saker

fina, fina emil

otroligt att modo har chans på slutspel. vilken säsong det här har varit oavsett hur det går på tisdag
Kommentera

Greenwolper:
Hoppas att Emil får jobba med Modo. Han är en otroligt bra ambassadör för Modo och verkligen ett hjärta för klubben.
Hanses tröja kanske inte får plats. Men man skulle ha döpt om en pub i arenan efter Emil ”emils grogg”. Plus en stor bild på han med bucklan.

Kom igen, vi möts vid ”Emils grogg”
Kommentera

Bössa 68: Josh är ett tungt tapp.
Hittar Hinken en bättre ersättare så skänker jag 10k till Modo hockey dam.
Kommentera

Bössa 68: Josh är inte MoDo. MoDo är Josh och det kommer visa sig nästa år!
Kommentera

10522: 3 ass till Josh och nej han låg verkligen inte bakom allt.
Kommentera

NuMo: hela jävla tv4 och appen är värdelös. Man blir utkastad vid Chromecasten och sen hamnar man på Frölunda matchen. Så jävla dåligt alltihop. Förutom Emil Wahlberg!
Kommentera

10522: Han var verkligen bedrövlig idag. Märkligt, med tanke på att han var på väg uppåt vid jul.

Börjar gilla Topping lite... grymt målsinne och känslan är att han är en GRYM tekare.
Kommentera

19MoDo21: Var det ett blåmärke eller tatuering på Joshs axel i intervjun med Mikkel?
Kommentera

10522: +/- är en jävla skit statistik.
Kommentera

Bernhardt har -21 nu. Finns mycket att jobba med där.
Kommentera

19MoDo21:
En bra Lördag! 😉💯
Kommentera

7639: fick inte tv-tittarna se firande av Wahlberg? Dåligt issofall
Kommentera

Bössa 68: utan Woods menar du? 1+3 och låg bakom ALLT
Kommentera

7639: Jag gillar din berättarröst. Vilken fin lördag det blev.
Kommentera

« · 2669432 · »