1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514977 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta

« · 2586733 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Supportrar som ser sig som större än klubbmärket eller ser sig ha äganderätt över den. Det är ett eget samtalsämne.
Kommentera

Mitt ex från när man gick i Gymnasiet hejar på HV. Kanske ska skriva å fråga om hon mår bra nu 😂

Fan vad jag älskar skadeglädje
Kommentera

9315: Handlar inte om känsloregister.
Kommentera

Rödluvan: ja, för karlin är känd för sitt breda känsloregister
Kommentera

9315: Nej för fan, Karlin hade varit förbannad och sagt varför han är förbannad, och senare svarat upp med vad vi måste göra bättre.
Kommentera

snowden: Hua! Pingstvännerna är inte att leka med.
Kommentera

Rödluvan: hur många tränare säger något vettigt efter en förlust? hade det varit karlin hade det varit "vi är inte där" eller "vi tävlar inte" vilket också är en klyscha som inte säger nåt.

nog för att monten är en kass tränare men just att han står efter 0-8 och inte säger "rätt" saker är inget jag halshugger honom över. det går liksom inte ens att säga rätt saker

men nu hejar vi fram modo till tre poäng
Kommentera

SPOODI: Sjuka bilder när publiken mordiskt skriker ner mot båset ?
Kommentera

Rödluvan: Inte nog med att dem lämnade. Det var ju fan lynchstämning där ett tag
Kommentera

SPOODI: Ja men vad hade du sagt till spelarna för att de ska vara hockeyspelare som är bättre än så där, säger så mycket om kompetensen han har som tränare. Märks att han är juniortränare och inte en herrlagstränare.

Och vad är det för scener i Husqvarna Garden med supportrarna som lämnar, FY FAN om vi hade haft sånt här uppe.
Kommentera

Rödluvan: absolut men truppen är ju för bra på pappret för torska 8-0 hemma mot Malmö. Öviks publiken hade buat satan om vi torska 8-0 mot typ ett topplag som Färjestad
Kommentera

9315: Hade han varit helt förstörd så han nog sagt andra grejer i den där intervjun. ”Vad hade du sagt till grabbarna nu” ”Jag tycker vi har tillräckligt bra hockeyspelare i omklädningsrummet” säger fan allt som svar. Hade brunnit av om Karlin låtit så efter en megatorsk.
Kommentera

9315: han vill bara avgå nu å sitta hemma å få lön. Tänker säkert på någon fin Whiskey
Kommentera

snowden: vinst ikväll och vi har 11 poängs marginal ned till HV på 13:e plats!
Kommentera

Rödluvan: tycker snarare han ser helt förstörd ut och nu ska han stå och försöka ge bra svar direkt efter en pinsam förlust när det säkert är miljarder tankar i huvudet
Kommentera

snowden: Ser ut som att Montén bryr sig 0%.
Kommentera

9315: Säker? Inte otroligt att han gör en sämre säsong om Rögle är ett bottenlag..
Kommentera

Keriksson: tror han självmant avgår under presskonferensen efter matchen. Helt ärligt
Kommentera

10299: Hade en powerplay kupong jag tänkt lämna in, ett ganska påkostat system med två spikar, HV och MoDo. Kom en minut försent. Är glad för det nu.
Imorgon får Montén foten!
Kommentera

JonathanF: 51 nu! Sa att när de hyrde Monten att jag inte förstod varför? Han är ju inte någon bra coach.. Jadu..
Kommentera

SPOODI: Upprorsstämning i arenan
Kommentera

10299: 8-0. Vet någon hur långt kontrakt nubben och monten har?
Kommentera

Bössa 68: tycker inte ens synd om HV. De har så pissiga fans.
0-8
Kommentera

HV har alltså släppt in 50 mål på 12 matcher.. Det måste vara historiskt dåligt!
Kommentera

JonathanF: 0 -7 monten går ut med bravur iaf🤘
Kommentera

9315: 6-0 malmö. monten tränar inte hv nästa match, kan jag inte tänka mig
Kommentera

snowden: tambellini kommer spela i schweiz
Kommentera

snowden: Du har många bra poäng 👍🏼

Jesper Olofsson borde kunna vara aktuell, Hägg likaså, sen som du säger så kanske Tamby vill återvända även om jag ser den chansen som liten, (Schweiz känns närmare) och åker Oink ut så bör väl Karla testa tjäna stora pengar i samma liga.
Kommentera

Gavelo: Tambellinis kontrakt går ut nästa säsong. Rögle på dekis. Kanske han vill gå tillbaka till Modo?
Karlkvist riskerar att åka ut så där är det goda chanser ! Skaplig förstakedja där isf.. Råma centrar?

Modo spelar SHL nästa säsong.
Kommentera

Bad_Brett: Nä absolut inte. Men tror de har en riktigt dyr trupp redan nu, plus 2-3 mille på Nick Shore alldeles nyss. Ska de eventuellt avlöna dubbla sportchefer och tränare på det så…
Kommentera

Bad_Brett: verkar bli oskars andramålvakt i mål idag, langhammer inte med på laguppställningen

lassi i mål för modo
Kommentera

9315: Ja Sandin verkar ha kontrakt till 24/25, verkar även gälla Sellgren
Kommentera

NuMo: Ortio har väl varit väldigt bra tidigare, så där har de nog tålamod med honom.
Kommentera

Gavelo: sandin har kontrakt till 25
Kommentera

Bad_Brett: Rent hypotetiskt utan att ha tittat på kontraktssituation etc.
Men om Modo sitter kvar i Shl nästa säsong hur stor kan få chansen vara att en spelare som Linus Sandin kan vara aktuell för att komma hem?

Om vi är kvar så finns det ju många spelare som kan återvända och vara en ryggrad i Modo, tänker på spelare som Sandin, Hägg, Karlqvist, Sellgren, J Olofsson mm.
Kommentera

Bad_Brett: och har en sportchef som är shopoholic, så det kommer nog köpas en del...

nåja, hoppas på 3 poäng för modo idag så luckan ökar.
Kommentera

Bad_Brett:

Malmös tredjemål var väl ändå en ganska dålig prestation från HV-målvakten. Det hade i alla fall inte gått igenom vårt granskade öga här i gästboken om det hände med någon av våra målvakter, utan att vi hade börjat prata om olika paniklösningar.
Kommentera

KB: Sant. Men de saknar inte pengar...
Kommentera

Bad_Brett: Fortfarande ett felbyggt lag utan lätta lösningar. Problemet går djupare än Montén.
Kommentera

Sigge: Lite illa för oss att HVs kris är så uppenbar så tidigt. Nu får de gott om tid att lösa det.
Kommentera

Sigge:

Nu får vi väl nästan hoppas att Montén är tjurig, vilket jag förväntar mig och att HV känner att de inte hittar ett alternativ, så att de går ner sig i kärret så mycket som möjligt. Risken är väl att spelidén plötsligt sitter med tiden och det går år fel håll. Dvs. uppåt.
Kommentera

10299: Man lider ju ändå nånstans med Montén. Han ser ut som att han bara vill därifrån och har insett att han inte har det som krävs
Kommentera

Sigge: Monten kommer att få sparken. Annars är det fel.
Kommentera

KRB: Krisen är total för HV. Positivt för oss!
Kommentera

9315:
Jag tror på klar vinst i kväll mot Oskarshamn, det räcker med att vi håller samma nivå som mot Växjö, så vinner vi säkert med uddamålet. Vi gjorde ingen dålig match senast, men Växjö gjorde ett mål, var otroligt bra defensivt och hade turen på sin sida, topplagen brukar ha tur…..

I kväll är det vår tur med stolpe in
Kommentera

hur är magkänslorna? min är ganska dålig men det kanske är allt lördagsgodis :)
Kommentera

Frisco:
Att Ruohomaa hade kemi med Ranta det hann vi se redan i inledningen på säsongens träningsmatcher, Så det har jag aldrig varit orolig över.

Och nu senast kunde jag se lovande tecken på att det kan komma bli kemi mellan
O Reagan och Ruohomaa också... Dom hittade varandra bra vid några tillfällen när dom släppte pucken till varandra och dom sågade sig igenom växjös parkerade buss..
I kväll kan det kanske komma lite mer signaler på det?
Kommentera

Gavelo: dock har vi ju mött lag som Växjö, Luleå och Skellefteå borta? Så kanske förståeligt att det blivit lite mål på de matcherna. Då kan man även räkna med det bara var 1 måls skillnad in i tredjeperioden på två av dem. Målsnåla, täta matcher. Det vi gjorde mot Malmö och Timrå var ju helt annorlunda.

Vill också att vi börjar ta poäng på bortaplan men sett till vad vi presterat är jag inte orolig ännu.
Kommentera

« · 2586733 · »