1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514317 inlägg · 4113 ämnen

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta

« · 2587148 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
9315:
Nu har jag ingen statist tillgången men tycker vi tar betydligt fler avslut från slottet de senaste två matcherna. Det gäller att fortsätta att nöta på så släpper det. Faktiskt även mot Örebro.
Kommentera

Tarasov: Det är inte svårt att förstå att MoDo-supportrar kan bli upprörda över det. Minnen man har delat med honom. Den kärlek han har fått av MoDo-fansen. Pengarinsamlingen för att ta "hem" honom.

Det var så lätt att låta bli att fira. Men det kunde han inte göra efter allt som har varit. Men han får göra vad han vill. Han blir bedömd efter sitt agerande. Det är så lätt att historien hamnar i skugga för en sådan liten sak.
Kommentera

Tarasov: tyckte han håna modobänken men jag kanske såg fel.
Kommentera

9844: nej, vi ska inte diskutera för du läser uppenbarligen inte :) nöjer mig med att jag har rätt, du har fel så får du ha en trevlig kväll ändå
Kommentera

modomille:

Är bara hålla med karlin.

"Efter en bra första så tror vi att vi är världsmästare i andra"

Precis det var problemet, vi hade gjort en riktigt bra första, trodde det skulle rulla på och att vi skulle spela ut Oskarshamn. Där tappade vi ödmjukheten och istället för att vara noga med pucken och inte chansa för vi precis tvärtom och bjuder in Oskarshamn i matchen.

Här.måste spelarna förstå att leder man på bortaplan behöver man inte charma publiken. Spela tråkigt, lägg ner puckarna, var på rätt sida, lyft ut när det är tryck på oss osv. Låt Oskarshamn bli de som måste chansa och gå bom så vi kan kontra.

Hoppas detta var en nyttig läropeng för laget.
Kommentera

Confusius: Håller med om att vi saknar naturliga snipers på shl nivå..
Ser tungt ut... Men vi förlorade inte med 0-8 hemma iaf😅

Tror att vi skulle bytt målis idag, såg lite uppgiven ut och inte alls samma skärpa som i torsdags
Kommentera

9315: ska vi verkligen ha samma diskussion idag? Kollar du ens på matcherna? Börjar fan undra med dina galet sjuka kommentarer.
Kommentera

modomille: Inte ett dugg orolig, vi tar 4 av 6p kommande vecka.
Kommentera

Gavelo: Otroligt inlägg.
Kommentera

för övrigt fruktansvärt löjligt att vara sur på karla, har man problem med det ska man nog titta inombords

han känner starkt för modo och övik, detta VET jag eftersom jag personligen känner honom så på den punkten är det ingen diskussion. men ni kan också tänka er själva - han har inte gjort poäng på fem-sex matcher, oskars ligger jättesist och bara tagit en trea. ni tror inte att det var lite som släppte från hans axlar?
Kommentera

En otroligt dålig match av modo!

Men för forumets humör, ”Modo skapade massvis med chanser och skapar vi 7 målchanser varje match så ska vi inte vara oroliga.
Oregan är riktigt bra, han kommer göra massivs för laget pga gamla meriter i en helt annan roll och liga.

Och till JFK, satan att domarna missade den offsiden som du postade flera gånger, vi hade nästan vunnit om domarna inte varit så dåliga som idag.

3/18 poäng på bortaplan
Kommentera

Äsch då bra att ni är lite elaka nu, lär nog era spelare vara med att det inte ville sig ikväll! Bara bita ihop analysera matchen/matcherna sen kör på nästa vecka igen!

Alla lag kan slå alla lag i denna serie, samt finns det aldrig några lätta matcher.

God fortsättning på helgen
Kommentera

Dexter : tycker inte karlkvist har nånting i modo å göra förutom kanske blanda saft! vad gör han,p i var 5e match. varför spelade vi så satans dåligt ikväll mot en förmodad bottenkonkurent? Däri ligger frågan för karlin o co.
Kommentera

Törna: Varför det? Vad har han gjort för fel? Tycker inte att man kan klandra honom för att testa på SHL eller skriva på sitt enda lukrativa avtal i karriären.
Kommentera

jag skrev redan efter förra matchen att modo har ett spetsproblem, den här matchen stärker bara det även om den där fåntratten senast absolut inte kunde läsa vad jag skrev och blev förnärmad

jag gjorde en liten sammanställning över dom sex senaste matcherna, där jag faktiskt varit så fräck att jag räknat bort andraperioden mot frölunda då det snarare verkar vara en statistisk avvikelse vid det här laget (målen räknas dock oavsett)

de senaste 17 perioderna Modo har spelat (då, återigen, borträknat andra mot frölunda) har Modo gjort FEM mål på en målvakt (då förstår ni att jag räknat bort öppna kassen mot Örebro, inte så svårt att göra mål om motståndarna spelar utan målvakt)... och av dessa fem mål för Modo är tre i PP (1 mot Luleå, 1 mot Örebro, 1 idag). Så det är TVÅ mål i spel med lika många spelare på isen på 17 perioder.

jag vet vad ni tänker, du kan ju inte räkna bort mål lite hur du vill, men läs förklaringarna så förstår ni min poäng.

modo HAR ett spetsproblem och det är tyvärr väldigt tydligt. man skapar tillräckligt för att kunna vinna, vad är det idag 40 skott? även om väldigt få idag är a-chanser.
Kommentera

Sigge: Jag håller med. Karlkvist kan få vara kvar i IKO och följa ner dom till allsvenskan.
Kommentera

Rytter:

Har också svårt för det där, tidigare matcher har vi plockat målvakten när vi knappt har haft något tryck innan, här var inte fingertoppskänslan den bästa.

Synd att woods inte satte sitt stolpskott, även om det inte hade räckt ikväll så ska tre mål iaf räcka till poäng på bortaplan.
Kommentera

Efter en sån här match borde ingen av våra spelare tacka domarna.
Kommentera

Törna: men lägg ner med tramse
Kommentera

Törna:
Ja det är ett personligt val.
Kommentera

Tarasov: må så vara. Kommer han tillbaka till Modo avsäger jag mitt medlemsskap överallt i denna förening.
Kommentera

Tarasov: enig! Inte fotboll
Kommentera

Sigge:
För att han gör mål eller jublar?
Kommentera

Törna:
Tycker det är löjligt att han inte skall få jubla för att han gör mål mot oss.
Kommentera

Ah vi kommer igen! Hemma är vi starka.
Kommentera

Gusse: Walli och Södergran ser ju tyvärr ut mer som man tänkt att dom skulle se ut.
Konstigt att 3 så tunga spelare inte tar sig in på mål... Aja förhoppningsvis kommer det tillbaka.

Men det vi måste få till är Bernhardts spel/självförtroende. Han är sig inte alls lik. Enda hans försvarsspel går ut på just nu är att svinga med klubban och hoppas han träffar pucken. Samma spelare som behandlade alla fw i HA som småpojkar.
Tycker han påminner om när han hade svackan första säsongen hos oss? Ser ut som han inte bryr sig för 5öre... (men vi har väl lärt oss vid det här laget att så fort spelet inte stämmer för honom swr det ut som han är på solsemester)
Kommentera

Bad_Brett:

Fast vi ska inte dra för stora växlar på en match. Mot Örebro och Växjö spelade vi mycket mer noga och ödmjukt. Är som att vi hade fått direktiv att läsa på framåt då vi mötte jumbon och då tappade huvudet.

Får se hur det ser ut till veckan när vi möter topplag igen.
Kommentera

Keriksson: Pinsamt att det blev en femma.
Kommentera

Tarasov: japp, om vi hade sluppit betala den.
Kommentera

Törna: Karla kommer aldrig tillbaks till MoDo. Tror inte han skulle vara särskilt välkommen heller efter det här
Kommentera

Keriksson: slänger upp huvudet och en handske i ansiktet grinar till domaren får med sig en utvisning sen är han med o lirar PP direkt efter.
Kommentera

J F K: Grejen är väl att vi ofta är det BÄTTRE laget rent spelmässigt den här säsongen.

Vi spelar en jäkligt fin hockey, vi är roliga att titta på, och vi skapar mängder med chanser!

Men det räknas ju noll och intet när vi inte har naturliga snipers!

Med tanke på den hockey vi presterar kunde vi ha ledat den här serien om vi haft åtminstone två naturliga målskyttar.

Och jag är helt övertygad om att Hinken gjorde allt i sin makt att få in några sådana. Men det är väl nykomlingars förbannelse, man är inte tillräckligt attraktiva helt enkelt!

Vi behöver även en till Rubins!

Då är glappet 8 poäng istället för 14 poäng! Kan bli oerhört viktigt i slutändan.
Kommentera

Törna:
Nä han gjorde skäl för sin lön när han var här.
Kommentera

Det värsta är att jag sitter och tittar på matchen med min Oskarshamnskompis som vägrar slå över till nån annan match.
Kommentera

osk189: Vi hade länge en kultur där vi räknade med att hemvändare skulle ta oss till toppen. Tycker vi kan släppa tanken på att Karlkvist och Tambellini ska komma tillbaka. Han hade kunnat undvika att jubla som den ”supporterspelare” han en gång var.

Positivt ikväll: Leksand verkar gå mot förlust med.
Kommentera

{J F Deg var du som hoppade på mig, som du brukar göra mot dom flesta!
Kommentera

Keriksson: Det är fan värre att vi swishade gör karla än alla knarkare i timrå som finns på den listan. Usch, förakt mot karla.
Kommentera

Rytter: Blir mest bekymrad över att ödmjukheten är som bortblåst.

Karlkvist 2+2. Oväntat att vi skulle få igång honom...
Kommentera

Gavelo: Vi får nog finna oss i att verkligheten är ikapp nu. Vi saknar en ledande första femma. Jag blir förvånad om vi orkar ta poäng nästa vecka. Våran tunga kedja som började så bra är helt osynlig nu. Sam skapar lite chanser. Walli och Södergran är helt osynliga. Det jag saknar är kampen framför målen. Vi spelar lite mycket utsida. November kan bli en tung månad
Kommentera

Törna: Snygg filmning också, slänger med huvudet.
Kommentera

Zource:
Min tanke. Om Modo är smarta vilket vi är
Med våra ledare så tutar vi i att det är vi mot världen. Vi fans ska göra det samma. Nu jävla kör vi from på torsdag! MoDo mot världen. Femma för det där? Fuck all. LETS GO MODO
Kommentera

hockey_21:

Förstod inte varför vi skulle plocka målis så tidigt. Varför inte nöta på 1-2 min ytterligare, Oskarshamn hade ju börjat försvara sig och lyfta ut. Gått för en kvittering i 5 mot 5 sedan gjort en push med 2 min kvar.

Jaja det är bara att glömma detta, matchen som helhet är inte urusel då är nog matchen mot Leksand sämre sett till 60 min. Här är det framförallt den värdelösa andraperioden och att vi är så naiva som ställer till det för oss då vi bjuder på mer kontringar i andra än vi gjort på hela säsongen.
Kommentera

SPOODI: så less. Bytte till Skellefteå-Luleå
Kommentera

Gavelo: En statistik man kan vara säker på är att du skriver alltid mycket vid förlust. Jag har ställt frågan förr och jag ställer den igen, du håller på timrå va?
Kommentera

J F K: domarskandal?! Allvarligt fan e felet
Kommentera

osk189: Idioten har bränt sina broar.
Kommentera

Nu börjar nog haveriet här framöver. Det blir som man förväntade sig att det skulle se ut.
Kommentera

Gavelo: Jag förstår. Du saknar argument och måste ge dig på mig. Misstänker att du fortfarande skäms över att usla MoDo gick upp trots att vi var så usla varenda match. Hur vi blev utspelade varenda match osv.

Men, kul för dig att du har rätt. När du säger att vi är det sämre laget varenda match så får du rätt ganska ofta.

Och att behöva hävda att du är så fantastisk framgångsrik i ditt liv säger rätt mycket. Ett behov av att framhäva ditt ego.
Kommentera

Silly: Tacklade ju bara.
Kommentera

« · 2587148 · »