1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515149 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 24-01-13 Borta

« · 2630232 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 24-01-13 Borta
Bad_Brett: Nu är George här. In med puckjäveln och vinn!
Låst ämne

9315: Det tråkiga är att man såg tendenserna redan innan Rundblads miss. Soloåkningar, chanspassningar, slarv i forecheckingen etc. Vet inte varför vi ska börja spela på det viset så fort vi leder med några puckar.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Tar man inte 3 poäng ikväll så måste man ta det Växjö på torsdag vilket känns helt omöjligt just nu. Kör hårt i sista, tryck in en puck mer än Oskar.
Låst ämne

Brander: Börjar ställa mig frågan om man bör titta på psykologer till laget. Iaf sjukt oroväckande tendenser att det är råpanik i hela truppen när man hamnar i egenzon i 10 sekunder
Låst ämne

Monno: Ja. 4e kedjan är verkligen inte bra. Blir fast i egen zon match efter match. Synd att både sebbe & AP har kontrakt nästa säsong. Skapar noll framåt. Dom är inte ens bra i BP. Hade gärna sett walli i 4e nästa säsong istället.
Låst ämne

Gavelo: jag spelar hellre med fem backar än nån av dom
Låst ämne

Brander: På bortaplan? Det ska mycket till. Vi bör nog vara nöjda med poäng i de matcherna.
Låst ämne

9315: Snälla gode Gud, ge oss en trepoängare,
är svältfödd på dem just nu. Ett slumpmål i slutminutrarna eller nåt.
Låst ämne

Modoröv: Ingman tar jag alla dagar i veckan före rundbland, samma antal misstag men en spelare som kan smälla på och har hjärtat för klubben.
Låst ämne

J F K: Jo Niederbach måste ha koll att det är Rundblad på andra sidan, honom ska man aldrig passa.
Låst ämne

J F K: Jag tycker bara inte han visar den krigarinstinkt som jag förväntar mig av en kapten i viktiga lägen. Som sagt inte första gången han ger motståndarna massa energi.

Men visst, Niederbach är inte bättre. Han måste hamna på bänken när Sam är tillbaka.
Låst ämne

Padrone78: vet inte om jag skulle säga bra.
Mindre dåligt. Men långt tills nån form av toppspelare.
Låst ämne

Monno: exakt. den kedjan ska få så lite speltid som möjligt.

tycker modo varit bra, men det stinker av oskarshamnseger det här
Låst ämne

Bad_Brett: hoppas dom tradear Rundbland till Öik mot Ingman, Gärna 100-200k imellan för att dom tar han
Låst ämne

Confusius: Kolla istället Niederbach och berätta för mig varför han väljer vägen bakom mål istället för framför där. Det är det klart största felet vid det målet
Låst ämne

ForzaMoDo1921: Se för f-aaan til och skicka Rundblad till alla bänkar som finns.
Hoppas ha gjort sin sista match för oss nu, kunde vi skicka en oduglig Råååma , kan vi skicka en ännu sämre Rundningsmärkeblad till Div ett, om någon vill ha honom vill säga.
Så oduglig att man spyr!
Låst ämne

Chans på seger inför sista och det känns ju bra!

Men givet att vi hade 3-1 å det kändes lungt så känns det nu förjävla onödigt!!!

Oskarshamn är seriens sämsta lag och det tycker jag man ser! Det här SKA vara 3 eller 2 pinnar!
Låst ämne

Robin Ztorken L: Man kokar!!! 😡

Vi har totalkoll på matchen, man väntar på paus i 3-1 ledning, det luktar 3 sjukt viktiga poäng!

Entré Rundblad och Brickley!!!
Låst ämne

J F K: Men som nån skrev, och jag vet att vi gjort det förut. Vi sätter in 4e kedjan direkt när vi släppt in ett mål. Och är det några som är duktiga på parkera i egen zon är det ju dom.
Fattar inte varför vi gör så. Att när motståndarna får lite energi låta sätta in kedjan som sätter stopp sämst i regel...
Låst ämne

Jag känner att Ranta kommer att näta igen i tredje
Låst ämne

Bad_Brett: Men, vi är tillbaka till att krångla till saker i avslut också. Att Näsén sköt var förvånande för jag tycker vi letat pass hela matchen istället för att gå rakare mot mål.

Jag tycker inte Rundblad helt kan lastas för andra målet. Han hinner inte se motståndaren. Vi har säkert tio andra spelare som inte skulle hunnit med i det läget. Visst hade jag förhoppningen att han, om någon, skulle ha den split vision, men det går långsammare i hans beslutsfattande numera:(
Låst ämne

Hoppas Karlin markerar nu. Låt kaptenen byta om. De är mer att signalera som gäller nu. Spelar hellre en junior - Dom misstagen kan man vara mer förstående över.
Låst ämne

Fler än jag som tycker Oreeeeeeegan ändå spelar bra idag?
Låst ämne

J F K: För dåligt att bara skjuta 12 skott mot det deras usla försvar dock. Visserligen minst två i ramen men ändå.
Låst ämne

Så nära 1-4 men istället så sitter vi med 3-3 inför tredje. Jaja än har vi inte förlorat.
Låst ämne

Får vi med oss poäng idag så är det bra, vi slarvar på tok för mycket för att kunna vinna.
Låst ämne

Gavelo: Nu var de så trötta så vi hade ramlat ihop ändå. Minns att vi var extremt aggressiva under Styf och då fick vi ännu längre anfall mot oss då vi jagade oss trötta jättefort.
Man måste hitta rätt avvägning.

Att Engsund tycker att de tagit över spelet känns som ett dåligt skämt. Ett bedrövligt beslut av Niederbach och ett långt byte är inte att ta över.
Låst ämne

Paninaro: Ja 3 e målet köpte han korv på. Första och andra målet ska inte heller gå in. Snudd på 3 tavlor idag. Går inte att känna igen honom...
Låst ämne

NuMo: Det är inte första gången Rundblad lyckad paja momentum helt och hållet genom att göra en jätteblunder. Känns som han skickar dåliga signaler till hela laget. Så bedrövligt dålig.
Låst ämne

Sigge: Tycker Hinken ska höra av sig till Skellefteå och kolla om de är sugna att få hem ett Skellefteåhjärta i utbyte mot att vi lånar Haara resten av sässen. Bästa att göra av situationen.
Låst ämne

Rundblad borde testa att inte sova på match. Reagerar som en sengångare, han kollar inte ens runt omkring sig och upptäcker hot. Stirrar rakt ner i alla situationer.
Låst ämne

Allt började med att fucking Rundblad skulle tappa det helt och ge bort pucken. Stryck C:et ge det till Wahlberg och bänka sopan
Låst ämne

Törna: Lehtinen till NHL? Jag tror scouterna kikar vidare nu...
Låst ämne

Sigge:finns det verkligen ingen lämpligare kapten?
Låst ämne

Ben Perrault: Snälla gode gud, befria oss från Runbdblad likt du gjorde med Ruohmaa.
Ska aldrig mer be om något om du hör min bön
Låst ämne

pean:

Vi ser ju värre ut än Brynäs gjorde när linje 19 dominerade i anfallszonen i en av finalerna. Djoos stod och hängde på ena stolpen i ett par tre minuter.
Låst ämne

bollan123: Fula saker kommer ur min mun. Könsord. Detta ska fan inte hända.
Låst ämne

Ben Perrault: Karlins spelidé med att vara små i egen zon ger utdelning för motståndarna.

Bra coachat!
Låst ämne

JonathanF: Vi får väl vara glada för en poäng här. Vi har svårt att hålla ihop på bortaplan.
Låst ämne

Jaja
Låst ämne

Zohorna har kollat JVM. Kopierade Sandin Pellikka
Låst ämne

7639: sämst! Rundblad FIKAR i sarghörnet och nåt som kändes som snart 4-1 är nu 3-3!

Va i helvete gör laget efter 2-3, ser ut som de varit på isen i 16 minuter ju!???
Låst ämne

JonathanF: men för h-vete va illa
Låst ämne

Steken84: Haha varför sätter vi in 4:e kedjan nu???? Dom är helt usla defensivt
Låst ämne

Steken84: går snabbt att tappa det
Låst ämne

Bad_Brett: Rundblad är fan sämre än Dahlroth. Ryck C:et och bänka honom omedelbart
Låst ämne

Monno: De blir ju helt paralyserade. Reagerar.
Låst ämne

Så jävla dåligt..
Låst ämne

Ligger vi under 4-3 inför sista tro?
Låst ämne

Törna: Nu är det såklart slarv innan. Men att Lehtinen släpper 2st på första stolpen... Känns som han har en liten svacka.
Oksanen är helt stillastående så tycker inte han ska få den luckan. Sen ska han såklart inte ens få läget till att börja med...
Låst ämne

« · 2630232 · »