1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511792 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - IK Oskarshamn 24-01-13 Borta

« · 2630486 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 24-01-13 Borta
Costanza: alla älskar 358 när vi är där :)
Låst ämne

BobbyG: MoDo behöver hitta tillbaka till Stor-Kuken de hade i HA, då de körde över alla jävlar!
Låst ämne

Costanza: behöver hitta tillbaka till att ta mycket poäng hemma, efter växjö på torsdag är 10 av 17 matcher hemma. två mot malmö, en mot oskarshamn bland annat. ett derby mot timrå. sen är det inte så roliga motstånd men kan modo fortsätta brösta upp sig så kan det här gå vägen
Låst ämne

8225: Jag är imponerad över MoDo. Lirar kul hockey och 2p ikväll och en bra plats i tabellen på sida 358.
Låst ämne

8225: Säger man A får man lov att säga B..
Låst ämne

8225: Amen!
Låst ämne

Törna: Tycker detta sammanfattar hockey MoDo ska spela när vi inte är beroende av s.k. stjärnor. Vi är ett allsvenskt lag som gör det jävligt bra i år igen.

Vi klarar detta även i SHL, om vi fortsätter vara ett lag
Låst ämne

BobbyG: Gillar det sen länge, att de smäller på och vinner puck. MoDo är ett bra gäng och de måste aktiveras och kötta sönder motståndaren samtidigt som att lira snabbt och kreativt. Det är Georges taktik..
Låst ämne

Robin Ztorken L: Nu är du dock förblindad av att du ogillar Rundblad. Varken han som inte hinner uppfatta att IKO-spelaren kommer eller Lehtinen som släpper första stolpen gör ett klockrent agerande.

Niederbach har spelaren som senare gör mål och åker bredvid honom. Av någon fullständigt oförklarlig anledning väljer han att gå bakom mål där pucken inte är, så hans spelare kan ta sig framför mål och göra målet. Det är så uppenbart hans fel och en spelare som Folin hade nog inte heller hunnit med I Rundblads position. Näsén hade läst det, men det är mest för att han har fler ögon än alla andra och en extra CPU i hjälmen.
Låst ämne

8225: Ja du, det har vi ju väntat på i några omgångar. Men gillade att Rubins stod upp mer än vanligt framför mål idag iaf. Och Näsén tacklades idag med - Sist jag såg han tackla var ju strax innan han passade till Halloran mot Mora.

Zource: haha! Den var inte igår man hörde 😂😂
Låst ämne

Costanza: tycker som sagt laget haft en bättre, vet inte vad jag ska kalla det så jag kallar det för arbetsinsats, senaste två matcherna. känns som det kämpas och slits och bråkas. gillar det! inga primadonnor :)
Låst ämne

8225: haha ja det gör jag gärna!🙂

Jag äter gärna upp mina ord i detta fallet!

Jag hoppas folk förstår att jag inte tycker illa om eller avskyr Rundblad. Tycker bara att efter 33 matcher spelade så är han för dålig helt enkelt och platsar just nu inte i ligan.
Låst ämne

Törna: Fast vi har ju två, när ska Brickley o Rubins börja använda sina kilon?
Låst ämne

8225: Känner att jag behöver en lördagslåt nu, kan du gräva fram något passande?
Låst ämne

HalvHund: Som hund får du äta upp detta i vår, hoppas jag :)
Låst ämne

BobbyG: Har missat det. In i kaklet bara. Hade dock inte klagat på en stor, rejält defensiv back.
Låst ämne

grimiss: ja man undrar ju... tror heeeelt klart han är sop-slut! Rundblad blir(för lekmännen till och med tydligt)trögare, kladdigare, svagare för var match som går och ändå så vill många tro att "han kommer bli bättre sen"... Starkt av truppen om man klarar kontrakt med Rundis i uppsättningen!
Låst ämne

Robin Ztorken L: Vi tog ju 2p ikväll. Vi har det gäng vi har. Måste gnugga vidare.
Låst ämne

Törna: hinken sa i torsdags att han och laget är inställda på att gå in i slutet med grabbarna som är här nu. han letar, men trodde väl inte själv att det skulle komma något

tror att det blir hemkallning av op. jacobsson är oklar, inte spelat på ett tag nu.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Du har högst lön på HS, men skriver inte vettigt ändå. Skärpning tack!

Gnällpickar kan vi betacka oss för
Låst ämne

Från det ena till det sjunde. Tror vi marknaden öppnas sig något innan fönstret stängs? Vad hoppas vi på isf?
Låst ämne

Gavelo: Han ska inte spela mer i vår tröja , oduglig.
En säkerhets risk i varje byte.
Bort!!!
Låst ämne

Robin Ztorken L: Vad får dig att tro att han har högst lön?
Han är gammal och kommer på ett 2 års kontrakt?!

Rundblad gör mycket bra men det ser ibland inte ut som att han bryr sig, han ser nonchalant ut.
Jag tror och hoppas han bryr sig men det ser kövligt tafatt ut ibland.

Rundblad var väldigt bra på att få ut pucken ur zonen överlag idag men det väger inte riktigt upp de tafatta misstag som leder till mål ändå.
Låst ämne

HalvHund: Kommenterar detta när säsongen avslutas
Låst ämne

Heyerdal: George är här, så det behövs nog inga fler hos MoDo..
Låst ämne

Monno: det är lämpligt att ställa olle absolut, så får lassi ta linköping hemma på lördag, där det åtmintone finns en strimma hopp om poäng.
Låst ämne

HalvHund: men vad fan sitter det i? Han är väl egentligen tusen ggr bättre än det här ? Eller är det helt enkelt så att han lever på gamla meriter ?
Låst ämne

Gavelo: Helt enligt min tes då(bryr mej inte om var kaptenen finns), Engsund är ingen kapten...Svarten var Kaptenernas Kapten
Låst ämne

8225: Rundblad gör det otroligt mycket sämre än vissa americanos. Han är den direkta orsaken till fler och fler mål i baken ju längre serien gått.

Laget Modo skulle gå bättre med "Tragic number two" på sidan av planen
Låst ämne

Gavelo: jag tycker MoDo ska plocka hem både OP och Jacobsson innan deadline om inte de lyckas hitta ett nyförvärv av klass, båda har hjärta för klubben och spelare behövs i sluttampen, är väl inget som säger att Husko och Reagan har givna platser.
Låst ämne

Zource: Undrar om OEE får stå? Lassi har haft lite sämre matcher två senaste tycker jag. Kanske bra med en match "vila".
Så länge inte han får hoppa in vid 4-0 igen...
Låst ämne

Costanza: jag tycker den kedjan var syntes mer på ett positivt sätt idag. blir nog så bra det kan bli med södergran där så kan ranta ranta runt med sin egen puck i en annan kedja :)
Låst ämne

Gavelo: Inte ett enda byte till på Rundblad i vår tröja, inte ett!!!
Nu får Karlin o & agera.
Sämst match efter match, med högst lön
Låst ämne

Framnäs: Kika lite på vad Hutsko har producerat i AHL. MoDo ska vara glada att vi har honom hos oss. Det är matcher kvar och han kommer säkert hitta rätt snart.
Låst ämne

8225: Att de bästa spelarna har C på brösten är nog bara något som existerar i Nordamerika, i Sverige är en Kapten den som leder laget och då menar jag inte bara på isen utan även omklädningsrummet.

Dom bästa spelarna drar laget på isen och kaptenen leder laget 24/7

Rundblad har enorm erfarenhet och har varit med länge, han är omtyckt och väldigt sympatisk, han är en utmärkt kapten.
Wahlberg var långt ifrån bäst i laget förra säsongen men enligt utsago en på alla plan perfekt lagkapten.
Låst ämne

Växjö borta på torsdag. Ser Ivan Drago framför mig som säger ”I must break you!”
Låst ämne

8225: Går det ens jämföra någon med svarten?
Låst ämne

Törna: Ok, menade bara att Engsund(med hög svansföring innan säsongen) INTE känns i närheten av Svarten som kapten
Låst ämne

8225: Möjligt. Men syftet med mitt inlägg är att det är lättare att se misstagen med tanke på att han har många ögon på sig. Pga C, lön och förhoppningar man hade.

Spelar ingen roll. Vi lägger denna matchen till handlingen och tar sikte mot plastgänget på torsdags. En vinst där skulle smaka mumma.
Låst ämne

8225: På tal om Hutsko. Efter 0.35 i PPG på 20 spelade matcher var han rökt i laget som vid tidpunkten låg hjälplöst sist.

Efter det har han 0 i PPG på 10 spelade matcher för oss, som slåss för överlevnad. Shit vad vi gick bet på den affären.
Låst ämne

Törna: apropå C, Engsund är ingen som sprider harmoni kring sej
Låst ämne

Monno: ja, jag överdriver säkert för att jag är så trött på honom här och nu.
Låst ämne

Greenwolper: Som tur är har jag inte koll på lönerna, men givetvis spelar det en roll. EJK tjänar troligen mindre än Hutsko ex.vis, men tror Karlin ser till lagets bästa än att spela laget efter lön, det vore förödande
Låst ämne

8225: Är väl så att de är lättare att se, när han har ett C på bröstet och en av dom bäst betalda i laget.

Proffs, ja.
Förtjänar han kritiken? Ja.

Men jag hoppas du har rätt. Han behövs framåt våren.
Låst ämne

BobbyG: Folin ha er haft en tendens att spela fast sig i egen zon dock.
Det fysiska för SHL besitter han. Det är med puck han brister. Där har Rundblad högre kvalité vill jag ändå påstå.
Sen kanske Folin kämpar lite mer, men är nog ändå så att en ok Rundblad håller samma nivå som en bra Folin.
Låst ämne

Rödluvan: är förmodligen OT, tittar man på skottstatistiken står det 1 för MoDo och 0 för Almtuna men förvillande minst sagt
Låst ämne

Gavelo: Gillar det där. Så där ska det låta. 3p mot Växjö!
Låst ämne

8225: för mig är det bara att hans höga lön (Om det stämmer?) förhållande till vad han presterar. Då skall man sköta defensiven åtminstone och inte se loj ut/felplacerad. 😊 han har ingen offensiv sida som väger upp eller tacklingsvillighet.
Låst ämne

Törna: Hoppas jag med, bara lite trött att det alltid ska vara en hackkyckling.

Rundblad är proffs, men finns några andra man funderar över
Låst ämne

« · 2630486 · »