1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506633 inlägg · 4103 ämnen

MoDo Hockey - Linköping 090124

« · 1116635 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Linköping 090124
Icing-Ove: Jag spillde precis upp en grogg =) Jag är redo
Kommentera

Berka:
Känn lugnet och häll upp en dubbel, för jag lovar dig...Modo hemma betyder trubbel :-)
Kommentera

Frågan är om SSK kan låta bli att kicka Jimpa nu, han är ju så jävla dålig.
Kommentera

MorganaLefaey: Hahaha precis
Kommentera

Berka:Blir ju bara mer tid till att se till så du blir mer enögd och en riktig modo-supporter. :)
Kommentera

Icing-Ove: Men svarta bananer.... Stressat som en dåre för att hinna hem till hockey´n, åsså spillde jag upp en whiskey zappade efter rätt kanal, och upptäckte att matchen börjar 18:30 !!!

SUCK

Kommentera

Lumber Jack:
Jag har efter några öl beslutat mig för att anmäla alla spelare och ledare i MoDo Hockey till Disciplinnämnden....Hasse Andersson har jag anmält till en språkkurs för nybörjare här på Umeå universitet.
Kommentera

MorganaLefaey: Tänkte man kanske att Zacke var mogen rollen som förstekeeper, därför lades endast krut på att finna en som kune axla rollen som andremålis? Marknaden kanske var begränsad vad gäller riktigt bra målvakter?
Kommentera

MorganaLefaey: Det är mycket som är konfunderande denna säsong. Exempelvis att Hermanssom anser det vara ett tecken på att vi har en bra ungdomsverksamhet då dryga dussinet juniorer har spelat i representationslaget innevarande säsong. Att ingen av dem tagit en riktigt plats visar på det motsatta. Enligt nyktra bedömare alltså, med en cognac innanför västen vill säga.
Kommentera

Berka: Tycker inte Zacke skall stå i denna match. Om man värvar en ny målis så måste man ge honom chansen i en match där laget i alla fall försöker. Om man inte gör det så är det helt enkelt bara ett bevis på att man fick råhybris och värvade förste sämsta utan att scoutat.

Är fortfarande konfunderad över att man inte lyckats finna någon back under hela säsongen. Men det kanske är viktigare med en målvakt som inte kommer stå något.

Kommentera

Poffa: Ööh, sånt säger jag inte. Då kan de tro att jag är en sån där pedestrian eller vad det heter.
Kommentera

Paddan: Hur stor är den, du som har med barn att göra?
Kommentera

Poffa:
Lycka till i kväll nu!! :)
Kommentera

Poffa: Men du, inte offrade du väl hela veckopengen?
Kommentera

Hawerchuk och Poffa:

Ah. Bra tänkt!
Kommentera

Poffa: Då är vi två.
Kommentera

knaskamilla: Jag gör mitt bästa för att det ska bli så, därför spelade jag en rejäl summa på LHC.
Kommentera

Poffa:

Äh. Idag vinner vi igen. Jag känner det på mig.
Kommentera

MODO - LHC ger 2,80 på bortaseger. Det tackar vi för.
Kommentera

arnio: Hoppas och tror på zacke
Kommentera

Står Gurkan i igen idag eller blir det Zacke?
Kommentera

Hur kan det förresten komma sig att så fort det blir helg så känner sig grannarna manade att ta fram slagborrmaskinen och borra lite fler hål i väggen?

Man kanske skulle prova med lite "Ni där uppe är ni klara?"
Kommentera

Nikki: Åfan, är det så? I såna fall, länge leve... mig!
Kommentera

Paddan:

Morgan Johansson är ju skitbra. Vi är 3-0 när han har dömt oss i år. ;-)
Kommentera

Paddan: Dessa Morgan.....
Kommentera

Och domaren som får äran att lyssna på Måns Zelmerlöw är... Morgan Johansson...
Neeeeeeeeeeeeeej!!!!!1
Kommentera

spud: Harri borde fråga Harald hur man gör!
Kommentera

spud: Bra formulerat =) Skål
Kommentera

Vad härligt att det är 4 matcher till nästa avbrott, det innebär ju att SSK har en ruskigt bra chans att komma ikapp oss, för det tar ju säkert 3 matcher innan vi är i tempo igen, sen efter Sweden hockey games är det samma visa.

Jag har inte känt mig så trött på MODO någonsin som jag är nu, jag har försvarat Harri och hans mannar rätt ofta denna vinter men nu orkar jag inte mer. Den största skulden får Svartvadet, det känns verkligen som att han bara är ivägen för andra som vill upp. Och när jag säger Svartvadet kan det vara så att jag menar hela 73-75 gänget, det känns som om de lägger ett lock över hela MODO så att ingen kan ta sig igenom och våga visa vägen frammåt.

Minns för något år sen när Svarten och salle satte sig(med rätta då) på höga hästar och rev upp sina kontrakt för att sätta lite press på MODO då de ville se utveckling. Nu känns det som om Hela det gänget bör sätta sig ner och fundera över vad de vill. De dagar då de kunde lalla omkring i Övik med en hjältegloria är förbi, guldet är inte glömt, men kraven på prestation är kvar, och OM de inte har energi nog att hålla upp elitserietempot i sina kroppar varje dag, varje träning, varje match då finns det säkert andra saker de kan syssla med. De är för goda vänner för att få igång den ilska som krävs idagens elitseriehockey, man måste vara lite förbannad helt enkelt. Och jag har förståelse för att en 35 årig småbarnsförälder inte har lust att åka runt och jaga livet ur sina kompisar sen 20 år tillbaka. Men Jag accepterar inte att de personer som inte kan jaga livet ur varandra på träning drar på sig en MODO tröja imorn mot LHC, framförallt inte en tröja med ett extra C på bröstet.

Mera vin nu, om vi nu ska torska imorn så ska jag fan vara bakis.
Kommentera

Poffa: Men du, det står ju. När klockan är en minut över nio på morgonen. Men vilken dag är det matchen spelas?
Kommentera

Poffa: Det är ju fantastiskt. Här har vi lagt in matchtrådar i flera år med lagens namn och datum så att det ska vara ordning och reda. Tid har oifs förekommit några ggr och även jag har jagt in tid, det vet jag. Men visst är det lustigt att det efter flera år dyker upp individer som inte vet hur sökfunktionen fungerar och inte heller kan trycka på Fler ämnen i Aktuella diskussioner här till höger och undersöka det hela trots att det borde ta ca 10 sekunder av deras liv.
Man kanske ska anordna tävlingar där vinnaren får egenhändigt komponera ihop matchtrådsrubriken?
Kommentera

Frisco: Ingen tidsangivelse i rubriken? När börjar matchen???1
Kommentera

Gusse: Nej. Du har också sett rätt.
Kommentera

Lumber Jack:

Totta, det var coolt.

Borde inte vi ha Tomas Haake imorn egentligen. Vi har också "Norpan". Det är han som trummar i Lars Winnerbäcks band Hovet. Han är från Domsjö. Fasanvägen, tror jag.

sv.wikipedia.org/wiki/Hovet_(musikgrupp)

Här kommer lite smakprov på Norpan Erikssons trumspel

www.youtube.com/watch?v=5jpLEP6hDd8
Kommentera

hellge: Vi får väl leva på att Totta körde en spelning innan en match i mitten av 80-talet...
Kommentera

Frisco: Ingen tidsangivelse i rubriken? 18:30
He he he..
Kommentera

Lumber Jack:

Oavsett hur MODO:s trummisar trummar kan man nog gissa att Leksandsklacken har den tyngsta:

www.dt.se/noje/article392276.ece

De ska visst göra en konsert innan matchen. Och vi då? Vi får Måns! Skilda världar kan man säga.
Kommentera

supertrött: Är det därför du blivit en basjävel? Så att ingen ska kunna ringa och skälla ut dig när din två väckare och TV:n inte lyckats skrämma upp dig ur slummern?
Kommentera

Sparka alla, avgå!! Ahhhh PANIK! Värva!!!111.... Kvalserien här kommer vi, pinsamt nog! ahhhhh!!
Kommentera

Paddan:

Flextid på skolan var jag med att införa redan i början av 90-talet.
Försov mig så jag missade hela dagen.
Kommentera

Frisco: Tro om MoDospelarna har så också? Ingen tidsangivelse för träningar alltså.

Fast det är klart, tidsangivelser i scheman verkar vara relativa. Det finns alltid någon man var tvungen att smsa i tio minuter, eller "Äh, vadå jag hade ju nyss köpt en macka och var ju tvungen att äta upp den innan lektionen" och såna saker.
Kommentera

zigge: Nej. Ingen tidsangivelse.
Kommentera

Frisco: Ingen tidsangivelse i rubriken? 18:30! :-)
Vi hoppas att Måns ger energi nu , Cara Mia!! Annars blire Mamma Mia.
Kommentera

Frisco: Står Zacke ?

Äntligen så får vi se den berömda första femman :P hoppas dom kan skapa lika mycket som förut .
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag vet inte om han har vunnit något...Idol? Men jag tänkte mest på det i länken.
Kommentera

knaskamilla:

Instämmer!

Cara Mia är för evigt synonymt med SM-Guld! :)
Kommentera

knaskamilla: har han vunnit något? Kan det smitta av sig på spelarna i sådana fall? Och är man säker på att det i så fall är Modo's spelare som får den positiva vibben från honom?
Kommentera

Gidde:

Måns på plats, det måste väl vara ett gott tecken?
Kommentera

Frisco:

Lite lustigt skrivet, eller hur?

"Det brukar bli bra matcher för LHC."

Vore ju mycket bättre om det blev en bra match för oss...
Kommentera

« · 1116635 · »