1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506517 inlägg · 4103 ämnen

MoDo Hockey - Linköping 090124

« · 1116945 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Linköping 090124
shinzawai:

Ja, när jag skulle kritisera Ecke insåg jag att det nästan bara är svordommar som ploppar upp i mitt huvud, någonting som jag försöker att undvika i debattinlägg. Då är det riktigt illa.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag tycker inte heller att vi var så bedrövliga, men så såg jag iofs två perioder från ståplats också. Det hade inte varit orättvist om vi hade satt fler än en puck.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja. I övrigt har jag analyserat klart för den här säsongen, vi är inte bättre.

Däremot kräver jag att haverikommisionen utreder hur i helvete vi hamnade där vi är just nu. Ecke kan ju dra långt åt helvete eller come clean angående vår värvningstrategi/ekonomiska sits känns det som.

Jag känner mig väldigt bitter och hatisk mot ledningen just nu.
Kommentera

Berka: In med Svedberg..
Kommentera

AAAAhahahahh
Kommentera

Wayne Gresky: Nä, dom mötte vi.
Kommentera

shinzawai: Skröder och Sundström var inte toppslag idag. Vi var inte så dåliga annars idag. Jag undrar om det inte var de blivande mästarna vi mötte...
Kommentera

Berka: Han räddar ju fler än han släpper in iaf.
Kommentera

MorganaLefaey: Sen kan man fråga sig varför skott i stolpen inte räknas som skott på mål, eller ens som skott utanför mål enligt hockeyligans direktuppdatering.
Kommentera

shinzawai: Martin håller på att ta ihjäl en. Låter ju som om Modo haft 2 i stolpen och en puck på mållinjen så här direkt efter 1-3 målet. Kan det stämma?
Kommentera

Berka: 1-8 nu....*hick*..
Kommentera

Berka: Gött med Caps-lock? Mår du bättre nu?
Kommentera

SNÄLLA MODOLEDNINGEN HOPPAS NI LÄSER DETTA!!!  HUR I HELLVE_E KUNDE NI VÄRVA M.M?? HAN HADE KANSKE VÄRLDENS SÄMSTA RÄDDNINGSPROCENT I TIDIGARE KLUBBAR, HAN PLATSADE INTE I SLOVENSKA LIGAN, HAN ÄR VÄRDELÖS ENLIGT HANS TIDIGARE FANS+ ATT HAN NU HAR 0-8 EFTER MINDRE ÄN 2 MATCHER I MODOTRÖJAN!!!!

In med zacke och gå ner på 3 kjedjor.  Warg.molinder,foppa mm håller inte måttet!

SKÅL

Kommentera

0-8 efter drygt 1 1/2 match i Modotröjan...det verkar inte vara en frälsare ni värvat. Snälla, se till att han står även nästa torsdag!
Kommentera

Wayne Gresky: Efter att bara ha sett den första perioden så kan man inte annat än grina. Först för att man verkligen är förtjänt av att göra det första målet efter alla chanser man skapar i början och sedan för hur vimsigt försvaret såg ut på slutet och hur 0-2 fick gå till.

Får hoppas det fortsätter med det fartfyllda spel som det var i första och att modo faktiskt klarar av att plocka ikapp en gång istället för att falla ihop. Då får man se resterande perioder efter att man jobbat klart.

Kommentera

shinzawai: 0-2 fixar han alldeles på egen hand. Jag har en liten fråga angående 0-1, varför spelar vi de tre forwards som är sämst i egen zon tillsammans? Linköping ser rätt taggade ut idag, då hjälper det inte att vi gör en hyfsad förstaperiod.
Kommentera

Icing-Ove: Tyvärr gjorde han inte det..
Kommentera

Berka:
Jag har druckit några Erdinger och Zlatopramen för att hylla vår förstemålis Morrison ikväll, må han hålla nollan i några minuter i alla fall :-)
Kommentera

Berka: SK AIK avgör 3 sek innan slut.. Moralhöjjare.
Kommentera

Icing-Ove: Jag spillde precis upp en grogg =) Jag är redo
Kommentera

Berka:
Känn lugnet och häll upp en dubbel, för jag lovar dig...Modo hemma betyder trubbel :-)
Kommentera

Frågan är om SSK kan låta bli att kicka Jimpa nu, han är ju så jävla dålig.
Kommentera

MorganaLefaey: Hahaha precis
Kommentera

Berka:Blir ju bara mer tid till att se till så du blir mer enögd och en riktig modo-supporter. :)
Kommentera

Icing-Ove: Men svarta bananer.... Stressat som en dåre för att hinna hem till hockey´n, åsså spillde jag upp en whiskey zappade efter rätt kanal, och upptäckte att matchen börjar 18:30 !!!

SUCK

Kommentera

Lumber Jack:
Jag har efter några öl beslutat mig för att anmäla alla spelare och ledare i MoDo Hockey till Disciplinnämnden....Hasse Andersson har jag anmält till en språkkurs för nybörjare här på Umeå universitet.
Kommentera

MorganaLefaey: Tänkte man kanske att Zacke var mogen rollen som förstekeeper, därför lades endast krut på att finna en som kune axla rollen som andremålis? Marknaden kanske var begränsad vad gäller riktigt bra målvakter?
Kommentera

MorganaLefaey: Det är mycket som är konfunderande denna säsong. Exempelvis att Hermanssom anser det vara ett tecken på att vi har en bra ungdomsverksamhet då dryga dussinet juniorer har spelat i representationslaget innevarande säsong. Att ingen av dem tagit en riktigt plats visar på det motsatta. Enligt nyktra bedömare alltså, med en cognac innanför västen vill säga.
Kommentera

Berka: Tycker inte Zacke skall stå i denna match. Om man värvar en ny målis så måste man ge honom chansen i en match där laget i alla fall försöker. Om man inte gör det så är det helt enkelt bara ett bevis på att man fick råhybris och värvade förste sämsta utan att scoutat.

Är fortfarande konfunderad över att man inte lyckats finna någon back under hela säsongen. Men det kanske är viktigare med en målvakt som inte kommer stå något.

Kommentera

Poffa: Ööh, sånt säger jag inte. Då kan de tro att jag är en sån där pedestrian eller vad det heter.
Kommentera

Paddan: Hur stor är den, du som har med barn att göra?
Kommentera

Poffa:
Lycka till i kväll nu!! :)
Kommentera

Poffa: Men du, inte offrade du väl hela veckopengen?
Kommentera

Hawerchuk och Poffa:

Ah. Bra tänkt!
Kommentera

Poffa: Då är vi två.
Kommentera

knaskamilla: Jag gör mitt bästa för att det ska bli så, därför spelade jag en rejäl summa på LHC.
Kommentera

Poffa:

Äh. Idag vinner vi igen. Jag känner det på mig.
Kommentera

MODO - LHC ger 2,80 på bortaseger. Det tackar vi för.
Kommentera

arnio: Hoppas och tror på zacke
Kommentera

Står Gurkan i igen idag eller blir det Zacke?
Kommentera

Hur kan det förresten komma sig att så fort det blir helg så känner sig grannarna manade att ta fram slagborrmaskinen och borra lite fler hål i väggen?

Man kanske skulle prova med lite "Ni där uppe är ni klara?"
Kommentera

Nikki: Åfan, är det så? I såna fall, länge leve... mig!
Kommentera

Paddan:

Morgan Johansson är ju skitbra. Vi är 3-0 när han har dömt oss i år. ;-)
Kommentera

Paddan: Dessa Morgan.....
Kommentera

Och domaren som får äran att lyssna på Måns Zelmerlöw är... Morgan Johansson...
Neeeeeeeeeeeeeej!!!!!1
Kommentera

spud: Harri borde fråga Harald hur man gör!
Kommentera

spud: Bra formulerat =) Skål
Kommentera

Vad härligt att det är 4 matcher till nästa avbrott, det innebär ju att SSK har en ruskigt bra chans att komma ikapp oss, för det tar ju säkert 3 matcher innan vi är i tempo igen, sen efter Sweden hockey games är det samma visa.

Jag har inte känt mig så trött på MODO någonsin som jag är nu, jag har försvarat Harri och hans mannar rätt ofta denna vinter men nu orkar jag inte mer. Den största skulden får Svartvadet, det känns verkligen som att han bara är ivägen för andra som vill upp. Och när jag säger Svartvadet kan det vara så att jag menar hela 73-75 gänget, det känns som om de lägger ett lock över hela MODO så att ingen kan ta sig igenom och våga visa vägen frammåt.

Minns för något år sen när Svarten och salle satte sig(med rätta då) på höga hästar och rev upp sina kontrakt för att sätta lite press på MODO då de ville se utveckling. Nu känns det som om Hela det gänget bör sätta sig ner och fundera över vad de vill. De dagar då de kunde lalla omkring i Övik med en hjältegloria är förbi, guldet är inte glömt, men kraven på prestation är kvar, och OM de inte har energi nog att hålla upp elitserietempot i sina kroppar varje dag, varje träning, varje match då finns det säkert andra saker de kan syssla med. De är för goda vänner för att få igång den ilska som krävs idagens elitseriehockey, man måste vara lite förbannad helt enkelt. Och jag har förståelse för att en 35 årig småbarnsförälder inte har lust att åka runt och jaga livet ur sina kompisar sen 20 år tillbaka. Men Jag accepterar inte att de personer som inte kan jaga livet ur varandra på träning drar på sig en MODO tröja imorn mot LHC, framförallt inte en tröja med ett extra C på bröstet.

Mera vin nu, om vi nu ska torska imorn så ska jag fan vara bakis.
Kommentera

Poffa: Men du, det står ju. När klockan är en minut över nio på morgonen. Men vilken dag är det matchen spelas?
Kommentera

« · 1116945 · »