1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

500362 inlägg · 4094 ämnen

MODO Hockey - Linköping 2008-01-24

972005 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
knaskamilla: Efter den träningen jag såg i veckan så är det ingen risk att dom är nedtränade i alla fall.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Wayne Gresky:

Jag tror att de är nedtränade! Lagom till de riktigt viktiga matcherna kommer de att formtoppa.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
knaskamilla: Jaja, det är bättre att allting havererar nu än att man inser att man kanske måste anstränga sig lite efter 2 raka kvartsfinalförluster.

För övrigt håller jag inte alls med de som sa att Hållberg var så bra igår. Linköpings andra mål var bara hans fel och dessutom var han inne på 0-1. Förutom det hade några bedrövliga giveaways och bjöd på ett par frilägen. Oscar Hedman och Pierre Hedin som faktiskt tagit ett större ansvar när Timander och Hållberg var borta var tillbaka i den form de hade i början av serien. Tribuncovs ser väldigt seg ut på rören. Jag är lätt orolig över det när det drar ihop sig till slutspel och spelare börjar gå rakt på mål.

Positivt dock att Salles kalibrering av skyttet verkar hålla. Alla de skott som tidigare gått 5 cm utanför går numera 1 cm innanför målramen. Sen beror det väl på att antagligen var genomusla igår, men Tolsa framstår inte som klart sämst längre och det är ju också bra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
shinzawai:

Det är väl inte så svårt att bli utspelade trots vunna tekningar om man ger bort pucken till motståndarlaget så fort man känner att det är läge att passa till någon? Jag tyckte inte att det såg katastrofalt ut först, men efter deras 2-0-mål såg alla helt plötsligt väldigt darriga ut. Långsamma och helt oförmögna att slå en passning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
shinzawai:

Kanske för att vi inte spelar som ett lag, som Svarten sa. Vi slarvar och har inget själförtroende. Hand i hand ger dessa två egenskaper (slarvig och brist på självförtroende) ett spel som det igår, dvs. tafatt, oroligt och ansträngt.

För att citera Lundell:

vi går mot bättre tider
tro mig tro mig
det här är inget skämt
och inte heller är det
tro mig tro mig
någonting som jag själv bestämt

vi går mot öst
vi går mot väst
vi går mot ljus vi går mot liv
vi går mot fest

svartsynen jagar dig sönder och samman
död pest och pina är inne i år
ungen ska dö som en slamsa i mamman
huden ska frätas av sår
men allt det där är skitsnack och spöken i hjärnan
visst är det jävligt
och visst är det svårt
men tar man sig en titt på den allra innersta kärnan
ser man framtidens skepp och det är vårt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Modo vann för en gångs skull tekningarna i den här matchen, 40 mot 20, ungefär. Hur i helvete blev vi så inåt fåån utspelade när vi fick dubbelt så många chanser med pucken?

De två första perioderna var kanske den sämsta "hockey" jag har sett Modo spela det senaste säsongerna. Jag såg aldrig 3 pass i rad inom laget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Frisco:

Inte feber då kanske. Huvudvärk? ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Frisco: Trivdes han med att ha er i knät?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
knaskamilla: Han satt strax under oss idag i alla fall.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Frisco:

Något som håller honom ifrån spel, uppenbarligen. Feber?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
knaskamilla: Vad har Werner?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Gidde:

Jag tror också att Hedman var sjuk idag. Finns väl egentligen ingenting som säger att han inte skulle vara på väg att få det Werner har?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Salle: Märkligt, den där analysen kunde lika gärna gällt LHC den senaste tiden. Med skillnaden att LHC, utöver ovanstående scenario, många gånger tagit ledningen på ett mer eller mindre enkelt sätt och sedan antagit att det bara var att spela ev resterande 55 minuter.

Därför är jag extra glad (om än lite lite förvånad) att man lyckades knyta ihop säcken (ursäkta Hegerfors-citatet) den här gången.

Hockey handlar mycket om mentalitet, men utan att bli för djup i ämnet undrar jag bara över hur många matcher man måste vinna/vända för att det ska sätta sig i skallen och börja ge resultat? För omvänt, om man tappat ett antal matcher verkar det bli legio att man ska tappa även de mest givna matcherna hur stabilt det än ser ut i 56 minuter...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Salle: Men ska man vara ärlig så var väl spelet rent ut sagt bedrövligt under de tre sista matcherna av "sjumatcherssegersviten" och konstigt nog så ser det ut som att man inte gör något för att försöka förändra situationen. MoDo har fruktansvärt lätt att förlora en match som står och väger. Man skjuter mycket, men får inte in pucken, och när motståndaren då får ett mål så rasar man ihop totalt. Mental coaching, någon?

Fast idag förmodar jag att LHC var det lag som verkligen var taggat, då man väl ledde med 10-3 i skott halvvägs in i första perioden om jag minns rätt.

Nä, jag hoppas att få se någon form av förändring till den andra februari då jag återigen återfinns i Swedbank Arena, då tillsammans med en av mina brorsdöttrar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Paddan: Motivation slår klass heter det ju. Men det borde gå att mynta ett nytt uttryck om det fortsätter så här.
MoDos omotivation slår sig själv.

Fast konstigt är det. Man står emot första anstormningen, tack för det Krizan, och flyttar sedan upp spelet. Man forecheckar och tacklas och kommer tebax in i matchen men så 0-1 och vips så är det totalt bortblåst.

Varför kan dom inte "knyta näven i byxfickan" och ta i ändå mer då. Är det "mätthet", "Haralds fel" eller bara bekvämlighet.


Lite mer jävlar anamma från alla håll skulle inte skada.
Får väl se hur mycket det blir av den varan på lördag. Publikstöd kan dom nog räkna med i alla fall.. Men dom kan nog få höra lite mer skit också om det ser ut som idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
källan: Vi har för dåligt lag sett över 4a kedjor så enkelt är det, och det har vi haft i många säsonger nu. När inte dom 2 första kedjorna presterar så är vi helt borta i matcherna. Timrå har fan hur många spelare som helst borta endå kan dom prestera en otroligt bra hockey. Men det kallas otroligt mycket spetts sett över 4a kedjor. Sådant jag saknar i Modo, man måste ha 4a kedjor som kan leverera.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
källan: Är bara i tabellen dom är ett topplag ..men det går nog till sig där snart åxå
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Cyklob: Dom känner sig inte bekväma när dom märker att dom är ett topplag. Då börjar dom förlora.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Berka: Sånna här matcher man saknar en tränare som Bäckman. Harald är alldeles för klen, fan måste ryta i och bänka lite spelare. Ska inte spela någon roll vad det står på tröjjan,
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
En ny plattmatch från Modo, när ska spelarna börja inse allvaret i det hela. Åker ju runt och glider bara på isen. Men det fanns ju även dom som var 10 gångare värre en glidarna och hade cementben Hållberg,O.Hedman,Timander.

Rent sagt uselt. Nu jävlar vill jag se förbättrning till på lördag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MorganaLefaey: "Dags för en lokal firma att göra en Leksand". Sektion Oberoende gör en insats?
Eller kanske Hoppets Stjärna kan värva någon ny Paul Kobylarz

För egen del känns det som ett bra val att välja att somna på soffan till Antikrundan istället för att se antikviteterna i MoDo bli uppsnurrade av några albinotigrar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Men dra åt hellvete.............. De går inte mot linköping... faaaan va less man kan bli!!!!!!!!!! Varför varför?? BYT UT LAGET MOT NÅGRA SOM VILL KÄMPA FÖR EN SEGER
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Tack..... salle!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MorganaLefaey: AJAJ asså e modo verkligen så dåliga?! De känns farligt varje gång linköping har pucken..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
spud: Med tanke på att vi konstant låter motståndarna komma i kontringar eller så skiter vi fullständigt i någon av spelarna när de väl kommit in i zon. Att man sen inte kan få till mer än 1 pass i taget som går dit man vill gör det inte speciellt svårt att försvara sig mot oss heller. Om jag var LHC supporter hade jag svurit och skrikit ut mitt vemod över att det bara står 1-3.

Vars är fältherrarna? Svarten, Sundström och gänget verkar tro att de kan gå in och vinna fastän man inte tar i mer än på träning.

Vars är spelidén? Finns inga linjer, ingenting.

Dags för en lokal firma att göra en Leksand. Vem bryr sig vilka namn det är. Bara spelaren platsar i någon av de högsta ligorna i de 10 bästa länderna i Europa så lär han direkt ta plats i vår förstaformation.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Gidde: De håller jag helt me i.. Även fast vi hade 7 raka segrar så kan inte jag "handen på hjärtat" tycka att vi spelade bra! Faktum e att vi va illa ute många gånger å lyckades vinna på en hel del flyt å en bra krizan! Känns inte som de finns några klara femmor heller för harald mixar runt inför varje match.. känns konstigt,måste ta en kaffe
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Berka:

Hedman måste vara sjuk idag!
Överspelad gång på gång, och inget driv alls i åkningen.
Han brukar vara bättre än så här!

Skön intervju med Skröder förresten:
"Dom har ju struktur i sitt spel, det har inte vi, vi bara far omkring" typ..

Jodu, det har vi sett hela säsongen, inget grundspel alls...

Hmm...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
spud: Så som backarna spelar nu så e de inte så svårt.. asså modos backar går ju bort sig hela tiden!!! Precis motsatsen till i förra säsongen!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
vi kanske startat en ny svit? Slår vi 7 raka denna gång?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Berka: Kanske skulle harald överväga att lira 3 femmor?! Kanske skulle lillfoppa få bli ersatt för de låter inte som om 1:a linan skapar något alls?!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MEN VA FAAAAAN... kontring 4 mot 1 KOM IGEN NU MODO FÖR....
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Berka: så kom ett backskott!!! =) Fast jag menade backskott direkt i mål i mitt tidigare inlägg
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Wayne Gresky: Jag satt å funderade å jag undrar om jag inte har rätt när jag påstår att de va länge sedan modo gjorde ett mål från blålinjen,backpossition. Jag kan inte minnas senast vi gjorde ett slagskottmål i typ PP från backpossition
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MorganaLefaey: ok... ja de låter illa. Varför e de så svårt mot linköping??! De e ju ett säckgäng.. kanske måste modo ta fram dopingen
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MorganaLefaey: Hållberg ser extremt ringrostig ut och har väl bl a varit inne på båda baklängesmålen. Bra i MoDo? Några bra tacklingar av Forsberg och att Tolsa till skillnad från alla andra inte ser sämre ut än vanligt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Berka: Tyvärr så tror tydligen spelarna att det ska gå att vinna matcher när man kör gå-hockey. Ruskigt dålig fart och tror inte man lyckats spela sig in i zon en enda gång utan är mest dump och ingen chase.

Hållberg börjar med att va inne på båda bakåt och imponerar inte i sitt spel. Men lite rostig ska han väl få vara.

Redan efter första så börjar man tänka på nyförvärv i stället för vad modo kan göra för att vinna den här matchen. Nu är väl inte matchen körd, men att dopa alla spelare i periodpaus är kanske inget som ledningen funderar på.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MorganaLefaey: Modo gillar inte att skuta... 0-7 i skott just nu
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Berka: tung start, 0-8 i skott efter 5 min.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Kom igen nu modo =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MorganaLefaey: Jo, något åt det hållet...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Paddan: Man kan fråga sig.... Förstår att det var det där med bilen som gjorde dig fundersam. :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MorganaLefaey: 12-2 är ett väldigt troligt resultat
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MorganaLefaey: Hmm, går du fortfarande på kraftig medicinering? ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
MorganaLefaey: Glömde den sista synen....
En bil på fel sida vajerräcket på E4an direkt efter själevadsutfarten. Nu svängde jag av innan jag kom fram till bilen, men funderingen kvarstår om han kört ut vid själevadskyrkan och svängt vänster eller om han snurrat runt.
Synd om de i bilen och de mötande kan man väl i alla fall säga.
Hoppas ni allihop kom hem helskinnad.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Frisco: Skall i alla fall bli intressant att se vad lill foppa kan prestera när han får lite bättre spelare i samma formation. Med lite tur så kanske han kan väcka Svarten till liv då hans spel den senaste tiden varit nattSvart.

Vet inte riktigt vad man skall säga om Werner. Han är för dålig i så mycket, men han fortsätter att producera och ibland funderar man på vars modo hade legat om man inte haft med han i laget.

Ska då lhc få sota för förlusten senast eller tänker man fortsätta spela på samma sätt som man gjort de 3 senaste matcherna? Svaret får man nog ganska snabbt i första perioden skulle jag tro.

Fick lite syner av framtiden på väg hem från jobbet får man hoppas.

Forsberg 3p idag.
Modo - LHC 12-2
Tribuncovs gör hattrick

Låter väl ganska troligt tycker jag. :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
NordaBoy: Nej. Han kanske har vikit ner sig?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Salle: Ingen Vikitor Hedman idag ?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
bisterfinnen: Så allvarlig atthan inte startar idag åtminstone. Sen är Werner inte med heller och Foppa tar hans plats.

MODO Hockey
 
 
 Goalkeepers60. KRIZAN, Karol 
 30. ZAJKOWSKI, Mikael 

 1st Line3. TIMANDER, Mattias35. HEDIN, Pierre 
 15. SALOMONSSON, Andreas39. SVARTVADET, Per16. FORSBERG, Tobias 

 2nd Line8. HEDMAN, Oscar7. HÅLLBERG, Per 
 79. WARG, Fredrik24. SUNDSTRÖM, Niklas10. SKRÖDER, Per-åge 

 3rd Line2. WESTIN, Jens23. TRIBUNCOVS, Atvars 
 22. YETMAN, Patrick20. STEEN, Oscar19. TOLSA, Jari 

 4th Line 34. WARGH, Tommy 
 13. JONASÉN, Marcus29. MOLINDER, Andreas18. ÖBERG, Peter
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-01-24
Salle:

Någon som vet hur pass allvarlig Hasses fotskada är?!
Kommentera

972005 · »