1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Linköping 2008-10-23

« · 1078693 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-10-23
Cyklob: Glatt överaskad över lillfoppa som jag återigen gör en bra match de lilla han spelar, han tar för sig och jobbar stenhårt över hela banan, ett litet energiknippe till alla dom andra. Tommy wargh tror jag mycket på bara han får matcher i sig så kommer han ta en plats i truppen.
Kommentera

Cyklob: Vad gjorde Kurvinen för fel idag då?
Att Krizan försöker peka finger och skylla på nån annan vid 1:a målet är ju inte Kurvinens fel.

Felet idag var att MoDo (läs Susse och Skröder) fokuserade för mycket på Rönnmarks misstag. Och såna var det för många av idag.

Kommentera

Allt är domarens fel!
Kommentera

Berka:

Angående Warg så kan jag instämma att han inte levererar dock tycker jag han i alla fall försöker. Sedan gör han bra jobb i boxplay. Sedan tycker jag dom flyttar runt han för mycket vill man ha en Warg som ska producera får man sätta han i en kedja som ska producera med känns som han alltid hamnar med sådana som ska gå in och spela 0-0.

Nä Skicka hem Kurvinen och Snellman Låna ut Molinder till Löven skulle nog inte Skada att låna ut Westin Eller Wargh för den delen heller Westin för att jag tycker han kommer in fel i för mycket situationer och Tommy för han ska få komma ikapp med matcher. Sedan bänka Wernblom. Då kanske det kan bli lite ordning och reda i laget.

Kommentera

Cyklob: Jag håller med ang. finnarna. Vi har bättre junisar i föreningen,spela dom ist. Att werner e dålig nu kan nog ingen förneka men kan han leverera om han bara får spela PP?! Molinder och warg har kört fast och hedman måste lära sig att träffa målet när han tar skott. När kommer yetman?!
Kommentera

Berka:

Bra sammanfattning, sedan vill jag bara tillägga att när ska Ecke inse att han måste ut och förstärka laget på vissa positioner. Skicka hem Kurvinen direkt han gör ju ingenting rätt det karln. Molinder tycker jag bara står och stampar skulle nog må bra av en utlåning och mer istid till löven eller något ?. Sedan vet jag vissa tycker Snellman kämpar osv och det kan jag hålla med om men vi plockade hit han för han ska leverera och det tycker jag inte att han gör, måste kunna få tag i en bättre spelare helt klart. Wernblom drar ju helt klart ner den kedjan han får spela i bänka han och spela han i pp bara.

Kommentera

Visst är det lätt att vara glad när dom vinner och gnällig när dom förlorar, tror de är ganska normalt. Jag såg en del negativt idag som tex att svarten och molinder lirar PP. Sen har jag sett lite possitivt å de e sundströms spelförståelse och att timmy tar mycke skott i PP. Men modo som helhet funkar inte alls, man spelar inte som ett lag längre. Anfallena e tankelösa eller enmanna, finessen å glädjen att spela på hemmais e som borta och de verkar publiken oxå tycka för huga så tyst de va idag på läktarplats. Denna match är väll bara att glömma fast man undrar ju hur de kommer att sluta om man inte rycker upp sig. Borta mot hv på lördag... oj oj?!
Kommentera

Min sumering i korthet. Modo började skapligt växte med rollen och tog välförtjänt ledningen. Lhc lyckas alltmera redusera våran ledning 3 ggr, då det psykologiska 3-3 målet kommer försvinner orken och luften ur många modospelare och man lade lite för stor konsentration på domaren efter de. Man kommer ut i 3:e och spelar tafatt, bjuder patrik att göra 3-4 ,ochl hlinka göra ett enkelt solomål när warg och krizan står och sover! Sen får vi en hel del PP men då spelar dom konstig nog som sämst. Att lhc vinner känns inte speciellt rättvist, fast heller inte orättvist
Kommentera

Wayne Gresky: Inställningen hos samtliga idag är ju helusel.

I slutet när man plockar ut målvakten så väljer man att inte ta några avslut. Dåligt val när man skall gå ikapp två mål. Kan det verkligen vara sant fördomarna kring hockeyspelare och deras brist på intellekt?
Kommentera

Wayne Gresky: Knappast årets sämsta period, men Svartvadet platsar inte ens på 3 kedjor som han spelar nu, då har man fan ingen trovärdighet som kapten heller.

Svartvadet: "Nu måste vi spela bättre grabbar!".
Alla tänker "Du kan ju börja med dig själv!".
Kommentera

Var det all you can eat med valium i pausen mellan andra och tredje, från en halvhyfsad insats till årets smsta period. När ska en tränare fatta att Svartvadet inte har i power play att göra?
Kommentera

Kaptensbyte!!!
Kommentera

Tungt att förlora hemma mot detta brögäng som jag tycker spelar oerhört mediokert trots serieledning.
Kommentera

fixar rätt tråd
Kommentera

spud:

Och Werner närmar sig rekordet...
Kommentera

spud: Det var en välsignelse av Werna. I grevens tid för Modo spelar så pimpinett nu.
Kommentera

Tror att dif har gett psykologiskt viktiga mål ett ansikte ikväll.

13:37 DIF Mål 1-2 Kristofer Ottosson (Niklas Anger) EQ
12:56 LHF Mål 1-1 Linus Omark EQ

16:28 DIF Mål 2-3 Kristofer Ottosson (Dick Axelsson, Niklas Anger) EQ
16:02 LHF Mål 2-2 Johan Harju (Radek Philipp, Martin Chabada) EQ
Kommentera

NuMo: Ja susse trodde nog att han skulle kunna ta den pucken lite väl enkelt, Sen vad kurvinen gjorde fick han nog reda på av krizan sen.

Men 2-1 var inte fullt.
Kommentera

spud: Krizan fick för bra sikt.

Usel Modo tekning.
Kommentera

Så fint timmy
Kommentera

Gidde: För att sammanfatta det hela så drar han sig nog för att göra en sådan uträkning, av förståeliga själ.
Kommentera

scim:

Kommer han att få ett annat resultat än jag fått det till alltså?
Kommentera

ante08: Werner ska harva i 3 al. 4:e linan... sen kan man spela han i PP ståendes framför mål och hoppas att han styr el. bökar in några kassar! Tyvärr känns de som att MR:modo haft sin tid som hockeyspelare.
Men hoppet finns ju kvar iaf.
Kommentera

Salle: Jag tror p dessa femmor, det känns som om det borde fungera om alla tar sina roller på allvar och kämpar för varandra.
Kommentera

Gusse: ja och Wernblom i Fjädefemman. Vad händer han borde lägga skriskorna på hyllan snart. Men jag minns hur bra han var i Skellefteå. Men sen tror jag att det bara har dalat utför för hans del sedan dess.
Kommentera

Gusse:

Om det inte ringer hos Håkansson, då kanske vi får se Wargh göra comeback i stället. Nu är det förresten bara 2200-ish biljetter kvar till ikväll.
Kommentera

knaskamilla: Vi får alltså se en darrig Hasse på planen igen ..
Kommentera

Äh, såg just på åffisjella att det inte blivit något barn än. Vilken tid det tar!
Kommentera

Salle:

Innebär det där att Jonsson har fått barn och Wargh anses redo för att hoppa in?
Kommentera

Kanske Harri läst kvällssblaskorna idag...

MODO Hockey

60. KRIZAN, Karol  
  Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael  

1st Line 3. TIMANDER, Mattias 41. HEDMAN, Victor  
  36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

2nd Line 18. HÅLLBERG, Per 5. JONSSON, Hans  
  11. ENSTRÖM, Thomas 39. SVARTVADET, Per 15. SALOMONSSON, Andreas  

3rd Line 35. HEDIN, Pierre 4. KURVINEN, Mikko  
  20. STEEN, Oscar 79. WARG, Fredrik 81. SNELLMAN, Ville  

4th Line 34. WARGH, Tommy 2. WESTIN, Jens  
  9. WERNBLOM, Magnus 29. MOLINDER, Andreas 16. FORSBERG, Tobias  

Kommentera

Gidde: Jag tycker du ska be MorganaLefaey att göra samma uträkning som du ;)
Kommentera

Poffa:

Efter fem missade matcher pga resa så är styckepriset uppe i 382 SEK!!
Gulp!

Ifjol tror jag att det var 10 matcher jag missade av grundserien, då snackar vi pengar...

Ibland är det ju inte så lätt att styra sitt resande, du vet ju själv hur det är.

Men helt klart, en flytt uppåt i hierarkin (läs 401) lockar, så vi får väl se hur nästa säsong blir...
Kommentera

Poffa:

401 är väl slutsålt? ;-)
Kommentera

Gidde: Så vad är problemet? Flytta upp på etage fyra. Du sparar pengar och du stödjer MODO.

Vad är du för jävla supporter? ;-)

Kommentera

Wayne Gresky: På tal om det här med publiksiffror och sånt så skulle det väl nuförtiden inte vara någon match att på en sekund kunna presentera hur många som faktiskt befinner sig på matchen.

För jag har hemskt svårt att tro att exempelvis Linköpings match i Champions Hockey League igår sågs av nästan 8.000 åskådare som fysiskt befann sig i hallen, med tanke på att det nästan överallt där kameran panorerade förbi fanns stora luckor med tomma sittplatser.

Precis som att det var fler personer i arenan under matchen mot Frölunda än i matchen mot Luleå, fast den officiella publiksiffran var ungefär 200 personer mindre.
Kommentera

Gidde: Man kan iofs jämföra med Timrå där de bästa platserna så vitt jag vet endast är tillgängliga för "sponsorer".
Kommentera

Poffa:

Sektion 215, rad 9, plats 6

Kostnad 270 kronor, 27 matcher = 7290 SEK

Seriekort: 8400 SEK
VIP: 9900 SEK
Kommentera

spud: DJÄVLAR vilken intervju. Man blir sjukt stolt och lite rörd när han öser superlativ över MODO. Lill-Norsk'n är kung.
Kommentera

Wayne Gresky/spud: Har ni gjort en enda privatekonomisk justering pga finanskrisen? Jag har då inte bangat på en öl på stan med några kompisar pga finanskris. Inte heller skulle jag tveka att gå på bio pga all finanshysteri. Mina lån har blivit ett par tusen dyrare i månaden, so what.

hellge: För 400 får du ett hus några hundra meter från havet i Köpmanholmen. Lägger du på ett par hundra tusen till får du ett riktigt schysst hus några meter från havet i Köpmanholmen. Hus i Hörnett är inte mycket dyrare, även om det luktar Timrå där ibland.
Kommentera

Petey21:

Apropå andra evenemang så hörde jag att de hade chockhöjt priserna. Förra året var det ngn som fick hyra entréhallen för typ 25 000 eller hur det nu var, i år skulle de ha någonstans runt 70 000 för samma yta...

Fin tråddisciplin på det här stället, btw. =)
Kommentera

shinzawai: Så länge det är bra tryck efter biljetter så fungerar "om du vill ha en bra plats måste du köpa årskort"-strategin. När det däremot finns skapliga biljetter att tillgå i alla matcher finns inte längre behovet av att skaffa ett årskort. Då rasar allt ihop som en rutten hedgefond. Folk köper inte årskort från början och när laget spelar uselt så finns det inte heller någon anledning att gå på matcherna.

TV-bolagen har under sommaren haft canal plus-kampanjer, jag skulle inte bli förvånad om canal plus har fler kunder än någonsin.

Som sista spik i kistan kommer då den enorma oron angående ekonomin. Folk är rädda för försämrad provatekonomi, dyrare boendekostnader, risk att förlora jobbet osv.

När då laget samtidigt bjuder på usel underhållning som endast kan uppskattas av fakirer och masochister så är det givet att publiksiffrorna dyker. Hur kul är det förresten att gå på hockey när det ekar i hallen? "I Wanna Go Where the People Go."
Kommentera

shinzawai:

Snittpriset i hela kommunen är 750 000. 400 000 får du 120 kvadrat med visst renoveringsbehov i Myckelgensjö.
Kommentera

shinzawai: Finansläget är ju mer ett psykologisk spel än ett reelt. Om folk blir matade med de rubriker vi läser nu om kriser hit och dit så påverkar det vårt beteende oavsett om det har en faktisk påverkan på vår ekonomi.

Sen har ju de flesta sina sparade pengar i värdepapper på ett eller annat sätt, och om de ser dessa sjunka i värde som de flesta papper gjort det senaste året då är de ju även påverkade av finanskrisen på ett reelt plan också.
Kommentera

Gidde: Seriekort dyrare än biljetter? Var i arenan?

Där jag sitter betalar jag 4600 för seriekortet. Ordinarie pris på den platsen är 220:- per match. 27 matcher á 220 kronor ger 5940.

Jag sparar alltså 1340 kronor på att köpa seriekort.

Kommentera

spud: Andra evenemang skulle inte alls vara fel, både för klubben och arenan i sig och även för publiken som gärna vill se något mer än hockey. Nu har man ju den där konserten med Lena PH och Orup om några dagar, och så EM i curling i december, och sedan finns inget evenemang överhuvudtaget inbokat. Inte ens någon liten minimässa i entréhallen verkar vara planerad i skrivande stund, och de räknar jag inte ens som ett riktigt "evenemang".
Kommentera

shinzawai:

Motiveringen är att du ju har din "egen" plats hela säsongen, och slipper problemet med att ibland sitta på rad 5, plats 10 och ibland rad 4, plats 2 osv..

So what!!

Pris / match var 30 SEK högre med seriekort, sjukt säger jag.

Och snål, nej det är jag inte, men ekonomisk ;-)
Kommentera

Gidde:

Jag tycker att din första motivering är dålig. Man köper ju ett seriekort, sen säljer man platsen de matcher man inte kan gå. =)

Är det dyrare att köpa ett seriekort än att köpa alla matcher kontant?!
Kommentera

Gidde: Förstår jag dig rätt när du skriver att det blir färre matcher för att hela familjen vill gå? Vad fan, guldläge, bara och gå allihop på alla matcher! Dyrt you say? Äh.. ;)

Ja, det är faktist hela jävla sjukt att det är dyrare med seriekort än lösbiljetter. Vad fan tänkte de med?
Kommentera

shinzawai:

Min motivering är följande:

- Missar lite för många matcher per säsong pga resande för att kunna motivera kostnaden när matcherna börjar dra iväg mot 350-400 SEK / match
- Tycker fortfarande det är lite underligt att seriekort ska kosta mer än att köpa varje match "kontant", men det kanske bara är jag som tycker att det bör vara billigare eftersom dom ju får in pengarna innan säsongen.
- Har möjlighet att se matcherna på TV, och eftersom en del matcher känns lite "tråkiga" på förhand (ja, jag vet, jag kanske blivit kräsen!) så går jag hellre på de matcher som jag verkligen känner mig laddad för istället..

Men största orsaken är punkt 1, samt att min familj numera alla visat intresse att gå, och då känns det vettigare att vi alla går på 3-4 matcher, samt att jag går på de som lockar mest.

Typ så...

*skämtläge på*

Vad skyller du på?
Inte att du bor i Fjollträsk va?
Det gjorde ju Palm länge också, han var ju på plats ändå! ;-)

*skämtläge av*
Kommentera

« · 1078693 · »