1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507827 inlägg · 4106 ämnen

MODO Hockey - Linköping 2008-10-23

« · 1078863 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Linköping 2008-10-23
Berka:

Äh, vi kan väl värva ett helt nytt lag istället. Har ju trots allt gått fjorton omgångar, och vi är ju bara på slutspelsplats, trots dåligt spel. Dags att slänga pengar runt omkring sig.
Kommentera

spud: Öppna plånboken å köp en klassback och en forward! Går en spelare sönder i 1 och 2:a line så har vi dåligt med ersättare. Mera konkurens till platserna så kanske de blir en annan inställning!
Kommentera

Sjukt irriterande att läsa tidningarna idag. I varenda en står att läsa om att det var domarens fel att vi förlorade igår.. Om inte modo kan klara av ett enda misstag utan att hela spelet rasar ihop kan man ju undra vilka silkespsyken dessa spelare innehar. Klarar man inte detta utan att helt tappa allt då är det ju lika bra att siste man släcker lyset och vi går hem.
Kommentera

Paddan: Måste få berätta om Tuokko och hans skada. Rindell berättade att Tuokko fick sig en rejäl slashing i matchen mot SkAIK. Han hade känt att det gjorde ont men "finne som han är så bet han ihop" (Rindells kommentar).

Han har ju spelat några matcher sedan denna match också, något som han fick skit för av läkarna, så här i efterhand. Det visade sig nämligen att Tuokko spelat de senaste matcherna med ett finger brutet. Brutet på fyra (4!) ställen.

En två timmar lång operation i onsdags ska nu hålla Tuokko borta från hockey i en vecka, innan han är tillbaka för spel.

Kommentera

Salle: Äh, jag tror att den riktiga tändvätskan saknades igår. Det fanns ju inte minsta tillstymmelse till att LHC-supportrarna skulle slåss med varandra, som vid några tidigare möten.

Sedan undrar jag vad som hände mellan andra och tredje perioden. Åkte alla spelarna kollektivt upp till BB för att kolla om deras flickvänner fött barn än, och spelarna ersattes med några neandertalare som förvånat stirrade på klubborna och undrade vad man skulle göra med dessa och vad sjutton det var de hade på fötterna som var så vingligt och halt.
Kommentera

Cyklob: Och det är mindre hönsgård när "modo får tryck på sig" och andra spelare är inne?

Då kacklar ju ju dom flesta MoDo-iterna rätt duktigt.

Fick Antos en 10:a för att han hade ansiktet ivägen för en motståndarklubba?
Kanske Rönnmark inte var så kass ändå... ;-)

Kommentera

Salle:

Varenda gång Kurvinen är inne på isen och modo får tryck mot sig så är det ju rena höns gården han vet inte vart han ska ta vägen någonstans han tappar markering på hans gubbe hela tiden. Så har det sett ut hela säsongen enligt mig men alla har ju rätt att tycka vad dom vill.

Kommentera

Salle: En back ska försöka hålla fundan sin motståndare så målvakten har fritt synfält vid backskott, de lyckades inte kurvinen med, han klarade ine sin uppgift med andra ord. Dessutom stog han med arsle i krizans tryne. Japp.. send him home
Kommentera

Poffa: lillfoppa kan spela i andra helt klart. Han har börjat säsongen mycket bra enligt mig
Kommentera

NuMo: Ja, varför inte?

Han var riktigt bra idag och jag skulle gärna se honom i en andrakedja tillsammans med Salle och Svarten. Åtminstone fram till Yetman spelar, vilket verkar vara väldigt osäkert om man ska tro det Rindell sa innan match.

Kommentera

Poffa: Då har vi nga problem där. Lill-Foppa får ta jobbet framför kassen.
Kommentera

NuMo: "Skeppa Wernblom tillbaks till Skellefteå där man har vett att använda hans spetskompetens. Alla vinner på det."

Lill-Foppa gjorde ett bra mycket bättre arbete framför kassen än vad Werner gör. Werner står inte i ansiktet på målvakten utan flera meter ut. Och ja NuMo, även då backarna har pucken.

Kommentera

Om jag inte minns fel är vi nu bara fyra poäng före Timrå. Kris!!!1!!111 Sparka Rindell! Och busschauffören!
Kommentera

Två helt okej perioder från MODO. Framför allt första är riktigt bra.

Inte Rönnmarks fel att vi förlorar, men man kan inte låta bli att undra hur det gått om Rönnmark blåst för utvisning innan 3-3.

Frustrerande att MODO som lag blir alledeles för ofokuserade i tredje perioden, samtidigt som man faller tillbaka i det försiktiga spel vi sett tidifare i år.

Kommentera

Berka: Så hans enda "fel" var kanske inte ens ett fel alltså.

Skicka hem han!

Kommentera

NuMo:

Hmm. Jag tyckte jag såg Werner. Men det kanske var i något PP-läge innan det.
Kommentera

Cyklob: Tyvärr så tar man ju inte ens in Wernblom när man tog ut målvakten och är tvingade att trycka in två mål på slutet. Signalen till laget blir ju därefter och signalen till att Wernblom inte ens duger i de lägena, detsamma.

Skeppa Wernblom tillbaks till Skellefteå där man har vett att använda hans spetskompetens. Alla vinner på det.
Kommentera

Salle: Krizan menade att kurvinen stod i vägen för han när aalto sköt 1-1
Han stod mitt i krizans synfält, sen om de va oundvikligt låter jag vara osagt
Kommentera

Cyklob: Glatt överaskad över lillfoppa som jag återigen gör en bra match de lilla han spelar, han tar för sig och jobbar stenhårt över hela banan, ett litet energiknippe till alla dom andra. Tommy wargh tror jag mycket på bara han får matcher i sig så kommer han ta en plats i truppen.
Kommentera

Cyklob: Vad gjorde Kurvinen för fel idag då?
Att Krizan försöker peka finger och skylla på nån annan vid 1:a målet är ju inte Kurvinens fel.

Felet idag var att MoDo (läs Susse och Skröder) fokuserade för mycket på Rönnmarks misstag. Och såna var det för många av idag.

Kommentera

Allt är domarens fel!
Kommentera

Berka:

Angående Warg så kan jag instämma att han inte levererar dock tycker jag han i alla fall försöker. Sedan gör han bra jobb i boxplay. Sedan tycker jag dom flyttar runt han för mycket vill man ha en Warg som ska producera får man sätta han i en kedja som ska producera med känns som han alltid hamnar med sådana som ska gå in och spela 0-0.

Nä Skicka hem Kurvinen och Snellman Låna ut Molinder till Löven skulle nog inte Skada att låna ut Westin Eller Wargh för den delen heller Westin för att jag tycker han kommer in fel i för mycket situationer och Tommy för han ska få komma ikapp med matcher. Sedan bänka Wernblom. Då kanske det kan bli lite ordning och reda i laget.

Kommentera

Cyklob: Jag håller med ang. finnarna. Vi har bättre junisar i föreningen,spela dom ist. Att werner e dålig nu kan nog ingen förneka men kan han leverera om han bara får spela PP?! Molinder och warg har kört fast och hedman måste lära sig att träffa målet när han tar skott. När kommer yetman?!
Kommentera

Berka:

Bra sammanfattning, sedan vill jag bara tillägga att när ska Ecke inse att han måste ut och förstärka laget på vissa positioner. Skicka hem Kurvinen direkt han gör ju ingenting rätt det karln. Molinder tycker jag bara står och stampar skulle nog må bra av en utlåning och mer istid till löven eller något ?. Sedan vet jag vissa tycker Snellman kämpar osv och det kan jag hålla med om men vi plockade hit han för han ska leverera och det tycker jag inte att han gör, måste kunna få tag i en bättre spelare helt klart. Wernblom drar ju helt klart ner den kedjan han får spela i bänka han och spela han i pp bara.

Kommentera

Visst är det lätt att vara glad när dom vinner och gnällig när dom förlorar, tror de är ganska normalt. Jag såg en del negativt idag som tex att svarten och molinder lirar PP. Sen har jag sett lite possitivt å de e sundströms spelförståelse och att timmy tar mycke skott i PP. Men modo som helhet funkar inte alls, man spelar inte som ett lag längre. Anfallena e tankelösa eller enmanna, finessen å glädjen att spela på hemmais e som borta och de verkar publiken oxå tycka för huga så tyst de va idag på läktarplats. Denna match är väll bara att glömma fast man undrar ju hur de kommer att sluta om man inte rycker upp sig. Borta mot hv på lördag... oj oj?!
Kommentera

Min sumering i korthet. Modo började skapligt växte med rollen och tog välförtjänt ledningen. Lhc lyckas alltmera redusera våran ledning 3 ggr, då det psykologiska 3-3 målet kommer försvinner orken och luften ur många modospelare och man lade lite för stor konsentration på domaren efter de. Man kommer ut i 3:e och spelar tafatt, bjuder patrik att göra 3-4 ,ochl hlinka göra ett enkelt solomål när warg och krizan står och sover! Sen får vi en hel del PP men då spelar dom konstig nog som sämst. Att lhc vinner känns inte speciellt rättvist, fast heller inte orättvist
Kommentera

Wayne Gresky: Inställningen hos samtliga idag är ju helusel.

I slutet när man plockar ut målvakten så väljer man att inte ta några avslut. Dåligt val när man skall gå ikapp två mål. Kan det verkligen vara sant fördomarna kring hockeyspelare och deras brist på intellekt?
Kommentera

Wayne Gresky: Knappast årets sämsta period, men Svartvadet platsar inte ens på 3 kedjor som han spelar nu, då har man fan ingen trovärdighet som kapten heller.

Svartvadet: "Nu måste vi spela bättre grabbar!".
Alla tänker "Du kan ju börja med dig själv!".
Kommentera

Var det all you can eat med valium i pausen mellan andra och tredje, från en halvhyfsad insats till årets smsta period. När ska en tränare fatta att Svartvadet inte har i power play att göra?
Kommentera

Kaptensbyte!!!
Kommentera

Tungt att förlora hemma mot detta brögäng som jag tycker spelar oerhört mediokert trots serieledning.
Kommentera

fixar rätt tråd
Kommentera

spud:

Och Werner närmar sig rekordet...
Kommentera

spud: Det var en välsignelse av Werna. I grevens tid för Modo spelar så pimpinett nu.
Kommentera

Tror att dif har gett psykologiskt viktiga mål ett ansikte ikväll.

13:37 DIF Mål 1-2 Kristofer Ottosson (Niklas Anger) EQ
12:56 LHF Mål 1-1 Linus Omark EQ

16:28 DIF Mål 2-3 Kristofer Ottosson (Dick Axelsson, Niklas Anger) EQ
16:02 LHF Mål 2-2 Johan Harju (Radek Philipp, Martin Chabada) EQ
Kommentera

NuMo: Ja susse trodde nog att han skulle kunna ta den pucken lite väl enkelt, Sen vad kurvinen gjorde fick han nog reda på av krizan sen.

Men 2-1 var inte fullt.
Kommentera

spud: Krizan fick för bra sikt.

Usel Modo tekning.
Kommentera

Så fint timmy
Kommentera

Gidde: För att sammanfatta det hela så drar han sig nog för att göra en sådan uträkning, av förståeliga själ.
Kommentera

scim:

Kommer han att få ett annat resultat än jag fått det till alltså?
Kommentera

ante08: Werner ska harva i 3 al. 4:e linan... sen kan man spela han i PP ståendes framför mål och hoppas att han styr el. bökar in några kassar! Tyvärr känns de som att MR:modo haft sin tid som hockeyspelare.
Men hoppet finns ju kvar iaf.
Kommentera

Salle: Jag tror p dessa femmor, det känns som om det borde fungera om alla tar sina roller på allvar och kämpar för varandra.
Kommentera

Gusse: ja och Wernblom i Fjädefemman. Vad händer han borde lägga skriskorna på hyllan snart. Men jag minns hur bra han var i Skellefteå. Men sen tror jag att det bara har dalat utför för hans del sedan dess.
Kommentera

Gusse:

Om det inte ringer hos Håkansson, då kanske vi får se Wargh göra comeback i stället. Nu är det förresten bara 2200-ish biljetter kvar till ikväll.
Kommentera

knaskamilla: Vi får alltså se en darrig Hasse på planen igen ..
Kommentera

Äh, såg just på åffisjella att det inte blivit något barn än. Vilken tid det tar!
Kommentera

Salle:

Innebär det där att Jonsson har fått barn och Wargh anses redo för att hoppa in?
Kommentera

Kanske Harri läst kvällssblaskorna idag...

MODO Hockey

60. KRIZAN, Karol  
  Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael  

1st Line 3. TIMANDER, Mattias 41. HEDMAN, Victor  
  36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

2nd Line 18. HÅLLBERG, Per 5. JONSSON, Hans  
  11. ENSTRÖM, Thomas 39. SVARTVADET, Per 15. SALOMONSSON, Andreas  

3rd Line 35. HEDIN, Pierre 4. KURVINEN, Mikko  
  20. STEEN, Oscar 79. WARG, Fredrik 81. SNELLMAN, Ville  

4th Line 34. WARGH, Tommy 2. WESTIN, Jens  
  9. WERNBLOM, Magnus 29. MOLINDER, Andreas 16. FORSBERG, Tobias  

Kommentera

Gidde: Jag tycker du ska be MorganaLefaey att göra samma uträkning som du ;)
Kommentera

Poffa:

Efter fem missade matcher pga resa så är styckepriset uppe i 382 SEK!!
Gulp!

Ifjol tror jag att det var 10 matcher jag missade av grundserien, då snackar vi pengar...

Ibland är det ju inte så lätt att styra sitt resande, du vet ju själv hur det är.

Men helt klart, en flytt uppåt i hierarkin (läs 401) lockar, så vi får väl se hur nästa säsong blir...
Kommentera

« · 1078863 · »