Salle: Jag tror inte Uffe vill ha mål i baken första bytet oavsett vilka som spelar och om han bytt startingline har det i alla fall inget med Supporters tankar kring det att göra.
Nu tror jag iofs. inte att det var så du tänkte.
Det vore kul om man kollar hur Danielsson har det nuförtiden. Någon rapporeterade att det inte fungerade så bra.
Redigerad kommentar
Salle:Bra analys! Tycker att Uffe ofta ser ut som en fågleholk i båset och Peter A. ser inte rolig ut med sin fläskläpp med snus!
Varför agerar de inte och vaskar om i laget, när det funkar så dåligt.
Kanske är det dags bänka tränarduon?
Salle: Det vara bara att skriva under på det där. Jag vill att man prövar;
Spina - Steen - Ritto
Nagy - Susse - Skröder
Kempe - Madsen - Müller
Svensson - Forsberg - Öberg
Dirigo: Intressanta kedjor tycker jag, speciellt Spina - Steen - Ritto.
Ritola måste ges plats åt i en första/andralina, tycker det är slöseri att ha honom i tredje.
När Påhlsson kommer tillbaka kanske det kunde bli:
Nagy - Susse - Skröder
Spina - Ritola - Müller
Kempe - Påhlsson - Madsen/Hari
Svensson - Forsberg - Öberg
Salle: Jag tycker att man ska sluta mobba Stehlik.
Han fick snabbt -6 (var det efter tre eller fyra matcher). Sedan dess är han +2 i plus/minus. Killen är verkligen oduglig med pucken då han är omstämdigt och har dålig adress på passningarna. Däremot tycker jag att han är riktigt bra defensivt. Ge honom bara möjligheten att spela med en back som SKA ha mycket puck istället för Torp så tror jag att det blir bra.
J F K: tycker sthelik varit helt värdelös i defensiven, snacka om lost, killen är ju segare än damgaard var på sin tid, han är stor , klumpig och hänger otroligt sällan med när kvicka forwards härjar, dessutom som du skriver så är han oduglig med puck och gör de största misstagena med puck, tror inte jag sett en es back med så taskig puckagerande i egen zon, torp har ju helt klart ryckt upp sig men sthelik.. ja jisses
Sen är det väl ändå dags att ta hem ullmark, alsenfelt skulle måra av att avsluta säsongen i j20 allt i nått div1 eller allsvenskt gäng
Berka:
Kan konstatera att vi är i en djup formsvaka. Vi har ändå inte spelat så jävla dåligt i många av förslusmatcherna, men våra målisar lyckas kasta in någon puck här och där samtidigt som våra forwards helt tappat farten och målskyttet.
Nu såhär dagen efter Linköpings matchen och dagen före Trimrå matchen så ska jag försöka se positivt på det hela trots att vi har förlorat 4 raka matcher och 6 av de senaste 7.
-Vi är ändå inte utspelade totalt i någon match
-Ser ändå mycket bättre ut än under tidigare säsonger då motsåndarna verkligen lekte med oss under vissa perioder
-Vi skapar chanser och bra lägen, gäller bara att få in pucken
-Vi vet att detta lag har en otroligt mycket högre högstanivå än tidigare upplagor
-Trots att vi endast har tagit 3p av 21 möjliga de senaste 7 matcherna så ligger vi fortfarande på slutspelsplats och med 6p ner till strecket. Hade detta varit förra säsongen så hade vi varit fastspikade i botten nu.
Nu är det vinst mot Timrå som gäller så vi får gå in i uppehållet med en bra känsla.
Rytter: Jag håller med dig i det mesta. Vi skapar chanser, fler chanser än motståndarlagen, men de är inte lika vassa längre. Oerhört få frilägen och överlag är det nästan uteslutande halvchanser. Hade Susse satt sitt friläge igår hade det blivit en annan match, men det var ju nästan det enda klockrena friläget...
Ok, Brynäs hade en massa tur genom att kasta in puckar från alla möjliga lägen ifjol. Skillnaden känns det som att de fick iväg pucken utan en forward uppe vid blå som täckte. Vi har svårt att komma förbi den spelaren, mycket beroende på att vi håller pucken för länge. Vi måste få upp tempot i passningsspelet och då blir det nog fler lägen att använda sig utav.
Vi skämtade lite elakt när KFop-Öberg-Madsen presenterades som starting line: "Uffe vill säkra att vi inte får ett baklänges mål redan efter 36 sek" Gissa om vi satte det skrattet i halsen.
Alsenfelt har helt sonika inget självförtroende alls och det gäller inte bara på 1:a målet. Hade inte Ullmark plattmatchat totalt igår i J20 så hade jag sagt att han skall stå på lördag. Men nu får det bli Starky med Ullmark som reserv. Asplöven ringde ju efter målis tidigare i veckan, kanske läge att låta Oscar lira till sig lite självförtroende i AS?
På backplats saknas Cumiskeys skridskoåkning och pucktransport från egen zon nåt ofattbart. Hans, okända, skada oroar verkligen. Stehlik kan man skeppa långt bort så fort man hittar lämpligt fartyg där han ryms. Hägg MÅSTE få spela istället för honom.
Susse och Skröder MÅSTE få slippa Spina. Han är för snabb och irrationell (läs fladdrig) i sitt spelsätt att inte ens Susses smartness funkar. Jag skulle sätta en (iofs iskall) nagy där. Det har funkat bra förr, spec emot Timrå.
Steens skada oroar inte så mycket som jag skulle tro. Han ser trött och grinig (inte så konstigt så som han behandlas btw) ut. Även om hans formation med Hari och Kempe funkade rätt bra så tror jag att Ritola kan funka på den platsen. Eftersom 4:e linan funkar hyffsat så har vi tyvärr en 3:e lina utan naturlig center. Läge för Bengtsson om Alex inte är tillbaka?
Sen måste jag ifrågasätta Uffe & Peter A lite. Under Powerbrejken är det ett under av inaktivitet på dessa två. Uffe vankar bara lite bakom bänken med händerna i fickorna och INGA spelare försöker ens prata lite granna om vad man skulle göra för att få fart på skutan.