1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Linköping HC 24-02-23 Borta

« · 2658946 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 24-02-23 Borta
Smurfen:

Jag reagerade också på det. Jag gick ut i trapphuset och skulle hämta maten från foodora och hör ett stort jubel varpå jag blev förbannad och tappade lusten helt. När jag kommer in så ser jag modospelarna krama om varandra. Otroligt skönt
Kommentera

puffe: modos breda support är viktigt! Modo är viktiga! Modo är bäst! Mot nya poäng vi krigar!
Kommentera

dempa: Måste jag påminna Dej om osannolika fadäser i vår historia? Ingen rolig läsning iså fall.

Vi ligger dock bra till än så länge, vi är ju trots allt den fattiga nykomlingen med allsvenskt lag
Kommentera

puffe: även i Sundsvall 😉
Kommentera

Smurfen: MoDoiter finns överallt, man älskar det
Kommentera

Smurfen: detta händer väldigt sällan, pessimist som jag är. Men jag tror inte MoDo kan falla som en Sten nu. Vi borde klara oss från kval!
Kommentera

Majbrasan: Ursäkta måste bara få ställa en fråga : Var det vi som hade hemmaplan ???

Lät som så på målen
Kommentera

Majbrasan: Och jag tror att han älskar Modo. Han firar med fansen på läktaren.
Kommentera

Linus Hultström gick förövrigt om Logan Hutsko i MoDos interna poängliga ikväll med ett mål och en assist🏒🏒 Kan ha varit två mål kanske och noll ass också🤔
Kommentera

Majbrasan: Lär inte vara med i MVP diskussionen men han förtjänar det.
Kommentera

Lira: Ja det är nog ingen här som är nöjd med insatsen mot SAIK
Kommentera

Fyfan vilken skön skalp! Skål!

Var fan hade vi varit utan Lassi i kassen? Längre ner i tabellen, är ett som är säkert. Sjukt bra nyförvärv.
Kommentera

Hakning-Henrik: ja, det är såklart en nyckelmatch. rögle-hv på tisdag också, kan rögle vinna så ser det bra ut
Kommentera

JoakimE: Skulle säga att ifall vi tar 3 poäng på torsdag mot HV, då är vi mest sannolikt på säker mark.
Kommentera

9315:
Jo men visst, men det jag såg var ta mig fan uselt, jag vet hur Modo kan spela när dom är bra, så, nää, dom var skit dåliga i denna match…
Kommentera

JoakimE: Hv slutade på 68 poäng förra säsongen vill jag minnas.
Kommentera

J F K: nu tänkte jag mest på denna tråd utöver din eminenta tippningstävling ;)
Kommentera

JonteD: Tack vänligast. Gratulerar själv och hoppas att Hartmann läker snart.
Kommentera

Bad_Brett: Inte för att jinxa sönder nu men Modo möter Malmö, Rögle och HV de nästkommande 7 matcherna och råkar man vinna dessa så är det nästintill omöjligt för HV att komma ikapp

HVs maximala poäng som de kan ta nu är 71 och förlorar man mot Modo så är det 68, vinner Modo dessa 3 matcher så är man på 67 poäng och det är väl helt omöjligt för HV att komma ikapp då?
Kommentera

Bad_Brett: Oj, sjukt drama minsann, men i stället för att se Mello, med sambo sen flera decennier, väljer jag givetvis att fundera över vår återstående säsong.

Nu räcker det med 14 poäng till för att garanterat spela SHL kommande säsong.

Marginalen krymper för lagen som är rikast, men inte har vett att använda sina lusidorer
Kommentera

Lira: det är inte så konstigt. dels är skellefteå ett av ligans tre bästa lag, dom färjestad och växjö, dels så är det så att om inte modo spelar på nära 100% så är dom kanske inte sämst i shl men näst sämst iallafall. så det kan lätt bli så :)
Kommentera

Bad_Brett: Med risk för att jinxa.

Jag kan tycka att ett lag som HV som sladdat på plats 13 typ 40/45? matcher på riktigt förtjänar att hamna där också efter 52 omgångar.

Tycker vi frågar ordförande i disciplinnämnden om det inte är rimligt att HV får kvala oavsett vem som hamnar där till sist.

Men killarna har gjort ett gott jobb utefter förutsättningarna. Granen levererar i början och slutet av säsongen som någon sade.
Kommentera

9315: Vad säger du? Finns det en tippningstråd? Vem arrangerar tävlingen?
Kommentera

Lira:
Märkligt hur det kan skilja i prestation mellan matcher, var på plats i Hägglunds när SAIK var på besök, måste tyvärr säga att det var sämsta matchen jag sett av Modo denna säsong, därav blir kvällens prestation grymt härlig 😊
Kommentera

9315: Tippar alltid med hjärtat, MoDo vinner smguld i år.
Kommentera

4e matchen i arena denna säsong. 1 Övik, 1 Oskarshamn, 1 Jönköping och 1 Linköping. Alla matcher har slutat med 2 poäng till Modo. Nästa torsdag är jag i Jönköping igen. Vågar vi hoppas på 2 poäng?
Kommentera

J F K: vi har även en tråd här på hs vi kan gå igenom med diverse tippningar för att se vem som verkligen har bragging rights och vem som bara snackar mycket och levererar lite (antagligen jag)
Kommentera

JonteD: du får ge Jonte lite saft och bullar från oss så att han kryar på sig😘
Kommentera

Bad_Brett: Kommer leverera tipsen till säsongen avslutas. Promise...

Mitt problem är att skapa ett excel-ark av tipsen.
Kommentera

Rytter: Örebro är verkligen inte långt ifrån att dras in i bottenstriden heller. Vi har uppenbart visat att vi vill vara med i leken. Även om det blev stora siffror sist mot SAIK tyckte jag att vi utmanade dem stora delar av matchen och kom till farligheter.

Är bara att tänka att vi kan göra det omöjliga och slå bättre motstånd varje omgång nu så tror jag vi har chansen. Tror ni Växjö är sugna på att köra slutspelshockey mot ett Modo som slåss för sin överlevnad?

Sen får vi väl återbetala Timrå och plocka poäng mot Leksand också ;)
Kommentera

9315: Tror jag tippade oss 10:a. :-)
Kommentera

Greenwolper: inte trodde man på vinst innan match. Kanske att vi hade chans på poäng. Sådan jävla skön seger. Så jävla skönt att Modo bara hade bestämt sig att de skulle vinna! Nu kan man njuta av lördagen rejält! 2 underbara sköna poäng i bottenstriden sitter fint!
Kommentera

Lira: Grina?, kamma dig, jag firar
Kommentera

Bad_Brett: jag var ju tydlig hela sommaren att modo skulle få kvala. kanske blir så fortfarande men det ser lovande ut att jag har fel. det tar jag så gärna
Kommentera

JonteD: Tack gamla vän!
Kommentera

modomille: Fast de tänker nog att de knappar in på Malmö :)
Kommentera

Dundee: Nog hade vi köpt den här tabellen inför säsongen?
Kommentera

Törna: GRATTIS TILL SEGERN!!!🇺🇿🤣
Kommentera

9315:
En islossning till I kväll med Södergrans mål.
Samt väldigt roligt att Theo fick näta,
Han kommer.att bli en joker här på slutet.
Roligt att Woods har kommit i gång igen får måla lite, Självförtroendet behöver komma upp ännu högre där.
O.P nyttig som vanligt.
Och vad säger man om Lassi? KUNG!
Det är han som ger oss chansen att ta poäng i kväll.
Hagström var ett Monster i 2 perioder innan han vart mänsklig igen.
Kommentera

Gavelo:
Trallala 😅, 2 sköna p, grina du, jag ler med hela bröluckan 🤣🤘
Kommentera

vonDöbeln: Kommer antingen bli en jämn match och Sylvegård sätter ett skitmål i ÖT, eller total kross ala SAIK.
Kommentera

jonsson: Fortsätter vi skapa lägen som vi gör så kommer vi plocka mer poäng. Så poäng på tisdag är absolut inte omöjligt om man inte faller ihop som ett korthus. Som jag skrev i förgående inlägg kunde Timrå slå Växjö idag med massa spelare borta så ska vi väl kunna lugga dom på poäng. Skulle vara nöjd om vi tar poäng i matcherna då kommer det räcka långt.
Kommentera

Gavelo: fan gavelo var lite glad ikväll, det kommer två dagar utan hockey nu du kan köra på :)
Kommentera

På tisdag krävs det nog en bragd av den större skolan från MåDå.
Växjö två raka torsk efter matchen mot oss idag.

Kommer ihåg vår första säsong tillbaka i SHL mot Växjö, spelade fan ingen roll om vi var det bättre laget så var det tamejfan helt omöjligt att ta poäng mot dem..
Kommentera

Greenwolper: Men han är ju värdelös i det mesta, markeringsspelet är obefintligt, skridskoåkningen och tanken är svag för att utrycka det milt, han väger väl 100 pannor men är mjukare än Rundblad och hans passningsspel är häpnadsväckande dåligt.

Hans absolut enda kvalite är spelet runt sargerna där han kan utnyttja sin storlek och längd, i övrigt är han lika lättläst som en pek-bok
Kommentera

jonsson: det är bara att köra på. vet du vad? hv har också växjö kvar - fast borta. och malmö ska också möta växjö hemma.
Kommentera

Växjö på tisdag, fy fan
Kommentera

Tarasov: Otroligt viktiga poäng, speciellt nu när Hv lyckades ta 2 poäng med. Men samtidigt så förlorade ju Malmö så dom drog vi ju ifrån lite. Nästa omgång är det bara hålla på Rögle som möter Hv jag skiter i nån top 10 så länge vi kommer 12a så är målet nått.

Kan ett skadedrabbat Timrå vinna mot Växjö så ska vi kunna lugga dom på poäng med.
Kommentera

JoakimE:

Äh går inte att klaga på omgångarna när vi inte släpper poäng nedåt. Drar ifrån Malmö med 2p och håller lika med HV och fortfarande 8p ner.

Det är en riktigt bra omgång för oss.

Fortsätter det såhär att vi inte släpper poäng nedåt i ett par omgångar så är vi snart klar för fortsättning i SHL.
Kommentera

Synct: Så lite så.
Kommentera

« · 2658946 · »