1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2007-12-28

958537 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Luleå 2007-12-28
ajon:

Tror du blir rätt ensam i Swedbank Arena den 28:e jan...Då är MoDo nämligen uppe i Luleå och hämtar tre lätta.
Kommentera

Salle: Vilka slöa latmaskar, kunde de inte masa sig upp några trappor om de bums var sugna på att prata om det hela? Har dagens ungdom helt tappat flåset?
Kommentera

Lövva: Jag får prova det nästa gång. Fast då kommer väl Bengt H springade eller nåt.
Kommentera

Salle: Du skulle sagt något elakt om Luleå istället, då kanske du hade fått dem på bättre humör :)
Kommentera

Lövva: Det var dryga hundra i SA som höll med dig om det för dom blev upprörda när jag nämnde/sjöng det för dom.

Dom pekade finger och ville att jag skulle komma ner till dom för att prata om det hela. Och jag som trodde att dom såg sitt lag som de bästa... :-)
Kommentera

Salle: Tveksamt med tanke på vad vi visade igår
Kommentera

Salle: jo det stämmer fel av mig
Kommentera

knaskamilla: Med tanke på att vi var på plats lååångt före den andra bussen så var det ju inga av MoDos guljackor på plats när vi kom till Isladan. Det var en "riktig" vakt som muddrade mig.

Likadant har det varit när man åkt ner till brädhögen i Medelpad.
Kommentera

Modoante: jo man misade slutspel då också men senaste gången var 96/97.
Kommentera

Modoante: Nä det var 96/97 enligt åfficiella

Lövva: Ni ÄR bättre än Mora.
Kommentera

Lövva: Säsongen 94/95 om jag minns rätt
Kommentera

Lövva: 97 då kom dom på en tionde Plats.
Kommentera

När missade Modo ett slutspel senast?
Kommentera

Salle:

Är du säker på den saken? Jag har då blivit visiterad av egna guljackor fler gånger än jag blivit det av andra typer. Men de kanske har skärpt till det på senare år.
Kommentera

knaskamilla: Det låter ju helt galet och inte var det då MoDos guljackor som muddrade mig när Poffa Tours did Schtaan i fjol.
Kommentera

knaskamilla: ursäkta om jag låter tjatig men fick du brevet av mej igårkväll? är ny här så jag skulle vilja vet om jag lyckades skicka väg brevet till dej igårkväll?
Kommentera

Salle:

Är det förresten inte så att det är Lules guljackor som kroppsvisiterar de sina innan de går in i arenan? På tal om vakternas ansvar, menar jag.
Kommentera

ajon: Det är nog ingen som förstår vad du menar, om vi förutsätter att det handlar om hockey finns det några alternativ men alla är lika konstiga. Att skellefteå skulle vinna över något modo lag i övik bedöms så oseriöst att det knappast kan vara det du syftar på. Då får man anta att det handlar om p12 eller evtuellt f15 som ska möta ösk´s motsvarighet.

I övrigt är det sällan jag sett ett så dåligt lag som luleå ha chansen att få poäng så nära slutsignalen som igår. Innan säsongen trodde jag att luleå skulle vara bättre än AIK, och trots att Harju var borta hade jag trott att de skulle bjuda upp lite mer, och som MODO spelade igår trodde jag att de skulle få med sig poäng.
Kommentera

spud: Ja du det har nästan jämt varit bråk när Luleå fansen har varit här nere det är väl bara fjotisar som står i deras klack nu för tiden. jag kommer ner till Övik den 28 Januari och ser när åker på däng mot mitt lag Skellefteå AIK.
Kommentera

ajon: Jag skulle säga nej, små knattar sprang runt och kaxxade, knuffade folk i ryggen när de ansåg att de stod i vägen, kastade en glasflaska mot de övriga på ståplatsläktaren(som tack och lov landade vid entrén till ståplats där det är folktomt).

Men sist jag skrev att Luleåiter beteer sig som om de just gått ut den 3 åriga norrbottniska grundskolan så fick jag veta att jag hade fel, skulle vara intressant att veta om det gäller fortfarande.
Kommentera

Salle: Sjöberg gjorde helt rätt. Det var en luleit mellan Salle o målet, så det var ju inget "friläge". Nu fick vi ju ett 5-2 mål till slut ändå, men visst hade det varit kul för Salle att få måla i sin jubileumsmatch.

Hedin var grym igår, håller med hawerchuk där.
Kommentera

Paddan: Ja och alla kriterierna tycker då jag var uppfyllda.

Gusten i båset √
Salle hade puckkontroll √
Hakas bakifrån precis när han skall lägga in pucken med en backhand √

Sen är det väl nåt med mindre än 2 minuter kvar av ord.matchtid men det kan man ju också √:a
Kommentera

Paddan:

Det var väl det jag hade på känn, Sjöberg gjorde helt rätt.
Kommentera

Frisco: Jag vet inte, jag var tvungen att gå och handla mig lite frukost. Men jag får hoppas att det blir en repris på reprisen så jag får reda på vad matchresultatet blev.
Kommentera

Paddan: Hur slutade reprisen?
Kommentera

Äh, man kanske skulle sätta sig och kika på reprisen av matchen. Börjar om fyra minuter på C+ Sport 1
Kommentera

Salle: Hmm, tänkte du på det här?

" 533 d) HAKNING Hooking- Om, när motståndarmålvakten är tagen av banan, en spelare med pucken under kontroll är utanför sin försvarszon och inte har någon motståndare mellan sig och motståndarnas mål, hakas bakifrån, och därmed går miste om en klar målchans, skall domaren omedelbart stoppa spelet och tilldöma:
- Mål"
Kommentera

Salle:

Äh. Vem behöver VIP-kort? Vi kommer ändå att missa slutspel. Förresten - är man inte ganska duktig om man lyckas kasta en glasflaska i huvudet på någon på sektion 401 om man står i en klack på ståplats?
Kommentera

knaskamilla: Det var NuMo och Peter som blev hotade med indragna vip-kort för att jag sjöng "Ni är bättre äm Mora" några gånger.

Dessutom fick vi veta att det var vaktens ansvar att se till att vi inte skulle få en flaska i huvudet från klacken, eller nåt sånt.
Och vi som trodde, men sa inte, att det var vakternas ansvar att inte klacken skulle få med sig flaskor IN i arenan. Ändå så flög det ju en GLAS-flaska bortemot MoDo-klacken under tredje perioden.
Kommentera

Salle: Oj det blev visst en liten felskrivning där...

Eller kanske inte förresten
Kommentera

Poffa: Sen är jag lite besviken att ingen kommenterat det målet som Patrik Sjöberg snuvade oss på.

Borde inte han som dumt så länge kunna reglementet...
Kommentera

Poffa: Måste varit nåt sån för Westin var ju, återigen, bättre än städarns pöjken.
Kommentera

Hawerchuk: Hedin bäst på plan? Led du av Jetlag efter resan hit från Göteborg?
Kommentera

Paddan: Var det folk från Lule där? Nu satt jag iofs helt neutralt på andra sidan så jag vet väl ingenting...
Kommentera

ajon: Ingen aning, från min position var man mer delaktig i spelet än normalt. Men hökögonen på 401 kanske kan förtälja vad som föregicks. Jag var iofs lite rädd för någon kvinnas röst, då hon gick upp i en slags målbrottsliknande falsett i stort sett nonstop under sista perioden. Huruvida hon var Luleåsupporter eller Modosupporter eller bara försökte överrösta Poffa förtäljer inte historien.
Kommentera

knaskamilla: lyckades du få mitt brev eller?
Kommentera

Lumber Jack:

Ojdå. Vadan detta? Och vem?
Kommentera

Paddan: skötte sej Luleå fansen bra? inget bråk?
Kommentera

Paddan: Jag för en egen tabell. Enlig den är Mod o annorlunda.
Kommentera

Lumber Jack: Så kan man konstatera att från sektion 203 rad noll plats 15 hör man absolut ingenting av vad som sägs i högtalaranläggningen, samt ingenting av vad MoDo Support företar sig på läktarna.

Sedan så undrar jag vilken takt Luleå Fans trumslagare höll, känns inte som att han låg i takt med sina medsupportrar, fast det är klart till en början var de ju två som delade på sysslan, typ slog vart annat slag var.

Måste också säga att det är snudd på mirakulöst att man kan vinna en så klar seger ikväll med noll grundspel och knappt en tillstymmelse till försvarsspel.
Kommentera

knaskamilla: Nej, men däremot kom det dit en fullkomligt sanslöst skadad ordningsvakt och skämde ut sig. Skrikandes, gestikulerandes och hotandes skötsamma hockeybesökare. Kent såg ut att skämmas över praktidioten.
Kommentera

knaskamilla: du ska se om du stannar hemma på söndag. Då vinner Modo säkert då också.
Kommentera

scim:

Åh, vad skönt. Då räcker det alltså att du klär upp dig som Hirsch och inte går hem för att glo på fotboll framöver, så kan jag fortsätta gå på hockey som vanligt.
Kommentera

ajon:

Oja, jag tror det var därför vi vann. Det och det faktum att NuMo lånade ut en Hirsch-tröja till mig.
Kommentera

knaskamilla: Scim var du på matchen idag då?
Kommentera

scim:

Jag känner mig mobbad.
Kommentera

ajon:

Nu var du dum.
Kommentera

Cyklob: ja just de stämmer =)
Kommentera

AM:

Jaharu. Fick Hedin barnvakta er idag igen?
Kommentera

Härligt med tre poäng, bra tryck på läktaren.
En särskild hälsning till den mörkhyade killen i luleåbussen, jag undviker i mesta möjliga mån att suga penis, speciellt en som har två, men man vet aldrig.Puss o kram så ses vi en annan gång...
Kommentera

958537 · »