1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

« · 1227228 Till forumet

MODO Hockey - Luleå 2010-01-16

Jag tjyvstartar.

Det det ser ut att bli skapligt med folk trots allt. Salle kanske kan ta fram mätstickan? Måtte herrarna bara ta sig samman så att de inte skrämmer iväg åskådarna för rsten av säsongen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Lumber Jack: Mätstickan säger:

Biljetter kvar
Sittplatser:
Ståplatser:

1650 st
0 st

Kommentera

Lumber Jack: Jag mätte just till 1650 sittplatser kvar. 0 ståplatser. Och Salle har kommit på knepet:-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Lumber Jack:

Jag kommer att få stora problem denna match. Ska nämligen dit som klassförälder åt min yngstas klass (och en klass till)

30 barn, 10 vuxna.

Hur ska jag kunna hålla tillbaks svordomarna om det börjar som mot Djurgården?!?!

Det blir i sådana fall till att bita sig i tungan rejält, kanske bettskena vore ett alternativ?

Kommentera

Gidde: Om du lite tid över imorgon så kan det här vara ett tips:

www.youtube.com/watch?v=_NMzepSePD4&feature=related
Kommentera

Kommentar

Milo: Nu gör vi ett par rockader i laget

Fyra raka förluster och nu gäller det verkligen för MODO Hockey att vända den negativa trend man är inne i.
- Vi vet vad allt gäller och nu måste vi börja vinna matcher, säger också coachen Miloslav Horava.

Nu handlar det om hemmamatch i Fjällräven Center mot Luleå HF.
- Vad det gäller möten med norrbottningarna har vi goda vibbar sedan vi vunnit två i rad mot dem. Vi gör också ett par rockader i laget och hoppas att det blir injektioner som behövs.

Bl a tar lagkaptenen Per Svartvadet plats mellan norrmännen Per-Åge Skröder och Mats Zuccarello Aasen igen. Vidare spelar Roman Malek i målet från start.
- Det kan tyckas som en chansning, men vi känner att det är rätt. Vi är inställda på en ny tuff match, där vi bara måste försöka hålla spelet uppe i tre perioder, vilket var länge sedan. Vi måste bort med de oförklarliga djupdykningarna i matcherna.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t Peter Forsberg är skadad och inte tillgänglig.
A t t backen Jens Westin är utlånad till Sundsvall Hockey.
A t t MODO Hockey vunnit två av tre matcher mot Luleå i vinter. 4-0 i Swedbank Arena, 2-1 efter sudden death borta och tidigt i höst vann Luleå hemma med 3-1.

Målvakter:
45 Roman Malek
(1 Niklas Svedberg eller 30 Michal Zajkowski)

Backpar:
18 Per Hållberg
7 Mattias Timander

44 Daniel Sondell
48 Hannu Pikkarainen

5 Hans Jonsson
4 Tomas Mojzis

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

29 Andreas Molinder
24 Niklas Sundström
19 Markus Näslund

17 Morten Madsen
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström

13 Marco Tuokko
27 Josh Green
58 Dan Hinote

Extraspelare:
47 Alexander Bonsaksen
26 Kristian Forsberg

Kommentera

Salle: Wow, ändringar. Fast konstiga sådana. Molinder ska inte spela med Näslund!!
Kommentera

Nikki Nine: Han är kul lulio bloggaren i NSD!

Drömde att jag gick  på Magnus Hedmans Boksignering av sin ”100 sätt att få f**** i Båstad”. Jag fick mitt ex signerat och det kändes stort att få träffa Chelseas störste genom tiderna. Väl hemma slår jag på TV:n där Ove Molin kämpar med att kontrollera sin Chihuahua i ”mannen som talar med hundar”. Tobias Fredriksson talar ut i ”du blir vad du äter”och i reklampausen ser jag Jörgen Jönson lansera sin foundationkräm ”Johnny Winter bunny eyes  vitamine plus”. På radion ger Ralf Edström drinktips för bilpendlare och TT meddelar att Jörgen Brink blivit anmäld för brott mot vapenlagen av Ole Einar Björndalen.  Vidare i drömmen meddelar man på Timrås hemsida att Patrik Klüft tar över i båset efter att Challe Berglund blivit biten av fyraårige Cosmopållen. Styvfar Stig H Johansson: -Challe hade inget där att göra. Bara utbildad personal får sätta fast sulkyn. -Om Challe vill prova på trav får han börja med ponnys som alla andra.  Vidare i drömmen ser jag Stig Salming skälla ut Johan Davidsson för att han ”är den fjolligaste tandfé som stått på ett par damskridskor och att han drar ner sporten ishockey på rytmisk gymnastiks nivå”. Salming utkräver 50 armhävningar med klapp plus ett löfte om skärpning och får det. Vidare talar Phil Esposito ut hos dr.Phil  svårt traumatiserad efter att hittat sin frus dagbok som fyllts med sexuella fantasier om bröderna Salming i en menage a trois. Full utrustning men bar underkropp.  

Kommentera

Oj Oj Oj sickna omkastningar... ;-)

Visst är det bra att man äntligen separerar Susse ifrån norrbaggarna men inte kommer han, eller Näslund, att lyfta så länge Molinder är 3:e länk i den kedjan. Båda behöver en fysisk energispelare för att komma till sin rätt. Jag skulle ha satt Madsen eller Green där då båda kan bereda väg och dessutom vågar stå framför mål och ta stryk.

Kommentera

Nikki Nine:Nej varför inte prova Hägga eller Morten istället.
Kommentera

Salle: Ett par rockader?

Man byter alltså plats på Svarten och Susse, detta skall alltså vara nog för att ge energi till laget. Skulle nog ha gjort en hel del andra platsbyten samt bänkat Hasse till förmån för Bonsaksen.

Backparen känns ju dessutom väldigt konstigt komponerade, personligen skulle jag med befintligt material spelat:

Timmy-Sondell
Hållberg-Bonsaksen
Pikka-Mojzis
Kommentera

Frisco: Och när jag kom på knepet så plockade man bort det. Typiskt! ;-)

Fast dom där nuffrorna verkade ju inte stämma enligt Giddes utsago om ståplats senast.
Bli väl att plocka fram linjalen igen, eller inte....
Kommentera

Per Hägglund lanserar en ny slogan: ”Modo – ett elitserielag även 09/10” och efterlyser förändringar om inte annat inför inför framtiden.
Kommentera

qwertas:

Tyvärr så har MoDo redan fått samma problem som man hade förra säsongen då det gnälldes på att Harri Rindell var handlingsförlamad i båset.
Kommentera

Salle:

Susse kan inte ha hämtat sig från sin skadeperiod än. Han saknar kraft över hela registret. Skridskoåkningen har väl aldrig varit bra men det är fortfarande segare än kola Framförallt mellan de aktiva punkterna. (alltså åkningen mellan situationerna.)

Fast framförallt tycker jag att det märks i närkampsspel och när han skall passa pucken.

Niklas har alltid haft någon form av nästan övermänsklig hävstångseffekt i sina handleder när han lyfter bort motståndarklubbor kors och tvärs för att ta av dem pucken. Man ser att han tycker att det borde gå så lätt som det brukar göra, men effekten är sämre och han vinner inte lika mycket puck som förut.

Susses passningsspel har när han varit i form varit formidabelt. Ofta långa diagonala passningar som skurit som en het kniv genom smör för att hamna perfekt i de ytor han siktat på. Nu är han kraftlös och passningen når inte fram, trots att de har rätt riktning. Igår slog han ett otal av de passningarna vilket fick följden av kontring i baken och tre forwards som jagar puck hem igen, utan större framgång.

Om inte Susse får lite energi i kroppen igen så blir det svårt för formationen att uträtta något. Han är ju den dominerande spelaren i den linan.

I kombination med Zucca som använder löjligt små marginaler så har det inte blivit någon framgång än. Skröder är ju absolut beroende av spelare som har förmågan att leverera puck när han söker upp ytorna, men som det är nu så skärs passningsvägarna av hela tiden eftersom passningarna håller för låg kvalitet.

Nämnda formation ser nästan ut som naiva juniorer i sitt anfallsspel nu när inte spelet fungerar framåt och det är tragiskt att se dem få kontringar emot sig hela tiden efter att man krånglat på i anfallszonen en halvminut utan att få något vettigt uträttat. (även fast Zuccarello och Skröder är de som skapat flest poäng.)

Nyckeln till framgång för Modo ligger hos Niklas Sundström, inte hos Peter Forsberg.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Det är nog ditt fel att de plockade bort det. Att lägga ut länken så vackert har sina avigsidor:)

Roligare med linjal.
Kommentera

Frisco: Kanske roligare, fast bökigare.  Vi får väl ta det som ännu ett bevis på att gästboken läses av personer med makt och kunskap att nyttja den. :-)
Kommentera

Salle: Grattis läste att ni har Malek i kassen mot Luleå.
Kommentera

Salle: Jag tror minsann att han hade varit ut på HS, men det blir inte en sämre krönika av det. Jag länkar den igen.
Kommentera

Referee:

Lärking, Christer

Linesmen:

Sondell, Per    

Käck, Johannes 

Redigerad kommentar

Kommentera

Frisco: Det verkar vara ruter i domarna idag. Eller tvärtom.

Tillskillnad från Friscos så är detta en Oredigerad kommentar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Frisco: Två segrar och en förlust med Lärking vid pipan denna säsong.
Kommentera

Lumber Jack: Det redigeras och omredigeras och ruter och klöver och allting.
Kommentera

Nikki Nine: Nästa 67%. Det kan gå!
Kommentera

Lumber Jack: Suhonen som sjundeback. Någon som kan får lägga upp dagens hjältar.
Kommentera

Nikki Nine:

MODO Hockey

--------------------------------------------------------------------------------

45. MALEK, Roman
Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Michal

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 7. TIMANDER, Mattias 18. HÅLLBERG, Per
10. SKRÖDER, Per-åge 39. SVARTVADET, Per 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats

2nd Line 48. PIKKARAINEN, Hannu 44. SONDELL, Daniel
27. GREEN, Josh 24. SUNDSTRÖM, Niklas 19. NÄSLUND, Markus

3rd Line 4. MOJZIS, Tomas 5. JONSSON, Hans
17. MADSEN, Morten 20. STEEN, Oscar 6. HÄGGSTRÖM, Magnus

4th Line 29. MOLINDER, Andreas 80. SUHONEN, Samuli
13. TUOKKO, Marco 26. FORSBERG, Kristian 58. HINOTE, Dan
Kommentera

MODOJohan:

I andra kedjan ser jag: Bertuzzi-Morrisson-Näslund
Kommentera

Tröja?  På!
Förhoppningar om tre poäng? Alltid på!
Enöga? Alltid på!

Då så. Mot lyan!

Kommentera

MODOJohan: Snyggt!

Och Malek har inte släppt in något av de skott Luleå inte skjutit heller.
Kommentera

spud: Smart skröder, riktigt begåvat.
Kommentera

spud: Ser ju hyfsat ut det här. Fin fart, bra forechecking, och man söker ytor på ett bra sätt.
Kommentera

spud: Ja han brusade upp sig där, men jag förstår att han blev pissed när han fick en fet cross-checking i ryggen precis när han skulle lägga in pucken, dessutom utan domaråtgärd. Som vanligt en riktigt svag domarinsats. Jag vet inte om jag skulle påstå att vi är missgynnade, men nivån är väldigt varierande.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja lärking är nog den domare jag helst ser lägger pipan på hyllan. Där har lampan aldrig lyst.
Kommentera

spud: Hoppas Modo kommer på att de behöver vara fokuserade i denna period också.
Kommentera

FAN vad Hållberg är bra på att hitta de där långa passen. Mumma!!
Kommentera

3-0 av Madsen på sin födelsedag! Grattis Morty
Kommentera

Frågan är om inte Luleå har sämre målvakts situation än oss.
Kommentera

Dagens publiksiffra 7 012 betalande tar oss upp på ett snitt på 6 294 för säsongen. Galet bra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Fantastisk match idag.
Kommentera

spud: Mnja, men ett fantastiskt resultat i alla fall.
Kommentera

Björn W: Har domaren ögon i nacken?
Kommentera

Wayne Gresky: Det där var fan i mig det sämsta jag har sett. Han hör spridda busvisslingar och ser en Luling på knä.. Också gör de MÅL också! LÄRKING!!!
Kommentera

Wayne Gresky: Geckoödlans mål.
Kommentera

shinzawai: Ska korthuset falla nu?
Kommentera

Lärking tar oss i arslet och har inte ens vett att bjuda oss på en middag först. Fy fan alltså. Fattas väl bara ytterligare ett Luleåmål på domarfuckup. GRRR!!!!
Kommentera

shinzawai: Sicken jävla diving.
Kommentera

Nikki Nine: Haha, vi gör 4-1 anfallet efter Lärking släpper en solklar tripping. Poetisk rättvisa?
Kommentera

shinzawai: Och jag får aldrig gå med i BHK fullt ut - Hasse (J) lever.
Kommentera

Björn W: Heja Rögle!
Kommentera

NuMo: Hoppas det var en försiktighetsåtgärd med Susse.
Kommentera

« · 1227228