1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2010-12-28

« · 1324930 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-12-28
shinzawai: Jag hoppas det... annars ser det jävligt mörkt ut. Vi måste börja plocka 3-poängare, from nästa match och framåt. Så är det, annars blir det en mörk vårsida.
Kommentera

MODOJohan: Äh, du kollade på någon annan match.
Kommentera

shinzawai: Förjävla synd bara att de inte kunde spela såhär mot AIK också.

Bäst för Sverige att de spöar Ryssland inatt, känns som att jag behöver lite uppmuntran.
Kommentera

shinzawai: Spelar ingen roll, blir dyngless när vi dumpar puck och knappt åker efter.
Kommentera

MODOJohan: Nu gnäller du på fel saker igen. Vi har väl inte saxat oss igenom mittzon så bra som idag på många matcher. Bra uppspel, forwards med fart fick puck osv. Om vi skjutit istället för att passa bort pucken i onödan hela tiden hade vi vunnit idag.
Kommentera

Men vi dumpar puck i 55 minuter och inte en enda gång går vi vinnande ur den dump-chase försöket! Vad fan är det för mening att dumpa då? Gör som Werner, ba dräm på trissan..
Kommentera

bisterfinnen:

Och Tarkki fortsätter att vara o-magisk.
Kommentera

Icing-Ove:

Jag tycker vi kämpade bra idag. Vi var bättre än på länge. Fortsätter vi så här så kanske vi vinner en match rätt vad det är.

Hållberg borde byta namn till Bosse Blåmärke.
Kommentera

"Vi har aldríg tränat hårdare, det är mycket kvar att spela om, vi har bra stämning i truppen"
Kommentera

Frisco: Jag kikade under "Nästa Match" och där är det då tunt med info...
Kommentera

Salle: Jag ser info i alla fall.

Inför MODO Hockey - Luleå HF

MODO Hockey gnuggade på grunderna dagen efter förlusten i nystarten mot AIK. Bara en poäng i den matchen var förstås en missräkning.
- Självklart var det så, säger också headcoach Charles Berglund. Vi började annars ganska bra, men sedan blev allting för petigt.

Hur ändra på det som var fel mot AIK?
- Vi måste tillbaka till det aggressiva spel vi hade tidigare under säsongen och som då var riktigt bra. Vi måste också spela rakare och helt enkelt ett vinnande spel.

För mycket tillit till de nya spelarna i laget?
- Visst kan det ha varit så. Inte minst påverkades säkert de som varit med hela säsongen, så är det alltid sådana här gånger. Det var ju också det här jag varnade för inför matchen. Dessutom kanske allt var för positivt innan. Men visst ska vi ta tre poäng hemma mot AIK i en nystart med det lag vi hade, det är jag den förste att erkänna.

Nu handlar det om en ny hemmamatch, Luleå Hockey.
- Ett bra lag, de spelar ett bra och snabbt anfallsspel, dessutom ett bra försvarsspel och har tålamod i det vi gör. Vi måste upp flera snäpp, det är ett som är säkert.

MODO Hockey mot Luleå Hockey tisdag 28 december i Fjällräven Center 19.00:
Målvakt: 32 Tuoams Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 48 Hannu Pikkarainen, 8 Anders Eriksson - 3 Mattias Timander, 18 Per Hållberg - 2 Jens Westin, 5 Hans Jonsson - 47 Alexander Bonsaksen, 40 Isak Ahrling.
Forwards: 22 Ladislav Nagy, 93 Byron Ritchie, 23 Lubos Bartecko - 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 26 Kristian Forsberg, 39 Per Svartvadet, 17 Morten Madsen - 28 Jacob Blomqvist, 87 Robert Rosén, 6 Magnus Häggström.

Noterbart är
A t t backarna Daniel Josefsson och Ole-Kristian Tollefsen är ur spel på grund av skador.
A t t forwarden Anton Hedman är avstängd även den här matchen, spelklar på torsdag mot Brynäs borta.
A t t lagen möttas två gånger tidigare den här säsongen med Luleå Hockey som segrare i båda, 5-2 i omgång tre i en tidig "seriefinal", sedan 1-0 i Coop Arena.
A t t Per Svartvadet gör sin 723:e match i MODO Hockey och kommer därmed upp i samma antal matcher som Magnus Wernblom.
Kommentera

Och de fridlysta pandorna:

Referee: Johansson, Morgan  
  Linesmen: Larsson, Robert  
    Käck, Johannes

Kommentera

Kvällens björnjägare:

MODO Hockey

32. TARKKI, Tuomas  
  Goalkeepers 30. DAHLBERG, Nicklas  

1st Line 8. ERIKSSON, Anders 48. PIKKARAINEN, Hannu  
  26. FORSBERG, Kristian 39. SVARTVADET, Per 17. MADSEN, Morten  

2nd Line 2. WESTIN, Jens 12. JOSEFSSON, Daniel  
  22. NAGY, Ladislav 93. RITCHIE, Byron 23. BARTECKO, Lubos  

3rd Line 3. TIMANDER, Mattias 18. HÅLLBERG, Per  
  44. DANIELSSON, Nicklas 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

4th Line 47. BONSAKSEN, Alexander 5. JONSSON, Hans  
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus 87. ROSÉN, Robert 28. BLOMQVIST, Jacob  

Kommentera

MODO Hockey - Luleå 2010-12-28
Saxat från hemsidan en dryg timma före nedsläpp.

MODO Hockey - Luleå

Fjällräven Center
2010-12-28, kl 19:00

Matchinformation »

Kommentar

Ingen kommentar inlagd

Noterbart om laget

Ingen information tillgänglig

Kommentera

« · 1324930