1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519006 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta

Sv:MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Brickley igen... Vad fan gör han!

J F K: kan inte annat än hålla med. Plus då att hur kan ohlsson se till så pucken kommer direkt in igen.
Ruskigt dåligt.

Och där 2-2. Fy fan. Näh det här blir stänga av o vänta på resultat o se i efterhand. Blir för upprörd

Bad_Brett:

Brickley har inte sin bästa dag.

Tarasov: Hur skulle Brickley och OEE ha agerat tycker du?

Det som händer nu är helt absurt jävla dåligt

Frontschwein: Han inledde OK i början på säsongen men jag ser ganska tydligt varför han inte lyckats i USA. Han är galet flaxig och läser spelet kasst.

Kollaps. Fan.

Monno: Fattar inget vad som hände med honom. Han var ju cirka 10x bättre och visade 10x högre hockeyintelligens när han var utlånad för tre säsonger sedan till oss?

Robin Moberg: Oj, vad fan händer? Kollade nyss, 0-2.. nu 3-2? Något säger mig att det inte är Luleå som steppat upp utan att det är MoDo som lagt av?

Modo-Målet: Oj vad dåligt det här var. I mitt stilla sinne satt jag och tänkte att de borde byta in Lehtinen efter första när vi uppenbarligen hade chans på att vinna.

Bad_Brett:
Förstår inte riktigt vad det har med Niederbachs agerande att göra…. Men visst det blir fel med studsen där tyvärr.

Majbrasan: Tack att du byter målvakt...

Bad_Brett: Vinkel smartness på Brickley kanske?

Majbrasan: Get bort två mål på slarv, faller ihop i egen zon som vanligt, slutar med skott och styrning.

Majbrasan: Ja, och sedan hade nog Lehtinen räddat någon av de där puckarna som slant in bakom Oeek. Men det får stå för Karlin att välja vår sämre målvakt mot det lag vi har svårt för.

Oee ska ej spela något mer, han är alldeles för osäkert kort. 2 av målen skulle han tagit.

Paninaro: Oavsett hur lägena har sett ut så borde en MV i SHL inte släppa in 3 av 8 skott eller vad det nu är. Det är ruskigt dåligt och ger inte utespelarna chansen att vinna heller.

Sitter och kollar på JVM semifinalen så har missat våran match. Vad är det för jävla ras? Ser att HV leder med 0-3 med.. kuken

{7639}: Nu kan Luleå köra igelkottförsvar resten av matchen. Bra jobbat allesammans.

MorganaLefaey: Nu får de för fan börja kötta och driva på. Ledande spelare måste för fan lyfta. Trött att se muppbeteende med den lön de har. Ta i för i helvete!

Monno: Det är dags att bänka Niederbach nu, han är en fara för oss varje byte han gör och har varit så under allt för lång tid.
Allsvenskan är rätt nivå för honom

Modo-Målet: Tvåan är bara tur när sargstudsen är sjukt märklig. Trean är svår med tanke på styrningen, men varför står killen ensam framför mål? Varför är vår forward mil ifrån sin back? Vi tappar helt markeringen när det blir sådär. Sprätter puckar, blir stillastående och sämst i serien.

Oregano! Riktigt bra agerande. Precis det där jag vill att fler MoDo-spelare gör; BRYT IN MOT MÅL!

Robin Ztorken L: Ta hem Jacobsson. Spela LP. Kalla hem Norén (när han är fullt återställd från hjärnskakningen). Vi behöver spelare som ger allt varje byte. Det petas hit och dit just nu.

Mål nu för f.n

Hakning-Henrik: Håller inte, vi har en för svag andre-keeper

Hakning-Henrik: Hade tänkt skriva BYT MÅLVAKT NU efter 2:an, men hann inte innan 3:an kom 🤮

Total kollaps igen i andra, trots att det tydligen inte är vår sämsta period statistiskt!!

Vad sysslar Brickley och OEE med på båda målen??

Vårt försvar håller tyvärr inte SHL-klass!

3-0 till Åsa-Nisse, vi bör nog ta en 3:a ikväll!

J F K:
Bra att vi lyfter oss lite nu viktigt att inte sjunka ihop när det går emot

Rödluvan:
Ingen av dessa lyfter laget

Confusius: Tvåan är en felstuds som ställer båda.

Gustavsson verkar ha fått Frögrens fribiljett.

Tarasov: Men snälla? Jo. Lyfte inte Jacobsson laget när han spelade med oss sist? Handlar inte om finess och mogenhet hela tiden, brinn smittar av sig.

Nu ska jag vara lite onödigt positiv: Hade jag fått veta att det skulle stå 3-2 till Luleå efter 2 spelade INFÖR ikväll så hade jag varit supernöjd.
Bra PP. Vi har fortfarande chans!

Confusius:Fattas väl bara också att Malmö vänder sin match och Rögle vinner då är ju denna kväll som vanligt

Confusius: Svandyket där framför mål när Big D trycker till i ryggslutet är ju nästan disciplinnämnd på. Vad får inte våra spelare stå ut med framför deras mål liksom.

Rödluvan: Jacobsson är inte bättre än någon av dagens forwards.

Domarna i allsvenskan är bättre än skiten vi har nu. För fega helt enkelt.

J F K: Så in i helvete less. Vi har 2-0. Karlin verkar inte ha nån taktik. Står som ett fån.

Rödluvan:
Nej. Alltså det är inte fel på honom men man är inte SHL-mässig för att man tar några avslut på mål.

J F K: I mina ögon är han det till 100%. Han var bästa forward när vi gjorde en av våra bästa matcher mot Rögle den andra december.

Costanza: En kollaps i andraperioden var väl ändå rätt väntad? Nu är det bara och se fram emot Lules försvarsmur som vi aldrig kommer igenom

Costanza: Det ska bara inte få hända

Tarasov:
Tror vi har en bra chans på poäng vara vi fortsätter ösa på. Tyvärr går vi ner oss men sådant som händer.

modomille: Väljer du en JVM-match där Sverige inte spelar före MoDo???

Tarasov: Du kan inte på allvar mena att det var allt du såg i honom när han spelade sist? Tog ju i mer än vad någon annan gjorde på planen då.

Så här får det inte se ut! Så fruktansvärt dåligt! Luleå gör ju bara en lite bättre period i andra kontra första! Almtuna (no offence) hade vunnit denna med 3-0 också! Nä bottenbetyg på denna perioden verkligen! Blir jätteviktigt att få med sig iaf 1 poäng från denna match! Så uppryckning deluxe nu!

Sigge: Vi har kommit igenom deras försvar hela matchen. Lugn nu :)

Sigge: Luleå 11te bäst i tredje perioden, det att lugnt bara vi sätter chanserna. (((bara)))

Sigge: Ingen trodde på en lika bra period som i första givetvis, men sett till chanser mellan lagen i period två kan man fråga sig: Hur vinner Luleå den med 3-0? Vad gör de såpass mycket bättre än oss i avgörande momentet?

Robin Ztorken L: Har inte hängt med härinne på siste, men är AP petad eller sjuk/skadad?

Törna: Karlin måste för fan sluta sova och coacha hårt vid ledning. Jag börjar bli trött!!

Rödluvan:
Jo jag menar allvar. Men Imponerand av att du har förmågan att avgöra hur mkt spelarna tar i.

« · 2623422 · »