Tio omgångar återstår av den rekordjämna elitserien 2007-08. MODO Hockey har de senaste fem omgångarna spelat fyra av matcherna på bortaplan och vunnit tre av dessa.
- Ser man till det måste man vara nöjd, säger Harald Lückner, coachen. Däremot gör spelet mig aningen orolig i nystarten den senaste veckan. Det har verkligen inte sett bra ut.
Ni hamnade i brygga direkt mot Djurgården.
- Visst var det så. Redan i första anfallet fick de till ett stolpskott och vi har på tre försök inte gjort en bra match mot Djurgården borta. Jag trodde på en bra insats nu senast, men så blev det inte.
- Det är också i mångt och mycket ett mentalt spel det här. Nu vann vi i Karlstad två dagar innan och gjorde en bra match. Kanske satte sig den matchen i bakhuvudet på spelarna.
Nu gäller det elitseriens nuvarande jumbolag Mora IK i Swedbank Arena.
- Visst ligger Mora sist, men i den här serien handlar det bara om tuffa matcher hela tiden. Titta bara på vad Mora ställde till med senast mot suveräna serieledarna HV. Vi möter ett lag som spelar för sin överlevnad och måste vara beredda från start om vi inte ska åka på en ny överhalning.
Tätt på given med matcher i elitserien som vanligt.
- Och därför blir träningarna därefter. Som dagen efter matchen mot Djurgården. Jag hade tänkt mig en helt annan träning, men det var många av spelarna som hade en del halvblessyrer och inte kunde gå på is. Därför blev det som det blev.
- Nu gäller det i stället att tömma oss helt och sedan har vi en fridag på söndag innan måndagsträningen och derbyt i Timrå på tisdag.
Noterbart om laget
Noterbart 1: Mattias Timander (knä) och Victor Hedman (höft) ännu ur spel.
Noterbart 2: Den här säsongen har MODO Hockey och Mora IK vunnit två matcher vardera. Resultaten med MODO:s siffror först: 2-3, 4-2 (Swedbank Arena), 3-4, 4-3 (F M Mattsson Arena).
Noterbart 3: Gamle storbacken Kari Eloranta - gigant i Leksand, HV 71 och Rögle - visar upp sig för första gången som ansvarig coach mot MODO. 1985 fick han den första GULDHJÄLMEN, som elitseriens mest värdefullaste spelare.
Noterbart 4: Andreas Salomonsson och Oscar Steen kan ni träffa i Fans corner efter matchen.
MODO Hockey mot Mora IK:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).
Backar:
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman
23 Atvars Tribuncovs,
34 Tommy Wargh
5 Hans Jonsson,
35 Pierre Hedin.
Kedjor: