1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494398 inlägg · 4086 ämnen

MODO Hockey - Örebro 2011-03-17

1364630 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Dream Team: Ah, men nu pratar du stor-SM för juniorer. Du måste se världen mer ur modolidisk synvinkel. Ur den vinkeln spelar fortfarande FBK, AIK och grabbarna om Stor-SM. Sen har vi Lilla SM där Modo, Örebro och dom andra dignitärerna gör upp.
Utöver det har vi vinnarna av stora Elitserien (som belönas med 1 mille, i år som bekant HV). PLUS då lilla Elitserien. Där Frölunda vann före Timrå, och där priset är en låååång semester.

Ok?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Dream Team: Sedär, då får man be att få gratulera i efterskott. Dubbelt dessutom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Bragd-Birger: Jodå, gånger två, dessutom. 1967/68 och 1968/69.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
bisterfinnen: Jodå, Timrå har allt vunnit lilla SM. Men nu diskuterade vi Lilla Elitserien, och där räckte vi inte riktigt till i år. Frölunda knep förstaplatsen med en pinnes marginal.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Frisco:

VA?

Har Timrå inte ens lyckats vinna lilla SM?

Det är då alltid någon som ska bära hundhuvudet....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Bad_Brett: Jag tycker snarare det verkar vara tvärtom. Kvällstidningarna vill hålla handen med de som vinner, då skriver de gott om dessa, gör gulligull reportage om Fasth i AIK Rönnqvist i Luleå osv.. Man byter helt enkelt lite tjänster, de får skriva reportage och klubben släpper in dem. Och de som är på väg att få förlorar stämpeln på sig, dessa smäller drakarna allt de kan på fingrarna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
spud:

Det är klart att mycket handlar om att sälja lösnummer, men även journalister är människor. Om en förening ständigt tar emot dem med öppna armar, ställer upp i intervjuer och skojar med dem, då ska det mycket till innan de börjar skriva hatartiklar ala Nyström. Att en journalist inleder en hatkampanj mot en person eller en förening, är i regel ett tecken på att de har blivit otrevligt bemötta. Vilket låter helt logiskt i MoDos fall, eftersom attityden gentemot media har varit under all kritik i flera års tid.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Bad_Brett: Visst är det där med missförstånd en möjlig väg ut.

Men jag håller inte alls med om nån liknelse med Mona(S). Media är intresserad av 2 saker, segraren och de man kan fälla. Man vill hylla vinnaren och fälla storviltet, och nu har de fått blodsmak på oss av förklarliga skäl. Men om vi reder ut denna storm och klarar ES kontraktet och presterar bra resultat till hösten då spelar det ingen roll vad som sagts iår, vi kommer ändå bli hyllade. Mona däremot, hon var ju helt beroende av populationen för att nå framgång, på dem har säkert kvällstidningar inflytande, det har de inte när det kommer till hockeymatcher.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Bragd-Birger: Silver? Titlar snackade vi väl om.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
spud:

Näslund gjorde en general(manager)tabbe igår. Det spelar ingen roll hur korkade, oetiska och inkompetenta journalisterna är.

MAN.STARTAR.INTE.KRIG.MOT.MEDIA

Mona Sahlin är ett exempel på hur det går. Det Näslund skulle ha gjort om han ville dementera det hela, var att säga att det hela var ett olycklig missförstånd och att han är ledsen över att han inte förklarade det tydligare när Expressen ringde upp honom. Det är ohållbart att se någon form av prestige i det hela.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Frisco: Ja, det är kul. Jag har räknat ut att vi vann Lilla Elitserie-silvret.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
bj21:

Nä det har jag inte sagt heller om du läser lite noggrannare men förlust i en avgörande sista match i kvalserien kan mycket väl bero på just detta.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Johnny Bravo: Exakt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Frisco: Ja den här verkar ni ju onekligen vara stolt över!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Bragd-Birger: Alltid kul med titlar. Eller hur?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Sawchuk: Det kommer aldrig att kunna förklaras med slump eller otur om MODO spelar i Allsvenskan till hösten
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Sawchuk: Samtidigt är det ju roligast om Lilla SM-titeln tas i sista omgången. Lite som i Stor-SM.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Visst kan 18 poäng räcka men målsättningen måste ju vara att Modo är klar redan innan sista omgången för att inte ge "små marginaler", slump och ren otur en roll i det hela.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Frisco: Ok! Men att de helt saknade pondus är vi överens om eller? ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17

Patrik Källstr:

Rätt, men om man vinner alla hemma (15 p) samt plockar 5p borta (dvs 4 kvar eftersom vi tog en mot Södertälje) så bör det räcka till att klara sig kvar.

Så i princip har han rätt, men naturligtvis ska målsättningen vara att alltid vinna mot de allsvenska lagen även borta.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Patrik Källstr: Jag blir mer nervös av Challes "18 poäng räcker" efter matchen. Jag tror att det kommer att krävas 21p för att vara säker.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
- Kan vi plocka någon poäng borta här och där, och vinna hemmatcherna ser det naturligtvis bra ut, säger Nicklas Danielsson.

Någon poäng borta?!?! Det är TRE poäng som gäller mot allsvenska lag, vare sig hemma eller bortaplan!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Paddan: Så tänkte jag också. Klassisk raggarhockey.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
bj21: Med tanke på att Örebro hade ett antal spelare som hellre ägnade sig åt någon form av fribrottning än ishockey och körde med väldigt höga armbågar så tycker jag att Örebro skulle haft fler tvåor än vad de fick igår.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Frisco: Det är bara för att jag tycker/tror att Örebro borde haft fler tvåor med sig och de var ju hyfsat effektiva i den spelformen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Om man såg intervjun med macke igår, då är denna artikel helt hemsk att läsa.

Macke dundrade i stil med, vedvärdig journalistik, oetiskt... Och så vill expressen få det till att han bekräftar deras story.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
bj21: Haha. Ja det är väl så angående nivå. Fast jag förstår inte varför MoDo skulle tjänat mest på dessa två?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
McFire: Det var absolut säsongens sämsta domare. Ingen pondus överhuvudtaget och det var MODO som tjänade mest på det. Men det är väl bara att acceptera att MODO spelar på en nivå där domarna inte är bättre!
Du vet Frisco: “ Och varför tror du jag dömer på den här nivån?”
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Salle: Att domarna lottade sina bedämningar håller jag med om, men det var tveklöst Modo som drog fördel av det. Jag ser mängder med matcher på en säsong och väljer denna som den med sämsta domarinsatsen hittils sett över hela matchen. Conny har en poäng ang straffen, inget snack om saken. Svarten faller enkelt. Målet med spelaren i målgården borde man dömt bort, resonemanget att OKT backar in framför mål, som domarna hade, håller inte. Det handlar om att vinna kampen om platsen framför kassen, vilket OKT gjorde, Örebro spelaren har inte pga det rätt att stå i målgården och störa Tarkki, OKT placerar inte Örebro spelaren där, han väljer att stå där. Sinnesjukt dålig domarinsats överlag som sagt, så mycket hakningar, fasthållningar och rena nerdragningar som det var ser man sällan. Vi drog fördel av detta mer än Örebro, utan tvekan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Patrik Källstr: Såg inte matchen, men... tre poäng, tack för den televerket.

Sen det här om prioriteringar inför nästa säsong, om man vågar drömma sig längre bort än nästa kvalseriematch, ta i trä. I min värld har det visat sig att forwards med poängkungskvaliteter och fantastiska offensiva är trevliga, men på intet sätt är en garanti för att laget tar sig till slutspel. En lite för dålig målvakt och en coachstab som inte får till det medför relativt sett långt större konsekvenser. Jag kan alltså leva med att Nagy och gänget spelar i en annan tröja nästa år så länge vi har en toppkeeper och ett lagspel som håller måttet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
renen:

Vars namn vi inte nämner!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Jag funderar vad har Jens Westin gjort för ont! han kan inte vara sämre än nr 8 och nr 3.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Gusse: Den var helt OK fast Nagys pärla var aningens bättre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Poffa: Matchens behållning var Tollefsens tackling i andra perioden.Han såg reprisen på jumbotronen och visade upp en bredflin..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17

En sak till, Conny Strömberg är en tröttsam pajas. Han gnäller på att Svarten och Susse gnäller och filmar, men själv är han tre resor värre. Efter en helt korrekt tackling skrek han en lång svavelosande salva till en av domarna. Vid nästa avblåsning var han framme och grinade ytterligare lite.

Du är inte fridlyst, Conny. Dessutom är du lätt att reta upp. Det borde lagen i Allsvenskan och Kvalserien snappat upp vid det här laget. Några rejäla tacklingar, lite efterslängar och några ord om antabus, sedan är Conny borta ur matchen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17

Det här är inte okej. Långt ifrån. Så som vi spelade i första och delar av andra är okej, där visar vi att vi är ett nummer större. Men i övrigt, var det allmänhetens åkning.

Jag får stora skälvan bara jag tänker på kommande matcher mot bättre motstånd. För en sak är säker, Örebro är långt ifrån det bästa allsvenska laget i KS.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Gusse: Ää Örebro var farlig hela matchen, men när MODO tillät dem spela i vår zon så uppdagades vilka problem defensivt och med vår målvakt som vi har.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
När örebros respekt för Modo försvann så jämnade man ut spelet.Kör dom andra lagen på mot Modo så kommer detta Modo få otroligt svårt att klara nytt kontrakt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Ni måste se det positivt. Ni vann enkelt o dessutom får ni spela i lilla SM. Få förunnat.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17

Bad_Brett: Hemma efter en konstig match. Det såg ut som en J20-föreställning emellanåt då det helt plötsligt låg en eller två spelare på isen. Oftast nånstans långt borta från pucken dessutom.

MoDo dominerar klart första men gör, som vanligt, för få mål. Dessutom såg Örebro grymt trötta ur emot slutet.
Kanske var det som bäddade för målkavalkaden i 2:a.

I 3:e så trodde MoDo att det var klappat och klart för dom ställde bara in skridskorna om ens det.  SÅ JÄVLA USELT!!!
Sen så lottar domarna sina bedömningar och Örebro tackar och tar emot.


CB och AJ MÅSTE få grabbarna att jobba från första nedsläpp till Hesa Fredrik ljuder. Och inte bänka hockeyarbetarna som ALLTID gör sitt jobb. Det hade väl verkligen varit läge att låta dom spela när vi hade så stor ledning.


Ante Eriksson såg ut som han var 50+, (kan inte frun hans få värkar så han flyger hem till soliga Florida) och Timander var f-n inte så mycket bättre.
Hållberg och Josefsson kunde nyttja sin, relativa, skridskostyrka och fick den där extra 1/10 som dom alltid var efter i ES.
Tollefsen gav en del schyssta proppar (Nåt för Gustavsson att youtuba) men var lite seg med puck emellanåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Gustafsson:

Jag är orolig över målvaktssidan. På den fronten känns Södertälje och Växjö mycket starkare.

Det är tragikomiskt egentligen. Man plockar in en av finska ligans mest namnkunniga målvakter och Elitseriens bästa andremålvakt, och ändå går det åt pipan.

Nu är frågan hur man ska göra. Med Tarkki i målet blir det inget slutspel nästa säsong, den saken är klar. Challe bör skeppas också. Men finns det verkligen ekonomi till denna typ av reformer? Jag tvivlar.

Usch.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Sawchuk: Ja det här kommer minst sagt bli stenhårt med kamp in i det allra sista. Med tanke på hur jäkla nervös jag var under kvällens match så vill jag knappt tänka på hur det ska gå längre fram.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Sawchuk:

Det måste vara orken (både den fysiska och den psykiska) det är fel på. I match efter match spelar MoDo bländande i en till två perioder, för att sedan tappa allt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Sawchuk:

Haha, modo kommer inte ur egen zon fastän Örebro står still och spelar. tragiskt
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Det kommer förmodligen stå mellan Växjö och Modo inför de sista omgångarna. Södertälje tror jag fixar kvalserien galant då dom har backar som inte går bort sig precis hela tiden.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Ännu fler missar av Timander och Hållberg på friläget. Nu får dom ta av sig solbrillorna.

Örebro är fan det sämsta laget i Kvalserien och ger Modo fullt upp.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Modo kommer få stora problem mot Rögle och växjö
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Sawchuk:
Ärligt, ni måste upp minst ett par snäpp om ni ska fixa nytt kontrakt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Om bartecko hade som vana att fulffölja mot mål hade han varit målskytt nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Spelet Modo presterar kommer fan inte att räcka till nytt elitseriekontrakt. Backarna är ju sämre än någonsin. Såg ni Hållbergs markeringsmiss nyss, helt otroligt. Längtar inte till Växjö matcherna.
Kommentera

1364630 · »