1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511794 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30

« · 2622239 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30
BobbyG: När vi ändå snackar värvningar vill jag lyfta att Vigneault har varit mycket bättre än jag förväntade mig.

Ledde laget första 10, sen en svacka när 3-ton kedjan slutade funka men har lyft sig igen nu.

Tror det är en tidsfråga innan 5:ans tabell/Herpes-linan börjar producera på riktigt.
Kommentera

Tarasov: När Ruohomaa började visa sig vara en dålig värvning så värvades Oreagan, "en spelfördelande center"enligt EP. Då kändes det som ett direkt byte Ruohomaa ut - Oreagan in.

Men nej, istället sätter man ihop dessa I samma kedja. (Kanske för att Ruohomaa skulle få släppa spelfördelandet och istället bara sikta på att göra mål?)

Har vi testat Ranta - Oreagan - Niederbach än?
Tänk Kaut där istället för Niederbach :))
Kommentera

BobbyG: Har som sagt inte hört en kotte som ville byta ut Hinken eller Karlin. Men som sagt, det blir löjligt ifall man inte längre får kommentera att precis allt inte har blivit guld och gröna skogar, utan att bli betraktad som ett troll ungefär.
Kommentera

Tarasov: Japp, men vi summerar inte säsongen efter 29 matcher. Det vi däremot kan jag konstatera är att inget av de etablerade nyförvärven har presterat över förväntan. Vet att vissa kommer vilja hävda att Lassi har gjort det, men med tanke på att vi pratar om en landslagsman som har blivit utsedd till finska ligans bästa målvakt, så tycker jag han ligger ungefär på den nivå som jag förväntade mig.

Tror både Oregano och Hutsko kommer ha en fin vår. Rååma och Rundblad tror jag dock att det är kört för.
Kommentera

Tarasov: har tyckt att det varit ganska löjligt med "skicka roma och spela jacobsson" men för varje match som går...
Kommentera

Bad_Brett: mycket har att göra med att dom inte bara inte producerar, utan också är direkta risker för laget. hade dom producerat men också varit risker bakåt, tänk ex vis erik karlsson, då hade det varit en annan sak och lättare att argumentera för att dom bidrar med något. nu är det egentligen bara minus.

med det sagt kommer jag backa hinken så länge det bara går, han är min sportchef, vill inte ha någon annan
Kommentera

Gäsp: Fan, vi hänger ändå med i SHL. Lirar så bra vi har råd med.
Kommentera

Bad_Brett:
Tror inte exempelvis Ingman skulle gjort det bättre än Rundblad i SHL, även om Rundblad faktiskt varit rätt svag. Särskilt de senaste matcherna, men han har ändå en passningskvalitet som är hög.

Walli - ingen märkvärdigt men ändock SHL-erfarenhet och producerade i början skulle säga att han var rätt bidragande till poängen i början.

Ruohomaa - Ja där har det verkligen floppat men frågan är vad man kunde fått istället. Tänker att han bidrar med mer än exempelvis OP och även EJK.

O Regan . Tror jag kommer få samma utv som Ranta och där tycker jag ändå att 8p på 16m är helt ok.
Kommentera

Bad_Brett: Att Walli inte kom in och gjorde massa poäng tycker jag var rätt väntat.
Det jag tycker är tråkigast där är att jag minns honom som en rejäl energispelare som gav 100% i alla lägen och var svinjobbig att möta. Tycker inte han visat det här. Vet inte om det är för att konservera energi till det kreativa men det funkar sådär i så fall.
Nu ska väl tilläggas att det var några år sedan jag såg honom innan han kom till MoDo...

Och visst har du poäng i att SAIK, Leksand etc. gjorde sina val av en anledning. Jag tror också vi betalade överpris för att få in etablerade namn. Vilket gör att det inte var intressant för klubbar som redan har likvärdiga kvalité i laget.
SAIK kanske kunnat accepterat Rundblad som typ 5e back. Men inte för pengen vi betalar...
Kommentera

Costanza: Jag med!
Kommentera

Tarasov: Jag är nöjd med MoDo .
Kommentera

Tarasov: Varför kallas Oregano för flopp? Det kan åtminstone inte jag ställa mig bakom.
Kommentera

Tarasov: Vill betona igen att jag är nöjd med en poäng ikväll, även om jag såklart hade hoppats på fler.

Men kritiken mot Rundblad och Rååma är likväl befogad.
Kommentera

Silly:
Glömde låsa tråden. Men klipper in BBs inlägg så kan ni fortsätta i denna tråd

B65: Jag tycker det var helt rätt att släppa Ingman, det var (som du är inne på) inte riktigt min poäng. Det jag ville komma till var att samtliga experter var överens om att vårt ALLSVENSKA LAG inte skulle hålla måttet, och att vi behöver få in minst en ny förstafemma för att ha en chans att klara oss kvar.

Då är det väl ändå legitimt att fråga sig vilka av de här superstjärnorna vi har värvat som faktiskt har blivit ledande spelare? Lassi, Sampo och möjligen Rubins, men i övrigt? Vi har lirat 29 av 52 matcher men förväntas fortfarande ha tålamod med Rååma, Runblad och Oregano? Det blir bara tramsigt.

Varför kan vi inte bara enas om att säsongen överlag är något över förväntan, med att Hinken har misslyckats rejält med nyförvärven?
Kommentera

Heyerdal:

Som sagt var , Alla poäng är viktiga!
Oskarshamt tappade en pinne igen mot oss.
Malmö tog inte in någon pinne på oss.
Rögle tog in endast 1 pinne på oss.
Kommentera

Bössa 68: tycker vi gav bort 2-2 målet i slutet av andra, nån minut kvar och det var spel mot ett mål , vi borde kollat klockans och spelat mer safe , tror vi vunnit om vi haft 2-1 inför sista men som sagt det får vi aldrig facit på, min reflektion..
Kommentera

Costanza: såg du matchen? 1p är håna de för modo
Kommentera

BobbyG: Det ska inte vara så lätt. Det är en tuff liga för "Allsvenska" MoDo. Tycker de kämpar på bra. Lirar bra offensiv hockey som är kul att kolla på. Imponerad av MoDo så här långt.
Kommentera

Bad_Brett:

jävla MoDo. Nu brände jag min bottensats som puttrade på spisen. Det såg så lovande ut.
Kommentera

Frontschwein: Sjukt hur han kan vara så kass. Han är ändå bara 33 år gammal. Samma ålder som Hedman och Karlsson.
Kommentera

extremt frustrerande att se modo idag men borde inte vara förvånad. det är ju samma som det varit hela säsongen. man spelar bra men har absolut ingen spetskvalitet i laget, spelarna som är hittagna för att vara bäst, bortsett lassi, är istället långt från bäst.

ett lag med kvalitet gör 4-5 mål idag. men en poäng är väl en poäng i slutändan.

noll poäng kan vi räkna in på torsdag, så vi får hoppas att örebro kan tänka sig att vinna igen, annars är det ner i skiten igen
Kommentera

Rödluvan: denna match tycker jag Örebro stal poäng. Vi var bättre och straffar är slump. Hade vi varit starkare runt eget mål hade vi vunnit. Aja en poäng är alltid en poäng. Ladda för nästa nu
Kommentera

Törna: stephen Hawking gör ett bättre jobb än rundblad.
Kommentera

J F K: Beat you to it! :-)
Kommentera

Bad_Brett: Skönt med 1p. Kunde ha varit värre..
Kommentera

Geniet Karln ger spelaren på styltor en straff!!

Herregud !
Kommentera

Släggan96: Extremt säker på att han är bäst på träning.
Kommentera

jonsson: Låt mig gissa:

"MÄÄäähh!!! Bjickliiyyy vajj heljt dååmiinaant på stjaffaj på föjja tjäningen"
Kommentera

10322: Brickleys straff. Herregud. 😅
Kommentera

7639: Lite vågat att försöka slagskott igen men 1 poäng bättre än ingen. Nu slår vi Luleå på torsdag!
Kommentera

jonsson: inte för att låta negativ men hur i H*lvete tänker dem när dom sätter brickley på en straffläggning
Kommentera

Hur fan kan det vara upp till Brickley att lägga en avgörande straff?

Trist att vi gav bort matchen. Nice med 1p i alla fall.
Kommentera

Costanza: Jinx finns inte bara dåliga straffar.
Kommentera

Costanza: Tråkigaste äckligaste matchen i år. Fy fan. Efter Växjö såklart.
Kommentera

Fanns det ingen annan än Brickley?
Kommentera

7639: Nu får du ge oss en poäng extra här!
Kommentera

7639: tycker den är korrekt. Backen byter inte åkriktning
Kommentera

Frontschwein: Håller fullkomligt med. Men vi har råd att vara utan Råma.

Ja, förvisso Rundblad med. Hellre Norén faktiskt.
Kommentera

7639: Men vad i helvete gör Rååma?
Kommentera

Frontschwein: Mikkel ska vara kapten!
Kommentera

Costanza: Sjuk domarnivå, hur fan är det inte interference när Ranta lobbar och går runt backen.
Kommentera

Törna: tycker rundblad är minst lika stor besvikelse. Totalt utan hjärta och obegripligt kaptensval.
Kommentera

10322: Lång säsong kvar. Vi har toppspelare som är på väg tillbaka till sin form. Har svårt att stressa upp mig. Det går fort i hockey.
Kommentera

Bad_Brett: Absolut men det känns ju alltid relativt till hur matchen sett ut. Tycker vi hade tillräckligt för att vinna redan efter två.
Kommentera

NuMo: Bra med en poäng, hoppas på en till. Blir nog kaos här i fjärde period.
Kommentera

10322: En poäng mot Örebro är ändå bra. Har tippat dem högt i tabellen.
Kommentera

7639: Det är så än så länge.

Knappt trettio sekunder kvar. Örebro förstår allvaret när man har tekning i anfallszonen.

Ranta och Ruohomaa är värda ett avgörande. Ni får gärna ta det.

men nu talar det mesta att vi tvingas avgöra i förlängning. Vi har inga övertygande formationer just nu.

De jag nämnde kan ju innebära förlust lika gärna som vinst. Det är tammefan 30-70 med dem på isen känns det som, ändå är de de som övertygat mest.

Berg har vinnarskalle och så säger jag ändå Näsén. Aagaard kan dyka om som i Hylands hörna.
Kommentera

ForzaMoDo1921: Förlängning I avgörande matcher är hemskt.
Kommentera

Rödluvan: Vi har gott om spelare som kan dominera i 3v3 dock. Ingen högoddsare att Ranta eller Hutsko slår till.
Kommentera

Vad tror vi om Råmas framtid? Är han en del av MoDo 2024? Jag är tveksam. Tror Hinken försöker hitta lösningar på det. Han är ju inte den hetaste på marknaden heller, men den är ju också död. Jag vet inte.

Hoppas vi kan ta 2 med oss från idag. Vi behöver poängen. Nieder avgör.
Kommentera

« · 2622239 · »