1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

MODO Hockey - Rögle 2009-10-10

« · 1185037 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-10-10
Salle: Hehe kul grej att Svarten bjuder på gofika när han målat. :)
Kommentera

MODO Hockey - Rögle 2009-10-10

Kommentar

Milo: Nu väntar en ny viktig match

Efter fem poäng på två matcher - 6-2 mot Skellefteå i tisdags, 5-4 efter förlängning i Timrå i torsdags väntar en ny viktig match för MODO Hockey. Nu är det skånska Rögle BK från Ängelholm som gästar Swedbank Arena.
- Visst handlar det om en ny viktig match, säger också coachen Miloslav Horava. Det är tätt på given i Elitserien så därför måste vi också vara uppmärksamma på träningarna mellan matcherna.

Som Horava var i onsdags efter Skellefteåmatchen och som han var på fredagen efter Timråmatchen. De spelare som hade mest istid i matcherna tränade bara halva tiden på is, den övriga tiden var de i gymmet.
- Jag har testat det här i tidigare lag jag har tränat och det har fungerat, säger Milo. Bara att hoppas att det fungerar här också.

En av MODO Hockeys tre skadade spelare kommer åter mot Rögle. Det är centern Oscar Steen, som återtar sin plats i kedjan med Salomonsson och Josh Green.
Motsvarande hemmamatch mot Rögle förra säsongen vann skåningarna med 3-2 efter enormt hemmaövertag spelmässigt. 37-10 i skott var det för MODO.
- Jag har hört talas om den där matchen, säger Milo. Jag säger bara som jag gjort tidigare, det finns inga lätta matcher i den här ligan.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t Per Hållberg och Niklas Sundström båda vilar.
A t t Mats Zuccarello Aasen fick högsta betyg (fem) i båda kvällstidningarna i fredags - det hör inte till vanligheterna.
A t t det var kapten Svartvadets tur bjuda på gofika efter matchen i Timrå. Det gör han förresten alltid sedan han gjort mål.
A t t Thomas Enström nu får möta brorsan Tommy, som spelar forward i Rögle, igen. - Den här matchen har jag väntat länge på, säger Thomas.
A t t backen Daniel Sondell nu ställs mot sina forna klubbkamrater för första gången, sedan han flyttade från Ängelholm.

MODO Hockey mot Rögle BK:
Målvakt:
1 Niklas Svedberg
(45 Roman Malek)

Backpar:
44 Daniel Sondell
7 Mattias Timander

5 Hans Jonsson
48 Hannu Pikkarainen

4 Tomas Mojzis
47 Alexander Bonsaksen

Kedjor: