1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma

« · 2756279 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
NuMo: Han har fått namnet på tröjan ser jag också.
Kommentera

Rödluvan:

Ja, nu sätter man in honom också. man behöver spelare som inte lärt sig begränsningar ännu så de inte blir så inlåsta i sina egna tankar.

En markering mot de etablerade.
Kommentera

Rödluvan: bytte ju nyss,livrädd för pucken....
Kommentera

Tarasov: Gästrin ser taggad ut i båset
Kommentera

puffe:

En sanning är ju att ju mindre funktionellt spel ett lag har, desto mer solospelade blir det för solospelare.
Kommentera

modomille:
Sebastian ”gretzky” Ohlsson
Kommentera

Bra byte av LP serverade Aagaard som borde ha skjutit tidigare istället för att söka ett perfekt läge
Kommentera

Rödluvan: angående pp, sett samma sak i många matcher nu, man spelar ofta på extremt små marginaler och använder bumpern till att försöka väggspela och sen passa tvärsöver isen till nästa gubbe, med ett rasande tempo - men direktskottet därpå sitter inte, och nästa gång man försöker sig på detta galna klapp-klapp spel så bryter motståndarna.
Vi spelar på TOK för svårt. Kanske det funkar på träning?
Men jag vet inte. Få in folk på mål sen KÖTTA! (ja, Wernblom var min idol när jag växte upp)..
Kommentera

NuMo: Folk gnäller över Rantas solospel, men utan det har vi inget. Dock ej bitter än..
Kommentera

Rödluvan:

Vi tappar bort oss totalt och ger ett två mot ett. Tur att Lehtinen hade huvudet på skaft.
Kommentera

Rödluvan:
Miss att inte söka byte där att True och co. Gav en dålig start på perioden.
Kommentera

Tarasov:

Fan vad tiden går. Lander gör mål som gubbe nu i Timrå. Kommer som igår ihåg när han helt knäckt satt mot sargen och grät efter junior VM. 2010 var det (var tvungen att kolla upp)

Man har varit länge på HS.
Kommentera

Tarasov: Lars är en grym kommentator. Hyfsad lyx att få ha honom majoriteten av matcherna till skillnad från HA där han endast var huvudmatch. Ännu en anledning att frukta degradering, Rickard Jansson och Pelle Marklund, Tingsryd borta.
Kommentera

Törna: Woods stämmer det inte riktigt för. Var non situation vi sargen då han ska få med sig pucken, den hoppar över bladet så han måste stanna till, och utan fart blir han helt uppäten i hörnen..
Kommentera

Törna:

Vi har ju en frejdig junior i alla fall. Bra läge för honom att bryta in mot mål när han hade farten uppe, men han försökte gå runt i stället, han insåg väl att han inte nått seniorvikt än. Så han blev ganska lätt uttryckt till ofarlig vinkel.

Foppa hade tagit sig platsen via att helt enkelt trycka sig in framför om det så hade krävts en offensiv tackling. men men, det är Foppa det. Oavsett vilken ålder han var i eliten.
Kommentera

Törna: måste vara skadade. Iaf Woods har ju 0 glöd känns det som
Kommentera

Framnäs: Jasek / Woods ser fortfarande lika bleka ut.
Kommentera

modomille: MoDo vaknade till sista tre minuterna, uppenbart att spelarna ville få med sig ett psykologiskt mål där innan hesa Fredrik. Det som gör en besviken är ju att det inte finns samma kamp i övrigt. Vi hittar bättre vägar där på slutet än i PP t.ex.
Kommentera

Sigge: Malmö hemma 3-0 efter första om jag minns rätt.
Kommentera

Rödluvan: Vet inte vad som är mest frustrerande för oss supportar. Ett lag som är pucksäkert men egentligen är extremt uddlösa (Rögle) eller som oss som kan inte kan hålla i pucken mer än 2 sekunder men att även en blind höna hittar ett korn då och då
Kommentera

Törna: Undrar om det här var första gången utan insläppt mål i 1:a perioden. Någon som vet?
Kommentera

Positiva är att det står 0-0. Bättre andra period tack.
Kommentera

Gavelo: holmström måste bort helst igår. Han har ju själv sagt att han vill hem så åk för fan nu! Han är helt jävla oduglig...
Kommentera

Tarasov:
SKönt med Lars L som kommentator fö.
Kommentera

Tarasov: De va inte en underhållande period iaf. Fruktansvärt tråkig. Bottenlagsbeteende igen. Laget från i lördags, hallå, vart tog ni vägen?
Kommentera

Gusse:

Rögle hade nästanchanser första två minuterna när de lyfte in i röran framför mål sen var det ganska menlöst från båda lagen.

MoDo hade helt klart de sista två minuterna.
Kommentera

bengt88:
Tråkig match men tycker Bernhardt tar för sig lite mer. En bra avslutning i anfallzon åtminstone.
Kommentera

Det bästa hände sista 20 sec.
Kommentera

Rödluvan: Tillknäppt delux
Kommentera

Sigge: När jag kisar och tittar långt bort mot fjärran så ser jag en nolla, undrar vad det kan betyda?
Kommentera

Vikingmodo : nej jag kommenterade framnäs text där Hinken uttala sig. Skrolla ner....
Kommentera

bengt88: Kan vara värt att testa 2-3 byten iaf. Sampo är bättre när folk runt om han åker skridskor med fart
Kommentera

bengt88: Vi är MoDo inte Skellefteå dessvärre
Kommentera

Gavelo: Skifta Jasek med Milton nu, Jasek står still och spelar hockey 90% av tiden, leder bara till pucktapp
Kommentera

Frontschwein:

man verkar inte ens ha en taktik för fem mot tre.

Trycker man hårt med spelare på var sin stolpe och folk i slottet så får man ett hav för backar att fullfölja på när motståndaren desperat tvingas försvara sitt mål.

Nu spred man ut sig utan att för den skull få några ytor att arbeta på.

Det låter ju rätt att sprida ut sig när de är så få, men utan tryck mot mål så behöver de ju inte ens försvara sig.
Kommentera

Sigge: Holmström ger jag inte mycket för
Kommentera

Bössa 68: du menar att Hinken sa i podden att han har tålamod till omgång 20? Det var rätt intressant att han sa det, tyder på att en del spelare snart kan hänga löst
Kommentera

Rödluvan: Att vi gör om kedjorna varje match måste vara för att Karlin läser HS för mycket.
Kommentera

bollan123: Holmström tycker att den underliggande statistiken ser bra ut så det lär inte hända något
Kommentera

Gavelo: tycker det ser ut som man tänker lite för mycket, kanske skulle bara släppa lös lite iaf i 5 mot 3 . Inte så jävla ramstyrt ett sånt läge.

Men som sagt är jag bara arbetare på golvet och ingen taktiker.
Kommentera

Framnäs: Det ser segt och osynkat ut igen, energin från i lördags är som bortblåst. Kan det vara för att vi ändrat om kedjorna för 188282718 gånger denna säsong?
Kommentera

Rödluvan: Förlåt, vill inte klaga redan nu. Men det ser för dåligt ut bara. De drar på sig 4 min och vi är inte ens nära.
Kommentera

Sigge: Så länge Jasek är på isen i PP så blir det omständigt och långsamt tempo
Kommentera

bollan123: Hur svårt ska det vara att träna fram ett bra direktskott i PP när vi har Ranta och Olofsson? Nej jag är klar med Holmström till nästa säsong.
Kommentera

Robin Ztorken L: ingen fara om 7-8 matcher ska karlin börja ställa krav på spelarna! # mer mobilspel till gruppen
Kommentera

Sigge: Ranta är fascinerande hur man kan vara så offensivt skicklig men vara en belastning i PP...
Kommentera

Sigge: Holmström drömmer om huvudtränarrollen och har slutat jobbat helt för att förbättra PP verkar det som.
Kommentera

bollan123: Från sämst boxplay i världen har vi nu sämst PP
Kommentera

Sigge:

Nä, du har rätt.

Skall man spela fem mot tre skall man väl inte försöka ta avslut så långt ifrån mål som möjligt. Speciellt inte från vinkel utan folk på mål. Helt sjukt.

Men. Hade det blivit mål hade jag inte klagat. Men det var ingen risk.
Kommentera

« · 2756279 · »