1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma

« · 2757502 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Röda Tallen: MoDo kan köpa upp Timrå och lägga ner klubben imorrn så lugna dig
Kommentera

Gavelo: nnLedningen (alla inblandade) letar efter lösningar med nya spelare, byte av spelare, finansiering, prat med sponsorer?.osv nnUtåt måste de såklart hålla käft tills något är konkret och bestämt nnHur Mr Blackhawk ofta blir först med att bekräfta rykten är dock för mig ett mysterium nn
Kommentera

modomille: Hur ska ni kunna leta förstärkningar.
Ni har ju slut på pengar?
Ni har ju redan haft en swish kampanj för en extraspelare.
Då kan ni ju inte plocka in ännu fler spelare huxflux.
Blir ju konkurs då…
Kommentera

puffe: Japp nu lägger vi denna bedrövelsen bakom oss och laddar upp för bedrövelsen på lördag istället.
Kommentera

puffe: haha! vettefan om jag kommit över just det. ;)

Fick revansch i fotbollen ett par gånger, men det är ju en lagsport. han provspelade faktiskt för AIK i högsta divisionen sen, medan jag harvade på i de lägre divisionerna även om jag fick prova på distriktslaget några gånger, utan att briljera. Det har jag dock nästan kommit över.
Kommentera

Ge mig en random nordamerikan jag bryr mig inte..

Vad gör Hensick?
Kommentera

9315: Absolut men Dickinson ville skriva kontrakt mycket tidigare men hinken ville vänta och hur bra gick det?
Kommentera

NuMo: Att acceptera en förlust, kan vara en vinst också
Kommentera

Bad_Brett: Det är också en högst relevant fråga. Hinken tänkte väl att Dickinson kanske inte är värd en förlängning efter hans start, precis samma som han gör med Aagaard nu.
Kommentera

9315: Frågan är varför man inte förlängde redan på hösten som man gjorde med Woods och Södergran.
Kommentera

Gavelo: Jag vill bara höra att man nu letar efter förstärkning enda jag vill höra..
Kommentera

9315: Jag önskar att någon i ledningen tar ansvar!
Kommentera

puffe:

Det fanns femstjärniga Alsér, skillnaden kanske förutom greppet var hur stommen var konstuerad. mer eller mindre respons för hur offensiv hur hårda slag, eller hur man skulle klara av mer defensiva slag.

Sen var det urgröpning för tummen t.ex. Självklart blev det Stellan för mig. Inte hade det att göra med hur jag spelade. Vann lätt mot de flesta tills lillebror började spela på riktigt. Han blev Norrlandsmästare som fjorton-femtonåring. Då hade jag svårt att ens ta emot hans servar, oavsett vilket racket jag spelade med.

I ett skolmästerskap i nian så ledde jag med 20-12 i båda seten mot en av de bästa bollbegåvningar jag sett. Nerverna svek och jag förlorade båda seten med 20-22. Så man har fått lära sig förlora. Tänkte att jag säljer mig själv. Men det fanns tyvärr ingen bättre för samma pris på marknaden.
Kommentera

Nesse: woods kedja, runblad och op
Kommentera

9315: vilka låg bäst till?
Kommentera

KB: rantas kedja var inte bara -2 idag utan var också i skottförsök på is

ranta: 9-22
true: 9-21
södergran: 7-17

smickrande är det inte

niderbach var 3-12
Kommentera

Rödluvan: Inte när Rögle kom med i bilden. Nej.
Kommentera

Rödluvan: Då vet du uppenbarligen mer än mrmadhawk och MP. Grattis.
Kommentera

När det har gått 20 omgångar och Modo är 10 poäng bakom HV. Då lyfter Hinken på luren och ringer en riktig talang från Clemensnäs HC. Allting löser sig!
Kommentera

9315: Exakt och är därför Josh ångrade sig efteråt.
Kommentera

KRB: Obegripligt att man vill bo nära Stockholm
Kommentera

Tarasov: jag tror jag kommer få en hjärnblödning om jag får se en person till komma med att hinken snålade på dickinson när vi alla vet exakt vad som hände. hinken har berättat att han hade gått lika högt på honom. rögle gav honom take it or leave it när modo var som absolut sämst. detta har stått i flera artiklar och nämnts i flera poddar. josh gamlade på rögle istället för att modo skulle klara kontraktet.

om ni inte tror mig får ni gärna fråga mr madhawk .
Kommentera

KRB: Oavsett stad, Brynäs har lyckats få hem ett gäng 'hemvändare'. stort grattis till det. Men våra hemvändare får gärna börja visa lite attityd snart
Kommentera

Tarasov: Nu böev han väl skadad men fortsätter han på inslagen väg och gör 20-25mål kan han nog dra hem några miljonkontrakt till där borta.
Vi har dåligt med på gränsen spelare där borta tyvärr.
Kommentera

bollan123: Dickinson har 250 i Rögle men vi hade lätt kunnat få honom för billigare om vi gav honom ett kontraktsförslag i tid. Han ville stanna och det är uppenbart i alla intervjuer han gör. Class act player.
Det hade varit värt att spendera 250.
Kommentera

Bort med Jasek och försök hitta någon som kan komma in och bidra med karaktär och en spelstil som höjer Woods och Aagaard.
Kommentera

bollan123: Nä jag skämtar förstås.

Det vore såklart bra med en starkare centerlinje men det är så mycket som är så dåligt denna säsong så fan vet vad nya spelare hjälper...

Något knas är det i laget.
Så fort vi får spelvänding emot oss vet ingen vart dom ska va. Så fort motståndarna platsväxlar så tappar vi all markering. Vi passar på skridskorna, åker i samma linjer. Och killar som spelar hockey sen dom var 5år ska liksom kunna detta utan att bli helt yr. Förstår inte vad det sitter i.
Woods gjorde nästan 40p ifjol. I år träffar han inte ens pucken. Man får tycka han är one trick pony. Men han är ändå den som gjort mest poäng senaste 4åren.

Ranta är så jävla grym men verkar fått sämre spelsinne i år till och med. Och ifjol när det gick emot var det som att han sket i vilket och körde på sitt race bara. Men nu har han ju bortprioriterat defensiven till 100%.
Kommentera

NuMo: Näe, på min tid fanns bara tre stjärnor. Med fem stjärniga rack skulle man kontrollera skruvar med mera. Blev bara för mycket. Har dock en merit när jag slog klassens bästa pingisspelare. Han hade Mark Five, brrr och jag hade glömt mitt rack, så spelade med ett klapperträ som skolan erbjöd. Alla hans skruvar gick i retur genom mitt plank, så vann en bragdartad match
Kommentera

KRB:
Vi får hoppas att VO hittar hem, oavsett serie.
Kommentera

NuMo:
Den rimligaste förstärkningspotentialen finns i att plocka bort Niederbach från topp 9 och helst hitta något nytt. En ytterforward skall man absolut kunna hitta, jag tror laget skulle må bra av en kraftfull spelare som kan skydda pucken. Kanske har vi det i Måns, men har heller inget emot ett nyförvärv här.
Kommentera

modosebbe: Niederbach i första???? Sätter Måns Carlsson där alla dagar i veckan!
Kommentera

Törna: "om karln har lite heder"

kan vi inte vara bättre än det där? kritisera hans jobb bäst ni vill men han blöder modo - som vi alla vet- så ni behöver inte vara oroliga att han mår inte dåligt när modo går dåligt.
Kommentera

Rödluvan:

Brynäs sportchef verkade dock inte behöva anstränga sig så väldans mycket?!
Alla verkade vilja komma hem och spela för Brynäs!!

Där tycker jag vi har den stora skillnaden mellan Brynäs och MoDos förutsättningar,
Det är lättare att hitta spelare som vill bo i Gävle med närhet till Stockholm tex (spelarfruars inflytande)
Kommentera

Rödluvan: okej , då är jag med !! Sorry
Kommentera

Framnäs: Med tanke på att Hartikainen inte ens är en spelare för finska förstaligan så nej tack. Madhawk tweetade förövrigt att man betalar 220k euro NETTO för Jasek. Måste ju bli upp emot 3.5 miljoner totalt per säsong då för en spelare som just nu sitter på 1+1...
Kommentera

Sigge: jag håller med om att summerar man lagets alla delar så är det mesta underkänt, särskilt forwards. Jag tror dock inte alla spelare är dåliga, men jag tror hinken lyckats köpa ett pussel där inga bitar passar med varandra.

Våra tre mest offensivt skickliga spelare är Ranta, jasek och Olofsson. Ingen av dessa går att spela med varandra, jasek och Olofsson verkar vara exakt samma typ av spelare fast jasek kan teka. Ranta behöver knappast nämnas.

Sen har vi inga fler spelare som är i närheten av att ha skills för att ingå i en första kedja.
Kommentera

Gavelo: Hoppas inte han har stora fötter då.
Kommentera

puffe:

Men Alsér hade inget femstjärnigt. ;)
Kommentera

Törna: Gör man inte grundarbetet, i detta fallet scoutar ordentligt och har någon form av talang att se vilka spelare som är bra så ska väl sportchefsjobbet vara ett riktigt bra arbete.
Gör man ett dåligt arbete från början och lever på hoppet så är nog skorna riktigt tunga.
Kommentera

NuMo: Alsér definitivt. Skönaste handtaget, Stellan var som att hålla i ett vedträ
Kommentera

bollan123: Ska vi tippa på att det blir ett byte klubbarna emellan? Jasek slipper bli ensam tjeck i Helsingfors, får börja om utan press och förväntningar där. Santeri Hartikainen som är en topplirare i finska andraligan men hamnat längre ner i Helsingfors bygge, får chansen att spela i en högstaliga men i ett lag utan samma interna konkurrens.
Kommentera

KRB: Vi har en begränsad ekonomi såklart men Hinken har begränsat den ännu mer än den behöver begränsas. Det blir ohållbart. Hinken får gärna vara kvar i organisation kanske som ass. sportchef men förtroendet är förbrukat i den nuvarande rollen. Det har blivit ännu mer tydligt nu med Brynäs framfart.

Vi hade kunnat vara ett bättre lag redan förra säsongen men denna säsongen går vi bakåt istället, säger sitt. Hinken har lyckats med en bråkdel av sina värvningar och det är inte godkänt.
Kommentera

modosebbe: Bernhardt är bra, det säger dom stora experterna här i boken.
Kommentera

Sigge: Undra om någon skulle vilja byta med hinken just nu? Hans skor är nog tunga. Borde vara det åtminstone om karln har lite heder.
Kommentera

modosebbe: För mycket speltid?
Kommentera

Bara 6 poäng upp till 12:e plats nu.

Nu lossnar det!

Och en fråga: Vigneault är skadad, Carlsson får vikariera som center. Så vad i glödheta helvetet gör Jacobsson i Östersund???

Vem tar dessa beslut?
Kommentera

Törna: Ja vi blev ett bättre lag när surfinnen försvann. Då föll mer ansvar på Big Dick och han blev ännu bättre.

Lite annan situation nu när Hinken misslyckats totalt på nästan alla positioner.
Kommentera

modosebbe:

Jag vill ha kvar Karlin och Henrik
Som jag påstått innan är det inte så enkelt att värva klasspelare till en liten skitstad som Övik, även om föreningen MoDo är guld
Vi är nykomlingar också med begränsad ekonomi det gör saken enklare för en toppspelare att välja en mera etablerad klubb och slippa få ett maxtryck att lyckas…..

Svår och bister verklighet….
Kommentera

Monno: Ja Woods sitter säkrast men enligt mig har det alltid varit en medioker hockeyspelare med ett bra skott i PP.

Jag är egentligen lite kluven till att bryta/sparka spelare på ledande positioner med vetskapen om att Hinken verkar i den närmaste genomusel på att hitta bra hockeyspelare så risken är bara att vi får in någon som är lika dålig
Kommentera

Monno: Både Ranta och Södergran är headless chickens i försvarszon, men skapar mycket offensivt. True funkar bra tillsammans där som en städgumma. Spika den kedjan. Kan vi köra Aagard-Vigge-Woods och sen Jeppe-Jasek-Niederbach i första? Fattar inte varför Karlin ska hålla på att ändra varje match. Det är inte så man får kemi.
Kommentera

« · 2757502 · »