1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma

« · 2625870 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Saleva: Men den var inbackad va?
Låst ämne

Kampanj Tv4play sport. 58% rabatt
Låst ämne

Marrdin: fast bänkningar på spelare som är tänkta som bästa back/forward i ett lag sker väl inte direkt ofta i nhl heller? Vet att Laine satt på bänken någon match denna säsong, men han har ju varit en spillra av sig själv i flera säsonger. Man brukar väl i huvudsak använda bänkningarna mot oacceptabelt beteende, t.ex. sen till träning eller idiotiska utvisningar. Tror knappast det går att skrämma igång våra tilltänkta toppspelare
Låst ämne

Robin Ztorken L: Nog inte nöjd alls men är Folin bättre blir ju frågan?
Låst ämne

Robin Ztorken L: det pratas om att det är bra med konkurrens om platserna osv men ser inte att man tar till bänkningar i den utsträckning som tex i nhl, vem i lagets topp 3 backpar och 4 kedjor är seriöst orolig att mista sin plats om man inte steppar upp? Der man brukar göra är väl snarare att ge istid i lägre serier för att skörda frukten senare, eller ha backup för skador. Undrar om inte det är lite skyddad verkstad i shl.
Låst ämne

Gavelo: Undrar hur nöjd han är med Rundblad???
Är väl dags att bänka, alternativt låna ut till Allsvenskan.
Låst ämne

erjo:

Nu är DIF 2: a
Låst ämne

SPOODI: av den enkla anledningen att vi inte har tillräckligt spetsigt lag för att satsa på fyra kedjor som ska göra mål. Vår fjärdekedja ska ha som målsättning att gå +/- noll och avlasta varje match, inte göra massa mål.
Låst ämne

mrpm:
Niederbach eller Oregan går nog in som center och då blir det en öppning på en kant.
Läser man mellan raderna så är Karlin inte helt nöjd med AP’s prestation hittills.

Gissar något i stil med
Hutsko-Oregan-Ranta
Aagaard-JD-Woods
Södergran-Ruohoma-Niederbach
Walli-EJK-Olsson

Jacobsson/AP
Låst ämne

mrpm: han spelade inte mot kalmar i fredags heller, skadad eller sjuk? tror iaf inte att det inte har något med ev hemkallning att göra att han inte spelar, sen kan det hända ändå

men det mest troliga är sam ut, ap in ändå
Låst ämne

Tro om man plockar hem Jacobsson nu när Vigneault är skadad? Spelar inte med Västervik nu heller.
Låst ämne

SPOODI: Att signalera att bästa målskytten skall sättas i 4:e för att han inte gjort mål på några matcher till förmån för importer som knappt gjort en hel bra match tillsamman och som dessutom gjort 1/3 mindre mål är väl ändå riktigt riktigt korkat!?!
Låst ämne

Gavelo: att spela en fjärdekedja betyder inte så mycket i MoDo du får dina minuter iaf
Låst ämne

SPOODI: Men snälla sluta, Sätta lagets bästa målskytt i en 4:e för att han inte gjort mål på några matcher 🤯
Låst ämne

erjo: varför? Han kommer göra sina mål oavsett. Dessutom inne i en riktig svacka. Varit bra med EJK tidigare säsonger
Låst ämne

erjo: hyfsad utdelning idag, två för damerna, tre för j20 samt en för j18
Låst ämne

SPOODI: förlåt men det hade varit helt otroligt jävla korkat att sätta Aagaard i en fjärde.
Låst ämne

MorganaLefaey: Det är ju precis det jag säger, Det är svårare att vara spelfördelare än att ha andra roller och därför tycker jag att det blir lite väl ”enkelt” att gnälla på en 21 åring som har den rollen i ett ”nybörjarlag”.
Visst gör han misstag och tar ”konstiga” beslut vilket det är enkelt att sitta på läktaren och tycka utan att själv förstå hur det är där nere på isen men man glömmer lätt vilket otroligt bra hemjobb han gör allt som oftast och det är sällan för att säga aldrig som han tar korkade utvisningar för att han inte hänger med sin markering, det tycker iaf jag ”speaks a lot “ om hans karaktär och talang.

Sen kan man såklart diskutera Oregan , Hutsko etc etc men som du säger, vi har det laget vi har.
Låst ämne

Frontschwein: Tror också att vi kan räkna bort Sam i grundserien. Därför måste AP och andra börja köra som att det vore final nu.
Låst ämne

SPOODI:

3 - 0 redan till DIF; konkurrenterna är förvarnade, måste vara en mardröm att möta DIF i ett kval nu när de börjar växla upp.
Låst ämne

Saleva: är det ÄNNU en hjärnskakning är jag rädd att det är färdigspelat för den här säsongen. Med tanke på historiken och risken att kliva på för tidigt med komplikationer som kan bli långvariga är detta ett ytterst tråkigt läge så jag hoppas att det arbetas febrilt nu med en hyfsat varande åtgärd. Gissar på att AP ersätter Sam rakt av
Låst ämne

MorganaLefaey: Fler spelare måste lyfta sig framöver om vi ska klara detta. Ser liksom inte det där kriget varje match som MoDo snackade om innan säsong. Sen är de flesta bra motståndare i denna liga, men vill se mer krigande i varje situation.
Låst ämne

Kollar Dif-Västervik. Fin hjälm på Eltonius
Låst ämne

Saleva: riktigt tråkigt.
Låst ämne

MorganaLefaey:
Gick förbi arenan nu på eftermiddan, lite tråkigt att se bara en bil kvar på baksidan, Vigneults. Han var alltså inte kapabel att köra hem igår och det kan man ju förstå.
Låst ämne

SPOODI: problemet är ju lite att vi mer eller mindre är beroende av HA formationen. Lite av ett svaghetstecken att behöva jaga runt o blanda för att finna rätt formationer nu.
Ska vi överleva på enbart HA killarna eller vaska om.

Som påpekat förut så har vi misslyckats med många av nyförvärven om man tittar på spelare per spelare.
Men som en enhet så har de ändå fått ut mer än jag hade förväntat. Mestadels kanske för att HA formationen varit klart bättre än förväntat o Lassi varit grym.
Låst ämne

MorganaLefaey: oreagan började ju precis bli bra när han blev skadad. Hutsko har ju inte varit särskilt bra hittills
Låst ämne

Tror det är dags för helt nya kedjor helt ärligt.
Oreagan-Vigneault-Woods
Hutsko-Dickinson-Ranta
Niederbach-Ruohomaa-södergran
Aagaard-EJK-Ohlsson
Walli
Låst ämne

Gavelo: självklqrt är det enklare att spela sarg ut än vara kreativ. Men nieders största problem är att han inte vet när det är rätt tillfälle att vara kreativ. Så han är i stort nästan alltid en risk.

Sen att va kreativ o gjort 2p mer än en brunkare som fått 1/10 speltid är inget bra betyg. Man kan såklart diskutera vs Hutsko som åker massa o pysslar på men som får ut 0 o intet. Ja där är det nog hellre nieder. Oreagan gör samma poäng på hälften av matcherna. Men måste säga att varken nieder, hutsko eller oreagan känns som spelare som gör omgivningen bättre. Hade gärna haft annat folk än nån av dem. Men vi har vad vi har. Förhoppningsvis håller det.

Men ser gärna en rensning delux inför nästa om vi är kvar.
Låst ämne

Ser highlightsen från gårdagen och blir nästan argare idag än jag blev igår! 2 första vi släpper är bara skitskitskitdåligt! Fortsätter vi släppa den typen av mål kommer vi få in dåligt med poäng.
Låst ämne

Gavelo: som jag sa igår så hattas det alldeles för mycket med kedjorna, av goda anledningar ska sägas, men något behöver ge sig. mitt förslag är följande, ingen inbördes ordning

josh kedja
södergran-oregan-walli
ohlsson-roma-niederbach
ranta-ap-hutsko

varför? jo, det blir ett lätt byte ap-sam när/om sam blir frisk samtidigt som övriga kedjor får på gott och ont jobba ihop sig, peppar peppar att alla är friska och hela. ap får i dagsläget försöka hålla koll hemåt när ranta och hutsko kör som tokar framåt.
Låst ämne

Gäsp: kan bara hålla med. Jämför hans kedja inledningsvis kontra sen när han kom tillbaka.
Riktigt tråkigt. Bra hockeyspelare när han är på topp , och verkar vara en omtyckt kille.

Hoppas vi ser han till slutspelet.
Låst ämne

MorganaLefaey: Pratade inte om Ejk, pratade mer om Hutsko och Oregan.

Sen måste man addera till det ni säger om att han tappar puckar osv, Theodore är en sk spelfördelare, en kreativ spelare och då kan man tappa mer puckar än tex spelare som lägger sarg ut, dumpar puckar osv.

Det är betydligt enklare att vara tex en Olsson än Niederbach, den förstnämnda skall dumpa puck, jaga medans Theodore skall sätta upp spel, hitta lösningar som inte deras spelare skall kunna stävja, att Theodore gör mer misstag är inte jättekonstigt faktiskt eftersom han har en betydligt mer utsatt roll än många andra.

Däremot inte sagt att han är felfri eller skall komma undan med allt, nej nej han har och gör många ”dåliga” misstag även han men att sätta honom på bänken är direkt korkat.

Centersidan med Sam skadad blir för mig:
Josh
Ruohoma
Niederbach
Ejk
Låst ämne

MorganaLefaey:

Längesen nieder tappade skäret iaf, ny slipning? ;-)

Spelare vågar väl knappt dela ut tacklingar längre för att riskera att tappa fart och hämna på efterkälke.

Kan låta som en bagatell att tappa skäret då och då, men jag vågar nog påstå att det är rätt förödande i dagens hockey.
Låst ämne

Gavelo: att kalla ejk stjärna som inte levererar känns helt fel. Jag skulle som silly också i det läge vi är i använda ejk före nieder. Nieder o spelsmart skulle jag säga nja om. Spelsmarta spelare tappar inte mest puckar i farliga områden. Har sällan sämst +/- i laget osv.
Däremot så är han ganska tekniskt och offensivt initiativtagande.

Vilket är gott om laget fungerar. Men som läget är nu tycker jag misstag ska minimeras o ejk vet man alltid gör sitt jobb o går på 100%.
Poängmässigt så skiljer det 2 hela poäng mellan dem fastän EJK spelat otroligt mycket mindre.

Så enda orsaken jag ser är att han kanske blir en bra shl spelare som stannar. Men vi har i dagsläget inte råd med att tänka så långt framåt. Vi måste först se till så vi stannar kvar. När vi är på säker mark så kan nieder va ett bättre val att lira.
Låst ämne

modomille:

Skulle säga att HV-spelaren lyckades lura domaren, gör absolut inget för att undvika målvakten utan söker sig snarare mot målvakten.

Inget vidare spelsinne från domaren, men kredd till brännström som utnyttjade situationen maximalt.
Låst ämne

Från Hörnefors:

Är väl inte helt ovanligt att karriärsavslutande hjärnskakningar inte är speciellt märkvärdiga, reflekterade aldrig att den tog i huvudet så var nog mer "impacten" av smällen, dvs inte bra när det tar tvärstopp för en koloss som vigneault med tidigare hjärnskakningsproblematik.

Hjärnskakningen innan detta var väl inte överdrivet hård heller, även om den faktiskt tog i huvudet.

Oroande utveckling, tyvärr.
Låst ämne

Silly: Håller verkligen inte med alls av 2 anledningar.
1 Jag tycker han är en av dom spelsmartaste i laget, en otroligt fin uppsida och extremt skicklig med pucken, han har dessutom växt på sig rejält. Visst har han en del att jobba på men jag tycker han tagit enorma steg från förra säsongen.
2 Han är en övikskille och kommer vara en spelare Modo kan bygga på under många år, att sätta egna spelare på bänken framför ”stjärnor” som inte levererar känns väldigt fel.
Låst ämne

Gavelo:
Hade jag varit karlin så hade Niederbach fått suttit och hållit OEE sällskap på bänken.
Han ser både klen och långsam ut i sitt spel.
Det går för fort för honom helt enkelt.
Hade tagit EJK före honom alla dagar i veckan
Låst ämne

Från Hörnefors: johan franzen?
Låst ämne

Bad_Brett: Jag kommer inte ihåg vem det var, men för några år sedan var det en spelare som hade haft flera hjärnskakningar som fick en hård och schyst tackling axel mot axel, som han fick hjärnskakning av och var borta ganska länge. Förmodligen för att huvudet kastas hastigt åt sidan. Kanske det något liknande som hände Vigneault, för jag tycker inte det tar så hårt på hakan.
Låst ämne

Bad_Brett:

Karlin om Vigneault (ur ÖA):

"Hur är det med Sam Vigneault som utgick?

- Det är ingen höjdare. Var det tar vägen har jag ingen aning om, men det är inte bra i alla fall.

Blir han borta en längre tid?

- Det tror jag inte varken läkarna eller jag kan svara på. Vi får se var det tar vägen".
Låst ämne

puffe: Suck. Klart det är hjärnskakning. Kan räcka med en liten träff under hakan för att käkarna skall smälla ihop och då är det färdigt. Behöver inte ens vara en träff, utan ibland kan själva impulsen räcka.

Vi får hoppas att den är av det mildare slaget.
Låst ämne

UbbeNils: Vet ej, men hjärnskakning hoppas man inte det är, en spelare vi behöver
Låst ämne

puffe: Såg tacklingen, blev det hjärnskakning av den eller hände nått med revbenen?
Låst ämne

BobbyG: Det hör till supporterskapet!
Låst ämne

Gäsp: Vigge är en av få som presterar över tid, men hjärnskakningar är inget att leka med.

Oerhört trist om han blir borta länge
Låst ämne

Greenwolper: Helt seriöst tycker jag att vigge tappat det helt sen förra hjärnskakning han åkte på, sen om det är rädsla eller sviter det vette fan. Tyvärr drog han med sig resterande två i fallet eller rättare sagt var det vigge som höjde dem.
Låst ämne

BobbyG: välkommen till klubben 👌
Låst ämne

puffe: vigge är kung! Hoppas verkligen det gått bra för honom och att det är något snabbläkt! Viktig kugge.
Låst ämne

« · 2625870 · »