1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30

« · 973270 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-01-26, kl 18:30
knaskamilla: Läs igen så kanske du förstår
Kommentera

coyern:

Jag hade förresten inte kunnat spela hockey, för jag hade varit för irriterad på alla som hakade, höll i, viftade med händerna i ansiktet, crosscheckade, slog...för att kunna koncentrera mig på annat än att ge igen. Men det är ju jag det. Uppenbarligen har hockeyspelarna aningen bättre tålamod med sådant än vad jag har.
Kommentera

spud: Orkar knappt kommentera, men menar du att inte båda tar fighten så kolla in klippet på hockeyligan vettja. Det är bara det att den ena är lite starkare än den andra ;)

Nu försvarar jag inte heller slag i nacken men efter att ha blivit "behandlad" på det sättet just innan så kan jag förstå det. Tur bara att armbågen inte tog värre än den gjorde.

Kul förresten att du börjar klanka ner på dom sjuka. Stort av dig!
Kommentera

coyern:

Ja. Men du kan inte mena att du inte förstår varför det är värre att slänga handskarna och sikta på huvudet/nacken än att inte slå tillbaka. Eller, vad är det du skriver egentligen?
Kommentera

Poffa: wining, vad betyder det?
Kommentera

knaskamilla: Hade också pucklat tillbaka om någon omotiverat siktat in en armbåge i mitt ansikte, hade du?

Klart jag är glad vi har Renberg, en grym spelare som alltid ger allt och som dessutom är riktigt trevlig och tillmötesgående!
Kommentera

coyern: Stop wining. Ni förlorade, men ni kämpade bra. Eller, Renberg kämpade bra.
Kommentera

coyern: Jag menar knappast att de båda tar en fight, snarare att salle gruffas lite men Martinen vill slåss.

Menar du på allvar att om en spelare gruffas lite efter en avblåsning och den andra lackar ut fullständigt ska båda ha samma straff?
Den logiken fungerar nog bara i ett samhälle som inte kan skilja mellan plättar och pannkakor och skellefteåsjukan öht existerar.

Och visst Martinen slog ner salle, som inte ens gjorde en ansats att slåss. Om du hade följt elitserien hade du säkert nångång sett hur det ser ut när salle slåss..

Och hur du än förvränger det till att 2 slåss man mot man så var det inte så det såg ut igår, salle lägger upp en armbåge på finnens näsa, sen dunkar finnen salle i nacken, vem är feg? Är armbåge på näsan så mycket fegare än att slå någon som ligger ner i nacken?
Kommentera

coyern:

Jag märkte inte ens att det var någon armbåge när jag såg matchen igår, men nu när jag lyckades se Hockeyligans inslag idag såg jag att det faktiskt var det. Jag tyckte dock att det mer såg ut som att han försökte trycka undan Skellefteåspelaren framför mål än att han siktade på huvudet, men vad som är sant i det fallet lär vi väl aldrig få veta. Vad som däremot är lätt att se är att Salle behöll hanskarna på och sedan försökte skydda sig medan finnen slängde sina och pucklade på allt han kunde.

Förresten, angående Renberg, är du inte glad? Ni hade ju inte så himla mycket mer än så igår.
Kommentera

spud: Kolla hockeyligan, nog försöker han alltid..

Efter ni tittat på det klippet så har jag svårt att se att ni fortsätter försvara eran hjälte
Kommentera

spud:Tycker det är rätt att båda fick matchstraff. Precis som du säger så börjar det i sarghörnet när Marttinen kör upp händerna i nyllet på salle. Fult visst var det, men Salle måste ha lite lugn och låta bli att göra den där armbågen efter som inte alls är snygg.
Sen så förstår jag inte riktigt varför man delar ut den där 10an extra då det egentligen inte spelar någon roll alls.

clients.playout.se/goservice.aspx?service=/swe/webbrowser/hockeyligan/service_webtv.xml

Där kan man längst ut i bildhörnet se hur det börjar, men tyvärr så är inte bilderna man såg på tv'n med där man såg det klart och tydligt.
Kommentera

källan: Vad är du för en filur?
Kommentera

spud: "Men salle kan gott ha förtjänat ett matchstraff, men då ska som du skrev tidigare martinens fall upp på disciplinnämnden."

Tror du förstod vad jag menade om du anstränger dig lite.

Vad är det Martinen "står för" efter Salomonssons armbåge? De två tar en fight, båda två är med på den.. Martinen vinner den. Ska han straffas extra för det? Att ens fighten diskuteras visar ju att ni har svårt att se objektivt på det hela. En knytnävsfight man mot man som båda är med på är aldrig fegt. Men en armbåge som han siktar in rakt i ansiktet är fruktansvärt fegt. Jag förstår Martinen som blev urförbannad och därför puckalde på Salomonsson så gott han bara kunde.
Kommentera

spud: aa kanske det.
Kommentera

källan: armbågen då?
Kommentera

spud: Salle ska inte ha lika hårt straff eftersom han tar det så lungt i fighten.
Kommentera

källan: Men helvete, du är en tik i själ och hjärta. beskriv nånting nångång vad du menar? på vilket sätt gjorde han fel!=!??!?!
Kommentera

dessutom, har man sett salle slåss inser man att hade han försökt hade martinen förstått vad respektlöst är idag.
Kommentera

spud: Hursomhelst så tog domarn fel beslut.
Kommentera

coyern: Men situationen startar ju inte med salles armbåge.. de började gruffas vid sargen sen åker de mot skaiks mål där salle lägger upp en ful armbåge i martinens ansikte och att det är utvisning är solkart. Men resten står martinen för, och det är ju långt ifrån jämförbart med salles grej. Men salle kan gott ha förtjänat ett matchstraff, men då ska som du skrev tidigare martinens fall upp på disciplinnämnden.

Helt rätt att banka den fega id***en genom isen. Ett ärende för diciplinnämnden helt klart.
coyern Idag kl. 11:34
Kommentera

Lumber Jack: Japp, så var det
Kommentera

spud: Känns faktiskt rätt logiskt att "ge tillbaka" på en som innan satt en armbåge i huvudet. Nu försökte ju även Salomonsson att puckla tillbaka, dock med mindre framgång.

Vad jag vet har väl en knytnävsfight man mot man aldrig renderat i något fall hos diciplinnämnden. Men menar du att Martinen är ett fall för diciplinnämden men inte Salomonsson så finns det väl inte mycket mer att tillägga..
Kommentera

coyern: Klarade att försvara sig? Han varken kastar handskar eller slår tillbaka för att slippa matchstraff. Dessvärre blir ändå visad av isen för resten av matchen, helt felaktigt.
Kommentera

coyern: om du såg hela matchen så såg du att saikarna var ute efter att få salle förbannad för att han e s mycket bättre än er.
Kommentera

coyern: Ja men din logik är ju bristfällig. Du tycker att det är ok att dunka någon knytnävar nacken, men inte en armbåge i ansiktet?

Sen håller jag med dig, martinens knytnävar är ett solklart fall för disciplinnämnden.
Kommentera

knaskamilla: Snillen spekulerar..
Kommentera

spud: Sätter man en armbåge och siktar mot huvudet på en motståndare som inte är beredd så känns det väl lite värre. Inte Martinens fel att Salomonsson inte klarade av att försvara sig.

Martinens syn på saken, se länk
Kommentera

Frisco:

Jag tycker att Skellefteå ska vara glada för att de har Renberg tillbaka på isen. Utan honom hade de haft två sämre i målskillnad nu. Om man nu som Skellefteåsupporter vill ha något att se positivt på, menar jag.
Kommentera

coyern: Vad man säger? 3 poäng och ny match imorgon.
Kommentera

coyern: Intressant att du tycker att en armbåge är så hemskt medan slag i nacken är rättfärdigat.. moralpanik?
Kommentera

Kul match, trist resultat. Ni vann väl rättvist men en poäng tycker jag vi kunde fått ta med oss hem. Yetman var bra, riktigt fynd ni gjort där.

Till det tråkiga.. Salomonssons armbåge på Martinen, vad säger man? Helt rätt att banka den fega id***en genom isen. Ett ärende för diciplinnämnden helt klart. Ärkemupp nr 2, Krizan.
Kommentera

Man måste nog se om rutinerna för biljettförsäljning en aning. Det går inte att skriva ut att det endast finns 10 biljetter kvar ett par dagar innan match, för att sedan ha ett par hundra tomma platser när det är nedsläpp. Inte bra.
Kommentera

Haha, ni är dumma allihopa. Heja Krizan, heja Salle, hata SkAIK. Så enkelt är det. Och alla SkAIK-fans soom ville slåss med mig efter matchen: "Bring it, jävla töntar". Går ni upp 30 kg och skaffar er långfingrar som är tjockare än de stickor ni förevisade i kväll så kanske ni har en chans.
Kommentera

knaskamilla: Och till en som inte gör bort mål- och assistpresentationen på tre sekunder utan åtminstone låter spelarens låt spelas i några sekunder innan han klämkäckt ropar ut vilka som passade fram till målet. Fast det här var nog bara en tillfällig vikarie för den ordinarie speakern.
Kommentera

Salle: Det är verkligen med kärlek, verkligen!

Inte som när man hystar iväg en skattekrona i socialbidrag...
Kommentera

Lumber Jack: LOL
Kommentera

Frisco: hahaha, säger han som inte svarar på sms :-)
Kommentera

65selander: Haha säger jag bara. Snacka om att reta upp er på småsaker både du och Krizan.
Kommentera

Wayne Gresky: men det är väldigt tydligt att han kör på Krizans ben så han tappar balansen. Såg du inte det så skulle jag skära ner lite på konsumtionen om jag var du. ;)

Blir nog du som får skära ner på sakerna. Tycker du verkligen den touchen är kraftig? Tycker du Krizan beter sig normalt med att kasta handsken när matchen var vunnen redan.?
Kommentera

65selander: Vi snackar ju inte misshandel från Öbergs sida, men det är väldigt tydligt att han kör på Krizans ben så han tappar balansen. Såg du inte det så skulle jag skära ner lite på konsumtionen om jag var du. ;)

Jag vet inte hur Krizan upplevde situationen, så det är svårt att säga om reaktionen var så överdriven som vissa försöker få det till.
Kommentera

Dream Team: Äh var inte sån...

Vad jag ville var väl att klanka ner på ÖA lite. För de orden hade ingen som helst anledning att finnas med i artikeln för det första. Och för det andra så låter det ju, som det står skrivet, som en förklaring/bortförklaring till Martinens beteende.
Kommentera

Salle: Vaddå 13 minuter? Svara på det jag frågade istället.
Kommentera

Förresten tycker jag att vi ska byta bort den överoptimistiska speakern till någon som har vett att inte låta glad när motståndarlaget gör mål.
Kommentera

Wayne Gresky: Tycker du den kontakten speglar Krizans utbrott att kasta handsken?

Var inte mycket till kontakt enl många, inkl mig
Kommentera

knaskamilla: Då får du helt enkelt lita på oss att det var så. Det såg inte jättefarligt ut, men det var tydlig kontakt.
Kommentera

Och här kom förklaringen:
"Skellefteås tränare Per-Erik Johnsson valde till och med att inte ta ut målvakten Andreas Hadelöv när han hade chansen i ett power play på slutet. Han var rädd om målskillnaden.
- Jag tror att det kan bli så tufft att målskillnad avgör, någon gång i början på mars, sade Johnsson."
Kommentera

« · 973270 · »