1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506653 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå 2008-03-08

« · 999531 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-03-08
Poffa: Jaså, var det 17? Då sprack ju mitt tips då....
Kommentera

knaskamilla: Det är kanske canal+ som vill ha en senare starttid och för att inget lag ska har fördel så börjar alla matcher samma tid.
Kommentera

Viskarn:

Min mor sa något om att "alla spelar klockan 16.00 så ingen ska kunna spela på något resultat", men...då kunde de ju lika gärna ha spelat alla matcher klockan 15.00.
Kommentera

Viskarn: Nästa år ska de ju spelas 17, så isf går de bara halva vägen.
Kommentera

knaskamilla: Jag kom att tänka på att Hockeyförbundet kanske vill testa nästa års lördagstider nu. Kan det ha nåt att göra med det? Dom vill väl dessutom att alla matcher ska gå samtidigt, när det är en så pass viktig omgång.
Kommentera

Är det fortfarande ingen som vet varför matcherna spelas klockan 16.00?
Kommentera

scim: Pajas.
Förklara vad du menar med MoDoMartin innan du börjar vara nedlåtande och oförskämd mot hedervärda människor. Som mig till exempel.
Kommentera

westerlind:

Pappskalle
Kommentera

scim: Ok, jag förstår.
Kan någon vänlig själ förklara vad knaskamilla gjort för fel?
Kommentera

westerlind:

För att jag undrar så klart.
Kommentera

scim: Varför frågar du det?
Kommentera

scim: det kan nån säkert...
Kommentera

Salle:

Kan någon vänlig själ förklara vad ModoMartin gjort för fel?
Kommentera

Spelar Yetman i Modo nästa säsong?
Kommentera

Salle: Det känns helt klart lite oroligt att Krizan verkar vara skadad. Men med lite av den rosa sörjan och en halv veckas vila så lär det ordna sig.
Kommentera

Lumber Jack: Lite pekuliärt att man så tydlig vilar Krizan men låter andra som haft problem oavsett skador eller oform får spela.

Jag tänker främst på Atvars (fot) men även Pierre (behov av vila?) på backen.
Sen skulle man ju kunnat stå över nån för Brunkar-Bjuhr var ju klart godkänt senast på hemmaplan. Ji-haa!!!
Kommentera

MODO Hockey - Skellefteå 2008-03-08

Kommentar

Harald Lückner: Vi spelar för fler valmöjligheter

Så är vi då framme vid den 55:e och sista omgången i grundserien 2007-08. Gäster i Swedbank Arena för tredje gången den här säsongen är Skellefteå AIK, som i torsdags blev klara för slutspel för första gången på 27 år.
- Mycket välförtjänt dessutom, säger MODO:s coach Harald Lückner. Så som de har kämpat en massa år och nu är de tillbaka i finrummet på allvar. Bra också för norrlandshockeyn. Tre lag från norr är med bland åtta i slutspel, det är väl ett bra facit.

I torsdags vann MODO i Södertälje efter förlängning, f ö den femte segern i sudden death av sex möjliga i vinter.
- Där har vi ett fint facit. Men så har vi varje gång spelat för bonuspoäng också. Det är inte alla som gör det.

Känslan inför sista matchen i serien?
- Att vi ska bjuda vår trogna hemmapublik på en bra match och tre poäng, Vi går självklart för seger för att få så många valmöjligheter som möjligt inför slutspelet.

Skadesidan?
- Allt bättre, men i stället insjuknade Salle inför bortamatchen senast och är förstås osäker till spel lördag.

Nu gör också Michal Zajkowski sin första match i kassen sedan det olycksaliga länsderbyt mot Timrå borta för drygt två veckor sedan.
- Bra att Zacke får en match nu, samtidigt som Karol får vila. Meningen var att Zacke skulle ha stått i Södertälje senast så att Karol skulle ha fått samma program som i fjol inför slutspelet.

Utsålt i Swedbank Arena mot Skellefteå vilket betyder 7 600 åskådare och totalt ett snitt på 7 012 på de 28 hemmamatcherna i grundserien.
- En fantastisk notering och det har varit kul att ha fått vara med om MODO Hockeys fantastiska resa från Kempehallen till framtiden. Klubben har visat en otrolig framsynthet som vågade den här satsningen, som också blivit en dundersuccé.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Skador; Mattias Timander (knä), Tommy Wargh (nyckelben), Patrick Yetman (hjärnskakning), Andreas Salomonsson, sjuk senast, osäker.

Noterbart 2: Matchen MODO -Skellefteå AIK ser ut att bli helt utsåld, vilket betyder att MODO haft 7 012 åskådare i snitt under sina 28 hemmamatcher i grundserien.

Noterbart 3: Tidigare möten i vinter MODO- Skellefteå med MODO:s siffror först: 4-2 och 2-0 (Swedbank Arena), 0-2 och 2-3 (Skellefteå Kraft Arena).

MODO Hockey mot Skellefteå AIK:
Målvakt:
30 Michal Zajkowski
(1 Niklas Svedberg).

Backpar:
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman

5 Hans Jonsson,
35 Pierre Hedin

23 Atvars Tribuncovs,
2 Jens Westin.

Extraback: